Haaveena esikoinen

Noista sormuksista tuli mieleen, mies puhui viime vuoden lopulla että ostais mulle jonkinlaisen sormuksen, en tiedä tarkoittiko kihlasormusta tai mitä... Mutta vielä en ainakaan ole saanut. 🙈 No ehkä puhui vain lämpimikseen. Tai sitten unohtunu koko juttu kun tähän esikoisen yrittämiseen mennyt paljon energiaa. Tosin olishan se kiva olla kihloissa edes jos esikoisen saa joskus... Mietin kerran otanko puheeksi mutta en ole kehdannut koska kuuloistaisi omasta mielestä epätoivoiselta. 😅 Että mites se sormus... 😂

Mutta täällä odottelen menkkoja alkaviksi huomenna tai ylihuomenna. Testit täysin negoja ei viivanpaikkojakaan havaittavissa, onneksi tosin ei ettei turhaa toivoa tule uudestaan... No ehkä tuo tuleva yk7 tuo parempaa onnea koska 7 on mun onnen/lempinumerokin. 😊 Toivossa on hyvä elää niin kauan kunnes se viedään pois. En tähän yk6 usko tai toivo enään mitään siltä hirveästi ainakaan vaikka testaillut olen vielä varmuuden vuoksi, sain eilen selviteltyä päätä ja pakko mennä eteenpäin. Nyt taas tikutan oviksenkin ensi kierrossa kunhan se alkaa jotta tiedän vähän paremmin missä mennään. Nyt joko dpo13 tai dpo12 jos luotan aikaisempiin kiertoihin... Ei kyllä yhtään ole menkkamainen olo mutta kaipa sekin voi vaihdella.

Heipsi! Ihanaa, että luet vanhoja kirjoituksiani. Siivosin välissä digijalanjälkiäni ja alkuperäinen viesti ei siksi enää ole täällä suoraan luettavissa 🥰 Juttelemisiin! 🌈

Muokattu viimeksi:
@Kali
Meillä minä otin puheeksi että mitäs jos virallistettaisiin tää meidän suhde jne. Turha tuolta mieheltä mitään romanttista kosintaa odottaa 😂

@Pepino
Ohhoh, onpas hyvä saldo! Kauanko jonotitte IVF/ICSI:n?
Joo ei meillä kyllä mies mitenkään romanttinen ole. Joten varmaan turha häneltäkään mitään romanttista kosintaa odottaa. Toki en itsekkään mitenkään romanttinen ihminen ole. 😅 Enkä sellaisestä varsinkaan yliromanttisista jutuista välittäisikään. Ehkä voisi ottaa itse asian puheeksi kun luultavemmin hän ei muista koko asiaa.. 🤔

@Pepino Oi, onnea Pepino, onpa hyvä että on ensimmäinen askel takana ja ihanaa kun tuli noin monta! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Tsemppiä tulevaan siirtoon! 💪

@Elliania Mulla itselläni on tosi paha nikkeliallergia, oon joutunut erilaisista kelloista ja koruista elämän aikana aika monta kertaa luopumaan, mutta mulla ei ole tullut oireita kummastakaan sormuksesta mitä meillä on ollut. Meillä oli aluksi testissä titaaniset sormukset, mutta alkoi kuumottaa että jos käy onnettomuus, sitä ei niin vaan leikata tai taivuteta pois sormesta, joten vaihdettiin hopeisiin (plus löysin tosi kivat meidän sukunimeen sopivat sormukset). Jotenkin se miehen sormus vaan aina kaivautui sinne sormien väliseen ihoon kummallakin sormuksella, jos oli yön yli sormessa ja välillä muutoinkin! En käsitä, ei edes ollut mikään erityisen terävä reuna 🤷‍♀️ Ehkä pitäisi hänelle hankkia joku kaulaketju sormusta varten jos sitä haluaa välillä pitää esillä.

Ja on edelleen vahvistunut! 🥰 Mies silmäili jo testiriviä vessassa ja kysyi että meinaanko synnärille asti testata. :rolling: Ei nyt sentään, mutta halusin kokonaisen viikon ajalta positiivisia tuloksia, ennen kuin soitan neuvolaan. Jos torstaiaamuna eli DPO15 on vielä vahva viiva, sitten uskallan soittaa! :Smiling Face With Smiling Eyes: Testaan kahdella testillä kun on noita ClearBlue-monitorin testejä jäänyt ylimääräiseksi, niitä tuli aina ovulaatiotestien mukana ja kerkesin aika monet pakkaukset ovulaatiotestejä käyttää niin että menkat alkoi jo DPO10 enkä päässyt testaamaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tuleepahan tuplasti tarkistettua!

Liitteet

• 20250812_090404.jpg
    20250812_090404.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 98
@Sinertävää Tässä joka vaiheessa käy katoa, joten täytyy toivoa, että alkavat jakautua normaalisti ja kaikki menisi hyvin.🤞🏼Oltiin jonossa neljä kuukautta. Yksi ilmoittautumismahdollisuus skipattiin sen tuulimunasta toipumisen vuoksi. Ja oli ihan tuurilla päivistä kiinni nytkin että menkat alkoi sopivasti, muuten olisi kesäsulku tullut esteeksi.

@Kuuttituutti Kiitos! Mahtava saldo teillä, voi kun itsekin saisi sekä siirtoon että pakkaseen. 🙏🏼

Aloin tänään miettimään kun kuukautiset eilen yöllä alkoi, niin pettymyksen jäljiltä tuli mieleen ekaa kertaa koko yrityksen aikana tosin tälläinen hullu ajatus kuin että haluanko mä edes lasta tai että olisinko edes hyvä äiti että onko tässä mitään järkeä tässä koko yrittämisessä loppuen lopuksi... Järkeilin kun tuollaiset ajatukset tulivat ehkä mun mieli yrittää suojella mua kaikenlaisilla hulluilla ajatuksilla kuten et en mä varmaan edes haluukkaan lasta tai mitä järkeä tässä on edes. Että mitä me edes yritetään... Tähän asti en ole tuollaisia ajatellut niin en tiedä mitä noista ajatuksista pitäisi edes ajatella... 🥴

Onko kellään muulla tullut tälläisiä ajatuksia missään vaiheessa esikoisen yrittämistä?

Aloin tänään miettimään kun kuukautiset eilen yöllä alkoi, niin pettymyksen jäljiltä tuli mieleen ekaa kertaa koko yrityksen aikana tosin tälläinen hullu ajatus kuin että haluanko mä edes lasta tai että olisinko edes hyvä äiti että onko tässä mitään järkeä tässä koko yrittämisessä loppuen lopuksi... Järkeilin kun tuollaiset ajatukset tulivat ehkä mun mieli yrittää suojella mua kaikenlaisilla hulluilla ajatuksilla kuten et en mä varmaan edes haluukkaan lasta tai mitä järkeä tässä on edes. Että mitä me edes yritetään... Tähän asti en ole tuollaisia ajatellut niin en tiedä mitä noista ajatuksista pitäisi edes ajatella... 🥴

Onko kellään muulla tullut tälläisiä ajatuksia missään vaiheessa esikoisen yrittämistä?

Ole itsellesi armollinen ja muista, että ajatukset on vain niitä - ajatuksia. Ei totuuksia tai mitään muuta kuin ajatuksia, ja kaikenlaiset ajatukset on ok. Voi tosiaan olla, että mieli yrittää suojella ja siksi nousee tollasia ajatuksia mieleen. Voithan sä yrittää kuulostella mitä siellä ajatusten takana voisi olla.

Mulla on välillä samanlaisia ajatuksia ja just kun aloitettiin yrittäminen niin tuli ihan kauhistus, et mitä hittoa mä teen? Mulla toki vähän erilainen juttu, kun nää pelot liittyy paljolti omaan terveyteen ja siihen onko siitä enää mitään jäljellä mahdollisen raskauden jälkeen.

Joskus voi olla paikallaan ottaa pieni aikalisä, jos siltä tuntuu, et on henkisesti liian rankkaa tai et ajatukset pyörii liikaa vain yhden asian ympärillä tai ei oikein tiedä mitä haluaa.

Ja mäkin rauhoittelisin sua sillä että vuosikin on vielä ihan normaali aika yrittää. Kilppariarvojen ja rauta-arvojen normalisoituminen varmasti vaikuttaa positiivisesti asiaan. Ja sanoisin, että ikäkin on sun puolella.

Mulla on ollut ihan samoja ajatuksia nyt kuukautisten aikana! Tosin mulla on välillä muutenkin kierron mukaan ollut vaihtelua, usein just kuukautisten alun aikaan ajattelee jotain tasoa "onneksi ei ole lapsia vielä" tms. ja taas ovulaation aikaan ja jälkeen haluan oman lapsen enemmän kuin mitään muuta😅 Olisiko kyseessä myös joku hormonitasojen heittelyn aiheuttama juttu?

Juu tuttua juttua😄 oon todennut muutenkin, että tää lapsen yrittäminen on hullun hommaa. Ite kuitenkin oon laittanut nää ajatukset sen piikkiin, että aina sitä varmasti tulee epäilyksiä isojen asioiden eessä. Eikä nää ajatukset kestä kun pari päivää ja sillon muutenkin aina mietin, et ihan sama, antaa olla. Mutta sit myös tulee olo, että tätä mä ehdottomasti haluan ja tää on ihan törkeen tärkeä asia itselle. Että yritystä vaan kehiin, aina on jossain kohtaa se innostus sieltä löytynyt.

Mä vähän tässä omanapailen, eilen laitoin Maisan kautta viestiä taas (anteeks hoitajille, oon ihan painajainen😂🙈) ja vihdoin ja viimein sain ajan hysteroskopiaan! Ja sain sen vielä tälle kuulle, eli sit heti ens kierrosta päästään sit kuitenkin😍💗 aiemmin meille sanottiin, että ens kiertokin menis perseelleen, niin tää oli ihan mielettömän ihana ylläri! Nyt vaan ootellaan että millon menkat alkaa ja sit jos alkaa ennen maanantaita, alotan vaan lääkityksen, että varmana päästään siihen😍 ja sit jos kaikki menee hyvin, niin syyskuun lopulla päästäis jatkamaan hoitoja!
Toki nyt joudutaan kaupasta hakee kortsuja, koska ens kierrosta sit ei saa sitä raskautta tapahtua. Totesin miehelle, et ollaan varmaan ymmärretty väärin tää lapsen tekeminen🤣

Mulla oli samanlaisia mietteitä keskenmenon jälkeen. Tuli ajatus, että ehkä näin oli tarkoitettu, ehkä mun ei kuulukaan saada lasta. Ja sitten kului vähän aikaa, enkä enää ajatellut niin. Kuten täällä muutkin totesi, ajatukset tulee ja menee. Ne kannattaa vain hyväksyä sellaisina kuin ne on ❤️

Aihe on kyllä taas ollut mielessä, kun alkuvuodesta keskenmenneen raskauden laskettu aika lähenee. Pakko myöntää, että vähän kirpaisee nähdä kaupungilla onnellisen näköisiä tyyppejä isoine raskausmahoineen 😔 Muistuttaa niin kipeästi omasta menetyksestä, vaikka muuten sitä ei niin aktiivisesti tule enää mietittyä. Ei auta kuin ajatella, että mun vuoro ei nyt vaan ollut vielä. Mutta kyllä se sieltä tulee 🌈

Ihania uutisia tänne ketjuun tullut viime viikkoina! Niin suuret onnittelut @Feronia ! Joku aiemmin jo kommentoikin osuvasti, että sua tulee kyllä täällä ketjussa ikävä, mutta älyttömän onnellinen kyllä teidän puolesta :red-heart: Ja @Pepino kanssa, tosi lupaavia kuulumisia! Mieti, oot ehkäpä aivan pian raskaana :red-heart: Kaikki sormet ristissä!

Täällä on ollut kiireistä nyt arjen alettua, niin en ole ehtinyt oikein seurailemaan ketjujakaan. Mutta asioita on tapahtunut tälläkin projektirintamalla. Ensinnäkin, nyt on yk 8 alkanut, ja otin heti ekasta kiertopäivästä alkaen käyttöön Donafertyn ja päivittän kaksi parapähkinää :Smiling Face With Sunglasses: Donaferty kyllä tökkii, kun musta siinä on epämiellyttävä maku, mutta minkäs teet. Toivon kovasti, että sillä saisin kiertoa lyhyemmäksi ja ovulaatiota aikaisemmaksi. Vatsa oli jonkin verran sekaisin alkupäivät, mutta nyt lienee rauhoittunut? Muuten en oo huomannut vielä mitään eroa, mutta ihan kun ois vähemmän herkkuhimoa? Joten jos se sitten kuitenkin jotain tekisi.

Toisekseen, tehtiin vihdoin miehelle kotona simppatesti, ja tulokset oli epänormaalit, eli siittiöitä on tavoitetasoa vähemmän :side_tear: Tää kotitesti kertoo vaan sen että onko viitearvojen sisällä vai ei, ei muutoin tarkemmin mitään. Mä kyllä masennuin ja ahdistuin näistä uutisista kovasti, ja tuli sellainen toivoton olo, että eipä se tästä yrittämällä taida parantua, jos siittiöt on tosiaan huonolaatuisia tai niitä on vähän.. Mutta mies on paljon optimistisempi, ja hän oli selvitellyt että nää kotitestit voi antaa ihan harhaanjohtaviakin tuloksia.

Mutta tästä kotitestin tuloksesta triggerinä me nyt varattiin aika ensikäynnille yksityiselle... Tavallaan tosi pettynyt olo että tässä ollaan ja ylipäänsä tällaisia asioita pitää selvitellä ja varailla, mutta toisaalta taas helpottavaa, että saadaan lisää tietoa, apua ja tukea. Aika on ensi viikolla kp 19, ja oon toiveikas kun siellä ultrataan, että josko näkyisi ovulaatiota mahdollisesti.

Sellaisia kuulumisia. Menkat alkoi muuten kätevästi 1.8, joten on helppo seurata kiertopäiviä kun on synkassa kalenterin päivämäärien kanssa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Juu ajatuksiahan ne vain on varmaan. Ja itselläkin ekasta keskenmenosta lokakuussa tulisi jo laskettu aika että senkin läheneminen varmaan vaikuttaa asiaan että miettii kaikkea typerääkin. 😓Toivoin niin kovasti ja onhan toki tämä ja jos tästä ei tärppää vielä ensi kierto ennen sitä mahdollisuus raskautua ennen ekan keskenmenneen laskettua aikaa. Lokakuusta varmaan tulee vaikea kuukausi ellei ennen sitä ole raskaana. Joka hyvin mahdollista tuntuu ainakin nyt siltä... Jotenkin miettinyt viime aikoina jos ei siihen mennessä tuskin ollenkaan, joka kyllä ihan hölmö ajatus kun tarkemmin miettii. Noh turha mennä asioiden edelle...

Tuntuu vaan varsinkin nyt viime parina kuukautena niin pahalta miettiä kuinka pitkällä keskenmenneet raskaudet olisivat jo jos olisivat jatkuneet. 💔 Varsinkin sen ekan keskenmenneen laskettu aika kun lähenee sattuu miettiä sitä.

Ihania uutisia tänne ketjuun tullut viime viikkoina! Niin suuret onnittelut @Feronia ! Joku aiemmin jo kommentoikin osuvasti, että sua tulee kyllä täällä ketjussa ikävä, mutta älyttömän onnellinen kyllä teidän puolesta :red-heart: Ja @Pepino kanssa, tosi lupaavia kuulumisia! Mieti, oot ehkäpä aivan pian raskaana :red-heart: Kaikki sormet ristissä!

Täällä on ollut kiireistä nyt arjen alettua, niin en ole ehtinyt oikein seurailemaan ketjujakaan. Mutta asioita on tapahtunut tälläkin projektirintamalla. Ensinnäkin, nyt on yk 8 alkanut, ja otin heti ekasta kiertopäivästä alkaen käyttöön Donafertyn ja päivittän kaksi parapähkinää :Smiling Face With Sunglasses: Donaferty kyllä tökkii, kun musta siinä on epämiellyttävä maku, mutta minkäs teet. Toivon kovasti, että sillä saisin kiertoa lyhyemmäksi ja ovulaatiota aikaisemmaksi. Vatsa oli jonkin verran sekaisin alkupäivät, mutta nyt lienee rauhoittunut? Muuten en oo huomannut vielä mitään eroa, mutta ihan kun ois vähemmän herkkuhimoa? Joten jos se sitten kuitenkin jotain tekisi.

Toisekseen, tehtiin vihdoin miehelle kotona simppatesti, ja tulokset oli epänormaalit, eli siittiöitä on tavoitetasoa vähemmän :side_tear: Tää kotitesti kertoo vaan sen että onko viitearvojen sisällä vai ei, ei muutoin tarkemmin mitään. Mä kyllä masennuin ja ahdistuin näistä uutisista kovasti, ja tuli sellainen toivoton olo, että eipä se tästä yrittämällä taida parantua, jos siittiöt on tosiaan huonolaatuisia tai niitä on vähän.. Mutta mies on paljon optimistisempi, ja hän oli selvitellyt että nää kotitestit voi antaa ihan harhaanjohtaviakin tuloksia.

Mutta tästä kotitestin tuloksesta triggerinä me nyt varattiin aika ensikäynnille yksityiselle... Tavallaan tosi pettynyt olo että tässä ollaan ja ylipäänsä tällaisia asioita pitää selvitellä ja varailla, mutta toisaalta taas helpottavaa, että saadaan lisää tietoa, apua ja tukea. Aika on ensi viikolla kp 19, ja oon toiveikas kun siellä ultrataan, että josko näkyisi ovulaatiota mahdollisesti.

Sellaisia kuulumisia. Menkat alkoi muuten kätevästi 1.8, joten on helppo seurata kiertopäiviä kun on synkassa kalenterin päivämäärien kanssa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Tsemppiä ensikäynnille 💓 tulin kommentoimaan, koska itsekin koin hoitoihin siirtymisen raskaana. Ja edelleen mieli välillä haluaa uskoa johonkin luomu-ylläriplussaan. Meidät on kuitenkin hoidoissa kohdattu aina niin ihanasti ja on ollut upeaa tajuta miten vaikeitakin asioita voidaan nykylääketieteellä hoitaa. Ei se polku todellakaan yhtä helppo ole kuin mitä ”normaaleilla” pareilla, mutta ei se välttämättä kamalaakaan ole. Joskus ihan kevyilläkin avuilla saadaan raskaus alkuun 🫶🏻 tuu mukaan salaiselle lapsettomuuspuolelle, siellä on kohtalontovereita ja paljon myös tietoa/kokemuksia!

Jaan tännekin mun unen, kun oli niin hauska:

Näin unta, jossa tein useita positiivisia raskaustestejä. Olin todella huolissani, koska olen syönyt letroja (sikiötoksinen lääke) tässä kierrossa. En ehtinyt kellottaa testejä, koska tein niitä kokoajan enkä tiennyt mitkä olivat testiajan jälkeen tulleita viivoja ja mitkä eivät. Kaikissa oli viiva kuitenkin. Muutama palstalainenkin oli minua siellä (olimme jossain hiihtokeskuksessa 🤣) auttamassa ja tavaamassa ohjeita.

Viimeinen testi, minkä tein ennen heräämistä, oli tosi kätevän oloinen. Se oli sellainen auki taiteltava paperiarkki, jossa oli kiinni useita eri merkin testejä. Pakkaus oli vaaleanvihreävalkoinen ja merkki jokin ässällä alkava. Kaikki testit pystyi tekemään samalla dippauksella, ylhäällä oli 50 miu ja 25 miu herkkyyksiä testejä, seuraavalla rivillä 15 miu ja 10 miu herkkyyden testit, kolmannella rivillä 5 miun ja 3 miun herkkyyden testit (tässä valmistaja oli kirjoittanut että EPÄVARMA ALUE). Alimpana oli vielä ovulaatiotestit 2 kpl. Minun aivot silleen hyrräsi mukavasti kun aloin laskemaan dpo:ta sen perusteella missä näkyi viiva hyvin (varmaan siellä ~15-20 miun kohdalla).

Minulla ei ole taipumusta enneuniin, eli varmaan kyseessä on letropainajainen. 🤣 Ensimmäiset testit tosiaan tein vielä porukoiden luona ja isäpuoli katseli vierestä kun tein jotain viisi erilaista puikkotestiä ja mutisin jotain että varmuuden vuoksi, ei tosiaan yritetä vauvaa. Mutta olisi kyllä kätevä tuollainen yhdistelmätesti, vinkatkaa jos jossain myydään 😍

@Sinertävää Mahtava uni! 😂 Paljon mukavampi kuin se minkä näin lähiaikoina vaikka tossakin oli kuitenkin kuumotuksia letron vaikutuksesta sikiöön! 🫣 Hyvä että oli enimmäkseen hupaisa uni 🤣

@*Ninni* Kiitos! 🥰 Ja onpa kurjia uutisia! 😩 Toivon mukaan miehen tilanteeseen tulee pian selvyyttä ja jos alkaa jokin hoitotoimenpide, että se tepsisi mahdollisimman pian! ♥️
Onhan se rankkaa ottaa vastaan se lapsettomuusdiagnoosi, mutta lopulta se oli myös helpotus kun alettiin tekemään tutkimuksia, eikä tarvinnut vaan velloa epätietoisuudessa samalla kun kuulee kaikilta sitä "kyllä teillä tärppää kunhan rentoudut" 🫠 Oli kiva kun sitten pystyi suoraan sanomaan että on lääkärissä selvitys menossa ja toivotaan että lääkkeet toimii!
Mulla tärppäsi puolen vuoden Donafertyn jälkeen ja kuukausi parapähkinöiden jälkeen niin toivon mukaan ne toimii sullekin! Mulla tuli vähän ummetusta siitä mutta se alkoi kyllä sitten helpottaa pikkuhiljaa. 2kk sai Donafertyä vetää ennen kuin ovulaatio ilmestyi eli siinä voi toki kestää.

@Elliania Onpa joo jännän ohut viiva, mutta sentään tumma, joten ehkä sen voi laskea positiiviseksi! Onnistuiko tallettelut? 🤞

Ja kiitos vielä kaikille onnitteluista! Ootte ihania 🥰 Ette te minusta niin vaan eroon pääse, varmasti pyörin täällä taustalla edelleen siihen asti että esikoinen on tullut maailmaan asti! 🤣 Myös koska haluan nähdä miten teillä lähtee käyntiin! ♥️ Mutta nyt on DPO15 ja saatu melkein leffaviivat, varhaisultra on varattu yksityiselle 4.9. ja ensimmäinen neuvolakäynti 18.9.! Tänään on 4+1 ja löysin netistä laskurin joka sitten näytti että voi olla jo yli 77% mahdollisuus että menee loppuun ja joka päivä kasvaa mahikset, toivotaan parasta! Nyt en enää testaa joka päivä enkä spämmää enempää testikuvia 😆
Edit:
Tässä se laskuri

Liitteet

• 20250814_075351.jpg
    20250814_075351.jpg
    1 MB · Katsottu: 52
  • Screenshot_20250813_085136_Chrome.jpg
    Screenshot_20250813_085136_Chrome.jpg
    171.9 KB · Katsottu: 54
Muokattu viimeksi:
Takaisin