Esikoista odottavat

Hei kaikki! Täällä myös uusi foorumilla ja 30v esikoista odottava :happy: ollaan edelleen miehen kanssa ihan että "voiko tää olla totta" fiiliksissä. Ollaan odotettu ja yritetty lähes 4 vuotta ilman plussan plussaa ja vihdoin ensimmäinen ivf-hoito toi onnen :smiley-bounce012 ihan uskomaton olo! Käytiin naikkarilla varhaisultrassa päivillä 8+1. Siellä se pienen sydän sykki :Heartred eka neuvola olis ens viikolla 9+1.

Välillä pelottaa ihan kauheasti miten tässä käy, mutta toisaalta on todella luottavainen olo. Mitään syytä ei koskaan löytynyt lapsettomuuteen.
 
Just eilen keskustelin pitkään ja hartaasti yhdeksän vuotta täyttäneen tytärpuolen kanssa siitä miten tämä meidän yhteinen asumus eli maapallo ei oikein kestä tämänhetkistä kulutusvimmaa ja miten jokaisen pitäisi vähän miettiä omaa napaansa pidemmälle ja pohtia voiko jotain pieniä valintoja tehdä toisin. Onneksi tällaista kriisiä ei vielä ole aiemmat sukupolvet kokeneet, mutta toisaalta ellei tähän kriisiin ajoissa puututa niin ei myöskään tarvitse miettiä että mitä ne tulevat sukupolvet kriiseilee kun ne kriiseilee sitten vain sitä että saako palloa enää meidän jäljiltä pelastettua.

Joten siis kyllä, täällä ainakin useinkin pohditaan sitä että millä oikeudella lisään tänne enää yhtään lisäsuuta ruokittavaksi ja varoja tuhlaamaan. Itse asiassahan olen ollut jo vuosikausia sitä mieltä että jos joskus tulen lapsia hankkimaan niin se on sitten adoptio koska maailma kumminkin on pullollaan omaa kotia vailla olevia lapsia joille uskon että voisin antaa antaa oikeasti hyvän kodin ja elämän. (Ei sillä että vertaisin nyt lapsia kissoihin, mutta samaisesta syystä kaikki kissat on aikuisena hankittuja rescue-kissoja jotka joku muu on hylännyt ja itse olen halunnut antaa kodin sellaiselle jolla muuten olisi suuri mahdollisuus viettää loppuikänsä jossain tarhassa...) Ja niin sitten kumminkin jostain tuli vastaan mies joka onnistui ylipuhumaan tämän asian suhteen ja tässä ollaan... :confused: Mutta ehkä perustelen tätä periaatteeni kiertämistä sillä että tulen omani kasvattamaan sitten näitä asioita miettiväksi, mahdollisimman humaaniksi ja ymmärtäväiseksi yksilöksi... Eikä se adoptiokaan vielä ihan poissuljettua varmaankaan ole, ehkä sitten seuraavalla kerralla?

"Koko maailmaa et voi pelastaa, palasen voit." Sen mukaan kun jokainen muistaisi mennä niin päästäisi jo pitkälle.

Niin ja onnea Fiufau, ja tervetuloa joukkoon! Sori että pääset heti tänne ketjuun lukemaan meidän synkistelyjä. :p
 
Dustis, hyvin kirjoitettu! (: Mekin ollaan puhuttu jo kauan sitten että halutaan kokeilla saada myös biologinen lapsi mutta sijaisperhetoiminta/adoptio on myös suunnitelmissa. Nimenomaan koska on paljon lapsia joilla ei ole parasta mahdollista kotia :Heartred Halutaan kantaa oma kortemme kekoon jotta edes yksi lapsi tai nuori saisi "normaalimman" elämän tai osan sitä (:

Fiufaulle lämpimät onnittelut plussasta ja tervetuloa :happy:
 
Kiitos onnitteluista! Onnea tietysti myös teille kaikille muillekin :)

Itsellä on ollut myös joskus ajatuksena, että adoptio voisi olla vaihtoehto, mutta vain jos omaa biologista lasta ei olisi meille suotu. Toki edelleen kaikki on epävarmaa, mutta haluan uskoa että kaikki menee hyvin :smiley-angelic001
 
Onko teillä muilla alkanut näkyä jo raskaus? Ja jos on niin millä viikolla on alkanut näkyä? Luin, ettei vatsan pitäisi juuri kasvaa ensimmäisellä kolmanneksella, jos on ensimmäinen raskaus. Mulla on alkanut jo maha vähän kasvaa ja raskausviikkoja on 9.
 
Onko teillä muilla alkanut näkyä jo raskaus? Ja jos on niin millä viikolla on alkanut näkyä? Luin, ettei vatsan pitäisi juuri kasvaa ensimmäisellä kolmanneksella, jos on ensimmäinen raskaus. Mulla on alkanut jo maha vähän kasvaa ja raskausviikkoja on 9.

Itsellä ehkä nyt parin viikon ajan näkynyt selkeähkö kumpu alavatsalla. Nyt siis 12+5 menossa. Iltaa kohden turvotus on vatsan seudulla sitä luokkaa, ettei jää tilanne epäselväksi. Mutta näkyy siis tosiaan jo muutenkin hieman. Ei saa mitenkään vedettyä mahaa sisäänpäin. :grin
 
Itsellä ehkä nyt parin viikon ajan näkynyt selkeähkö kumpu alavatsalla. Nyt siis 12+5 menossa. Iltaa kohden turvotus on vatsan seudulla sitä luokkaa, ettei jää tilanne epäselväksi. Mutta näkyy siis tosiaan jo muutenkin hieman. Ei saa mitenkään vedettyä mahaa sisäänpäin. :grin

Mulla aika samanlailla, myös nyt 12+5 ja alkoi näkemaan siellä 11 viikon alussa ehkä itselle mutta ei ole semmosta selvä kumpua ja tuntuu että aika tasasesti koko maha vähän isompi :D tosiaan ei pysty vetämään sitä sisäänpäin melko ollenkaan :) ja on aika paljon kasvaanut parin viikon aikana :P
 
Mullakin on vatsan turvotus lisääntynyt, erityisesti iltaisin..
 
Mulla ei näy vielä, pieni pömppä vaan entuudestaan :D Veikkaan ettei mulla näy vielä aikoihin, koska kohtu kallistuu taaksepäin.
 
Täälläkin on jo jonkin aikaa housut kiristelleet siihen malliin, että on ollut pakko siirtyä löysempään urkkamalliin ja mammahousuihin. Mahaa ei myöskään saa oikein sisälle vedettyä ja tuntuukin jotenkin erilaiselta..
 
Mulla ollu alusta asti turvotusta, mutta nyt viikon-parin ajan pömppä mitä ei saa vedettyä sisään. Oon ihan ihmeissäni, että miten jo nyt näkyy, kun mullakin on taaksepäin kallistunut kohtu. Ja yks sieltä vaan pitäs olla tulossa. Hankala enää saada ees piiloon.
Nyt 9+6
 
Jotain "hyvää" siis olla jäätävän ylipainoinen
Ei pal tartte pelätä et raskausmaha näkyis ja pitäis alkaa piilottelee. Mietin just et tuskin tarvii edes mammamallistosta vaatteita ostaa.
Mutta aikuisten oikeesti, olen minä salaa vähän kade teille normaalivartaloisille. Se pömppö ois kiva, ja yleensä mahan kasvu niin että se olis ilmeistä muillekkin kuin vaan itselle.
Mutta näillä mennään. Ja nautitaan pömpöistämme kukin tahollaan. Eipä se sitä raskauden ja tulevan äitiyden hehkua vähennä sisällä vaikkei se maha ulospäin niin näkyisikään.
Niin, ja mulla nyt 9+1, ja maha ei tosiaan näy, mutta tuntuu kyllä.
 
Täälläkin ylipainoa on kyllä reilusti, mutta niin vain jouduin tänään hakemaan mammahousut (12+5). Sen verran turvottaa, että jopa feikkifarkut (eli ne legginsit) ahdistaa jalassa. Kesäisemmät versiot leggareista vielä menee jalkaan, mutta kylmähän niissä tulee! :p
Normaalisti maha on muodoltaan semmonen löysä röllykkä, mutta nyt on turvotuksen myötä tullut kunnon palloksi aina välillä. Sitä ootellessa että oikea raskausmaha alkaa tulla esiin..
Mutta eipä tässä minunkaan tilanteessa seurailla söpöä masun kasvua vaan katellaan turvotusta ja ootetaan sitä hetkeä, että raskausmaha on tarpeeksi iso viedäkseen voiton elintasomahasta :smiley-bounce015
 
Huomaan kans, että maha on tosi herkkä siitä, että jos joku yhtään kiristää tai painaa. Alkaa jotenkin kuumottamaan jännästi. Säikähdin jo pariin otteeseen, että voiko tuo kuumotus olla haitallista, mutta sitten kun esim. löysäsin turvavyötä tai housujen nyörejä alavatsan kohdalta, niin tunne hävisi?
 
Normaalisti maha on muodoltaan semmonen löysä röllykkä, mutta nyt on turvotuksen myötä tullut kunnon palloksi aina välillä. Sitä ootellessa että oikea raskausmaha alkaa tulla esiin..
Mutta eipä tässä minunkaan tilanteessa seurailla söpöä masun kasvua vaan katellaan turvotusta ja ootetaan sitä hetkeä, että raskausmaha on tarpeeksi iso viedäkseen voiton elintasomahasta :smiley-bounce015

Hah, tää vois olla täysin mun näppikseltä :wacky: iltaisin vatsa on muodoltaan pyöreempi, aamulla ihan perusröllykkä :joyful:
 
Täälläkin pohdiskelen milloin jos koskaan mahtaa näkyä, juurikin vyötäröllä olevan oman pehmusteen vuoksi :D makuulla ollessa kyllä alavatsa tuntuu kimmoisalta mutta voi olla myös aineenvaihdunnan vaihtelusta kiinni. Viikot nyt tasan 11.
 
Olen tosi isokokoinen (vaatekoko 48-50). Ja mulla on masu paisunut siitä ainoasta paikasta mistä se ei vielä ollut iso. Ja kun olen viimeiset kaksi kuukautta ollut tosi tarkka ruokavaliostani ja paino on hieman pudonnut, koko vatsa näyttää nyt isolta raskausmahalta.
Alavatsan "röllykkä" eli se raskausmaha on nyt ottanut muuta vatsaa kiinni. Kehon muutokset ovat aika selkeitä, vaikka luulin, että näin isokokoisella vatsa ei muuttuisi, kun löysää on jo valmiiksi. Raskausvatsa tuntuu vesi-ilmapallolle, ja loppumaha edelleen samalta löysältä :hilarious:
Saikohan kukaan selvää, mitä yritän selittää. Havaintokuvia en ota! :jimlad:
 
BrendaLee: samoissa mitoissa mennään. Hyvin tajusin kuvailusi. Kiitos koska ite mietin just samaa et eihän tälläinen löllykkä voi oikeen muuttua, mut kiva et voi :) sitä odotellessa.
 
Äitille muutama viikko stten näytin koko mahaa ja sekin sanoi, että on tuossa jo raskausmahaakin :) Mutta kiva tietää, että meitä oikeastikin isoja on joukossa! Mulla menossa nyt 13+2.
 
Mulla on vasta 9+2. Maha tuntuu jo, mutta ei tietoakaan näkymisestä :facepalm: sellainen veikeä täyteyden tunne, niin kai sitä yrittäisin kuvailla. Kovasti oon koittanut miettiä syömisiäni, paino ei saisi ainakaan nousta raskauden aikana eli käytännössähän elopainon on pudottava koska raskaus tuo kuitenkin joitain kiloja lapsen, -veden ym. myötä.
 
Takaisin
Top