Haaveena esikoinen

Käynti olikin perhesuunnitteluneuvolan terveydenhoitajalle eikä lääkärille niin kuin olin kuvitellut. Lääkäriin päästään kuukauden päästä, ja sitten hän ehkä kirjoittaa lähetteen lapsettomuuspolille. Tai huonolla tuurilla käskee takaisin kotiin jatkamaan yrittämistä… Varsinaisia tutkimuksia ei tällä käynnillä tehty, vaan taustatietojen kartoitusta minulta ja mieheltä. Varatun kahden tunnin sijaan kesti 40 min. Sain kyllä lähetteen verikokeisiin (perusverenkuva, kilpirauhasarvot ja prolaktiini). Prolaktiinia lukuunottamatta nuo on otettu jo keväällä Puhdin mittauksissa ja oli ok. Ferritiini taas oli silloin alakanttiin ja olen nyt syönyt rautatabletteja, mutta sitä ei kuulunut tähän testiin. Vähän alkoi huolestuttaa, tutkitaanko sitä ollenkaan julkisella.

Yritän ajatella positiivisen kautta, että asiat kuitenkin etenee ja onhan tuo prolaktiini nyt uusi tieto. Mutta samaan aikaan tuntuu silti, että keväällä yksityisellä käymistäni Puhdin labroista ja perus-gynen tarkastuksesta oli enemmän hyötyä kuin näistä parista ensimmäisestä käynnistä julkisella. Varsinaisesti asiaan päästäneen loppuvuodesta tai vasta ensi vuoden puolella.

Muita, jotka on joskus pettynyt omien liiallisten odotusten takia? 😅
Jep, siis meidän ensikäynti oli juurikin neuvolan puolella ja se oli vaan yleistä terveystietojen tenttaamista ja hoki monta kertaa että "tässä prosessissa sitten vaaditaan kärsivällisyyttä". Oikein mukava hoitaja oli kyllä kyseessä, mutta oli kyllä silti vähän turha käynti eikä mielialaa nostanut se, että oltiin paikalla vartti etukäteen kuten piti, ja sitten meidän aika oli 30 minuuttia myöhässä... Lisäksi mä olin jo yksityisellä käynyt puoli vuotta aiemmin ja tiesin jo että oli PCOS, ja silti sitä vaan passitettiin sukupuolitautikokeisiin, tuntui vähän nöyryyttävältä?? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Toki ymmärrän että kyllähän sitä kaikki kivet pitää kääntää. Onneksi tuli myös lähete verikokeisiin. Mies passitettiin tosiaan yksityiselle käymään siemennesteanalyysissä kun sitä ei enää julkisella tehdä meidän hyvinvointialueella, sen kun olisi tiennyt niin oltaisiin voitu se hoitaa jo etukäteen... Mutta onneksi siinä ei sitten ollut mitään ihmeellistä.

TK-lääkärin käynti sitten kuukauden päästä oli mielestäni hyvä, vaikka sillä kertaa meidän aika oli 45 minuuttia myöhässä (ja taas oltiin kiltisti ajoissa paikalla eli odotettiin TUNTI että päästiin sisään) eikä lääkäri ollut lukenut tietoja etukäteen vaan yritti äkkiä lukea niitä siinä samalla. Koin että otettiin vakavasti kilpirauhasarvo vaikka se oli alle 4 (mutta yli 2,5 mitä piti olla raskautta yrittävillä) ja sain heti siihen reseptin kouraan ja lähetteen seurantaverikokeeseen. Myös totesi PCOS:n itse ultralla ja määräsi vielä sokerirasituskokeeseen että saatiin insuliiniresistenssi rajattua pois (mikä tosi yleistä PCOS:ssä). Ja saatiin lähete lapsettomuuspolille!

Tämä siis oli huhtikuussa ja hän sanoi että todennäköisesti menee syksylle naistenpolin aika, kun oli kesä välissä. No niin meni, lopulta sain 4.9. ajan eli 5kk päähän 🫠 Kärsivällisyyttä siis todellakin tarvitaan.... Sen takia käytiin sitten touko-heinäkuu yksityisellä kun en halunnut 5kk odottaa peukaloita pyöritellen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: No peruin sitten sen 4.9. lapsettomuuspolin ajan, kun oli just samalle päivälle varhaisultra yksityisellä, jossa sitten käytiinkin. Soittivat sen käynnin jälkeen ja tarjosivat varhaisultraa julkisella, kun kerran olin jonossa ollut sinne, sekin olis kiva ollut tietää etukäteen niin ei oltaisi käyty yksityisellä sitä käyntiä! :No Evil Monkey: Eli jos jonossa ollessa tärppää, kannattaa kysyä että pääseekö sinne kuitenkin sitten varhaisultraan!

@Viheriöi Täällä yks liiallisiin odotuksiin pettynyt hep! Ymmärrän hyvin tuskastumisen. Ja @Feronia kuulostaapa kans turhauttavalta, onneks teillä tärppäsi 🥰 ymmärtääkseni sukupuolitautitestit liittyy johonkin lakisääteisiin kuvioihin, ja nekin pitää olla riittävän tuoreet (oliko 3kk) kun hoidot aloitetaan. Näin ainakin yksityinen lapsettomuuslääkäri meille selitti.

Me mentiin yksityiselle hakemaan lähete, jotta asiat etenisi nopeammin (vahva suositus jos on mahdollista), mutta julkisella tulikin sitten pettymystä. Lähete hyväksyttiin, käytiin labroissa, odotettiin 1,5 kk lähetteen hyväksynnästä ihan vaan jotta näen omakantaan ilmestyneen merkinnän uloskirjauksesta. Hoitojaksoon on myös ilmestynyt päättymispäivä. Ootellaan tässä kirjettä kotiin että mitäs ihmettä tää nyt tarkoittaa mut vähän nyt pelkään että me lennettiin sieltä ulos jo ennen ensikäyntiä. Toki yksityisellä oli tehty tutkimuksia ja niissä ei löytynyt vikaa, mutta ois ollut kiva edes joku ihmiskontakti saada. Tai että mitä me nyt sitten tehdään? Onko mikään ihme jos täällä ei synny riittävästi lapsia..Hohhoijaa, ootellaan nyt sit sitä kirjettä. Tässä aina kyllä kun luulee jo pettyneensä riittävästi, tulee aina joku uusi "curveball". 😅 onneks en tätä käännettä tiennyt siinä 10 kk yrittämisen kohdalla kun laskin sen varaan että kohta ainakin saadaan apua tähän. Not. Onneksi mieli myös vähitellen vahvistuu ja tottuu tähän, vaikka eihän se kivaa ole. Ja onneks on se yksityinen puoli.

IMG_3642.jpeg

Aikamoista hulluutta tämäkin, latasin nyt Premom-sovelluksen että saan seurattua paremmin ovulaatioita tässä inseminaation tukena. En ole tajunnut aiemmin käyttää tuota ”arviota”, joten lähinnä siinä kiinnostaa se, missä kohtaa tuon liuskatestin ja clearblue-ovistestin hymynaama täsmää. 🤔 Ovulaation olen saanut aina kiinni, mutta päivä on vaihdellut kierrosta riippuen kp11-kp16. Onko joku käyttänyt tätä sovellusta ja missä arvolla liuska on hypännyt positiivisen puolelle?

Vaikka minulla on luomukierrossa kaikki ok, niin ajattelin kysyä lääkäriltä, että mikäli vaan inseminaatioon tästä kierrosta päästään, niin näkisikö hän hyödylliseksi ottaa keltarauhashormonilääkityksen ovulaation jälkeen. Onko joku käyttänyt sitä luomukierron tukena nimenomaan ovulaation jälkeen? Luin tutkimuksia siitä, että keltarauhashormoni voi iui-hoidossa tehostaa raskautumista. Toki pitää muistaa se, että tutkimustulokset ei ole suoraan sovellettavissa, kun minulla ei pitäisi olla taustalla hedelmöittymistä vaikeuttavia tekijöitä ja luovuttajan sperman pitäisi olla hyvää. Mutta tuskin haittaakaan olisi?

Vaikka minulla on luomukierrossa kaikki ok, niin ajattelin kysyä lääkäriltä, että mikäli vaan inseminaatioon tästä kierrosta päästään, niin näkisikö hän hyödylliseksi ottaa keltarauhashormonilääkityksen ovulaation jälkeen. Onko joku käyttänyt sitä luomukierron tukena nimenomaan ovulaation jälkeen? Luin tutkimuksia siitä, että keltarauhashormoni voi iui-hoidossa tehostaa raskautumista. Toki pitää muistaa se, että tutkimustulokset ei ole suoraan sovellettavissa, kun minulla ei pitäisi olla taustalla hedelmöittymistä vaikeuttavia tekijöitä ja luovuttajan sperman pitäisi olla hyvää. Mutta tuskin haittaakaan olisi?
Mulla on ollut käytössä Cyclogest luteaalitukena, kun luteaalivaihe jäi nippa nappa 10 päivään. Se aloitettiin 3 DPO ja oli tarkoitus pidentää luteaalivaihetta sen verran että mahdollinen kiinnittyminen ehtii tapahtua. 3 kiertoa ehdin kokeilla mutta silti näytti luteaali kestävän aina vaan sen 10 päivää. 😩 Ehkä olisi pitänyt kokeilla jotain toistakin merkkiä. Multa ei siis ikinä mitattu progesteronia mutta kai sen ajateltiin olevan liian matala, jos luteaali päättyy liian aikaisin. Katsoin että sen olisi voinut itsekin käydä esim. Synlabilla mittauttamassa sopivassa kohtaa kiertoa, että tietäisi varmasti onko se liian matala (mutta toki maksaa noin 80€). Mutta ymmärtääkseni aika yleistä tuo progesteronilisän käyttö on, etenkin jos luteaalissa on tiputtelua tai se kestää liian vähän aikaa!

View attachment 148122
Aikamoista hulluutta tämäkin, latasin nyt Premom-sovelluksen että saan seurattua paremmin ovulaatioita tässä inseminaation tukena. En ole tajunnut aiemmin käyttää tuota ”arviota”, joten lähinnä siinä kiinnostaa se, missä kohtaa tuon liuskatestin ja clearblue-ovistestin hymynaama täsmää. 🤔 Ovulaation olen saanut aina kiinni, mutta päivä on vaihdellut kierrosta riippuen kp11-kp16. Onko joku käyttänyt tätä sovellusta ja missä arvolla liuska on hypännyt positiivisen puolelle?

Mulla oli/on letrot toki käytössä, mutta inssin jälkeen oli lugesteronit käytössä (+ yhdessä kierrossa missä lääkkeiden kanssa kotona yritettiin). Ja just itelläkin luteaali pikkusen lyhyehkö, tolla saatiin se sinne 12-13pv:n. Toki myös letroilla aikastu ovis, etten tiiä sit kummasta johtuvaa, mutta meinasin haluta tuen jatkossakin, kun ei siitä haittaa oo☺️

Kitios kaikille tsempeistä! Tänään alkoi tosiaan kp1 mikä mulle tarkoittaa että tämä kierto tulee olemaan tarkemmin seurattua kuin koskaan :tears: Synarelaa sumutetaan nenään Flare-up toiminnon takia ja sitten Menopuria pistellään. Mä en ymmärrä miten mä tuun pystymäänsiihen näin neula kammoisena, mutta sanoin miehelleni että kyllä mä tuun tekemään sitä itsekin! En halua olla avuton jonkun neulan suhteen, mutta hyi ku se neula oli pieni ja silti pelottaa!:Eyes: Ultaääniaika on varattu ensi viikon maanantaille, silloin tietää paremmin missä mennään.
@Nektariini86 Tämä on mullekin ensimmäinen hoitokierros, en ole mitään hoitoja tehnyt ennen joten samassa veneessä ollaan. En osaa yhtään sanoa mitä tässä on tulossa tai ei tulossa.

Punktio on pelottavaa ajatella, mutta sanottiin vain että olen hyvissä lääkepöllyissä joten ei tunnu miltään! Kertokaa mielellään miltä se tuntuu, vai muistaako mitään siitä? Tänään istun kotona ja luen kaikki lääkeselosteet läpi sekä käyn koko kierron läpi mun kalenterin kanssa että voin suunnitella vähemmän palavereita töissä niinä päivinä kun olen luultavasti poissa.

@StellaMom voidaan jännittää yhdessä siis! 🫣🥳

Mulla nyt neljä iltaa pistelyä takana ja on ollut helppoa, en olis uskonut. Huomenna tulee sit ganirelix rinnalle, siinä vähän isompi neula joten katsotaan… useamman kokemuksen lukenut nyt punktiosta että ei oo tuntunu kun pientä nippailua ja se hälvensi omaa jännitystä kyllä 🙏

@Nektariini86 Se on mielenkiintoista kun kaikilla on omat hoitokeinot vaikka lopputulos on sama. Tämä hoito on valikoitunut miehen normi sperman takia ja mun vaikeuksien mukaan. Ultrassa hän on aina sanonut että mulla näkyy hyvin follikkelit ainakin oikealla. Viimeksi olin kierron loppuvaiheessa ja sanoi että näkyi joku 8. AMHn ja taustani takia kuitenkin mentiin suoraan IVFään. Toivottavasti saadaan kerättyä paljon, vaikka uskoni on siinä että muutamat tulee vain. Mutta lääkäri oli niin optimistinen että yksikin hyvä yksilö riittää, ja joskus ensimmäisen kierroksen stimulointi herättää niitä sen verran että seuraavalla kierrolla voi olla jo enemmän. Pidän sormet varovaisesti ristissä. Katsotaan ekan pistelyn jälkeen mitä ajattelen asiasta taas :Upside Down Face: se on nyt se pelottavin mulle neulakammoisena. Mutta MINÄ AION TEHDÄ SE IHAN YKSIN.... jos uskallan :rolling:

@StellaMom meillä myös suoraan ivf. Hyvä tietää tuo että vaste voi nousta seuraavaan kierrokseen. Me mietitään että tehdäänkö useampi keräys kun nyt näkee miten menee.

Mulla siihen pistelyn auttoi että tein vaan sen ohjevihkon kohta kohdalta enkä jäänyt miettimään ollenkaan 💪

Kitios kaikille tsempeistä! Tänään alkoi tosiaan kp1 mikä mulle tarkoittaa että tämä kierto tulee olemaan tarkemmin seurattua kuin koskaan :tears: Synarelaa sumutetaan nenään Flare-up toiminnon takia ja sitten Menopuria pistellään. Mä en ymmärrä miten mä tuun pystymäänsiihen näin neula kammoisena, mutta sanoin miehelleni että kyllä mä tuun tekemään sitä itsekin! En halua olla avuton jonkun neulan suhteen, mutta hyi ku se neula oli pieni ja silti pelottaa!:Eyes: Ultaääniaika on varattu ensi viikon maanantaille, silloin tietää paremmin missä mennään.
@Nektariini86 Tämä on mullekin ensimmäinen hoitokierros, en ole mitään hoitoja tehnyt ennen joten samassa veneessä ollaan. En osaa yhtään sanoa mitä tässä on tulossa tai ei tulossa.

Punktio on pelottavaa ajatella, mutta sanottiin vain että olen hyvissä lääkepöllyissä joten ei tunnu miltään! Kertokaa mielellään miltä se tuntuu, vai muistaako mitään siitä? Tänään istun kotona ja luen kaikki lääkeselosteet läpi sekä käyn koko kierron läpi mun kalenterin kanssa että voin suunnitella vähemmän palavereita töissä niinä päivinä kun olen luultavasti poissa.
Itse en punktiossa ottanut sitä esilääkitystä, eli jotakin rauhoittavaa ilmeisesti, joten en siitä osaa sanoa. Mutta itse toimenpiteessä sai suoneen kipulääkettä mikä laittoi hetkeksi päässä pyörimään, mutta kyllä siinä muuten on ihan tolkuissaan. Tai tällainen kokemus oli ainakin minulla. 😊 Nopea ja kivuton toimenpide muutamaa pientä nipistystä lukuunottamatta.

Rauhoittavasta esilääkkeestä tuli mukavan tyyni ja rauhallinen olo. En tosin juurikaan jännittänyt koko punktiota, mutta olen silti tyytyväinen että otin esilääkkeen ja otan varmaan seuraavallakin kerralla. Kipulääkettä kun sai lisäksi, oli ihan kivassa pöllyssä. Ikävintä oli se, kun neulaa painetaan syvemmälle tavoittamaan kaikki follikkelit, mutta ei se erityisen kivuliasta ollut ja menee nopeasti ohi. Itse seurailin kiinnostuneena ruudulta keräystä, siitä näki kivasti, koska homma läheni loppuaan. Vehnätyyny oli hyvä apuri kotona jälkikipuihin. Tsemppiä!

Apua, tein aamulla positiivisen hymynaamatestin ovulaatiosta, vaikka liuskatestin arvo oli vaan matala, 0.31! Soitan kohta klinikalle ja katsotaan mitä mieltä ovat inssin ajankohdasta. Tuntuisi tänään vielä aikaiselta. Luotan kuitenkin klinikkaan että osaavat asiansa, huh. 🤞🏻🤞🏻🤞🏻🩵

Muoks. Sain Itse valita aikaa niin valitsin sen huomiselle aamupäivälle.

Muokattu viimeksi:
@Emri Kuulostaa siltä että tuo suonensisäinen lääkitys on se mikä antaa hyvät pöllyt. Jos toimenpide on samaa tasia kuin kierukan asentamista, aukiolotutkimus tai polyypinpoistoa niin kyl mä kestän :rolling: Epämukavia olleet kaikki, mutta mikään niistä ei ole ollut yhtä kivuliasta kuin keskenmeno. Ja siitäkin päästiin läpi!
@Pepino En tiedä vielä haluanko itse katsoa näytöltä samalla, oon huono keskittymään muihin asioihin jos pitää keskittyä siihen ettei satu! :Grimacing Face: Katsotaan miten menee sitten. Ultrassa ensi maanantaina tiedetään lähtikö mitään kehittymään.

@StellaMom kestät varmasti! Joku papakoekkin tuntuu mun mielestä inhottavammalta kuin tuo punktio. 😄
Mielenkiintoista! Mun mielestä papakoe ei tunnu ollenkaan :rolling:

Täällä nyt kp 3 tänään, eli pistokset alkavat illalla. Otan sumutetta noin 12 tunnin välein aamuin illoin ja nyt tulee tämä menopur sitten mukaan. Miehellä on nyt oma lääkitykset silmätulehduksen takia joten aamulla kun juttelin tästä hän oli aivan poissa huonosti nukutun yön takia ja päätin että en rasita nyt häntä enemmän, Mun on vain itse ryhdyttävä tähän. Ensimmäinen kerta tulee olemaan aivan kauhea ja saan tsempata itseäni varmasti 15 minuuttia sen neulan kanssa :Grimacing Face::tears: mutta mä teen sen. Olen päättänyt näin. Neulakammoisena se neula näyttää mulle varmaan isommalta kuin se oikeasti on. Mun täytyy vain tehdä tätä ohjeiden mukaan ja ajatella kliinisesti!

Miten muiden kuukautisvuodot ovat kestäneet tällaisen lääkityskierron alussa? Mulla on yleensä 2-3 päivää kovat vuodot ja vähemmän 2-3 päivää kunnes loppuu. Nyt on ollut maanantaina ainoa päivä jolloin tarvitsin kipulääkettä vuodon takia. Eilen pärjäilin ilman (oli kipuja mutta ei mitään niin pahaa).

Mulla inssi oli ja meni, kaikki sujui hyvin ja ajankohta oli juuri otollinen. Uskon että ovulaatio tapahtui myös viimeistään eilen illalla, koska ultrassa folli oli jo lytyssä. Minulla olikin tosi voimakkaita, menkkamaisia alavatsakipuja nyt tämän kierron ovulaation ajan ja inssin jälkeen vatsa oli ihan turvonnut. Luulen, että lääkäri joutui painamaan välineillä kohdunsuuta vasten ja siitä tuli vähän hankausta/tms ja hieman veristä vuotoakin oli. Onneksi siittiöiden pitäisi pysyä oikeassa paikassa kun ne on sinne ruiskutettu. 😅

Nyt vaan odottelua. Unohdin kysyä syysloman aikatauluista klinikalta, koska seuraava kierto osuu juuri syyslomaviikolle…

Noniin! Nyt on ensimmäistä kertaa pistetty itseäni vatsaan. :Grimacing Face: Se oli kyl miehelleni varmasti hauska esitys, luin pakkausta ja ohjeita kauan ja sitten itse toimenpide kesti 15 min varmaan koska istuin siinä nipistämässä vatsamakkaraani ja itkin :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Vain ajatus siitä että vapaaehtoisesti pistän itseäni neulalla niin oli jotain aivan kauheeta. Neula on niin pieni että nauratti itkujen välissä. Nyt tiedän että se ei tosiaan tunnu kauheen paljon, nipisti kuten täälläkin sanottiin mutta tämä olikin henkinen voitto, koska tiesin että huomenna perjantaina joudun itse tekemään tätä joten miksi ei harjoitella nyt. Mies oli kyllä ymmärtäväinen, hieroi jalkaani, hartiaani ja lopuksi silitteli hiuksia. Se häiritsi enemmän kuin rauhoitti mutta ei kerrota sille :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye: Tätä tehdään sitten maanantaihin asti ultraan ainakin. Seuraavan kynän jälkeen onkin lääkekatto jo täynnä, eli jos tätä joutuu muutaman kerran tehdä niin ei tarvitse maksaa maltaita taas.

Surullista mutta samalla rauhoittavaa lukea täällä että on muita samassa tilanteessa. Viime pe kun kävin klinikalla niin näin kun yksi nainen tuli itkien ulos ja siellä sä vain tiedät että miksi hän itkee. Ja se oli tosi surullista, varsinkin kun oma matka vasta sinä päivänä virallisesti alkoi ja ei tiedä muuttuuko se tuollaiseksi suruksi itsellekin.:crying-face:

Noniin! Nyt on ensimmäistä kertaa pistetty itseäni vatsaan. :Grimacing Face: Se oli kyl miehelleni varmasti hauska esitys, luin pakkausta ja ohjeita kauan ja sitten itse toimenpide kesti 15 min varmaan koska istuin siinä nipistämässä vatsamakkaraani ja itkin :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Vain ajatus siitä että vapaaehtoisesti pistän itseäni neulalla niin oli jotain aivan kauheeta. Neula on niin pieni että nauratti itkujen välissä. Nyt tiedän että se ei tosiaan tunnu kauheen paljon, nipisti kuten täälläkin sanottiin mutta tämä olikin henkinen voitto, koska tiesin että huomenna perjantaina joudun itse tekemään tätä joten miksi ei harjoitella nyt. Mies oli kyllä ymmärtäväinen, hieroi jalkaani, hartiaani ja lopuksi silitteli hiuksia. Se häiritsi enemmän kuin rauhoitti mutta ei kerrota sille :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye: Tätä tehdään sitten maanantaihin asti ultraan ainakin. Seuraavan kynän jälkeen onkin lääkekatto jo täynnä, eli jos tätä joutuu muutaman kerran tehdä niin ei tarvitse maksaa maltaita taas.

Surullista mutta samalla rauhoittavaa lukea täällä että on muita samassa tilanteessa. Viime pe kun kävin klinikalla niin näin kun yksi nainen tuli itkien ulos ja siellä sä vain tiedät että miksi hän itkee. Ja se oli tosi surullista, varsinkin kun oma matka vasta sinä päivänä virallisesti alkoi ja ei tiedä muuttuuko se tuollaiseksi suruksi itsellekin.:crying-face:

Hyvä hyvä, sä teit sen! 👏🏻 Oli se piikki vaikka kuinka pieni, niin ei se helppoa ole itseään pistää.😬 Ja vielä mahaan. Hoitajana pistelen muita kyllä suvereenisti ja itseänikin voisin pistellä helpommin jonnekin muualle, mut tuo mahan alue... olen joitakin minihepariineja joutunut itse mahaani pistämään ja kuulosti kyl hyvin tutulta tuo miten sullakin tää projekti eteni! 😅 Tuijotellaan vuoroin mahaa ja vuoroin piikkiä. Ihana, että mies tsemppas, vaikkei ihan just silleen ku ois ollut parasta! Yritti kovasti kuitenkin ❤️ Mut varmasti tän ekan jälkeen homma helpottuu ja sujuu jo paljon helpommin.

Voi ei, kaikki ei vaan saa sitä onnellista loppua, vaikka kaikille sen todellakin soisi. Nää viiltää kyllä aina, vaikkei toista tuntis ja näkis vaan just jossain käytävällä. 💔

Ootteko muuten julkisella vai yksityisellä?

Hyvä hyvä, sä teit sen! 👏🏻 Oli se piikki vaikka kuinka pieni, niin ei se helppoa ole itseään pistää.😬 Ja vielä mahaan. Hoitajana pistelen muita kyllä suvereenisti ja itseänikin voisin pistellä helpommin jonnekin muualle, mut tuo mahan alue... olen joitakin minihepariineja joutunut itse mahaani pistämään ja kuulosti kyl hyvin tutulta tuo miten sullakin tää projekti eteni! 😅 Tuijotellaan vuoroin mahaa ja vuoroin piikkiä. Ihana, että mies tsemppas, vaikkei ihan just silleen ku ois ollut parasta! Yritti kovasti kuitenkin ❤️ Mut varmasti tän ekan jälkeen homma helpottuu ja sujuu jo paljon helpommin.

Voi ei, kaikki ei vaan saa sitä onnellista loppua, vaikka kaikille sen todellakin soisi. Nää viiltää kyllä aina, vaikkei toista tuntis ja näkis vaan just jossain käytävällä. 💔

Ootteko muuten julkisella vai yksityisellä?
No nyt on toinen kerta takana ja se oli paljon helpompi, istuin ehkä minuutin tällä kertaa tuijottamassa sitä vatsamakkaraa. Pahin osuus on se kun pitää painaa se painike ja kun ei se aina vaan mee eteenpäin. Ja se 8 sek odottelu. Mutta tein tämän tosiaan siksi että tänään on afterwork töissä ja pitää tehdä tuo samaan aikaan joka päivä, ja olen täällä töissä silloin!

Me ollaan yksityisellä, lähdettiin tänne kahden syyn takia: Mun paino oli esteenä julkiselle, yksityisellä se ei ollut este mutta sokerit oli ja kun niitä saatiin hoidettua paino myös laski joten Win-Win. Toinen oli se että haluttiin ripeää toimintaa kun ikä alkaa tulla vastaan (N39, M42) ja mies oli sitä mieltä että saadaan "parempaa" palvelua täältä, ja kun raha ei ole meille nyt esteenä kun molemmat hyväpalkkaisessa duunissa kuitenkin. Olen tähän mennessä kyllä ollut hyvin tyytyväinen palveluun. Ja lääkäri on aivan ihana, eikä tunnu siltä että olet vain yksi monesta.

No nyt on toinen kerta takana ja se oli paljon helpompi, istuin ehkä minuutin tällä kertaa tuijottamassa sitä vatsamakkaraa. Pahin osuus on se kun pitää painaa se painike ja kun ei se aina vaan mee eteenpäin. Ja se 8 sek odottelu. Mutta tein tämän tosiaan siksi että tänään on afterwork töissä ja pitää tehdä tuo samaan aikaan joka päivä, ja olen täällä töissä silloin!

Me ollaan yksityisellä, lähdettiin tänne kahden syyn takia: Mun paino oli esteenä julkiselle, yksityisellä se ei ollut este mutta sokerit oli ja kun niitä saatiin hoidettua paino myös laski joten Win-Win. Toinen oli se että haluttiin ripeää toimintaa kun ikä alkaa tulla vastaan (N39, M42) ja mies oli sitä mieltä että saadaan "parempaa" palvelua täältä, ja kun raha ei ole meille nyt esteenä kun molemmat hyväpalkkaisessa duunissa kuitenkin. Olen tähän mennessä kyllä ollut hyvin tyytyväinen palveluun. Ja lääkäri on aivan ihana, eikä tunnu siltä että olet vain yksi monesta.

Jes, hienoa et meni toisella kertaa helpommin! Ai niin kun siinä joutuu vielä piikki lihassa odottelemaankin. Pitkät sekunnit 😅

Ihana kuulla, että olette saaneet hyvää palvelua 😊 Kyselin, kun itse olen myös 39v ja jo alkuvuodesta tulee sit ikä vastaan, että en tiedä päästäänkö me enää edes julkiselle. Meille tuo saattaa ollakin rahakysymys, joten siksi mieluusti katsottais eka julkinen jos se vain on mahdollista.

Takaisin