Etelä-Pohjanmaalta...?!

Ekku1: Kiitos paljon, on todellakin! [:)] Niinjoo, tyhmä minä [>:] Niinhän se menikin [:D] Muistelinkin, että ei sulla kyllä ennestään ollut, laiskana ei vaan jaksanut katsoa edelliseltä sivulta [:D]

Undulaatti: Kiitti linkistä, vaikuttaa kyllä tosi hyvältä! Taidanpa ilmoittautua tolle kolmoskurssille. Katajalaaksoon muutan, sinne haluttiinkin metsän lähelle kun on noita koiria. Tosi tyytyväinen olen kyllä alueeseen, lenkkimahdollisuudet on mitä parhaat ja meillä on lasten leikkipaikkakin etuoven edessä :) Miehelläkin on lyhyt matka siitä töihin, kun siinä Framilla on.

Ekku1: Joo, kielten ope musta tulee, mutta en vielä gradun jälkeen kuitenkaan valmistu, vaan teen vielä etäopintoina erityispedagogiikkaa kunhan vauvanhoidolta ehdin, mikään kiire siinä ei sitten kuitenkaan ole, jotta pikkuhiljaa vain :) Suurin on kuitenkin sitten onneksi tehty kun gradu on valmiina. Jee, ollaan sitten varmaan samaan aikaan synnärillä :D Hassua jutella toisten kanssa, jotka on niin samassa vaiheessa itsekin menossa :) Joko sulla on vauvan liikkeet tuntuneet? Välistä tunnen jotain "outoa", mutten osaa sanoa onko se liikehdintää vai mitä. En malta odottaa, että potkut tuntuu <3

Amelie: minkä rotusia koiria sulla on? Mullaki on toi rakas hyperenerginen irlanninsetteri [:D] Mäkin oon yrittäny lukea avoimessa yliopistossa erityispedagogiikkaa MUTTA... yritykses jäi ainaki toistaseks!! [&:]

Mäkin oon just miettiny et tosi outoo et te toisetki ootte niin samassa vaiheessa ja kaikilla on vielä eka tulossa [:)] mut onneks teitä löytyy ku en sillai ny tunne ketään kuka olis vähääkään samassa tilanteessa ja molempien puolelle tää on eka lapsenlapsi ettei oo ees sisaruksia keiltä kysellä kokemuksia tms. En mäkään oo iha varma onko ne ollu potkuja mitä oon tuntenu.. se on nii vaikeeta jotenki hahmottaa[8|] yhesti täs ku olin päiväkodil nukuttamas lapsia ja istuin rauhas nojatuolis ni sillo olin aika varma et tämä mahan asukki ilmotti itestään, se oli just sellane niinku ilmakupla olis puhennu (niinku jotkut ilmasee miltä se saattaa tuntua) ja se tuntu viel niin oudosti täs päällä, ettei se voinu olla mitää muuta [:)] Nyt mulla on ollu nii kiirus etten oo joutanu pitkään aikaan oikee kuuntelee ja rauhas odottaa tuntuisko niitä potkuja.. mutta eiköhä ne pian ala tuntumaan oikeen kunnolla [;)]

Amelie: Voi että! Me muutamme tänä viikonloppuna katajalaaksoon!!! [:D] Toki se on vain väliaikaista ennen kun saamme sen lopullisen ihan oman asunnon joulun jälkeen, mutta silti. Missä päin katajalaaksoa jos saa kysellä? [:)] Musta kans jotenki tosi outoa, että on näin lähellä ihmisiä, joilla sama tilanne. Viel oudompaa, kun säkin oot ihan oikeasti LÄHELLÄ [:D] Ehkä viimeistään ennen joulua tiedämme jos törmäämme, jos sattuu maha pystyssä oleva tulemaan vastaan jossain katajalaakson metsissä [;)] Olisi kyllä vielä kivempi lähteä joskus vaikka kahville tai jotain! Tai sopia joku päivä, että mentäis molemmat esim. siihen vesijumppaan, kun käsitykseni mukaan sinne sai mennä aina, kun halus, eikä ollu mitää ilmoittaumisia [:)] Lenkkiseurakin olis aina tervetullutta [:D]

Puhuitte koirista.. Mulla on nykyään IHAN KAMALA koirakuume. Haluaisin jonkun pienen koiran, joka olisi jo aikuinen. Sen takia aikuinen, että voisi ottaa sellaisen, joka on ollut ennestään lapsiperheessä (ja aikuiset on tietysti aina sisäsiistejä jo valmiiksi jne..) Ei tarttisi sitten takuta tuollaisten asioiden kanssa. Varsinkin jos ottaisi ennen lapsen syntymää. On muutenkin tekemistä ja jaksamista, niin ei ole varaa kuluttaa kaikkea energiaa pennun opettamiseen [:D] Vielä vähemmän, kun lapsi syntyy.. Pennut on kuitenkin melko usein aika villejä..

meillä olis kans koirien suhteen miettimistä, koska kun/jos saadaan aikaseks hankittua omakotitalo niin ukko haluis ihan ehottomasti ajokoiran pennun, koska metsästää melki kaikkee mahollista [:)] Mutta ite ainaki oon pennun hankkimisesta sitä mieltä ettei kyl tähän samaan syssyyn kaikkee voi ahtaa, tulis vähä liian rankkaa, jos aattelee et vauvakin voi olla hyvinkin itkunen, siinähän jää pentu viel ihan hoitamatta[&:] 

Mutta undulaatti tuosta aikuisesta koirasta en oikein osaa sanoa.. se on miettimisen paikka.. me hankittiin toi meiän koira ku se oli 5kk vanha ja meni ihan älyttömän kauan ku se sillai kiinty meihin että saatiin täysin sen luottamus ja räivähän se on vieläkin vaik nyt on 2,5v. Tuntuu ainaki et mitä vanhemman koiran ottaa niin sitä huonommin se kiintyy uuteen omistajaan, en nyt tietenkään kaikkien puolesta voi puhua... Kaikkihan ei ajattele samalla tavalla, mutta itse en välttämättä ottais tässä vaiheessa uutta lemmikkiä. Mä pelkään jo nyt miten mustasukkanen toi meiän hauva on vauvaa kohtaan.. ku nytki ku miehen kans esim. halataan niin sen on pakko tukkia meiän väliin, hyppiä päälle tai haukkua vieressä. Se pitää muutenki ihan outoo meteliä jos sitä ei huomioida.. [8|] toivottavasti sen kanssa ei tuu sit ongelmia ku vauva on!! Mutta itse sinä kuitenki loppupeleissä teet päätöksen, mut mieti kuitenki tarkkaan!!

Joo pentua en todellakaan ottaisi tähän tilanteeseen! Siitä on kuitenkin sen verran vaivaa sisäsiistiksi opettamisessa sun muissa... Pennut tarvitsevat kuitenkin sen verran läheisyyttäkin, että se jäisi pian täysin vailla huomiota.

En olekkaan ajatellut tuota kiintymispuolta aikuisen koiran hankkimisessa! Pistetään korvan taa. [:)] Miettiä toki aiomme asiaa. Olenkin ajatellut, että laitan ehkä nettiin pari ilmoitusta ja katson mitä ihmiset ehdottavat vai ehdottavatko mitään. Ja jos tuleekin joku oikein ihana ja varteenotettava koiruus, niin menemme katsomaan ja mietimme asiaa. Mutta emme ota suinpäin esim. rotua mistä emme ole tosissamme kiinnostuneita. (Meillä kuitenkin on muutamia rotuja, joita erityisesti haluaisimme.) Ja jos joku hyvältä kuulostava tulee vastaan niin sitäkin on varmaan hyvä nähdä ensin muutaman kerran,ei se koiran todellinen luonne ekalla kerralla kuitenkaan paljastu. Tuo kuulostaisi mielestäni hyvältä suunnitelmalta [:)] Vai mitä olette mieltä?

Kuinka ihminen voikaan olla näin väsynyt? Heti aamulla herättyäni olin jotenkin erityisen väsynyt ja koko päivän töissä ihan vetelä [:D] Olin äitin luona koko päivän ja jotenkin kaikki loputkin vähäiset energiat menivät siihen! Tulin vasta hetki sitten kotiin. Nyt kyllä nukkumaan! Jakselemisia!

Heippa taas! On ollut niin hirveä kiire, etten ole ehtinyt edes foorumille.. Justiin hain 29 muuttolaatikkoa, nyt sitten pitäis sulloa elämä niihin. Löysin kuitenkin onneksi niin nerokkaan vuokrauspalvelun, että laatikot voi palauttaa Seinäjoelle, eikä tarvi niitä enää rehata takas tänne :) Eilen muuten illalla kun olin nukkumaan menossa tunsin ekaa kertaa vauvan potkut!! Potkaisi kerran niinkin pontevasti, että tunsin ihan kädelläkin sen :) Se oli niin hassua, että vaan kikattelin sille, ja siitä tyyppi taisi innostua vielä enemmän liikkumaan :) Oli kyllä aika hienoa <3 Vieläkin on välistä vaikea tajuta, että siellä se pieni ihan oikeasti on [:)]

Undulaatti: Wau, sittenhän me ollaan naapureita!! Loistavaa! Siinä Kivilaaksonkadulla on meidän kämppä. Mennään ihmeessä kahville ja sinne vesijumppaan, ja lenkillä käyn pakon edessä päivittäin sen 3x joten lenkkiseurakin on tervetullutta :) Ja saa meille tulla koiriakin halimaan, jos koirakuumetta pukkaa. Mä olen vähän ollut kahden vaiheilla kissan ottamisen kanssa, mutta sen on nyt kaikki niin tyrmänneet, että taidan odottaa, että vauva on syntynyt. Oltais saatu ystäviltä 2 maatiaiskissanpentua, mutta valitettavasti koko pentue kuoli jostain syystä muutaman päivän ikäisenä :( Pentua en tosiaan minäkään suosittele, aikuisesta voi saada tosi hyvän kaverin, mutta aina niitten kanssa on se, ettei koskaan varmuudella tiedä, mitä ne on kokeneet ja sitten saattaa tulla joitain yllätyksiä. Mulle tuo russelli tuli 5kk vanhana Saksasta, ja oli tallissa elänyt vaan hevosten kanssa, eikä sitten koskaan ole oikein sosiaalistunut vieraisiin eikä lapsiin varsinkaan.. Samoin edelleen pelkää kodinkoneita ym. ja on paukkuarka, vaikka jo 5v onkin. Kuitenkin aikuisesta voi saada tosi hyvän koiran, varmaan suuremmalla todennäköisyydellä, jos ottaa sen jostain perheestä, jossa siihen on kuitenkin panostettu peruskoulutuksen verran ja tarjottu muutenkin tasapainoinen kasvuympäristö. Ihaniahan nuo on, mulla on koiria ollut kohta jo 15v ja ilman en enää osais ollakaan :) Hieman jännittää tuon russellin suhtautuminen vauvaan, mutta pitää aloittaa siedätys jo nyt pikkuhiljaa ja toivoa parasta. Millaista koiraa ootte miettineet?

Ekku: Niin siis meillä on paperiton jackrussellinarttu 5v ja sitten lancashire heeleruros 2v, tuommoinen musta makkarapötkö :) Russellin kanssa käydään agilityssä, toivottavasti päästään Sjoella jatkamaan harrastusta. Heelerin kanssa pitäis mennä tottelevaisuukoulutukseen, ilmoittauduinkin jo Sjoen kennelkerhon jonnekin kurssille. Setterit on ihania kyllä, meillä on haaveissa kummallakin alkaa metsästämään kunhan joudetaan niitä lupia anomaan, sitten jossain vaiheessa olis tarkoitus ottaa kanakoira siihen avuksi. Setteri olis siihen hyvä vaihtoehto kyllä :) ja sit pitäiskin lähtee noitten kanssa iltalenkille.. Inhottavaa kun illat on jo pilkkopimeitä!

Amelie: Hienoa kyllä, että näinkin läheltä löytyy joku! [:)] Meidän kämppä on pinolaaksonkadulla, mutta uskoisin, että ne ovat aika lähekkäin, eihän katajalaakso kovin iso käsite edes ole [:)] Isäni, äitipuoleni ja 2-vuotias pikkusiskoni muuttavat myös kivilaaksonkadulle reilu viikon päästä! Kyllä sinne nyt tulee porukkaa yhdellä kertaa [:D]
Lenkkiseurasta sen verran, että olen nykyään aika rapakunnossa, ennen olin kovakin urheilija, mutta nykyään se on vähän jäänyt. Olen siis tottunut tekemään tyyliin puolen tunnin mittaisia reippaita kävelylenkkejä yleensä. Eli en ihan juoksulenkille olisi sitten valmis [:D] Mutta pitää kyllä ottaa asia uudestaan puheeksi sitten , kun molemmat ovat asettuneet katajalaaksoon aloilleen.
Pieni seurakoirahan meitä siis kiinnostaisi. Minä olen aina halunnut mopsin, mutta myös esim.perhoskoira tai phalene voisi olla ihan ok. Maltankoirat myös kivoja. Ja periaattees kävisi mikä tahansa pikkukoira. Mieheni haluaisi beaglen, koska metsästää, mutta minä en ole niistä niin innostunut. Ehkä voisi silti kuunnella myös häntä [;)] Olisi ainakin siinä tapauksessa koirallekkin varmasti virikkeitä, kun saisi mieheni kanssa mennä metsälle! Maltankoiraa ei varmaan ihan metsään viitsi ottaa [;)]

Heips!
En siis oo etelä-pohjanmaalta mutta Ekulle piti tulla mainitsemaa ku katoin että soinista oot.
Meiän miehet taitaa olla hyviäkii kavereita. [:)] Mies on nimittäi soinista kotosi, harrastaa kans kaiken mahollisen metästystä jne. Tosin asutaa nyt imatralla.
Mie siis täältä kotosin. Kerkisin kyllä itekki siellä asua anoppilassa yhen kesän verran.
Muutettii sieltä sitte yhessä vähä yli 2 vuotta sitte poies.
Mutta meillä siis joulukuussa esikoisen laskettuaika :)
Tosiaa satuin vaa mainitsemaa miehelle että täällä on joku soinista (pien paikka ku heti tunnisti:D) ni sano että mee sanomaa et hääkii on :D
-Leippikset-

Hyviä vointeja teille kaikille! [:)]

Tänään on ollut todella mahtva päivä![:)]
Tunsin tänään ensimmäistä kertaa vauvan liikkeet. Todella hieno tunne!!
Olen todella onnellinen[:D]

Voi, kun ihanaa! Varmasti ihana tunne [;)] Minulla alkoi 15.viikko ja luin, että silloin voi jo ruveta tuntemaan vauvan liikkeitä, niin tottahan kuulostelen koko ajan, vaikka tiedän, että täälläkin suurin osa on alkanut tuntemaan korkeintaan 17 viikolla [:D]

Ette usko kuinka minua jännittää! Olen ollut tähän asti työharjoittelussa, mutta ensi viikolla alkaa koulupäivät. Pitäisi mennä joka viikko kahdeksi päiväksi kouluun. Minulla on vielä sellainen tilanne, että joudun mennä ihan uuteen luokkaan. Muut ovat kolmatta vuotta samassa luokassa ja nyt minun pitää pamahtaa sinne sekaan mahani kanssa ihmetyttämään ihmisiä. Kamala jännitys, että kuinka pärjään [&o] Jotenkin, kun he ovat vuoden nuorempia, kun minä ja on kyseessä ammattikoulu, missä opiskelijat ovat lähinnä 16-19-vuotiaita nuoria, niin tiedän, että katseita ja supinaa riittää. Eihän ikäerossa mitään suurta heittoa ole, olenhan vielä itsekkin 19, mutta senhän nyt tietää, että muiden puheet rajoittuu lähinnä baaritteluun ja voivat olla todella lapsellisia... (Varsinkin, kun muut on lähinnä poikia.) Vähän veikkaan, että kukaan ei osaa puhua kanssani esim. vauvanvaunuista, joita olen nyt paljon katsellut ja ihastellut. [:D] 
Kamalaa.. [>:] Olen muutenkin ujo tuon kaltaisissa tilanteissa, kun tiedän, että muut jo hyvin tuntevat toisensa ja minä en tunne ketään! Ja vielä se, että itseä ei tällä hetkellä kiinnosta puheet esim.baareista sun muista.
Huh, oli pakko vähän purkaa jonnekkin. Kerrankin ajatukset ovat jossain muualla, kun vauvassa [:D]

Tuiks!! Taidankin heti tietää keitä olette!! :) Ollaan miehes kanssa oltu samalla luokalla koulussa. Teillähän oli hetki sitten häätkin, Onnea Paljon! [:)] Ja lapsi tulossa, hienoa [;)] Varmaan miehes tietää keitä ollaan jos mainitset et mun mies käy reissuhommis ja meillekin tosiaa tulee vauva, maaliskuussa [:D] Hyviä vointeja sulle!!

Juu mentii naimisii, kiitokset [:)]
Ja kyllähä tuo ukkosein heti arvas teiät. :D
 Onnea teille kans pikkusesta! Sitte vaa sitä masun kasvattelua :)
Kaikki pienet uuet jutut tuon masuasukin kans on ollu kyl huippuu. Ainakii näi ensimmäisen vaavin kans :)
Toissailtan tais olla hikkakii ensimmäistä kertaa pikkusella nii että tunsin sen [:D]
 Itte ei enää malttais oottaa tuonne joulukuulle ko nii paljo hää meuhkaa tuol x) Ja alkaa olee yhtä sun toista vaivaa täs menemises.. Tosin eipä tiiä jos vaikka syntyy etuajassa ku on täs pitäny ottaa vähä iisimmi lääkärin kehotuksesta että pysyy varmasti viel masussa ainaki jonku aikaa.. mutta toivotaa nyt kuiteki et ainaki marraskuulle asti tuolla viel viihtyis :)

Mutta tosiaa, hyviä vointeja siulle kans! viel on teillä odottelua jonku aikaa [:)]

Hei etelä-pohjanmaan mammat! [:D] Missä olette? On ollut tosi hiljaista tällä rintamalla ja oikeastaan koko foorumilla [8|] Itse olen siksi niin ahkera kirjoittelija, että töissä ehdin puolet ajasta istua koneella ja surffailla netissä [:D]

Täälä ollaan[:)] Viikonloppu oltiin hyvän ystäväni luona etelässä, en sen takii ole kerinnyt kirjotella.
Vauvan liikeet ovat tuntuneet tasaisesti torstain jälkeen[:D]
Ja nyt jännittää, sillä tän viikon torstaina olis rakenne ultra. sitä odotellessa.

Ai, teillä oli sellainen viikonloppu [:)] Täällä kauhea innostus, kun saamme tänään avaimet uuteen asuntoon! Jos ei nyt sitten vielä joku mene poskelleen [>:] Mutta tämän viikon aikana ainakin pääsemme muuttamaan! On vaan niin hankalaa, kun virastot sun muut menee kiinni suurin osa jo neljän aikaan. Tänäänkin joudun lähteä tuntia aiemmin töistä, eli kolmelta ja silti en tiedä kuinka ehdimme, kun pitäisi käydä miljoonassa paikassa. Ja puoli viiteen on auki viimeisin paikka, missä on käytävä.
Mä odottelen seuraavaa neuvolaa, joka on 12.10. Tulee aina niin pitkäksi aika näiden neuvoloiden välissä [:D] Rakenneultra vasta 16.11..

Takaisin