Esimaito.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hento
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
no eipä sille mitää voi, eikä maidon tuloa voi lopettaa oikeastaan millää konsteilla..
Joo eiköhän sitä maitoa riitä vauvalle hyvin jos sitä nytki jo tuloo.. :)

Täällä tullu kans kirkasta/kellertävää nestettä rv20 asti.. Yleensä illalla lämpimän suihkun jälkeen valuu nestettä kummastakin rinnasta yöpaidan rinnuksille, samoin aamulla on yöpaidassa läikät nännien kohdalla.. Ei tee hirveästi mieli halailla miestä ilman paitaa iltaisin ennen nukkumaan menoa, muuten miehenkin rintakehä on tässä esimaito möhnässä :/ Aluksi, tuolloin rv20, oli vain silloin tällöin valkoiset kokkareet nänneissä, mutta pikku hiljaa alkoi rinnat oikein valuttamaan nestettä.. Liivisuojuksia en vielä ole ostanu mutta harkinnut olen, joten kai huomisen palkkapäivän kunniaks vois sellaiset käydä itselleen investoimassa :) Tällä hetkellä menossa rv27

AMMUU, tunnen oloni aivan lehmäksi. Tisseistäni valuu kermaista maitoa, onneksi ei (vielä) puristamatta mutta oikein isoja pisaroita tulee ku niitä yhtään hämmennän.. Miehelleni en viitsi asiasta mainita, pitää asiaa kuitenkin ällöttävänä vaikka onkin maailman luonnollisin juttu. Onpa kiva nähdä sen ilme seuraavalla kerralla kun se imaisee nänniä himokkaana ja saakin mammuttia summuunsa :D pitäisköhän lähteä lämmittelemään sitä tuonne sohvalle.. ;)

Mulla yks ilta ihan ihan vähän oli rinnan päässä mutta ei sitä vielä tihkumalla oo tullu. :) Ite oisin halunnu käyttää kestoliivinsuojia, mutta se sit jäi koska en saanu niitä asettumaan kunnolla. Jäi semmoselle rypylle mikä sitte näky ainakin ohuitten toppienkaa. Ehkä semmosten paksumpien kunnon liivien kanssa vois toimia. Sitä en sit tiiä kuin hyvä imukyky niissä on, ainaki edellisessä äitiyspakkauksessa tulleet oli aika ohuet lärpäkkeet. Nykysessä vähän paksummat ja muutenki eri materiaalia.

Iuiuiu!!! Eilen tuli ensimmäistä kertaa oikeen nestemäisenä pari tippaa, tähän asti ollut kuivunutta töhnää. Outo fiilis. Mies oli innoissan ja yritti puristella lisää. Ei kiva...

Täällä maidon tulo rauhoottunu, varmaan seki auttaa ku ei oo enää niin kuuma, eikä niitä tuu ihmeteltyä koko ajan! :)
Itte en oo miehelle kehdannu näyttää.. Empä tierä mitä se mieltä olis, eikai tuumaasi juuta eikä jaata.. :D

Minä en ole vieläkään viitsinyt miehelle asiasta sanoa, jotenkin nolottaa :D Ja eihän tuo ole mitään sanonut että sieltä jotain heruisi kun "niissä" puuhissa ollaan vaikka ahkerasti se silloin niitä hämmentääkin. Raukka varmaan oksentaa joku kerta.. :smiley-ashamed008

Syysmami: Höpöhöpö! Kylläpä mieskin sen ymmärtää että maitoa tulee.. onhan se varmaan pieni shokki kun se niin etuajassa tulee mutta mitää sille ei voi! Oot vain ylpeä siitä kun tulee ja saat imettää sun lasta (toivottavasti). Eipä niissä hulinois varmaan kerkiä kattomaan onko sieltä nänninpäästä jotakin tippumus vai.. ;D

Mua ei sinänsä tuo maidon tiputtelu haittaa, mutta nyt vähän valitan. Oon tottunut nukkumaan alasti, koska vaatteet ahdistaa ja tulee kuuma. Nyt sitten alkanut tiputtelemaan yöllä tuota maitoa sen verran, että aamulla näkyy lakanoissa läiskät. Eli saan alkaa nukkua vähintäänkin paita päällä, ettei aina valu lakanoille. :/ Toivon todellakin, että vuoto ei pahene nyt tai imetyksen alettua niin paljon, että joutuisin liiveillä ja liivinsuojilla alkamaan nukkua. En mie varmaan osaisi liivien kanssa edes nukahtaa! :D

Täälä olen kovasti odotellu, et koska ne ensimmäiset tipat tulis ja välillä vähän kokeillu puristaakki jos vaikka vähän tirahtaiski, mut ei.
Tänäaamuna kuitenki sit havahduin sihe, ku nännit näytti jotenki tosi isoilta ja vessas ollessani päätin vähän kokeilla ja pikkasen puristin ni sieltähän ne ensimmäiset tipat tirahti! :) Jotenki tuli hyvä fiilis! Tänää myös poksu viikot 30+0! :) Jee! :dance018

Minä laitoin sänkyyn rintojen kohdalle suojan, joka tuli äitiyspakkauksessa. En tykkää nukkua toppi/rintsikat päällä ja mieluummin vaihdan lakanaa useammin kuin nukun epämukavasti. Ja nyt on ainakin patja suojattu :)

syysmami: Hyvä idea! Pitääkin kopioida, niin saa nukkua vielä rennommin. :)

tuo suojajuttu onki mahtava keksintö.. saa nähä kuinka ison suojan sitä itte pitää hankkia ku taidanolla aika kova liikkumaa/kääntyileen unissani :P

Joo minäkin ajattelin laittaa toisen suojan alapään puolelle sitten kun alkaa laskettu aika lähestyä jos sattuu että menee lapsivedet yöllä.. Menee nimittäin patja pilalle! Ja mies aikoi hankkia auton etupenkille jonkun suojan töistä mikä estää nesteiden imeytymisen penkkiin jos sattuu että lapsivedet menee autossa :D se kun on niin tarkka tavarastaan..

Minulla tulee amuisin tippa aina vasemmasta nännistä :D Mutta se on ihan kirkasta?! kummallista

Itse huomasin jo kesäkuun alussa paidassa nännien kohdilla pienet läiskät. Sen jälkeen pari tippaa läpinäkyvää nestettä sillon tällön oikeasta tissistä, mutta mitään isompaa ei ole vielä tullut. Mies ei ottanut mitenkään pahalla, sanoi olevansa ylpeä siitä, että kroppani valmistautuu vauvan tuloon. :)

Täällä ei vielä meijeritoiminta oo lähteny käyntiin, tai en oo ainakaan huomannu. Ja ehkä vaatii vielä vähän henkistä valmistautumistakin ennen kun tisseistä vielä tässä vaiheessa alkaa suihkuamaan maitoo :)

Voi onnekkaita, minulla tulee maitoa aivan solkenaan erityisesti öisin.. Olen jo viikkoja joutunut pitämään patjansuojusta jottei petari menisi piloille ja niin on kermaista maitoa ettei lähtenyt patjansuojuksesta edes 60 asteen pesussa irti :/ Lakanaa saisi vaihtaa joka päivä mutta en nyt ihan siihen ole ryhtynyt, pitää viritellä joku vanha tyynynpäällinen vielä lakanankin suojaksi ettei ole niin epäsiistin näköinen. Millaistahan on maidontulo sitten kun tiitiäinen on maailmassa ja maitoa tulee solkenaan!? enkä takuulla nuku toppi tai rintsikat päällä :/

Takaisin