Esikoista odottavat

Mä pelkään synnytyksessä eniten epiduraalia ja repeämisiä. Mä en missään nimessä haluaisi epiduraalia, koska mulla on ihan kamala piikkikammo. Ja se pelottaa, et jos (ja kun?) kivut on nii kovat, epiduraali ois ainoo vaihtoehto kivunlievitykseen. Saattaa kuulostaa naurettavalta, mut tällä hetkellä tällainen olo mulla. :facepalm: Ja repeämiset kanssa kauhistuttaa.
 
Luin just epiduraalin laitosta nii tuli ihan huono olo. :wideyed:
 
Käytiin miehen kanssa synnytysvalmennuksessa lauantaina ja kun ruvettiin puhumaan epiduraalista ja spinaalipuudutuksesta niin ei ollut pyörtyminen kaukana! En siis usko että sorrun kumpaankaan vaikka olis millaset kivut!
 
Me kans luettiin puolison kans nuista puudutteista ja epiduraali erityisesti alko tuntuu aika kammottavalta ajatukselta..kaikissa tuntu olevan nii palijo kaikkee negatiivista ja jälkijuttuja yms että tuntuu siltä että kokeillaan ainaki lääkkeetöntä vaihtoehtoa ni pitkälle ku vaan kykenee vaik seki kyl hirvittää. Kaveri oli kokeillut nyt synnytyksesä sitä tens-laitetta ja kehui sitä, joten se on aika vahvasti tällä hetkellä meilläki mielesä :)
 
Tens laitteesta oon itsekin kuullut suosituksia. Pitää siitä ottaa selvää enemmän. :) Meillä on maanantaina synnytysvalmennus sairaalalla nii siel kuulee enemmän kivunlievitys vaihtoehdoista ja pääsee tutustumaan synnytyssaliin. Mielenkiinnolla odotan tuota käyntiä! Toivottavasti en vaan ala pelätä enemmän vaan rauhoittuisin ja tulisi levollisempi mieli. Saa nähdä kuinka käy...
 
Tens- laitetta käytetään myös hieronnassa kipupotilailla. En osaa asiasta sanoa sen enempää, kun itse en erikoistu kivun hoitoon, mutta olen nähnyt kyseisen laitteen käytön ja kuullut toisten kokemuksia. Positiivista palautetta olen vain kuullut. :)

Omia kokemuksia ei vielä ole, kun mahdollisuus olla koekaniinina tuli siinä vaiheessa kun olin jo raskaana ja synnytyksen käynnistyminen ei ole ollut vielä ajankohtainen. :rolleyes:
 
Ensimmäistä odotetaan mieheni kanssa. Itse oon skipannu synnytyksen kokonaan mielestäni, koska alkaa muyten ahdistamaan ajatus. Mutta kivunlievityksistä olen sen verran tutkinut, että tiedän hyväksyväni vain ilokaasun, suihku/amme, ja ehkä tens-laitetta. Ja kaikki piikit ovat ehdoton ei tällaiselle piikkikammoiselle :/

Yritän, että raskaus menee omalla painollaan eteenpäin ja olla mahdollisimman rentona siihen asti. :) Mieheni onneksi tietää mitä hyväksyn js mitä en ja hän on yllättävän paljon samaa mieltä♡
 
Sairaalan tutustumiskäynnillä kätilö sanoi, että synnytys on hyvä/tehokas piikkikammon hävittäjä :grin kun on oikeesti kipee, ei kai siinä piikit enää haittaa, toivoo vaan et se kipu loppuis (itsekään siis en piikeistä välitä, mut en kyllä ehdottomasti poissulje mitään kivunlievitysmenetelmiä).
Mut ei ehkä nyt ihan kokonaan sitä synntystä kannata blokata pois mielestään, se on meillä kaikilla kuitenkin edessä. Jos ei oo yhtään miettinyt tai valmentautunut ajatukseen synnytyksestä, voisin kuvitella, että se h-hetkellä on vieläkin pahempi.. helpompi suhtautua tulevaan, kun käy mahdollisuuksia läpi mielessään :cat:
 
Juu on sit mielenkiintoista kuulla, että miten ne synnytykset sit on menneet ja onko ottanut lääkettä aikomuksista huolimatta. Etukäteen on mahdotonta tietää miltä se tuntuu ja miten sit menee. Tää siis vaikka ois synnyttänyt jo ennenkin.
 
Mulla iskee välillä masua hieroskellessa semmoinen hetkellinen epätodellisuuden tunne että ”siis MÄ olen raskaana ja MEILLE tulee vauva”. Vieläkin vaikka maha on jo kunnon pallero :wacky: mahtaako muille tulla tällaisia fiiliksiä?
 
Jännittävää! :woot: Ite just mietin, miten ihanaa oliskaan jos vois jo pitää pientä sylissä, mutta pianhan sekin aika koittaa :joyful:
Mut varmasti iskee pienoinen jännityspaniikki tollasen uutisen jälkeen!
 
Hei! Mulla oli kans eilen lääkärineuvola. Mulle tuli ihan yhtäkkiä huono, pyörryttävä olo siinä tutkimuspöydällä.. saatiin se tutkimus kuitenkin lopulta tehtyä. Lääkäri oli aika nuori, ei varmaan ihan hirveesti kokemusta, mutta oikeen mukava kuitenkin. Hän sanoi että kohdunkaulan ulkosuu olis auki, mut kanavaa ilmeisesti vielä jäljellä ja toisesta päästä kiinni? (Jäi osittain vähän epäselväks). Sitten kopeloimalla ei oikeen osannut sanoa, miten päin se vauva nyt siellä mahassa on (viimeks oli peppu edellä). Th:n mielestä oli nyt kääntynyt rt. Kuitenkin lääkäri oli sitä mieltä, että tarkistetaan vielä ultralla ja ultrausajan sain vasta muutaman viikon päähän. Toivottavasti ei ala nyt syntyyn ennen sitä..
 
Mulle tuli kanssa huono olo, kun lääkäri teki ensin sisätutkimuksen ja sen jälkeen alkoi ultraamaan. Piti kääntyä kyljelleen ja jatkoi ultraamista, sanoi että joku verisuoni tms painaa niin siks sulle tulee huono olo. En muista mitä se sanoi, ku keskityin siihen etten pyörry tai oksenna :D Ja meni minulta sitten ohi että onko kohdunkaulan tilanne mikä jne., noh ollaanhan tässä jo hyvillä viikoilla. Huomenna 36+0 että siinäs tulee maailmaan jos haluaa :D
 
Mä en oo voinu olla tutkimuspöydällä - tai muuallakaan - selälläni varmaan viikon 20 jälkeen, niin huono olo tulee.. oon aina sillee puolikyljelläni.
 
Täällä meilläpäin ei oo kuin yksi lääkärintarkastus ja sekin oli mulla joskus rv 26 aikaan. Ja eipä noita terkkarin luona käyntejäkään oo kamalan tiheesti ollu ja nytkin on 2 viikon välein ennen synnytystä. Mulla on seuraava käynti 2 viikon päästä, jolloin rv 38+1. Ja eihän sitä tiiä, jos eilinen käynti oiski viimeinen ennen vauvan syntymää. Toivottavasti ei ois näin - sais malttaa pysyä vielä ainakin kolmisen viikkoa tuolla masussa kasvamassa ja kehittymässä.
 
Mä kävin eilen vkon 36 lääkärin tarkastuksessa. Paikat melko kypsät. Kohdunkaula lähes hävinnyt ja kohdunsuu auki. Lääkäri sanoi että saattaa alkaa pian jo syntymään.
Apua, iski ihan hirvee paniikki!Nyt se oikeesti tapahtuu...

Jännittävää:):) ihanaa ja samalla tosi pelottavaa:) Toisaalta odottaa jo kovasti, et tulis jo, toisaalta on et apua, ei todellakaan vielä:):)
 
Täällä etelä-Savossa kuuluu 2lääkärikäyntiä.
Mulla viikot 31+5 nyt ja vasta yksi lääkäri ollut vasta. Terkkareita n. Kuukauden välein, paitsi nyt ilmeisesti muutama kerta on 2viikon välein ja sitten ilmeisesti tihenee joka viikkoiseksi.
 
Hei! Mulla oli kans eilen lääkärineuvola. Mulle tuli ihan yhtäkkiä huono, pyörryttävä olo siinä tutkimuspöydällä.. saatiin se tutkimus kuitenkin lopulta tehtyä. Lääkäri oli aika nuori, ei varmaan ihan hirveesti kokemusta, mutta oikeen mukava kuitenkin. Hän sanoi että kohdunkaulan ulkosuu olis auki, mut kanavaa ilmeisesti vielä jäljellä ja toisesta päästä kiinni? (Jäi osittain vähän epäselväks). Sitten kopeloimalla ei oikeen osannut sanoa, miten päin se vauva nyt siellä mahassa on (viimeks oli peppu edellä). Th:n mielestä oli nyt kääntynyt rt. Kuitenkin lääkäri oli sitä mieltä, että tarkistetaan vielä ultralla ja ultrausajan sain vasta muutaman viikon päähän. Toivottavasti ei ala nyt syntyyn ennen sitä..


Ulkosuu on mulla ollut auki jo monta kuukautta, se ei vielä tarkoita siis mitään. Toisaalta olen uudelleensynnyttäjäkin...
 
Takaisin
Top