Geokätköily - geocaching

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko täällä geokätköilyn harrastajia? Tai muita, joita kiinnostaa mutta ei harrasta? Täällä voi keskustella geokätköilystä on sitten kokeneempi harrastaja tai ihan vasta tutustumassa asiaan. 😊

Itse kuulun näihin tutustujiin. Tai oikeastaan esikoinen tästä kiinnostui ja kun aikani kuuntelin hänen kyselyitä, totesin että voihan sitä kokeilla. Saa ainakin syyn lähteä ulos ja viettää siellä yhdessä aikaa. 😊 Olen vasta netistä lueskellut ohjeita eli en ole vielä edes rekisteröitynyt tai ladannut sovellusta, mitkä ilmeisesti kumpikin tarpeen. Kysyisinkin kokeneemmilta, onko suositusta aloittelijaystävällisestä sovelluksesta? Kriteereinä ainakin ilmaisuus.
 
Meillä Geacaching-sovellus ollut monta vuotta, ei olla uudella asuinpaikkakunnalla vielä kylläkään kätköilty kuin yhden kätkön verran. Vanhalla kotipaikkakunnalla etsittiin lähikätköt ja välillä reissussa ollessa etsitään joku matkan varrelle sopiva.

Ihan toimiva sovellus, on ilmainen. Toki löytyy maksullinenkin taso, mutta ilmaiskätköjä on siinä meille ihan tarpeeksi. Tarkkuus ei ole aina paras mahdollinen, mutta en usko että se on sovelluksesta kiinni. Ihan hyvin sovellus kuitenkin näyttää suunnilleen alueen, jossa kätkö on. Lasten kanssa kivaa, kunhan kätkö lopulta löytyy. 😅 yksi on jäänyt löytymättä, oltiin reissussa ja käytiin Huuhanrannalla, siellä on kätkö varjoliitopaikan lähellä, ei löytynyt. 😁
 
Minä käyn kätköilemässä, enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Näitä on ihan kiva etsiä lenkkien yhteydessä 😀 ja on tullut mentyä sellaisiin paikkoihin minne ei muuten eksyisi! Välillä toki ihan saakelin turhauttavaa touhua, kun ei löydä, taivsitten onkin paljon ihmisiä (jästejä) yhtäkkiä ympärillä.
 
Me käytiin yli 10v sitten aina vähän kausittain. Onhan se kyllä kiva inspiraation lähde uusille ulkoilualueille tai sitten vaan vähän lisämaustetta vanhaan tuttuun alueeseen ☺️
 
Meillä Geacaching-sovellus ollut monta vuotta, ei olla uudella asuinpaikkakunnalla vielä kylläkään kätköilty kuin yhden kätkön verran. Vanhalla kotipaikkakunnalla etsittiin lähikätköt ja välillä reissussa ollessa etsitään joku matkan varrelle sopiva.

Ihan toimiva sovellus, on ilmainen. Toki löytyy maksullinenkin taso, mutta ilmaiskätköjä on siinä meille ihan tarpeeksi. Tarkkuus ei ole aina paras mahdollinen, mutta en usko että se on sovelluksesta kiinni. Ihan hyvin sovellus kuitenkin näyttää suunnilleen alueen, jossa kätkö on. Lasten kanssa kivaa, kunhan kätkö lopulta löytyy. 😅 yksi on jäänyt löytymättä, oltiin reissussa ja käytiin Huuhanrannalla, siellä on kätkö varjoliitopaikan lähellä, ei löytynyt. 😁

Kiitos vinkistä. 😊 Vähän malttamattomana ladattiin tuo sama jo eilen ja etsittiin yksi kodin lähellä oleva kätkö. Meinasi alkaa turhauttaa ryteikössä haahuilu, mutta tuli hyvä mieli kun kätkö lopulta löytyi.
 
Takaisin
Top