Esimaito.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hento
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

hento

Vauhtiin päässyt keskustelija
Noniin elikkäs tällästä ketjua! Onkos ketään joilla esimaitoa jo tulee? Itse peljästyin kun nänneistä tuli jotain nestettä rintoja puristaessa. Nyt rv 20+. Nyt rintoja pakottaa tosi lujaa, aiva niinku ne pitäis tyhjätä.. Jostain luin ettei saisi puristella pakolla pois. Aluksi neste oli hieman rasvaisempaa, nyt nestemäisempää, mutta välillä valkoisempaakin jo.. Kumminkin tosi vähä löysin tietoa tästä esimaidosta, enemmän kaikkia keskusteluja..

Ei ole minulla tullut suoranaisesti nestettä rinnoista, mutta useaan otteeseen on löytynyt nänneistä kuivahtanutta, valkoista, makean tuoksuista möhnää. (Anteeksi tästä kuvailusta...) Olisiko tämä kuivunutta esimaitoa, en tiedä?

voipi hyvin ollakkin.. Itsellä tuo "pakottamisen" tunne helpottanut onneksi.. Ei sitä mielestäni niin tunne kun esimaitoa tulee.. Ehkä jotku saattaa tuntea !?

Minulla alkoi edellisessäkin raskaudessa näihin aikoihin myös esimaito tihkua rinnoista. (n. viikolla 20). Keltaista nestettä ja joskus myös huomaan kuivunutta vaaleaa "möhnää" - samaa mitä kuvailit wow :)

Kuuma ilma "pahentaa" vaivaa samoin minulla makean syöminen.. Muistan miten kärsin viimeksi kesäkuumalla, jos en muistanut laittaa rinnansuojuksia niin läikät näkyivät paidasta läpi... Tosi viehättävää

Ihan normaalia on, että nyt jo tihkuu eikä kuulemma ennakoi tulevasta maidontuotannosta mitään..
minulla tuli maitoa synnytyksen jälkeen todella paljon, mutta esikoinenhan oli niin pieni syntyessään ettei jaksanut kaikkea juoda joten luovutin sitten äidinmaitokeskukseen..

Apua, toivottavasti ei itteä odota sama kesällä, vaikka kyllä sen sitte kersii jos pakko on :) Välillä jomottanu taas aika paljo ja arat on.. Mutta sitte onneksi ei oo tulos kylmä talvi, ei taitaasi tykit kovin tykätä kylmästä jolloinka särkis kahtakauheemmin.

Viikon ajan nännien päissä on aamuisin ja iltaisin ollut pienet kuivuneet, vaaleat nokareet. Tänä aamuna kun nousin sängystä, tuli vasemmasta rinnasta ihan nestettä :eek:! Kirkasta nestettä, muutama pisara.

Ei hitto, nytkin kun vilkaisin liiveihin, tihkuu vasemmasta yhä mutta MYÖS oikeasta. OMG, minä vuodan!

Kyllähän noita liivinsuojia on varmaan hyvä olla jos yhtäkkiä rupeekin vilkastumaan maidon tuotanto ja jos osaa jo kerta vähä pelätä että rupeis vuotaan.. Voiku itte säästyis sinne asti että vauva syntyy, ettei vuotaisi aiva solkenaan.. Ei se oo kiva kesäkuumalla ruveta ressaamaan ja vahtaamaan onko paita kuivana.. Valkooset kuivuneet pläntit tisseillä.. "Seksikästä !! :D

• Tykkään
Reaktiot: Wow
Viikon ajan nännien päissä on aamuisin ja iltaisin ollut pienet kuivuneet, vaaleat nokareet. Tänä aamuna kun nousin sängystä, tuli vasemmasta rinnasta ihan nestettä :eek:! Kirkasta nestettä, muutama pisara.

Ei hitto, nytkin kun vilkaisin liiveihin, tihkuu vasemmasta yhä mutta MYÖS oikeasta. OMG, minä vuodan!

Täälläkin jo pidempään tosiaan ollut tuota kuivunutta vaaleaa esimaitoa rinnoissa, mutta tänään sitten aloitti molemmat rinnat valuttamaan kirkasta hieman tahmeaa nestettä. Ja toisesta tuli muutama keltainenkin pisara. Hämmentävää. :D Rintoja myös hieman pakottaa, etenkin sitä toista joka aloitti aiemmin vuotamisensa ja keltaisten pisaroiden tuotannon. Ei onneksi mitenkään hirveän paljon ja toivottavasti ei heti pahenekaan, kun ei tässä nyt heti olla imettämässä...

• Tykkään
Reaktiot: Wow
Osaako joku neuvoa ensikertalaista, kuinka monet kestoliivinsuojat olisi hyvä hankkia? Ajattelin käyttää pääasiassa kestoja ja varuiksi ostaa kertakäyttöisiä.

Oon nyt viikon verran heränny joka yö ku tätä maitoa on ollut lakanoissa asti ihan iso läikkä jo. Päivisin ei oo oikeastaan tullu, eli ei oo tarvinnu käyttää liivinsuojia mutta oon jo varuuksi ostanu ja kantanu joukos jos yhtäkkiä rupeis vaikka valumaan. Ja kiihottuneena on valunu pari kertaaa, seksin aikana.. Aika ilkeä himojentappaja.. :D

Joo täälläkin kokkareita näkyvissä :D Monesti työpäivän jälkeen (kun olen päivän sylitellyt vastasyntyneitä ja ohjannut äideille imetystä) on rinnanpäissä esimaitokokkareet, hormonit kai ne hyrrää kun niitä muksuja pyörittelee ja omaa ajattelee. Joku työkavereista kysyi että onko vauva alkanut jo masussa reagoida siihen että sylittelen muita vauvoja, hänellä kuulemma vauva oli varsinkin loppuvaiheessa aloittanut aina hirveät voltit masussa kun hän oli hoivannut muita vauvoja :) Ei minulla, ainakaan vielä..

syysmami: Meidän mötikkä monotteli siskoni vastasyntynyttä vauvaa ihan urakalla kun sitä sylittelin. Ja nyt kaveri on alkanut myös monottaa meidän koiraa kun se makoilee kyljessä. Hassua tosiaan :)

hento: Hui sullahan tulee jo kovasti maitoa!

Hei täällä kans "vuodot" alkanu suunillee viikoilla 20. Ensin tuli ihan vaan kirkasta, mutta nyt tulee kellertävää/oranssia. Kaveri kutsuu sitä kermaksi :D Liivinsuojia pakko käyttää, muuten rintsikat aivan märät!

Joo mulla alkoi rv 20 hieman tulemaan..
Kai sekin vaikuttaa kun on ollut kuumat ilmat ja tällänen hormonihirviö muutenkin oon :)
Toivottavasti ei kovin paljoa enää pahenisi, kauhea kesäkuumalla ressata kun muutenki vähemmän vaatetta ettei vain tuu läpi tai sitte pitää liivinsuojia ku nyt jo rinnat niin tulikuumat rintsikoittenki takia :D
Hieman jo pelottaa jotta kuinkakohan sitä maitoa tulee sitte ku vauva on syntynyt.. Vaikka suunnitelmia on että aion imettää niin ehkä joku ns. takaraja on, etten varmaan vuotta kauempaa ainakaan imetä..

joo ja mulla tulee jo ihan valkosta.. välillä se on sellasta rasvaasta kirkasta nestettä ja jostaki sekoottuu sitte valkoosta nestettä siihen..

yyyyhhh... Jotenki iljettävää. Luojan kiitos itse en ole alkanut erittää vielä ja toivottavasti ei vähään aikaan alakkaan.
Ajatuskin puistattaa :(

Minun äiti kertoi, että oli tullut jo kuukausia etukäteen. Mutta hänellä ei myöskään ilmeisesti ollut mitään ongelmia imetyksen sujumisessa. Ehkä noilla oli jotain yhteyttä? Tuskin ainakaan maidon puutetta on tiedossa, jos sitä tulee jo etukäteen.... jotenkin se imetyksen sujuminen jännittää.

Itsellä ei vielä ole näkynyt esimaitoa. Olisihan se miellyttävämpää, jos ei tulisi kovin aikaisin... mutta toivon niin kovasti, että imetys sujuu hyvin.

Takaisin