Facebook ryhmät on kiellettyjä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Yritetään kaikki muistaa noudattaa sääntöjä niin kaikilla on kivempaa. :) Korkeammalta portaalta on määrätty kaikki facebook-ryhmiin liittyvä mainostus kielletyksi.

Meillä on salaiset ryhmät joissa voi jutella yksityisemmin.

Asiasta voi lukea myös täältä.
 
Yritetään kaikki muistaa noudattaa sääntöjä niin kaikilla on kivempaa. :) Korkeammalta portaalta on määrätty kaikki facebook-ryhmiin liittyvä mainostus kielletyksi.

Meillä on salaiset ryhmät joissa voi jutella yksityisemmin.

Asiasta voi lukea myös täältä.
Näen vaatimuksenne viestien määrästä todella suurena. Todellisuudessahan ette tarjoa semiaktiivisille vaihtoehtoa joka olisi käytettävyydeltään järkevä toimivine mobiiliappeineen. Jos sellainen olisi, en itse kokisi mitään tarvetta face- tms ryhmille. Minkälaisia ajatuksia staffilla on tämän haasteen ratkaisemiseksi?
 
Huutelen myös, että kurjaa kun lumialle ei ole sovellusta :/ Rajoittaa sekin osan aktiivisuutta kun foorumin käyttö puhelimella on niin hankalaa
 
Näen vaatimuksenne viestien määrästä todella suurena. Todellisuudessahan ette tarjoa semiaktiivisille vaihtoehtoa joka olisi käytettävyydeltään järkevä toimivine mobiiliappeineen. Jos sellainen olisi, en itse kokisi mitään tarvetta face- tms ryhmille. Minkälaisia ajatuksia staffilla on tämän haasteen ratkaisemiseksi?

Hei Annuliisa!

Niin kuin salaisten ryhmien kootuista ohjeista (käythän lukemassa ne täältä: http://forum.vau.fi/threads/salaiset-ryhmät-kootut-ohjeet.1583133/) voit lukea, ryhmän säännöt ovat olemassa siksi, että ryhmät todella pysyisivät salaisina. Ilman näitä sääntöjä salaisella ryhmällä ei olisi mitään merkitystä.

Ymmärrän hyvin Facebookin positiiviset puolet, mutta sosiaalisen median säännöistä on neuvoteltu moneen otteeseen työnantajani kanssa, eikä ne tule lähiaikoina muuttumaan. Alun perin itse asiassa vastustelin fb-kieltoa, mutta ymmärrän toisaalta paineen kieltoon - ettei foorumi jää tyhjäksi, kannattamattomaksi ja kupsahda kokonaan. Mikä omasta näkökulmastani tarkoittaisi (tietenkin adminin pestin loppumisen ohella), että yksi parhaimmista nimettömistä vertaistukea tarjoavista foorumeista menetettäisiin...

Mutta niin. Olen parhaani mukaan salaisten ryhmien sääntöjä laatiessa pyrkinyt ottamaan foorumilaisten toiveet huomioon. Sääntöjä on myös muokattu jälkikäteen foorumilaisten toiveiden pohjalta. Valitettavasti aivan kaikkien toiveita ei kuitenkaan aina pysty toteuttamaan, kun yhteisiä sääntöjä laaditaan. Säännöt ovat aina parhaimmillaankin yhdessä tehtyjä kompromisseja, eikä koskaan valitettavasti voi miellyttää kaikkia. Ylläpito saa säännöllisen epäsäännöllisin väliajoin palautetta siitä, että säännöt ovat liian tiukat, sekä siitä, että säännöt ovat liian löysät. Kaikkien mielipiteiden mukaan sääntöjä ei kuitenkaan voi muokata. :happy118

Foorumin avoimelta puolelta löytyy varmasti juttuseuraa ja vertaistukea edelleen, jos salaiset ryhmät eivät houkuta.

Toivottavasti osasin vastata kysymyksiisi! :signs001
 
Huutelen myös, että kurjaa kun lumialle ei ole sovellusta :/ Rajoittaa sekin osan aktiivisuutta kun foorumin käyttö puhelimella on niin hankalaa

Heippa Velmu!

On todella kurjaa, ettei Windows-sovellusta ole, eikä tule. :sad001 Olen yrittänyt pitkään saada Nokian käyttäjille omaa sovellusta, mutta valitettavasti on päätetty, ettei sovellusta tehdä. (Lisää keskustelua aiheesta löytyy osoitteesta http://forum.vau.fi/threads/vaufoorumin-sovellus-puhelimeen.1579857/ )
 
Onko sille jotain erityistä perusteltua syytä miksi juuri tämä yksi ryhmä jätetään ilman sovellusta? Terkkuja asiasta päättäville
 
Paikassa mitä ei saa mainita on käynyt hyvin ilmi, että todella moni siirtyy täältä sinne koska ilman sovellusta foorumin käyttö on turhan vaivalloista..
 
Onko sille jotain erityistä perusteltua syytä miksi juuri tämä yksi ryhmä jätetään ilman sovellusta? Terkkuja asiasta päättäville

Kustannussyythän ne. :sad001 Kerron terveisiä - vaikka johto ja IT-puoli kyllä tietävät meidän mielipiteen. Tein aikoinaan diagrammeja eri laitteiden käytöstä suomessa (muos: joiden mukaan winkkariappi olisi kannattava), mutta ne eivät valitettavasti auttaneet (muoks: muissa maissa ei ole niin kovasti winkkarin käyttäjiä). :sorry:
 
Muokattu viimeksi:
Paikassa mitä ei saa mainita on käynyt hyvin ilmi, että todella moni siirtyy täältä sinne koska ilman sovellusta foorumin käyttö on turhan vaivalloista..

Ymmärrän, ja samaa olen jankannut IT-puolelle, mutta vastaus on ei - Vau.fi:lle ei ole tulossa omaa Windows-sovellusta. En valitettavasti pysty enempää vaikuttamaan asiaan. :shy:

Mutta: Windowsille voi ladata Tapatalk-ohjelman (joka löytyy nokiakaupasta ilmaiseksi) ja sieltä voi etsiä sovelluksen Vau foorumi. Tämä on ainakin aiemmin toiminut, mutta en pysty tarkistamaan löytyykö sovellusta tällä hetkellä.
 
Selvä ehkä kokeilen sitä, kiitos kuitenki yrityksistä saada sovellusta nokialaisillekkin :)
 
Kiitos! Harmi ettei yritys vain tuottanut tulosta. :shy: Toivottavasti Tapatalkilla pelittää edes jotenkin! :)
 
Hei Annuliisa!

Niin kuin salaisten ryhmien kootuista ohjeista (käythän lukemassa ne täältä: http://forum.vau.fi/threads/salaiset-ryhmät-kootut-ohjeet.1583133/) voit lukea, ryhmän säännöt ovat olemassa siksi, että ryhmät todella pysyisivät salaisina. Ilman näitä sääntöjä salaisella ryhmällä ei olisi mitään merkitystä.

Ymmärrän hyvin Facebookin positiiviset puolet, mutta sosiaalisen median säännöistä on neuvoteltu moneen otteeseen työnantajani kanssa, eikä ne tule lähiaikoina muuttumaan. Alun perin itse asiassa vastustelin fb-kieltoa, mutta ymmärrän toisaalta paineen kieltoon - ettei foorumi jää tyhjäksi, kannattamattomaksi ja kupsahda kokonaan. Mikä omasta näkökulmastani tarkoittaisi (tietenkin adminin pestin loppumisen ohella), että yksi parhaimmista nimettömistä vertaistukea tarjoavista foorumeista menetettäisiin...

Mutta niin. Olen parhaani mukaan salaisten ryhmien sääntöjä laatiessa pyrkinyt ottamaan foorumilaisten toiveet huomioon. Sääntöjä on myös muokattu jälkikäteen foorumilaisten toiveiden pohjalta. Valitettavasti aivan kaikkien toiveita ei kuitenkaan aina pysty toteuttamaan, kun yhteisiä sääntöjä laaditaan. Säännöt ovat aina parhaimmillaankin yhdessä tehtyjä kompromisseja, eikä koskaan valitettavasti voi miellyttää kaikkia. Ylläpito saa säännöllisen epäsäännöllisin väliajoin palautetta siitä, että säännöt ovat liian tiukat, sekä siitä, että säännöt ovat liian löysät. Kaikkien mielipiteiden mukaan sääntöjä ei kuitenkaan voi muokata. :happy118

Foorumin avoimelta puolelta löytyy varmasti juttuseuraa ja vertaistukea edelleen, jos salaiset ryhmät eivät houkuta.

Toivottavasti osasin vastata kysymyksiisi! :signs001
Kiitos oikein asiallisesta vastauksesta!
Olen iphone-käyttäjänä lopettanut appin käytön sen todella huonon käytettävyyden vuoksi. Onko siihen kehitysaikeita?
 
Voi harmi, ikävää että appi ei vastaa odotuksia. :sad001 Mitkä ovat pahimmat kompastuskivet? Jos jaksat kertoa mahdollisimman tarkasti ongelmista, niin pystyn kokoamaan kehitysehdotuksia IT-henkilöllemme. :)

Sovelluksia päivitetään aina, kun bugeja saadaan korjattua. Käsittääkseni päivityksiä tulee melko usein, joten kannattaa tarkistaa aika ajoin, onko käytössä oleva sovellus ajantasalla. Valitettavasti monet toiminnot (kuten viestien arvioiminen, viestien hakeminen yms.) sovelluksista puuttuu, eikä niitä ehdotuksista huolimatta ole sovelluksiin tulossa.
 
Niiiin ja iOS9-käyttöjärjestelmän kanssa sovelluksella on ongelmia. Tästä IT-puoli on tietoinen, ja toivottavasti asia korjaantuu mahdollisimman pian! :shy:
 
Eniten mua vaivaa se, ettei appi muista mihin viimeksi jäin. Eli jos olen lukenut jotain ketjua, haluaisin myöhemmin selata kaikki viestit juuri siitä kohdasta eteenpäin. Nykyisellään appi näyttää vain notifikaatiot avatessani sen, enkä ole ainakaan keksinyt miten päästä edelliskerralla aukiolleelle sivulle.

Ja nuo hymiöt...pikkujuttu, mutta todella outoja! Miksei näppiksen normiemojit toimi? Appista en ole niitä löytänyt ollenkaan ja selaimella niiden valkkailu on todella hankalaa. Vai teenkö jotain väärin?
 
Heittääkö sullakin suoraan viimeiselle sivulle? Laitan tästä kysymystä IT-puolelle, että olisiko mahdollista muokata toimintoa - se olisi todella kätevä! :happy119

Joo, nuo hymiöt ovat murheenkryyni, foorumilla näkyviä erikoishymiöitä ei valitettavasti voi sovelluksella lisätä, eikä sovellus niitä tunnista. (Tästä olen käynyt keskustelua IT-puolen kanssa, mutta näille ei aiota tehdä mitään. :sad001 )

Puhelinsovelluksella (ainakin androidilla) tosin näkyy (myös puhelimella kirjoitetut) tunneikonit. Perus kaksoispiste+sulku, kaksoispiste+O ja kaksoispiste+D -hymiöt näkyvät minulle näin:

IMG_20160108_183520[1].jpg
En pysty juuri nyt testaamaan iPhonella (osaako joku sanoa, näkyykö hymiöt?), mutta voisiko olla, että puhelimen asetuksissa olisi estetty merkein tehtyjen hymiöiden muuttuminen kuviksi?
 
Ei mulla heitä viimeiselle sivulle vaan näyttää vain notifikaatiot. Siitä joudun kokonaan navigoimaan uudelleen keskusteluihin. Mikään kohta ei anna vihiä siitä missä viimeksi olin.

Edellämainittu ja hymiöt ovat yksiä esimerkkejä huonosta käytettävyydestä. Käytän kaikissa aplikaatioissa ja selainsivuilla suoraan puhelimen hymiöitä. Tämä on ihan ihkaensimmäinen appi joka ei niitä tunnista vuosikausiin. Pieniä tärkeitä asioita, jotka luovat käyttäjäkokemuksen! Valitettavan monesta tekijästä syntyy vaikutelma, että appi ei ole ammattilaisen tekemä.

Kiitos sinulle kun yrität edistää tätä ja olet kiinnostunut! Uskon että teet varmasti parhaasi!
 
Jostain syystä tykkään itse käyttää hymiöitä paljon, ja juuri hymiöiden puuttuminen appissa ärsyttää itseäni eniten. (Vaikka se nyt ei kenties käytettävyyden kannalta ole isoin ongelma...) :sad001 IT-puoli kuitenkin sanoo, ettei hymiöitä ole appiin tulossa. :shifty:
 
Ei mulla heitä viimeiselle sivulle vaan näyttää vain notifikaatiot. Siitä joudun kokonaan navigoimaan uudelleen keskusteluihin. Mikään kohta ei anna vihiä siitä missä viimeksi olin.

Tutkiskelin sovellusta tarkemmin, ja löytyihän sieltä se kohta, mistä saa valittua, siirtyykö ketjun avatessaan ensimmäiseen, viimeisimpään vai ensimmäiseen lukemattomaan viestiin! Ohje löytyy täältä: http://forum.vau.fi/index.php?threads/1586334/

Huomaa varmaan, ettei ole tullut itse juuri käytettyä sovellusta... :rolleyes:

Toivottavasti nyt toimii! :)
 
Takaisin
Top