Haaveena esikoinen

Kp18. Ovulaation aika lähestyy, tarkkaa päivää en tiedä. Eilen illalla nukkumaanmennessä tuli kuitenkin jotain ihan pieniä tuntemuksia vasemmalla puolella, niin tuli kiire tänä aamuna heti touhuilla 😅 Jos muistan oikein, niin viime kierrossa kipuili oikealla puolella, oisinko siis jopa tuntenut ekaa kertaa irtoamisen?! 🤔🤭
Lainaan omaa tekstiäni nyt, kun aloin pohtimaan että voiko ovisaika olla limaton 🤨😅 Tunsin jotain ja päivät alkaa olla oikeat, mutta minkäänlaista valkovuotoa ei kyllä ole 🧐 Kyllä naisen keho vaan on ihmeellinen, aina tulee seuraavassa kierrossa joku uus kierrepallo ja taas ollaan ihan hukassa 😂
 
Lainaan omaa tekstiäni nyt, kun aloin pohtimaan että voiko ovisaika olla limaton 🤨😅 Tunsin jotain ja päivät alkaa olla oikeat, mutta minkäänlaista valkovuotoa ei kyllä ole 🧐 Kyllä naisen keho vaan on ihmeellinen, aina tulee seuraavassa kierrossa joku uus kierrepallo ja taas ollaan ihan hukassa 😂
Mulla ei ainakaan monessakaan kierrossa ole ollut juurikaan mitään limoja/valkovuotoja. Kaippa sekin on yksilöllistä.
 
Työterveydestä sain lähetteen labraan ferritiini ja tarkistetaan kilpirauhasarvotkin vielä. Jokohan sitä nyt kestäisi lukea mitä ne Oysista vastas.

Edit: No sielläpä oltiin nyt samaa mieltä ku työterveys. Kumman lähetteellä sitä menis sit 🙄 Ihan ok ymmärtäväinen vastaus ja siellä veikataan et lapsettomuuden syy on miehessä ja siksi mua ei syynätä.
 
Muokattu viimeksi:
Lainaan omaa tekstiäni nyt, kun aloin pohtimaan että voiko ovisaika olla limaton 🤨😅 Tunsin jotain ja päivät alkaa olla oikeat, mutta minkäänlaista valkovuotoa ei kyllä ole 🧐 Kyllä naisen keho vaan on ihmeellinen, aina tulee seuraavassa kierrossa joku uus kierrepallo ja taas ollaan ihan hukassa 😂
On kyllä osuvasti sanottu!😂 Oma kierrepallo tähän kiertoon on ilmeisesti se, että vv on ollut aika runsasta ja ihmetyttänyt ja edelleen ootellaan että milloinhan ne menkat viitsisi alkaa, kp30 tänään😏 Kyselin vähän myös yksityiseltä jo alustavasti ihan vaan omaksi mielenrauhaksi seuraavia steppejä jos raskautta ei tule, ja jäi rauhallinen mieli. Joku kertakäynti ois mahdollinen ottaa yksityiseltä mutta jos oikeesti pitäis ottaa joku käyntisarja niin kukkaro ei kyllä kestäisi. Mutta pointtina tässä ehkä se että sain sitä mun kaipaamaa rauhoittelua😅
 
Täällä kp18 ja sovellukset ennustaa ovista tälle päivälle, ovistesti kuitenkin eilen ja tänään nega. Ovislimat tuli jo 2pv sitten ja silloin oli myös alavatsakipuja. Jotenkin nyt tosi epävarma olo että tuleeko ovista ylipäätään tässäkään kierrossa.

Olin myös toiveikas, että se ois tullut nyt aiemmin tässä kierrossa ja että parin edellisen kierron lyhyt luteaalivaihe ois johtunut vaan siitä, että Buranan ja antibiootin takia ovis viivästyi, mutta ei tää hyvältä näytä, menkat pitäisi alkaa sit jo ens viikolla.

Sovittiin puolison kanssa, että katsotaan vielä pari kiertoa ja jos ei tärppää, niin sit varataan aika Dextran gynelle, siitä kuullut paljon positiivista. Harkitsen vielä, että pitäiskö alkaa mitata lämpöjä ja tehdä sitä parin kierron ajan, jotta sais lisää näyttöä siitä ovuloinko vai en.
 
Nyt alkaa stressaa ja ahistaa, että onko se kp1 vaan pian koittava, vaikka koittanut pitää toiveekkuusajatukset aisoissa, ettei tippuis niin korkeelta. Nyt on kp26(dpo10) ja keskiarvokierto on 27 päivää, mutta premomin ennuste nyt 29. Testitulokset ois nyt 34% / 66%. Yks mikä ei tukis raskauden olemassa oloa ois kellon mittaamatta yölämmöt. On ne lauantaista asti ollu ihan hitusen koholla, mutta viime yö -0.1 mut en tiiä kuinka luotettavana noita mittauksia kannattaa pitää.
 
Nyt alkaa stressaa ja ahistaa, että onko se kp1 vaan pian koittava, vaikka koittanut pitää toiveekkuusajatukset aisoissa, ettei tippuis niin korkeelta. Nyt on kp26(dpo10) ja keskiarvokierto on 27 päivää, mutta premomin ennuste nyt 29. Testitulokset ois nyt 34% / 66%. Yks mikä ei tukis raskauden olemassa oloa ois kellon mittaamatta yölämmöt. On ne lauantaista asti ollu ihan hitusen koholla, mutta viime yö -0.1 mut en tiiä kuinka luotettavana noita mittauksia kannattaa pitää.

Samoissa mennään! Mulla on kyllä vahva tunne, että en ole raskaana. Ei niin mitään oireita paitsi pientä PMS alkaa jo pukata ja perinteinen tissien turvottelu. Maanantaina olisi menkat ennusteen mukaan alkamassa.

Oletko kuinka kauan mitannut ja seurannut lämpöjä? Nehän käyttäytyy aika yksilöllisesti. Minä omalla kohdallani tiedän menkkojen alkavan pian, kun oviksen jälkeen koholla olleet lämmöt kääntyvät laskuun. Yhden päivän laskusta ei vielä oikeen osaa sanoa mitään, mut jos jatkaa laskuaan huomenna ja ylihuomenna, niin se voi kertoa menkkojen lähestymisestä. Mulla oli eilen 37.05C ja tänään 36.67C. Jälkimmäisenpi vielä siis koholla peruslämpöön, mut jos huomenna lasku jatkuu niin ei muuta ku kuukuppia pesemään 😅
 
Samoissa mennään! Mulla on kyllä vahva tunne, että en ole raskaana. Ei niin mitään oireita paitsi pientä PMS alkaa jo pukata ja perinteinen tissien turvottelu. Maanantaina olisi menkat ennusteen mukaan alkamassa.

Oletko kuinka kauan mitannut ja seurannut lämpöjä? Nehän käyttäytyy aika yksilöllisesti. Minä omalla kohdallani tiedän menkkojen alkavan pian, kun oviksen jälkeen koholla olleet lämmöt kääntyvät laskuun. Yhden päivän laskusta ei vielä oikeen osaa sanoa mitään, mut jos jatkaa laskuaan huomenna ja ylihuomenna, niin se voi kertoa menkkojen lähestymisestä. Mulla oli eilen 37.05C ja tänään 36.67C. Jälkimmäisenpi vielä siis koholla peruslämpöön, mut jos huomenna lasku jatkuu niin ei muuta ku kuukuppia pesemään 😅

Saataspa molemmat yllättyä iloisesti! 🤩

Mulla on ollut sellasia ei normaaleja pms oireita niinku mahan pistelyt yms tuntuu keskellä eikä sivuilla, mutta sellasta on ollu kaikki nää kolme kiertoa.. 😔 Mutta jos kp1 on sieltä tulossa niin paras ois ku tulis tämän pitkän vklopun aikana niin on aikaa koota itsensä töihin.

Lämpöjä en oo mittaillut vaan kello rekisteröi vain muutokset eikä se ees näytä lukemaa mitä pitää peruslämpönä 😅 näkyy vaan käppyränä onko yli vai ali.

Ptäskö se ottaa seuraavaksi syynäykseksi, että alkaa mittaileen. Sitä on vissiin jotain ovulaatiolämpömittareitakin, mutta onko se ihan turhaa rahastusta? 😅

En tiiä missä aikataulussa nyt mennään miehen tutkimuksissa. Sillä on nyt se lääkitys, sama mitä täällä tai toisessa ketjussa olevat syövät 😅 Letrozol ja olikohan et 3kk pitää olla väliä simppanäytteiden tutkimisessa.
 
Nyt viime yönä oli +0.5 lämmöt. Miten nuo normi testit, joissa lukee, että voi tehdä sillon ku menkkojen pitäs alkaa niin oisko ne jo luotettavia täs dpo11-12? Vai ootanko vaan tiistaita? Toisaalta melko helposti menny nämä piinapäivät testeittä.

Tuli jännä tieto vastaan rfsun testeistä. Eka katsoin usein kysyttyjen kysymystä hiukan huvittuneena: onko testi vegaaninen 😆

"Ei, tuotetta ei ole luokiteltu vegaaniseksi tuotteeksi. Testin luotettavuuteen käytetyt reagenssit ovat peräisin hiiristä otetuista vasta-aineista."

Eka yllätti, mutta sitten kun mietti niin ei se ehkä ookkaa niin outoa 🤔 muilta merkeiltä en löytänyt näin selkeää vastausta, mutta yksi artikkeli totesi, ettei vegaania raskaustestiä vielä ole olemassa. Yleisesti käytetään hiiriä tai vuohia. Verestäkin testatessa siinä on jotain eläinperäistä mukana. Ei sinällään kosketa minua, en ole vegaani, mutta oppipa jotain uutta 💡
 
Tänään dpo 9 eikä minkäänlaisia oireita. Ihan normaali olo. Ei edes pms raivoa. Menkkojen pitäs alkaa kyllä vasta ens viikon torstaina. Tänään ekaa kertaa mietin tässä kierrossa, että onkohan siellä mitään tapahtunut... muutoin olen yrittänyt olla stressaamatta ja miettimättä sen kummemmin.
 
Tsemppiä piinailijoille! ❤️ Täällä tylsä kp 6. Välillä sitä toivoo että ois lyhyt kierto ettei tää alkukierto ois aina niin pitkää ja loputonta odottelua 😅 itsellä ovis yleensä noin kp 17. Ärsyttävintä tässä yrittämisessä on ehkä just tää jatkuva odottelu jonka aikana mieli pakonomaisesti vatvoo kaikkea tähän yrittämiseen liittyvää. Miten onkin niin vaikeeta olla ajattelematta asiaa vaikka kuinka yrittää keskittyä muihin asioihin ja elämästä nauttimiseen.
 
Tänään olisi arvioitu oviksen aika, mutta kyllä se on jo mennyt. Lämmöt on koholla ja jo nyt pientä turvotusta havaittavissa rinnoissa. Nyt siis oletettavasti dpo2-3, eli piinaviikoilla ollaan 🤪 Saatiin aika hyvin nyt hyödynnettyä tää viikko makkarin puolella, eli tällä hetkellä ainakin ihan hyvä fiilis, katsotaan mihin suuntaan se lähtee kehittymään 😅

Mulla ei yleensä ihan heti oviksen jälkeen rinnat oireile, nyt eilen illalla jo pientä arkuutta oli ja tosiaan hitusen turvonneet ovat. Viime kierrossa oli sama homma, heti oviksen jälkeen tuli turvotus. Ja epäilen, että siellä joku pieni kävi yrittämässä kiinnittyä, kun tiputteli niin pitkään ja menkkojen alkaminen oli vähän myöhässä. Tottakai varovaiset toiveet herää heti tähänkin kiertoon, vaikka eihän se vielä mitään oireilisi kuitenkaan 😂 Vai voiko keho jo tietää hedelmöittymisestä, vaikka muna olis vasta matkalla kohti kohtua? 🤔🙈
 
Tänään olisi arvioitu oviksen aika, mutta kyllä se on jo mennyt. Lämmöt on koholla ja jo nyt pientä turvotusta havaittavissa rinnoissa. Nyt siis oletettavasti dpo2-3, eli piinaviikoilla ollaan 🤪 Saatiin aika hyvin nyt hyödynnettyä tää viikko makkarin puolella, eli tällä hetkellä ainakin ihan hyvä fiilis, katsotaan mihin suuntaan se lähtee kehittymään 😅

Mulla ei yleensä ihan heti oviksen jälkeen rinnat oireile, nyt eilen illalla jo pientä arkuutta oli ja tosiaan hitusen turvonneet ovat. Viime kierrossa oli sama homma, heti oviksen jälkeen tuli turvotus. Ja epäilen, että siellä joku pieni kävi yrittämässä kiinnittyä, kun tiputteli niin pitkään ja menkkojen alkaminen oli vähän myöhässä. Tottakai varovaiset toiveet herää heti tähänkin kiertoon, vaikka eihän se vielä mitään oireilisi kuitenkaan 😂 Vai voiko keho jo tietää hedelmöittymisestä, vaikka muna olis vasta matkalla kohti kohtua? 🤔🙈
Oireita voi tulla vasta kun munasolu on kiinnittynyt kohtuun. Silloin vasta hcg hormoni alkaa kohota josta käsittääkseni osa alkaa kokemaan joitakin oireita 🫢
 
Dpo12 ja nega, mutta on kai tässä toivoa siihen asti et menkat alkaa 🤞 ei oo kyllä yhtää sellasia oireita, että ne ois kahden päivän päässä.
Sormet ja varpaat ristissä täältäkin!

Mä en oo uskaltanut vielä negaa testata. Huomenna tai tiistaina pitäisi alkaa menkat, ja nyt kyllä jo vähän vilhloo alavatsaan siihen tyyliin et eiköhän ne sieltä kohta tuu 😅
 
Edelleen nega.. Jokohan sitä uskos vai vieläkö huomenna testais mikäli tänään menkkojen enteet ei vahvistu. Eilen ei ollut juuri mitään, ajoittain hyvin lyhyitä hentoja jomotuksia. Poikkeuksellista, ettei tiputtele näin lähellä. Huomennahan se ois vasta se oikee testipäivä premomin mukaan noille RFSU 25mIU/ml liuskoille. Toisen kalenterin mukaan oon päivän myöhässä.
 
Takaisin
Top