Haaveena esikoinen

Oliko sulla siis tullut plussa jo? Anteeksi oon ihan pihalla, että missä vaiheessa kukakin menee 😄 Mutta tiedän useammankin, jolla raskaana ollessa tullut kohtuun hematooma, ja se sit vuotanut runsaasti verta.
Ei mitää, onhan meitä täällä aika monta ja jokaisella omat eri tilanteet päällä 😊En halunnut tehdä testiä, niin en tiedä olisiko ollut plussa 😄 viime kuussa oli kemiallinen ja en halunnut sitä samaa kokea tässä kuussa, niin nyt sitten ajauduin tähän tilanteeseen 😬 tämä vuoto alkoi kp 29, tai jotain siihen suuntaan. Se kemiallinen vähän sekoittaa, että missä kohtaa kiertoa oikein nyt mennään.

Muokkaus: ajattelin tehdä testin sitten jos/kun vuoto vähän vähenee. Tai jos ei tilanne muutu, niin pakko soittaa terveyskeskukseen ja kerron tilanteen sinne.

Muokattu viimeksi:
Nyt on meneillään dpo 9 ja eilen tein ekat raskaustestit ja olin näkevinäni jotain hailuroita niissä. Luulin jo tulevani hulluksi kun kääntelin ja vääntelin ja miehellekin intin, että varmasti jotain näen😂 digi tosin sanoi "ei raskaana"...

No tänään aamupissasta pärähti sitten nämä 🙊
Nyt vaan toivon ja rukoilen, että pysyis matkassa🥺❤️

IMG20240315091906.jpg

Heippa, mä liityn kans mukaan keskusteluun, tää vaikuttaa kivalta ketjulta. Vähän taustaa: oon 32v, mies 30v. Yritys aloitettu 1/21, mitään ei kuitenkaan tapahtunu enkä oo edes haamujen haamua testiin koskaan saanu. Ei kuitenkaan alettu tästä kauheesti stressaamaan kun molemmilla oli vähän rankempia aikoja töissä ja muutenkin.

Mutta sitten hakeuduttiin hoitoihin 10/23 ja ensikäynti oli 1/24. Siitä sitten heti sovittiin että letrot käyttöön ja insseillä kokeillaan. Ja eka inseminaatio tehtiin siis tänään! Saa nähdä joko alkais tapahtumaan. Ainakin ajotus oli kuulemma tosi hyvä, miehen simpat priimaa ja mulla yks hyvä 20mm folli. Sitten odotellaan seuraavat kaksi viikkoa.

Onnea @norleviira 🥰

Täällä oletettavasti dpo 3, eikä edellisiin kiertoihin verrattuna mitään oireita esim tissikipua. Ainoa oire on, että valkovuotoa on jotenkin tosi paljon ja tottakai kuumeisesti oon googletellut että mitähän se vois merkitä😮‍💨 Omat terveysjutut hieman huolettaa kans ja tuntuu välillä vähän rankalta.

Mitenkäs muilla sujuu?😊

Pancake89, 💙95, ya 8/22*, Oulu
Liljankukka🌸, 28v, ehkäisy pois 10/21, ya 10/23
Lampsu_, 33v, ya 8/23, Lahti
Norleviira, 26v, ya 2/24, Lahti
Burkei, 26v, ehkäisy pois 5/23, ya 1/24
Minis24, 31v, ya 11/22
MariAnn14 35v, ya 8/23, Keski-Suomi
Pepino, 35v, ya 1/24
Memilia, 30v, ya 11/2022
Nekkuu, 30v, ya 10/2023
Hannietta, 36, ya 11/2023, Pirkanmaa
Ness, 33, ya 09/2023, Espoo
Diiiina, 31v, ya 02/22, Helsinki
Diins, 30v, ya 01/23, Helsinki
Kielo93, ya 8/21
Haaveilua96, 28v, ya 1/24, Helsinki
Selja89, 34v, ya 2017, keski-pohjanmaa
S33, 34v, ya 12/2022
Dumbledore, 29v, ehkäisy pois 02/24, Joensuu
Korpuskeli, 26v, ya 05/23
Hapero, 34v, ya 10/23
Kiiltokuva91, 32v, ehkäisy pois 7/22, ya 5/23, Päijät-Häme
Hattimatti, 30v, ehkäisy pois 8/23
Vilski, 31v, ya 8/23
Hannie_, 32v, ya 9/23, Uusimaa
Emri, 36v, ya 4/23
Yrttiteetä tekisi mieli, 35v, ya 11/23
MTTK, 32v, ya 1/21

Nyt on meneillään dpo 9 ja eilen tein ekat raskaustestit ja olin näkevinäni jotain hailuroita niissä. Luulin jo tulevani hulluksi kun kääntelin ja vääntelin ja miehellekin intin, että varmasti jotain näen😂 digi tosin sanoi "ei raskaana"...

No tänään aamupissasta pärähti sitten nämä 🙊
Nyt vaan toivon ja rukoilen, että pysyis matkassa🥺❤️

View attachment 131942
Hirveesti onnea sinne ja paljon tarrasukkia matkaan 😍🌸

Onnea @norleviira 🥰

Täällä oletettavasti dpo 3, eikä edellisiin kiertoihin verrattuna mitään oireita esim tissikipua. Ainoa oire on, että valkovuotoa on jotenkin tosi paljon ja tottakai kuumeisesti oon googletellut että mitähän se vois merkitä😮‍💨 Omat terveysjutut hieman huolettaa kans ja tuntuu välillä vähän rankalta.

Mitenkäs muilla sujuu?😊
Täällä tänään kettumaisin päivä eli kp1 ja vuotaa ku Esterin per*****😒
Mutta mutta osasin varautua tähän kun pari päivää sitten testasin sen negan joten en tippunut hirveen korkealta, tässä nyt päivät matelee ja odotetaan sitä ovulaatiota parin vkon päähän🙈

Hirveetä odottelua on kyl koko homma. Ensin odotellaan ovista ja sit piinailaan ja odotellaan alkaako kk ja sama homma kk toiseen 🙄. En kyllä olisi ikinä uskonut, että lapsen saaminen olisi näin ”vaikeeta” kun kaikki lähipiirissä on melkein jäänyt samantien raskaaksi 😳. Jotenkin haluan uskoa, että sitten kun ja vihdoin saa sen pienen nyytin syliin niin odotus tulee olemaan vielä enemmän sen arvoinen juuri sen takia, että on käynyt kaikki nämä vaiheet läpi. ✨

Hirveesti onnea sinne ja paljon tarrasukkia matkaan 😍🌸

Täällä tänään kettumaisin päivä eli kp1 ja vuotaa ku Esterin per*****😒
Mutta mutta osasin varautua tähän kun pari päivää sitten testasin sen negan joten en tippunut hirveen korkealta, tässä nyt päivät matelee ja odotetaan sitä ovulaatiota parin vkon päähän🙈

Hirveetä odottelua on kyl koko homma. Ensin odotellaan ovista ja sit piinailaan ja odotellaan alkaako kk ja sama homma kk toiseen 🙄. En kyllä olisi ikinä uskonut, että lapsen saaminen olisi näin ”vaikeeta” kun kaikki lähipiirissä on melkein jäänyt samantien raskaaksi 😳. Jotenkin haluan uskoa, että sitten kun ja vihdoin saa sen pienen nyytin syliin niin odotus tulee olemaan vielä enemmän sen arvoinen juuri sen takia, että on käynyt kaikki nämä vaiheet läpi. ✨

On tosiaan yhtä oottamista.. Helpointa on ehkä tämä väli kun metsästää ovulaatioita.

No sanoppa muuta, tulee iloiseksi jossain vaiheessa kiertoa kun saa edes johonkin liuskaa sen kaks viivaa😄
Tämä😅 Ja samalla aina miettii että kunpa näkis ne 2 viivaa vielä myöhemminkin🥹

Ja sitten tosiaan joskus kun sen oman pikkuisen saa syliin, niin osaa varmasti olla kiitollinen ja arvostaa sitä. Ehkä sitten voidaan jopa nauraa näille kaikille stressinaiheille😄

@Diiiina no siis niinpä! En olisi ikinä ajatellut että raskautuminen olisi näin vaikeaa! Koko vuosi on mennyt tuossa samassa ympyrässä. Eka odotetaan ovulaatiota, no sitten menkat alkaa, taas ovulaatio, menkat jne. 😩 Tuntuu jotenkin niin epätodennäköiseltä että ikinä edes raskautuisin ja saisimme sitä vauvaa. Mutta sitten jos ja kun niin käy, niin osaa kyllä arvostaa ihan eri tavalla. Ja jotenkin silti myös tosi arvokas kokemus tämäkin vaikka on joutunut vaikeimman kautta menemään. Mä odotan niin kovasti että saadaan hoidot alkuun, uskon että sieltä saadaan apu. En halua nyt muuta vaihtoehtoa ajatella.

Jaahas, elikkäs keskiviikkona luulin, että menkat alkoi ja tännekin siitä avauduin. Vuoto oli alkuun niukkaa niin kuin aina menkoissa. Sen jälkeen outoa, kirkasta verta pelkästään ja tänään se jo loppui. Tälläkin hetkellä tuntuu silti, että menkat olisi käynnissä edelleen.
Olin päättänyt, että pidän raskaustestit itseltäni kiellossa ettei vaan tule aikaista positiivista ja sitten se taas vuotaa pois. Huomenna aamulla teen testin, koska tämä on aika ihme touhua tällä kertaa 🤔

Täällä edelleen odotellaan kuukautisia alkavaksi (nyt 5 päivää myöhässä!). Ollaan siis lapsettomuushoidoissa (miehelle tehty vasektomia), joten tämä ei valitettavasti voi johtua raskaudesta. Luultavasti kroppa yhä sekaisin aiemmasta hoitokierroksesta, joka johti tuulimunaraskauteen ja kohdun lääkkeelliseen tyhjennykseen joulukuussa. Tai sitten helmikuussa sairastamani influenssa laittoi kierron sekaisin. Kunhan kuukautiset joskus suvaitsee alkaa, niin päästään hoidoissa eteenpäin: onhan tämä odottelu raastavaa, kun oli laskeskellut seuraavaa ovista itsekseen ja aikatauluttanut mielessä hoitokäyntejä. Mutta ei auta. Eihän keho ole mikään kone, joka toimisi tahdon mukaan tai kellontarkasti. Täytynee yrittää odotteluaikana keksiä jotain muuta sisältöä elämään (vaikka vaikea keskittyä mihinkään, kun vaan odottaa, että milloin pääsee yrittämään raskautumista ja epävarmuus siitä, että tuleeko niitä menkkoja enää ikinä 😬🙈 [totta kai tulee]).

Negatiivinen tulos sieltä tuli. En oikein tiedä mitä teen. Olo on ihan hyvä ja mitään kivunlievitystä en tarvitse, mutta alavatsalla tuntuu kuin ei ihan kaikki olisi normaalisti. Jomottaa, mutta mitään ei vuoda enää. Kunnollista vuotoa oli siis kaksi päivää ainoastaan. Siihen lisäksi pari päivää oli tosi niukkaa. Viime kuun kemialliseen verrattuna ja normi menkkoihin verrattuna tämä on ihan uutta. Varmaan vaan odottelen ja jatkan ihmettelyä. Ei tälleen sunnuntaina kauheasti muuta voi tehdä.

Ihana @norleviira 🤩 toivottavasti kaikki käy hyvin.

@Hapero turhauttavaa kun oma kroppa toimii normaalista poiketen. Ei kaipaisi mitään ylimääräisiä säätöjä näihin hommiin. Toivottavasti siellä kaikki kuitenkin hyvin.

Mää oon yrittänyt vähän hillitä omaa jännittelyä ja vähentää muun muassa täällä pyörimistä 😅 kierron viimesiä päiviä viedään, ei oikein mitään sellasia tuntemuksia tai aavistuksia, että tässä kierrossa ois napannut. Ens kierto saattaa sit mennäkin ohi kokonaan miehen työreissun takia, mutta tässä katse tulevassa kun kohta menee ovistestit tilaukseen 😁

Muokattu viimeksi:
Täällä DPO6, ei kyllä mitään mainittavia oireita. Lievä etominen nälkäisenä alkoi taas ja tuntuu kyllä alkavan näinä päivinä kaikissa kierroissa. Oletteko muut huomanneet etomista tietyssä aikaa kierrosta? 🤔
Mulla on ollut myös joskus tällaista, about ehkä samoihin aikoihin 😏

Täällä alkoi ärsyttävä tuhru jo kp26, DPO 8. Kierto yleensä keskimäärin 30-32 päivää ollut. Harmittaa, että eihän tuossa ovulaation jälkeen ole juurikaan kiinnittymisaikaa, jos tiputtelu alkaa noin aikaisin. 😞 Odottelin sitä vasta pari päivää myöhemmin. Toivottavasti ensi kierto olisi vähän parempi. Lohduttaudun sillä, että nyt pääsen ulkomaanmatkalla nauttimaan vapaasti viiniä ja juustoja. 🍷

Täällä kp 27/26-28. Viime kierto oli 26 päivää. Muutamana päivänä ollut tunne, että menkat alkaa, mutta mennyt sitten ohi. Nuo kasvaneet nännit jaksaa ihmetyttää. 🙈 Eilen illalla tein toisen testin, joka oli edelleen 100% negatiivinen. Luulisi, että näillä päivillä jo jotain näkyisi. 🤔 Ja voihan se olla, ettei tässä kierrossa edes tullut ovulaatiota, kun en tikuttanut. Täytynee vaikka tiistaina aamulla seuraavan kerran testata, jos ei menkkoja kuulu, mutta kovasti luulen, että sieltä ne on tulossa..

*Sisältövaroitus verikammoisille*

Täälläkin mentiin uuteen kiertoon, olen ollu pari päivää aika "maissa" asian takia. Oli toiveet korkealla kun pari päivää pitempi kierto eikä ollut normaalia menkoista kielivää vatsa/selkä/reisi-kipuilua. Yhtenä aamuna vaan heräsin inhottavaan tahmeän märkään oloon ja niin minä kun sänkykin oli kuin teurastuksen jälkeen. Siinnä meni kaikki petivaatteet patjansuojusta myöten pesuun, myös varmuudenvuoksi laittamani pikkupyyhe oli vuotanut läpi.

Vessanpöntöllä ihan tipoittain valui, tiptiptip kuului kokoajan. Poikkeuksellisen runsas vuoto itselleni ja isot hyytymät, kamalat vatsakouristukset ja ripuli, nämä ei kuulu normaaliin repertuaariin että yllätti. Teinivuosien kauhumenkat flashback, onneksi nyt alkaa jo helpottaa eikä tullut hormonaalista migreeniä joka välillä kiusaa.

Takaisin