Mä en itse usko mihinkään muihin poika- tyttöennustamisiin kuin yhdynnän ajoitukseen ja sekin ovat varmasti vain suuntaa antava. Eli jos yhdyntä on monta päivää ennen ovulaatiota niin poikasiittiöt ehtivät kuolla pois, mutta sitkeät tyttösiittiöt pysyvät hengissä. Jos taas yhdyntä on juuri ovulaation aikaan nopeat poikasiittiöt ehtivät paikalle ensin. Tietenkin jos yhdyntä on vaikkapa 2 päivää ennen ovulaatiota on vaikea ennustaa, koska se on siltä väliltä.
Ekassa raskaudessa olin aivan varma pojasta, koska ryhdyttiin puuhiin juuri ovulaation aikoihin ja poika myös tuli. Kun alettiin nyt yrittää uudestaan meillä oli tarkoitus yrittää ihan tietoisesti tyttöä, eli puuhastella hyvissä ajoin ennen ovulaatiota ja koska mulla oli koko syksyn ja talven ihan säännöllinen kierto ja selvät ovulaatio-oireet niin ajattelin sen olevan ihan helppoa. No vikassa kierrossa ennen ehkäisyn poisjättämistä en tuntenut ollenkaan ovulaatiota ja kierto jäi lyhyeksi. Epäilin ovulaation jääneen pois. Sitten ekassa yrityskierrossa ei myöskään ollut ovulaatio-oireita ja se jäi vielä lyhyemmäksi ja olen varma, että siinä en ovuloinut. Sitten tärppikierrossa olin jo ihan stressaantunut ovuloinko enää ollenkaan. Yhtäkkiä olin paljon nöyrempi koko asian suhteen ja tajusin, ettei sukupuolella olekaan väliä. Käytin ovulaatiotikkuja, jotka näyttivät koko ajan ihan haaleeta. Tunsin ovulaatio-oireita vain tunnin ajan, mutta tikut olivat koko ajan näyttäneet miinusta. Ei mietitty enää ajoitusta, koska luulin nyt etten enää ovuloi ollenkaan. Oli sitten aika yllättävää, kun olinkin tullut raskaaksi. Nyt on sitten vähän vaikea ennustaa sukupuolta. Puuhailtiin kaksi päivää ennen niitä pikaisia ovulaatio-oireita ja sitten noin viisi tuntia niiden jälkeen. Ainakin koko tämä juttu opetti nöyryyttä näiden asioiden suhteen.