Esikoista odottavat

Öö minkälaisella pyykinpesujauheella vauvan pyykki pestään? Käykö jauhe vai pitääkö olla nestemäinen? Meillä käytetään dayly sensitive pyykkipulveria, voiko sillä pestä vauvan pyykit?

^ kiinnostaisi myös tietää tuohon vastaus :) välillä tulee semmonen olo etten tiedä mistään mitään :D

Suositellaan hajusteetonta, mutta kyllähän monet käyttää hajustettuakin. Hajusteeton on vauvan uudelle, herkälle iholle hellempi. Nestemäinen on mun mielestä parempi, mutta sillä ei oo periaatteessa väliä kumpaa käyttää:)

Joo tää on vähän jääny :) ollu muualla niin paljon sanottavaa :D

Enpä oo tainnu tänne kirjoitella :) esikoista oottelen.. Jännän äärellä meen jo kaikkien tuntemuksien kanssa että mikä onkaan normaalia ja mikä ei.

Samoin, sinänsä vielä hankalaa kun kellään läheisellä kaverilla ei oo lapsia, meil on vissii vähä hidas kaveripiiri ku oon 27-vuotias ja eka meistä joka lisääntyy:D Niin vertaistukea ja tietoa ei saa ku äidiltä ja anopilta, jotka on ollu raskaana 25 vuotta sitten. Onneks on tää foorumi, oisin kyl ihan hukassa ilman:)

Mullaki tämä foorumi on kyllä pelastus! Ressaisin varmaan ihan hirveesti kaikenlaisista asioista jos ei täällä pääsis kyseleen neuvoja. :-)

Juu ihan samat tuntemukset täällä :) vaikka voin ystäviltä kysellä, mut osa niistä tuntuu unohtaneen mitä oli odottaa sitä ensimmäistä :) vaikka muuten hyviä vinkkejä antavatkin :)

Joo tää forumi on ollut ihan huippu! Kehdannu jutella ja kysyä sellaisia mitä en välttämättä tutuilta kysyis. Musta taas tuntuu, että tullaan miehen kanssa jälkijunassa tässä lisääntymisessä vaikka ikää on mulla vasta 22 ja miehellä 24 :D

Sama täällä, alan olemaan ystävä piiristä viimeisiä lisääntyjiä vaikka kuitenkin ikää vasta 26. Osalla ystävistä jo kolmea ja neljää lasta :D

Aivan lähi ystävissä ei kellään ole lapsia ja tuskin hetkeen tulossakaan. Sääli sinäänsä, kun ois kiva jos ois jollain samanikäisiä tai tulossa niin ois kiva vaikka käydä yhdessä vauvojen kanssa jossain.

Itellä vaan yhdellä samanikäisellä kaverilla on lapsia. Olen siis 22-vuotias. Kuitenkin kun kaveripiirini ikähaarukka on siinä 20-35v niin sieltä "vanhemmasta" päästä löytyy moniakin mammoja :) joille on ollut sitten helppo purkaa fiiliksiä ja kysellä, kun omassa ikäluokassa kavereilla ei sitä ymmärrystä oikeen ole..

Enkä usko että kovinkaan monet nuoremmista kavereista vielä edes suunnittelee lasta :D sen verran kyllä jotkut kauhistellutkin että kuulemma se elämä siihen päättyy. Jaa'a!!

Itellä oli ne omat rillutteluvuodet ja taakse on nyt jäänyt, joillekin se vaihde saattaa sitten jäädä päälle, tai jotkut tahtoo mennä uransa huipulle ilman lapsia. Mun mielestä ihan omia päätöksiä eikä ketään tarvii alkaa arvostelemaan siitä.. Kuin mulle on tehty :/

Ja sit kun ei viitsi aina niitä samoja kavereita vaivata :D

Mulla tosin se ongelma etten osaa aina pukea sanoiksi tuntemuksia :\

Mulla ei myöskään lähimmistä ystävistä kellään oo lapsia ja tuntuu ettei kukaan oo viel moneen vuoteen edes harkitsemassa, ja me aletaan täyttää 30 tänä vuonna kaikki.
Raskaudesta kun kerroin, reaktioita oli vaikka minkälaisia, ja nyt tuntuu ettei ketään oikeastaan kiinnosta, kysytään miten voit ja kun aloitan kertomisen puhutaan jo muusta :D oonkin jättänyt vauvajutut tänne ja tietty muutama ihminen väkisin joutuu välillä uhriksi :D

Mulla on kavereita, joilla on lapsia ja lapsettomia kavereita. Eniten mua nyppii et tässä kolmikymppisenä monet kaverit on jääny osa siks et on miehen löytänyt - mä kyllä oon ehtiny ihan hyvin pitää yhteyttä kavereihin esim. Soittelemalla, sähköpostilla ja näkemällä vaikka mies onkin... Ehkä niillä on vaan niin uudet piirit.

En muista kuka sano ettei oo lapsellisia kavereita niin nythän on esikoisen myötä hyvä sauma löytää uusia kavereita, vaikka esim. tältä palstalta.

Takaisin