Fiiliksiä, uskomuksia ja testejä vauvan sukupuolesta

Anna Sofia

Vauhtiin päässyt keskustelija
Toukoäidit 2020
Eli onko teille tullut jotain fiilistä vauvan mahdollisen sukupuolen suhteen tai, tiedättekö jotain hauskoja testejä tai uskomuksia, joilla masussa olijan sukupuolta vois "selvittää"?:think005 Itselleni on alusta asti ollut fiilis, että tyttö siellä masussa lymyää, joten saa nähdä, osunko oikeaan vai muuttuuko fiilis raskauden edetessä!:p
 
Mulla on toive pikkusiskosta, mutta mitään fiilistä ei oikeen oo. Testejähän on vaikka mitä esim se sormustesti (nypätään hius, pujotetaan siihen sormus ja roikotetaan mahan päällä, olikohan et jos sormus pyörii niin se on tyttö, jos heiluu niin poika) ja sit kaikkia uskomuksia mahan muodon liittymisestä lapsen sukupuoleen (jos vatsa kasvaa suoraan eteen, lapsi on poika, jos leveemmin sivuillekin, lapsi on tyttö) ja sykkeistä (pienemmät sykkeet poika, isommat tyttö) jne.

Edit. Esikoisesta mulla oli kuulemma poikavatsa ja lapsella pojan sykkeet. No tyttö sieltä tuli :D
 
Mulla oli viimeks aivan poikafiilis, mut tyttö tuli, et en kyllä uskalla enää siihen luottaa.. mut nyt on tyttöfiilis.
 
Teinkin tonne suljetulle vastaavan ketjun jo, toivottavasti pääsette pian sinne!
Mutta siis, alkuun oli vahva poikaolo. Nyttemmin ei niin selvästi kumpikaan. Vaun sukupuolitesti ja kiinalainen syntymäkalenteri ennustaa poikaa molemmat. :) Ennestään mulla tyttö, molemmat rasksudet olleet vähäoireisia, nyt ehkä hitisen enemmän pahoinvointia.
 
Sykkeen ollessa alle 140 se kuulemma olisi poika ja yli 140 se olisi tyttö. No AR-ultrassa ei siitä sykkeestä saanut paljoa mitattua, kovaa se tykytti. Pahoinvointi ja naaman kukkiminen kuulemma viittaa tyttöön, Japanilainen kalenteritesti myös ennusti tyttöä. Anoppi ennusti poikaa (mutta hällä on kaksi pojantytärtä ennestään), appiukko sanoi tietävänsä, mutta kertovansa myöhemmin. Oma äitini toivoisi tytärtä (kolme tyttärenpoikaa ennestään). Itse toivoin (ensimmäiseksi?) tytärtä, vaimoni ei osaa päättää eikä itse oikein osaa päätellä mitään. Vielä pitää ainakin kuukausi odottaa, ennen kuin tähän saanee jotain selvyyttä, mutta loppujen lopuksi samapa tuo, kunhan on terve lapsi :)
 
Alkion sydän saattaa tykytelläkin paljon kovempaa kuin sikiön myöhemmin. Mutta eipä niistä tosiaan oikeesti mitään voi päätellä, hauskahan sitä silti on spekuloida ^_^

Karhunkainen, kuinka jo kuukauden päästä pääsette selville sukupuolesta? Rakenneultrassahan sen vasta voi nähdä. Vai liittykö tää siihen johonkin veritestiin?
 
Mulla oli esikoisesta heti tosi voimakas poikaolo, joka osoittautuikin oikeaksi. Nyt oon joidenkin oireiden perusteella (voimakkaampi pahoinvointi, jäätävä närästys ja älytön itkuherkkyys) aatellut että voisko nyt ollakin tyttö, mutta saapa nähdä :) Mun äiti kovasti toivoo tyttöä, kun esikoinen ja samalla heidän ainoa lapsenlapsi on poika, mutta toisaalta jos se on tyttö niin äitillä lähtee kyllä lapasesta mekkojen ostelun suhteen... :D
 
Tämän kyllä täytyy olla poika...kaikki vaan tuntuu niiiin siltä.
Viimeksi tuntui ihan tytölle, vaikka kaikki muut toivoivat ja ihan uskoivatkin poikaa, ja tyttöhän se sieltä tuli. :dummy1:
Itse en oikein tiedä, että kumpaa minä toivoisin, kun molemmat meillä kuitenkin jo on.
Mutta sen tiedän, että ainakin toivon, että kaikki menisi kivasti ja tämä meidän uusi vauva olisi terve... :Heartred
 
Alkion sydän saattaa tykytelläkin paljon kovempaa kuin sikiön myöhemmin. Mutta eipä niistä tosiaan oikeesti mitään voi päätellä, hauskahan sitä silti on spekuloida ^_^

Karhunkainen, kuinka jo kuukauden päästä pääsette selville sukupuolesta? Rakenneultrassahan sen vasta voi nähdä. Vai liittykö tää siihen johonkin veritestiin?

No siis, jos me siihen NIPT-testiin päästään, niin siihenpä siihen. Jos nyt oikein ymmärsin, niin siitä selviää kromosomihäiriöt trisomy 21 (Downin syndrooma), trisomy 18, trisomy 13, Rh-verityyppi ja siinä sivussa samalla lapsen sukupuoli, koska siinä analysoidaan lapsen DNA:ta äidin veren kautta. Jos ei päästä, niin sitten rakenneultraan, mutta se on hieman enemmän arvailua, ultran hoitajakin voi erehtyä.
 
Mä en itse usko mihinkään muihin poika- tyttöennustamisiin kuin yhdynnän ajoitukseen ja sekin ovat varmasti vain suuntaa antava. Eli jos yhdyntä on monta päivää ennen ovulaatiota niin poikasiittiöt ehtivät kuolla pois, mutta sitkeät tyttösiittiöt pysyvät hengissä. Jos taas yhdyntä on juuri ovulaation aikaan nopeat poikasiittiöt ehtivät paikalle ensin. Tietenkin jos yhdyntä on vaikkapa 2 päivää ennen ovulaatiota on vaikea ennustaa, koska se on siltä väliltä.

Ekassa raskaudessa olin aivan varma pojasta, koska ryhdyttiin puuhiin juuri ovulaation aikoihin ja poika myös tuli. Kun alettiin nyt yrittää uudestaan meillä oli tarkoitus yrittää ihan tietoisesti tyttöä, eli puuhastella hyvissä ajoin ennen ovulaatiota ja koska mulla oli koko syksyn ja talven ihan säännöllinen kierto ja selvät ovulaatio-oireet niin ajattelin sen olevan ihan helppoa. No vikassa kierrossa ennen ehkäisyn poisjättämistä en tuntenut ollenkaan ovulaatiota ja kierto jäi lyhyeksi. Epäilin ovulaation jääneen pois. Sitten ekassa yrityskierrossa ei myöskään ollut ovulaatio-oireita ja se jäi vielä lyhyemmäksi ja olen varma, että siinä en ovuloinut. Sitten tärppikierrossa olin jo ihan stressaantunut ovuloinko enää ollenkaan. Yhtäkkiä olin paljon nöyrempi koko asian suhteen ja tajusin, ettei sukupuolella olekaan väliä. Käytin ovulaatiotikkuja, jotka näyttivät koko ajan ihan haaleeta. Tunsin ovulaatio-oireita vain tunnin ajan, mutta tikut olivat koko ajan näyttäneet miinusta. Ei mietitty enää ajoitusta, koska luulin nyt etten enää ovuloi ollenkaan. Oli sitten aika yllättävää, kun olinkin tullut raskaaksi. Nyt on sitten vähän vaikea ennustaa sukupuolta. Puuhailtiin kaksi päivää ennen niitä pikaisia ovulaatio-oireita ja sitten noin viisi tuntia niiden jälkeen. Ainakin koko tämä juttu opetti nöyryyttä näiden asioiden suhteen.
 
Mä en usko noihin yhdynnän ajoituksiinkaan, kun eihän nekään ihan säännönmukasesti mene niin, että tyttösiittiöt kestäis paremmin tai että poikasiittiöt ois aina nopeempia. Tokihan sitä voi yrittää ajoittaa puuhastelut, jos toiveissa jompikumpi sukupuoli erityisesti, mutta kuten tuo rondinenkin esimerkki hyvin osottaa, niin se ovulaation ajankohtakin on niin arpapeliä, että hankalahan se on ajoittaa mitään.
 
Mulla oli esikosta tosi vahva poikaolo joka piti paikkansa. Nyt on ollut aika vahva tyttöolo ja hirveät pahoinvoinnit joita ei aiemmin ollut. Toivotaan että pitää olot tälläkin kertaa paikkansa :)
 
Ensimmäisestä mulla oli ihan poika olo ja poika tuli. Nyt ei oo ollut vielä mitään tunnetta. Leuka tosin kukkii jonkun verran ja normaalisti tulee yksi finni sinne tänne silloin tällöin kierron mukaan.
Tein sen sooda-pissa testin ja sen mukaan olis tyttö. Samoin sormustesti viittais tyttöön. Myös ultrakuvan perusteella vois olla tyttö, mitä on niihin nub/skull theoryihin verrannut :D
Vaun ja kaks+ kiinalaiset kalenterit näytti tyttöä molemmat. Vaun testaus kysymyksillä taas viittasi poikaan.
Toivotaan, että enemmistö pitäis kutinsa ja tulis pojalle pikkusisko :Heartred
 
Mulla on vahva fiilis pojasta ja kiinalaisen kalenterin mukaan tulee poika.
 
Meillä tyttöolo ja tulevat isovanhemmat sekä isoisovanhemmat ovat sanoneet että tyttö tulee :grin myös puolison isoisä kehoitti kulkemaan ilman housuja koko raskauden ajan niin tulee tyttö, mikälie vanhojen ihmisten uskomus sekin :hilarious: ja eikös ole niin ollut että kun makea maistuu äidille ja näppylät sekä finnit puskevat kasvoihin voi tyttöä odotella ? o_O
 
Niin se tais olla Eevve:wink Itsellä kans tyttöolo ja makea maistuu sekä Linea negra kulkee navasta alaspäin, niin saa nähdä osoittautuukin olot ja uskomukset oikeiks:wink
 
EN ole testaillut ja olokin on neutraali asian suhteen, mutta unen näin, että tyttö olisi... :)
 
Jotku sanoo et unissa näkis päinvastoin. Et jos näkee pojasta unta niin sais tytön. Mä näin ihan alkuraskaudessa unta et synnytin pojan.
 
Mä veikkasin esikoisesta poikaa, mutta tyttö tuli. Nyt en lähde julkisesti arvailemaan, kun todistetusti vaisto ei mulla toimi. :hilarious:

Oireet ovat ihan erilaisia kuin viimeksi, joten jos pitää kuitenkin arvata, niin sen perusteella uumoilisin poikaa. Muuten ei kyllä tosiaan ole mitään tuntemuksia tai tyttö- tai poikaoloja, oon ihan pimennossa! :woot:
 
Takaisin
Top