Esikoista odottavat

Minä olen ollut paljon päiväkodissa sijaistamassa. Kaikki lapset noin 10 kk iästä ylöspäin menee, sitä pienemmistä on vähemmän kokemusta. Kaverin esikoista hoidin enemmän noin puolen vuoden iästä eteenpäin. Nyt löi parin viikon ikäisen pojan syliin ja olin ihan paniikissa. Kai sitä täytyy vain yrittää rohkaistua, kun on kummipoika.. :)

Onneksi sairaalasta ei pääse kotiin, jos ei pärjää. :D

Mä en oikeen osaa jännittää mitään. Ehkä kuulostan itserakkaalta, mut koen jo nyt oikeesti olevani "luonnon lahjakkuus" :D tod. näk. panikoin myöhemmin :D ehkä kokemus lasten hoidosta, ohjaamisesta ja leikittämisesä rauhottaa myös :)

No mä en pelkää pärjäämistä ym. Eiköhän luonnostaan tule ja olen sisaruksiani hoitanut paljon.

Ehkä mä joudun olemaan parikin viikkoa sairaalassa opettelemassa ennen kuin päästää mut ja vauvan kotiin?! :D
No ehkä ei nyt ihan niin... Toivottavasti.
Ja jos multa menee jossain asias sormi suuhun, saa mies luvan opettaa..!

Eniten mua kyllä jännitä että osaanko hankkia kaikkia tarvittavia tarvikkeita kotiin... Todennäköisesti hankin kaikkea turhaa :wink

No joo toi tarvikkeiden hommaaminen vähän jännittää, et muistaako hommata kaiken tarpeellisen tai osaako ostaa kaiken tarpeellisen :)

Voisitte vähän listata mitä ootte aatellu hankkia tai jo hankkinut! Mä en ole hankkinut vielä mittään, ajattelin keväämmällä mennä Tampereelle shoppailemaan tän Porin valikoimien lisäks :)

Mäkään en oo vielä mitään hankkinut! Hirveesti tulee tutuilta tavaraa valmiina mitä tarvii <3

Tuolla jossain alempana oli ihan hyvä keskustelu juuri näistä mitkä on turhakkeita ja hyödykkeitä. Toki mikä toiselle on turha, voi toiselle olla tarpeellinen.

Mulla on muutama kirja, lelu ja body ollut jemmassa jo pidempään, pinnasänkyjä ollaan saamassa vähän kaikkialta, vauvanvaatteille tuli oma lipasto jo kesällä (appivanhempien vanha, ja ei nyt silloin vielä siihen tarkoitukseen, mutta sillä ajatuksella :wink) ja "hoitotasonakin" menee hyvin apukeittiön pöytä, kun lavuaarikin on siinä.

Kaikennäköisiä vaatteita tuli hommattua kaverilta, joten pidän niistä sitten vain kirjaa niin että kaupassa tiedän suurinpiirtein mitä kokoja puuttuu. :bookworm: Tänään kävin ostamassa ihka ensimmäiset vaatteet, pikkuruiset housut ja muutamat pikkupikkusukat, ihan just tälle pullalle :love7

Vaunut, kuljetuskaukalo ja telakka, sitteri, itkuhälyttimet, joku mobile, hoitotason pehmuste, harsoja, pari tuttipulloa ja pari erilaista tuttia on ainakin nyt listalla - tietenkin vaippojen, puhdistusaineiden sun muiden semmoisten kulutustavaroiden lisäksi :p

Tarvikkeista yksi hyväksi mainittu esittely myös englanniksi Lucie's listillä: http://www.lucieslist.com/baby-registry-basics/best-infant-car-seats-strollers/

Pariltakin kaverilta oon kuullu et lasten isä ei ollu koskaan pitänyt vauvaa sylissä ja äkkiä ovat oppineet vauvaa käsittelemään ja kyllä ne synnärille neuvoo!!

Muakin jännittää, ainoat vauvakokemukset n. kuuden vuoden päässä omista kummilapsista,ehkä kerran vaihtanut vaipat :confused::happy:Mut luotan siiihen että äitiys vaan tulee sieltä,siis että hommat luonnistuu kun se oma käärö on sylissä :) Miestäkin jännittää jo,hällä vauvoista yhtä vähän kokemusta kun mullakin :grinollaan kaks tumpelovanhempaa :grin

Täällä ei vauvakamaa viel oo hankittu vaikka polte olisi, noit ilmaispaketteja on tullu,eli kaapista löytyy pari bodya,tuttipullo ja tuttei pari kipaletta,pari lelua ja kirjaa.... Varattuna ja tulossa ne yhdet isoimmista hankinnoista,eli vaunut ja autoistuin:grin Viikon päästä ru ja luulen et sit jos kaikki ookoo,annan shoppailuluvan itselleni :happy093

Mulla ehdoton ehto hoitopöytään on, että se on sellainen lipasto mallinen jotta olis tilaa vaatteille ym. No anopilta saatiin miehen vanha hoitotaso, nekin on uutena ihan järkyttävän kalliita...

Pinnasänky ostetaan uutena vaikka olen katsonut mm torista käytettyjä, mutta mua ei vaan houkuta ajatus siitä, että sängyssä on pissaläikkiä, vaikka ne on putsattu ja patja on välissä. Ostetaan mielummin sitten uus.

Me varmaan käytännönasyistä (lue:asunnon pohjakuvan) vuoksi hommataan lastenhuoneeseen lipasto, johon vaatteet tulee. Pesukoneen päälle ollaan suunniteltu jonkunlaista hoitotasoa ja sitten joku seinähylly tarvikkeille. Näin saadaan kakkapyykit hoidettua lähempänä vesipistettä.

Mies on kovin varma omista taidoistaan, mikä on hyvä vaikkei hänelläkään ole kokemusta. Kyllä täältäkin löytyy kokemusta vaipanvaihdoista ja pukemisesta sun muista mut että sä oot periaatteessa vastuussa siitä pienestä koko ajan.

Ikeassa ois ihan mahtava hoitotaso/lipasto, pitää käydä ostamassa sieltä jos ei käytettynä tuu vastaan. Tulevaan kodinhoitohuoneeseen vois hommaa vaik vaan sen alustan, jos joskus siinä vaihtelee, siellä kun on parempi pyllynpesulavuaari:) Ihana miettiä tällasia asioita<3 yyh, tulis jo kesä. Just tossa funtsin omia vaipanvaihtokokemuksia, viimeks kummitytölle vaihtanu, joka täyttää kesällä jo 13.... ehkä se sieltä muistuu mieleen:D eipä tuo mitään rakettitiedettä oo:D

No mä kans alkuun mietin olisinko sijoittanut kylppäriin vaipanvaihto pisteen, mutta koen sen hankalaksi. Meillä ei loppujen lopuksi mikään liian iso tuo kylppäri ole. Ja makkari on kylppäriin nähden suoralla linjalla niin ei joudu koko kämpän läpi kulkemaan kakka pylly sylissä. :)

Takaisin