GALLUP: Millä viikolla vauvamaha alkoi näkyä ensimmäisen kerran?

MPOP

Kommentoinnin ninja
Hei! Ajattelin pykäistä tämmöisen gallupin pystyyn, eli tänne kaipailisin ensisijaisesti esikoisodottajien vastauksia, mutta toki kaikki muutkin saatte vastailla, oli raskaus sitten kuinka mones tahansa!

Eli: monennella viikolla teillä alkoi raskaus kunnolla näkyä, milloin ensimmäiset ulkopuoliset raskaudesta ennestään tietämättömät alkoivat huomata, että sitä ollaan pieniin päin..?

Täällä itse esikoista odottava 5+0 raskausviikolla oleva innokas odottaja odottelee erittäin innolla ensimmäisten ulkoisien merkkien ilmestymistä siitä, että siellä mahassa tosiaan on joku!
 
odotin tosi kauan että alkais näkyy, malttamattomana! :D
rv 16 oli iiiihan pieni kumpu tai oikeestaan "pömppis" mutta näytti vaan siltä
kun ois lihonnut. rv 19 ulkopuoliset alko tajuamaan ja sitten rv 22 se alkoi kasvaa hurjaa vauhtia :)
 
Olen sen verran "tuhti" tapaus, että aika pitkään meni, että muut on alkanut huomaamaan. Itse kyllä erotin oman vatsan vauva vatsasta joskus viikolla 20. Mutta silti jopa viikolla 28 joku oli ihan ihmeissään, kun hänelle mainitsin olevani raskaana...

Nytkin vähän mietityttää, että näyttääkö se vatsa vauvamasulta tuntemattomille (rv 32), kun ihmiset jotenkin tuijottaa niin pitkään. Ehkä ne miettii, että onkohan tuo raskaana, vai onko sillä vaan tosi iso ja pyöreä maha :DDD
 
Siinä rv22 alkoi näyttää oikeelta vauvamasulta mutta sitte pompahtikin josain yhessä viikossa ihan reilusti ja pyöreästi näkyviin :-) 
Sitä ennen näytti vaan lihoneelta/turbotukselta. Se keskivartalo tais alkaa katoamaan siinä rv 16 (housut puristi) ja viikol 13 olin kyllä ekoilla mammavaateostoksilla, rintavarustus oli ainakin tuolloin jo kuppilokoa isompi ja sen muuten tais tarkkasilmäiset huomata jo rv 10 tienoilla :-)
 
Voih, mitenhän sitä jaksaa odottaa että se masu alkaa näkyä, jos itelläki jossain rv 20 tienoilla alkaa näkyä. Toisaalta oon kyllä aika lyhyt ja pieni, että voihan se olla, että se sieltä jo aikaisemmin pompsahtaa esiin, toivottavasti.. :D
 
Mäkin oottelen mun mahaani. :D Mut ei oo mitään vielä. Ja mäkin oon aika pieni.. Mut kyllä mä tunnen käsillä tosta ihan alamahan kohalta et kohtu on alkanu kasvaa. Se tuntuu sellaselta pallolta. Mut ei se mihinkään ulospäin näy. :D Muutama viikko vielä ni sit varmaan. Mieheni sanoja lainatakseni: eiköhän se sun mahas kerkee kasvamaan ihan tuskastumiseen saakka. :P eli sitä odotellessa.
 
Esikoista odottaessani (syntyi helmikuussa) vatsa pompahti siinä vk 18 niin, että itse huomasin. Vk 22 alkoivat läheiset ihmiset huomata, että kyllä siellä se vatsa kasvaa.

Osa tuntemattomista huomasi synnytyksen lähestyessä, toiset sitten eivät huomanneet ollenkaan ja sain kuulla ihmetyksiä siitä, että missä välissä minä lapsen oikein pyöräytin, kun ei vatsaakaan ole ollut. 
 
Mulla kans ylimäärästä pläskiä vähän tossa edessä niin ei sellai erottunut heti mut nyt rv 21+1 se on alkanut jo näyttää oikealta vauvamahalta. :D Pyöreä ja kiinteä mut voi olla ettei näytä muitten silmissä miltään, kun oon ollu jo muutaman kuukauden turvonnut tän raskauden takia. 
 
itsellä on vasta nyt rv 25 alkanut vauvamasu näkymään :) on kyllä niin paljon tuota vararavintoa ympärillä että ei vielä varmaan tuntemattomat edes huomaa..toivottavasti parissa viikossa häviäisi tuo ylä ja alamahan väli niin sitten voisi jo pitää vähän ihonmyötäsempiä vaatteita :) niin ja itse tunnustellen huomasin kohdun kasvavan noin rv 10 jälkeen..
 
mulla kyllä tuo mahassa ollut potkiskelee jo sitterissä ja ikääkin on jo hieman yli 3kk, mutta vastailen kuitenkin.

mulla näkyi vauvamaha jotain rv 9-10, olin tosi laiha ennen raskautta ja kai nyt synnytyksen jälkeenkin vielä, joten maha alkoi näkymään aikaisin. tosin maha ei kauhean suurensuureksi edes kasvanut raskauden aikana, vauva viihtyi syvällä lantiossa ja maha oli mun ollessa 7. kuukaudella tosi pieni. painonnousu oli alkuun tosi pientä, kunnes repesi marras-joulukuussa (liekö ollut turvotusta) ja loppupelissä raskauskiloja tuli 20kg, joista 13,6 kg lähti synnytyksen yhteydessä ja loput ovat tippuneet kotiolosuhteissa imetyksen ja heikon syömisen merkeissä. nyt matkaa lähtöpainoon joku 1-2kg.
 
Itse odotan toista lastani, esikoisen kanssa muistaakseni siinä rv 16 + taisi näkyä jo suht hyvin. Nyt näkyi suht samoihin aikoihin, selvästi näkyi vasta myöhemmin. Nyt on niin selkeä "vauvakessi" ettei tarvitse kahta kertaa miettiä mistä johtunee ;) Menossa rv 23+6.
 
Aika alussa se alko näkymään. Ekana oli turvotusta, mut kyllä se siinä vk 9-10 alko erottuu ja rupes tulee silloin paniikki, että huomaako ihmiset ennen, ku aiotaan itte kertoa. Nyt vko 18+3 ja mun mielestä tarttee olla vähän höntti, jos ei tota vauvamasuks tunnista. Ikinä oo ollu näin isoo mahaa mulla eikä tää oikee sovi mun ruumiinrakenteeseen mitenkään ns. luontaisena. Mut on niitä vielä, jotka ei mitää tajuu, ku en nyt oo kaikille kailottanu, etenkään jos ihmisellä ei oo mitään tekemistä mun elämässä.
Tavallaan tekis mieli kirjottaa otsaan, että "Olen raskaana, en lihava" :D Vaikka pyörin kyllä ihan normaali lukemissa, eikä lähtöpaino mikää korkee ollu, niin en mä varsinaisesti lihava vieläkään ole, vaikka toi pötsi tossa möllöttääki :)
 
kukaan joka ei tietäs että oon raskaana ei ole vielä mahaa kommentoinut, nyt viikkoja 29+5!
Vieraammat ei ehkä uskallakaan kommentoida?
Viikolla 26 sain onnitteluja vasta kun toinen vieressä onnitteli...
Kun taas viikolla 27 kaveri ei uskaltanut kysyä...

Kaikki housut alkoi kiristämään jo viikolla 10-15, eli kyllä silloin jo muutosta tuli.
Miehen mielestä mahan kasvun huomasi noin viikolla 18.
Varsinainen nopea kasvu on ollut viikkojen 26 jälkeen, sitä ennen maha kasvoi tosi hitaasti.

Olin kyllä raskaaksi tullessa ylipainoinen, joten ei se niin varhain näy, kuin niillä, joilla ei ole yhtään vararenkaita vyötärön seudulla. Mutta paino ei ole juurikaan raskauden aikana noussut.
 
Ainakaan vielä kukaan ei ole huomauttanut mulle mun mahasta, koska pukeudun tarkoituksella niin ettei raskautta huomaisi. Olen palaamassa töihin ensi viikolla kuukauden tauon jälkeen ja huomenna alkaa rv23. Saas nähdä kuinka kauan pystyn vatsaani vielä peittelemään töissä.
Kyseessä esimmäinen raskaus ja itse huomasin mahan kasvun joskus rv20:n hujakoilla, mutta tää näyttää vieläkin enemmän siltä, että oisin vaan juonut vähän liikaa siideriä lomallani.
 
Näytin hyvin pitkälle lähinnä siltä että olen vain lihonut/turvonnut. Housut alkoi puristaa jo viikoilla 10-12, mutta valokuvista päätellen varsinainen vauvamasu alkoi näkyä vasta noin viikolla 20. Silloinkin kasvoi hetken tosi hitaasti, mutta sitten viikon 22 jälkeen ei ollut enää ulkopuolisillekkaan epäselvää :wink
 
Meillä alkoi tänään viikko 20 ja nyt on maha ruvennut näyttämään selkeältä vauvamahalta :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kyllä se kumpu näkyi jo 10viikon tienoilla, mutta ennestään mulla ei juuri mahaa ollutkaan.. Nyt puolivälissä vauvamaha alkaa olla jo ihan selkeä ja kauemmas näkyvä
 
Takaisin
Top