Häpyluu- ja nivuskivut

Kyfi1993

Vauhtiin päässyt keskustelija
Muillakin varmaan jo alkanut nämä häpyluu- ja nivuskivut? Mullakin ollut kyllä jo viikkoja, mutta nyt pahentunut huomattavasti.
Eilen kävin tollaisella n.5km kävelyllä (en siis ole käynyt koko raskauden aikana kuin kerran tämän lisäksi,laiska kun olen) oli siis hirveästi virtaa, kävelyn loppusuoralla tuntui, että lähtee taju ja kolottaa joka paikkaa. Pahin oli silti vasta edessä, kotiin päästyäni pitkin iltaa häpyluu kipu paheni hirveäksi, menin sitten nukkumaan ja yöllä kyljen kääntäminen teki niin pahaa, että taisi itkukin päästä kivuista. Nyt aamulla edelleen kipuja ja liikkuminen erittäin hankalaa ja lisäksi huimaa ihan hirveästi? En oikein tiedä mitä tästä pitäis nyt ajatella, onko muilla ollut liikunta suorituksen jälkeen tälläistä?
 
Nivuset ollut kipeet jo useamman viikon ilman liikuntaa edes.. Ja häpy luu tässä parin päivän aikana alkanu olemaan kosketus arka.. Mut se kuuluu kai asiaan ite ajattelen niin. Kun alkaa painamaan niin alas jo vaavin pää.
 
enemmän mä olenkin huolissani tästä huimauksesta.. nyt 1,5h ainakin kestänyt..
 
Millaset verenpaineet sulla kyfi on? Mulla on alhaiset ja aiheuttaa huimausta, suolainen monesti auttaa vähän. Taibsit soitat neuvolaan, jos huolettaa ja käyt siellä. nuita liitoskipuja olen pitäny enempi vähempi puolivälistä asti.
 
Maanantaina neuvolassa kävin, ja normaalit oli 116/67. Syönytkin olen jo aamulla, mutta jatkuu hutera olo edelleen..
 
Onko huimaus jatkuvaa vai tuleeko silloin kun nouset ylös?

Häpyluu ollu kosketus arka jo monta viikkoa, mutta ei muuten mittää. Alavatsa kipuilee öisin ku kääntää kylkeä ja sen oon yhdistäny liitoskipuihin? Minäkään en pahemmin ole liikkunut, koska olen laiska. Het ku kävelee vähä reippaammin kaupassa ni menee vatsa pinkeeks ja tulee tukala olo...senkään takia ei ees huvita lähtee yksin lenkille!
 
soitin nyt neuvolaan kun ei ole ohi mennyt edelleenkään, hoitajalle klo 14.00 mittailemaan verenpainetta ja sitten muuten ihmettelemään mistä johtuu ja mitä tehdään..
 
vettä juon joka käänteessä, siitä on tullut ihan jopa tapa. aamupalan kanssa meni tuoremehuakin lasillinen, hb:tä ei oo mitattu muutamaan kertaan neuvolassa.
 
Jaahas, ei tiennyt neukkutätikään mikä mua vaivaa, verenpaineet 126/77, hb 116 (eli parempi kuin pitkään aikaan), sokerit 4,4, vauva liikkuikin sydänäänten kuuntelun ajankin jatkuvasti. hohhoh, kuulemma jos pahenee soittoa sitten 24h kätilölle synnytyssairaalalle
 
Mulla ei tulis mieleenkään lähteä noin pitkälle kävelylle. Rauhallinen 25 minsan kävelykin tuntuu jo niin herkullisesti nivusissa ja lonkissa. Onneks koirakin on hiffannut, ettei kannata kiusata mammaa sinkoilemalla laidasta laitaan ☺
 
Nojoo, en mä ihan ajatellut, että ole näin "raihnainen" kun lähdin kävelemään, se oli sen energiapuuskan vika :)
 
Hitto mä jos lähen 10- min matkan kävelee ni oon jo ihan rikki :sad001 Tänään iski kunnolla häpyluun /-liitoksen kivutki ja lähes joka askel ja liike sattuu! Voi taivas ja vielä 7viikkoa laskettuun ja 2,5v kaipaa kotona viihdytystä
 
Minä kyllä saatan laahustaa 45-60min, mutta matka onkin tyyliin 2km :D koira saa siis nuohota ihan rauhassa ojanpenkkoja, kun mä en kykene sen kummemmin sitä lenkittämään. Jännä muuten, että esim. Navetalla pystyn ihan hyvin puuhastelemaan tunnin jopa 2 putkeen ilman kummempia, mutta tuo pelkkä kävely. Onneksi koirakin väsyy paremmin navettatouhuissa kuin tuolla laahustaessa.
 
Mä en oo pystynyt käymään minkäänmoisilla kävelyillä moneen kuukauteen :'D pikaset kauppareissutkin on ihan liikaa ja niiden jälkeen ei sit tarttekaan kun itkeä sohvalla. Mulla nyt särkee muutenkin koko ajan, mutta vähänkin jos takapuolta nostaa penkistä niin silmänurkka kostuu ja hampaat kiristyy. Mä niin odotan, että tää kaveri päättää ulostautua...
 
Mä en ole jaksanut käydä kävelyillä aiemmin, koirakin saa tehdä tarpeensa aitauksessa :D nyt oli vaan joku outo viikko takana kun ihan hirveesti ollut energiaa, oon maalannut siivonnut ja just kävelyllä käyny, joka tosin kostautu ja yöllä itku kurkussa vaihettiin asentoa :D tänään taas siivouspuuskan sain huimauksesta huolimatta, varmaan hieno yö edessä, häpy- ja häntäluu huutaa hunajaa :'D
 
Ai tuon takia viime yö oli niin hankala.. sattu olkapäihin, selkään ja lonkkiin. Tosin tuli touhuttua koko päivä. Siivousta, pyykkäystä, järjestyksen vaihtoa jne jne. Nytkin ostoksilla ja jestas että on hankala kävellä. Nivusiin & kankkuun sattuu ja selkäkin taitaa irtisanoutua ihan just.
 
Kuulostaa möttönen tutulta! Mullakin just kauppareissu takana ja hyvä kun autoon enää pääsi kipuumaan takas tullessa. Alaselkäkin on tulessa:banghead: mutta lohduttaudutaan sillä ettei pitäis kauheen kauaa enää olla tuskaa :)
 
Juu kyllä täälläkin alkaa kävely olemaan tuskaa, maha kireenä vedettiin parin kilsan lenkki todella rauhalliseen tahtiin äsken. Kaupoilla kiertely onkin jo jonkun aikaa ollut rankkaa. Kai se alkaa ikä painamaan kun ei mulla esikoisesta tällaisia vaivoja ollut! Remonttia viimeisteltiin vielä edellisenä iltana ennen käynnistystä ja mustikkametsällä muistan kykkineeni helteessä pari päivää aiemmin. No jos tää tulis aiemmin, joohan? :-)
 
Takaisin
Top