Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Alcyone Tuttu foorumilla

Tervetuloa! :Heartred Teillä on varmasti vielä ihan hyvät mahdollisuudet saada lapsi. :dummy: :dummy1: Täällä käydään hyvässä seurassa kaikenlaisia tunteita läpi, mukaan vaan! :)
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2
  2. shieldmaiden Aloittelija Elokuiset 2021

Täällä 39v yhden reippaan kouluikäisen äiti. Vauvakuume iski nyt yhtäkkiä, vasta vuosien jälkeen. Jos juttukaveria kaipaat, laita yv! :)
    • Tykkää Tykkää x 5
    • Optimistinen Optimistinen x 3
    Last edited: 30 joulu 2020
  3. CherryRed Tuttu foorumilla

Heippa!

Olen 42-vee ja samoilla fiiliksillä, kun Ulpu tuolla ylempänä, että mitenkä se yrittäminen jäikin näin myöhään, mutta ensimmäisen lapsen yritystä takana n. 3 vuotta ennenkuin aloitimme hoidot tämän vuoden Maaliskuussa suoraan IVF hoidoilla. (Tai koronan takia siirtyi kesäkuuhun)
    Takana tuoresiirto, josta nega, 1.PAS nega ja nyt piinailen 2.PAS:in tulosta.
    Pakkasessa 5kpl 3D alkiota vielä. Jos edes yhden lapsen tässä ehtisi saada, ennenkuin on liian myöhäistä...

Kiva, että on joku paikka meille kypsemmille höpötellä :wink Harmi, etten löytänyt tätä paikkaa aikaisemmin. Osa täällä onkin tuttuja lapsettomuus-osiosta.
    • Tykkää Tykkää x 10
  4. Auroras Uusi käyttäjä

Hei kaikille :) Olen 40 vuotias ja meillä miehen kanssa ensimmäinen lapsi haaveissa. Asutaan pääkaupunkiseudulla.
    Ensimmäinen IVF kierros on takana ja nyt hieman miestiskellään mitä tehdään seuraavaksi. Minulla ei ole kovin suotuisa tilanne, koska amh on matala, eikä follikkeleita ole montaa ja lisäksi selvisi, että munanjohtimeni ovat jostakin kumman syystä tukossa. (Ei ole ollut 1 pienen kystan lisäksi muita ongelmia sillä alueella, joten ihmettelen miten ne ovat tukossa.) Ovulaatio tapahtuu kuitenkin ja kierto on suht säännöllinen 25-28 päivää. Miehellä kaikki kunnossa onneksi :Heartred Aika näyttää onnistuuko.

Samoissa mietteissä kuin muutamat aiemmin kirjoittaneet, että miten sitä päätyi tähän tilanteeseen vasta näin myöhään. Pelko lapsettomaksi jäämisestä on iso. Mitä teen seuraavat vuosikymmenet. Miksi ei elämä voinut mennä niin, että puoliso olisi löytynyt aiemmin. Miksi en tajunnut pakastaa hyviä munasolija aiemmin. 36 vuotiaana havahduin siihenkin, että olisin voinut lahjoittaa omia munasolujani tarvitsevalle, mutta ikä tuli vastaan siinäkin. Enkä tajunnut silloin tutkituttaa itseäni ja pakastaa itselleni niitä.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 7
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Optimistinen Optimistinen x 1
    Last edited: 31 loka 2020
  5. Chard Peruskäyttäjä

Mä voisin myös tälle puolelle siirtyä. Ikää mulla on kohta 39v ja kaksi lasta ennestään (2011 & 2013) edellisestä suhteesta. Lapset tehtiin hoidoilla male factorin vuoksi, musta ei silloin löydetty mitään vikaa (olin n 25v kun tutkimukset tehtiin). Muutama tuore- ja pakastesiirto sekä pari keskenmenoa piti kärsiä ennenkuin saatiin esikoinen syliin. Kuopus tulikin sitten ekasta siirrosta, kun lähdettiin uudelle kierrokselle.

Olen ollut uudessa suhteessa yli 2 vuotta, mies on 43v eikä lapsia ennestään. Yritystä meillä on ollut huhti-toukokuun vaihteesta, yk9 meneillään (mulla suht lyhyet kierrot). Kierto on säännöllinen, ovulaation bongaan melkein aina tikuilla ja omista oloistakin, rakkautta riittää mutta ei ole tärpännyt vielä. Kävin alkukesällä gynellä ja hän sanoi et hyvin näkyi munasolu"reserviä" ultrassa, noin 6-8 follia per puoli, mutta amh-arvoa multa ei ole otettu.

Nyt on niin paljon muuta rahanmenoa ja kiirettä tiedossa, että mietitään hoitoihin lähtemistä aikaisintaan keväällä. Jotenkin kyllä koen että on se prkl epäreilua jos taas pitää kulkea se vaikein tie, eikä mitään takuuta ole..
    • Tykkää Tykkää x 4
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
    • Optimistinen Optimistinen x 1
  6. HippuToivoa Tuttu foorumilla Marrasäidit 2020

Moikka!
    Täällä 42v viiden lapsen äiti Pohjanmaalta. Lapset on -96, -99, -03, -05 ja -20, neljä ekaa luomuna ja viimeinen hoidoilla. Viimeistä yritettiin pitkään, minulla 35v todettiin selittämätön lapsettomuus ja miehellä on hitaat siittiöt. Takana kemiallisia ja ylsi kkm. Olen myös yhden -19 syntyneen mummi ja toinen lapsenlapsi tulossa 5/21. Tämä iltatähti on unelmien täyttymys :Heartred Toki lisääkin saisi tulla, mutta en enää hoitoihin lähde, haluan nyt keskittyä tähän ja imettää pitkään :happy8
    • Tykkää Tykkää x 6
    • Voittaja Voittaja x 1
  7. Poison Ivy Tuttu foorumilla Kesäkuiset 2021 Kesämammat 2017

Moi!

Olen vasta myöhemmällä iällä tullut äidiksi. Esikoisen syntyessä olin 37, nyt olen 40 ja toinen lapsi on tulossa kesällä.

Olen ollut puolisoni kanssa yhdessä vuodesta 2003 (tosin erosimme yhdessä vaiheessa vähäksi aikaa), ja pitkään meillä ei ollut mitään lapsisuunnitelmia, mutta jossain vaiheessa päätimme että lapsi saa tulla. Hoitoihin en todennäköisesti olisi lähtenyt, vaan siinä tapauksessa lapsettomuus olisi tuntunut minulle paremmalta vaihtoehdolta.
    • Tykkää Tykkää x 5
  8. Hansku80 Aloittelija

Me saimme esikoisen 2011 ollessani 31. Esikoinen osoittautui lapseksi, joka tarvitsi paljon tukea ja hänelle diagnosoitiinkin ylivilkkaus ja ajattelin, etten jaksa lisää lapsia, koska esikoisen tarvitsi paljon tukea. Esikoinen syntyi myös keskosena (1650g) niin sektiosynnytyksessäkin oli omat juttunsa. Siinä välissä hankittiin toinen koira. Kappas vain elämä helpottui esikoisen kanssa siinä määrin,että lapsen kaipuu yllätti minut, 39 vuotiaana. Toisen ja erittäin toivotun lapsen saimme maaliskuussa 2020. Nyt olen 40. Esikoinen syntyi normaaleilla viikoilla ja normaali painoisena. Sektiolla kyllä tämäkin, mutta ei pienipainoisena. Ongelmia oli tässäkin raskaudessa. Mutta se yllätti, että tästä viimeisimmän raskauden jälkeen on ollut hirveä vauva kuume. Ei mulla ole koskaan ennen vauvakuumetta ollut :)
    • Tykkää Tykkää x 4
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2

Jaa tämä sivu