Esikoistaan odottavat tammikuiset

Tervetuloa molemmille uusille tasapuolisesti! 

Heh hankinnoista puheen ollen itse olen näyttävästi viimetippaan jättäjä! Vaatteita on tullut kyllä ostettua ja saatuakin vaikka millä mitalla mutta ainut tavara hankinta on nuo yhdistelmävaunut ja tuttipullo :D Pitäisi ehkä pistää vauhtia pinnansängyn sun muiden hankintaan...

Täällä ollaan siinä mielesä ihanassa tilanteessa että ystäväni sai juuri pojan ja minulle syntyi velipuoli myös samana yönä :) ja itselleni on lupailtu poikaa syntyväksi silloin tammikuun 20 :) Ja keväämmällä taitaa vielä tulla yhdelle tutulleni vauva.

Argh! selkäkipu! pitikös mennä sanomaan ettei minulla sitä ole?? NO NYT ON :'( Jo muutamia päiviä jokainen askelkin tuntuu aivan karmealta ihan alaselässä....se on varmaan sit sitä että aletaan jo löystymään synnytystä varten :(

Onko teilläpäin neuvolasta tapana tulla kotikäynnille jo ennen synnytystä? Meillä tuollainen käytäntö on otettu käyttöön, tuntuu hassulta..
 
Rupesin tässä miettimään että minkä merkkinen(set) tuttipullo olisi hyvä ostaa. Osaisko joku suositella? AINU MAM vaiko AVENT??? :)
 
Itse olen ostanut yhden AINU MAM tuttipullon ja jostain syystä nuita toisia en millään haluaisi ostaa.. joku mielikuva homma kenties tai vaan ku on päättänyt että toisesta tykkää ja sen on varmasti oltava parempi :D Ei mulla ainakaan mitään perustetta hommalle ole.. löytyisköhän jostain toisesta ketjusta jo tuttipulloja "käyttäneiden" kokemuksia...
 
Mä olen ainakin enemmän kuin tyytyväinen tohon ainu mamiin. Niitä ei tarvi edes keittää kun sen voi tehä mikrossa, ohjeet pakkauksessa (tuttiosa pullon sisään, 20ml vettä perään ja korkki päälle, 3 min mikrossa ja tadaa)
 
Siksi minäkin siihen päädyin, eikä tarvi erikseen mitään mikrosterilointi astiaa ostaa vaan itsessään on jo siihen valmiudet :) Mutta jostain luin valitusta että nämä vuotavat? Siksi en vielä ole uskaltanut ostaa useampaa ja eihän sitä tulevaisuuden käyttö tarvettakaan vielä osaa arvioida.. toisen jos kuitenkin ostaisi kunhan pääsee tästä vuoto kysymyksestä eteenpäin :D
 
Mulla vuosi pari kertaa mutta sitten huomasin että se johtu siitä että en ollu painanut sitä muovirengasta sinne pohjalle tarpeeks hyvin ja kiristäny pohjaa kunnolla. Eli omasta huolimattomuudesta johtui :)
 
Täällä kans odotellaan esikoista :) jotakin on jo hankittu; hoitopöytä, sitteri ja lastenvaunut saatiin miehen kaverilta, ja itse olen ostanut pari bodya vauvalle. Tuttipulloja ja lelujakin ollaan saatu tuttavilta. Vielä pitäisi ostaa autokaukalo, amme, rintapumppu (jolle olisi käyttöä jo NYT, koska rinnat erittää järkyttävän paljon maitoa. Ei tarvii kuin vähän puristaa niin jo on pitkin seiniä... :D ) ja muuta oleellista
 
Aika hiljaista täällä keskustelussa... Tämä joulua edeltävä aika taitaa olla kaikilla melkoista tohinaa. Ihanaa, kun minulla on oikeastaan ensimmäinen joulun aika olla niin, että on hyvin aikaa touhuta, kun olen äitiyslomalla eikä työkiireitä ole. Kaikki vauvan tarvikkeet on jo laitettu ja nyt vain jännitämme, että meneehän tammikuun puolelle vauvan syntymä. Ainakaan mitään viitteitä synnytykselle ei ole vielä. On tämä jännittävää aikaa :) Miten te ajattelette tulevasta synnytyksestä?
 
Itse vietän parhaillaan unetonta yötä miettien juurikin synnytystä. Olin jo tulevan synnytyksen suhteen todella rauhallisin mielin ja päätin, etten stressaa asiasta, koska onhan sairaalassa ammatti-ihmiset auttamassa. Mutta sitten tällä viikolla pikkuinen meni ja kääntyi ympäri ja istuu nyt siis mahassa pää pystyssä.

Aika äitiyspolille on heti pyhien jälkeen torstaina, jolloin selvitetään asiaa tarkemmin. Ensinnäkin, että onko itsestään kääntynyt, voidaanko kääntämistä yrittää (istukka edessä), onnistuuko kääntäminen jne... Liian monta kysymystä nyt avoinna..

Pelkään, että joudutaan sektioon alatiesynnytyksen sijaan. En taida uskaltaa perätilassa synnyttää, kun ensimmäinen varsinkin kyseessä. Ja toisekseen olen itsekin sen verran pieni kokoinen, että epäilen sen olevan sikälikin mahdotonta. Ja sektioon jos joudun, niin miten toivun? Perhehuone taitaa jäädä automaattisesti pois ja se ahdistaa... Huoh....

:(
 
Sait ikävästi lisä jännitystä tähän joulun alle Sande84. Koita ottaa rauhallisesti jotta pääset sinne jatkoselvittelyihin. Koita viettää rentouttava joulu (varmasti tosin helpommin sanottu kuin tehty)

Täällä kanssa jännitetään että tuleeko synnärille lähtö tämän vai ensivuoden puolella. Muuten olen onnistunut odottelemaan synnytystä rauhallisin mielin, mutta olen keksinyt jännittää sitä, jos synnytys käynnistyy lapsiveden tiputtelulla enkä tajua että se on sitä.. Mutta kai vaan on pakko luottaa siihen että kroppa kertoo koska on lähdettävä synnyttymään..

Oma oleminen on välillä sen verran tukalaa kun missään asennossa ei välillä tunnu hyvältä, että toisaalta toivoisin että pääsisi jo synnyttämään ja saisi vauvan kotiin. Mutta toisaalta olisi tietysti mukavaa jos päästäisiin ensivuoteen..

 
Tääläkin jännätään tuleeko tänä vuonna vai ens vuonna. Olisin halunnut jo jouluksi kotiin käärön kanssa. Positiivisin mielin synnyttään! Ensinmäinen tuli hätäsektiolla, josta jäi positiivinen mieli. Ja kyllä sielä kivunlievitystä saa niin että piisaa. Onnea kaikille ja mukavaa loppu odotusta!
 
En ole juuri kirjoitellut. Rauhallista äippälomaa vietellään, järjettömän pitkiä päikkäreitä nukkuen ja yöllä menee sit helposti valvomiseksi :/ Nyt mennään 36+3 joten vielä tässä on muutamia viikkoja.

En ole miettinyt kovasti synnytystä, lueskellut vaan kivunlievityksestä jotain mutta en vaan jotenkin osaa kirjata ajatuksiani siihen paperille mikä pitäisi sairaalaan olla.. En ole piikkikammoinen tai mitään joten kaippa mä sitten epiduraalin lopulta haluan.  Maanantaina mennään tutustumaan Jorviin, siellä on jonkin sortin esittelykierros.

Vauvan tavaroita olen huudellut huutonetistä. Kaikki on tuttavilta/sukulaisilta ja huutonetistä. Vielä pitäisi hakea vaunut työkaverilta. En vaan jotenkin ole kova hössöttäjätyyppi, enemmänkin semmoinen "ehtiihän sitä"-asenne :) Toivon mukaan ei tule ikävää yllätystä että vauva syntyykin äkisti ennen aikojaan :)
 
Vähän sama homma täällä.. Neuvola oli tänään ja kaikki hyvin.. ei oo oikeen kerennyt synnytystä miettimään.. Onhan tässä aikaa.. sama noitten vaatteitten yms. kanssa.. Vaunut sain siskolta pinnasängyn kaverilta, vaatteita kaverilta ja äippäpakkauksesta ja varmaan tulee sitten, kun vauva syntyy ja selviää kumpi tulee.. Joulupukki toi jotain.. mut ei tässä oo mikään hössöttäjätyyppi.. Enemmän, että vasta sitten kun nyytti on sylissä mikään ei ole vielä niin todellista.. :) Joka päivä osaa vaan hämmästellä, että musta tulee äiti! Aika menee ihan huomaamatta.. huh!
 
Meille on syntynyt pieni poika!
 emoticon 

Kävipä sitten niin, ettei me kerettykään äitiyspolille juttelemaan synnytystavasta joulupyhien jälkeen vaan poika päätti syntyä jouluaattona. Tarkemman kertomuksen synnytyksestä kävin kirjoittamassa tuonne tammikuisten synnytyskertomuksiin.

On tämä vain ihanaa!! <3
 
Takaisin
Top