Esikoista odottavat

Äh olis meidän ihan pakko löytää kolmio ennen pikkusen syntymää! Jos huhti-toukokuussa löytäs ja sais muutettua, ois aikaa tehä paikasta koti :) tänne kaksioon ei saada mahtuun mitään enää.. Ainoa makuuhuone on miehen lapsien, meidän sänky on olohuoneessa.. Ja mitä säätöä se sitten olisi aina viikonlopuna kun pieni kaksio täynnä lapsia ja pikkunen vauva..

Mulla ei oikeastaan ole kokemusta lastenhoidosta, olen itse se perheen piskuinen, ja ehkä, ehkä olen joskus vaihtanut veljenpojan vaipan, mutta hänkin on jo 20v, joten ei sitä lasketa. Kavereilla onneksi muksuja, joten vähän saanut tutustua kannatteluun ja kantamiseen, mutta edellinen kummipojan pukemisyrityskin meni vähän puihin, kun en saanut kenkiä tai tumppuja kunnolla jalkaan :bag: Vähän jännittää, mutta samoin kuin joku aiemmin sanoikin, oikeastaan enemmän jännittää se aika kuin pampero lähtee liikkeelle, ei niinkään vauva-aika. :cool:

Mä oon taas alkanu miettiin et miten seuraavan kohdalla tulee se pahoinvointi, et kuinka hirveetä se on sit et jos tyttöö oottaa nii eiks se oo vielä voimakkaampaa... Ja ma ja on jo nyt iso niin miten iso se on sit loppuodotuksesta tai jos seuraavan kohalla maha tulee vieläkin isommaks ja aikasemmin...

Se on yksilöllistä. Mulla oli esiskoispojasta kovastikin pahoinvointia, kuopustyttärestä ei läheskään niin paljoa ja nyt kolmannesta ei mitään :)

Mä mietin kans et jos ja kun lisää lapsia tulee niin miten selviää alkupahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa lastenhoidosta.

Mullakaan ei kovinkaan paljoa ole hoitokokemusta pienistä lapsista. Jotenkin sitä pelännyt et rikkoo ne ja siksi ei oo uskaltanut niitä hoitaa. Viimeksi tainnut vaippoja vaihtaa 10 vuotta nuoremmalle pikkusiskolle :D

Hei naiset!

Tää topic on taas hiljentynyt - mitkä fiilikset?

Täällä aika seesteiset. Ollaan vaan ja möllötetään :)

Me ollaan ihan onnessaan ja kauhuissaan yhtä aikaa!Millään en malta oottaa mut maltan silti sillä kesäkuun alku ja la on hyvä!

Täällä myös seesteisenä päivä kerrallaan, olo jotenkin varma,onnellinen ja innostunut :grin:happy:Alun kauhujen ja pelonsekaisten tunteiden jälkeen, ehkä noin kuukauden päivät ollut vaan hyvä olla, tykkään olla raskaana vaikka välillä sattuu,vihloo ja tietenkin ajoittain pelottaa ja jännittää:grinKaikkia tunteita siis ilmeisesti :grin

Mun äiti tänään kauhisteli mun mahaa, kuinka se voi olla noin iso ja plaa plaa ,ei olla siis nähty pariin viikkoon, kävi sit röökillä ja tuli takas, oli tajunnut et herranjumala mun maha mikään liian iso ole,eihän tässä tosiaan ole ku muutama kuukausi laskettuun :gen014:laughing002Tuon 4Dn jälkeen on vaan koko ajan semmonen olo et tulis jo kesäkuu, ja sais pienen masusta elämöimästä tuohon syliin elämöimään :laughing025

Täällä ihan rauhakseltaan, nautitaan vielä kun voi. Toki nyt pikku vaivat välillä vähän varjostaa, mutta pääsääntöisesti ihan kivaa olla raskaana. Toisaalta sitä kesäkuuta odottaa, toisaalta ei. Vähän hirvittää, kun tottunut olemaan miehen kanssa kaksin ja miten on sitten aikaa harrastaa koirien kanssa, mutta nehän on toki vain järjestely kysymyksiä. :) Noh, kohta se on tämäkin kuu ohi ja taas askeleen lähempänä tulevaa synnytystä.

Aika rauhallinen olo :) ja koska ite ainakin toistaseks välttyny suuremmilta vaivoilta ni nautin joka hetkestä, niin töissä kun kotona :) katotaan koska se paniikki iskee :D koska tunnen itseni niin se tosiaan tulee jossain kohtaa.. ehkä sit ku mammaloma alkaa ja on enemmän aikaa vaan olla :D

Väsymys ja närästys ärsyttää. Tekemättömiä hommia on, niin kotona kuin töissäkin ja päivät käyvät vähiin. Hermo tiukalla kun kotona yksikseni tämän viikon olen toikkaroinut. Tänään kaikki vaan jotenkin kaatui päälle.

Suurimmat hommat jo hankittu, mutta sitten jossain vaiheessa tarttisi miettiä tarvittavat käyttötavarat. Kaverit ja tutut tarjoaa vauvaroiniaan, mutta kun ei tiedä mitä sanoisi, kun on monta asiaa mitä on aatellut että hankkii sitten jos tarvii, tai kun vauva on isompi... ei varastoon seisomaan. Varsinkaan kun näin esikoisen kanssa ei tiedä edes mitä tarvitsee...

Tykkään kyllä palleromasustani, kova myllääminen käy siellä melkein jatkuvasti, eikä tee kipeää.

Mä oon leikkimattoja kyttäillyt, mutta vielä ei oo mieleistä tullut vastaan, käytettyjä kattelen nyt ensin ja sen suhteen en pidä kiirettä, kun ei se sillä heti mitään tee. :) Sittereitä täytyis anopille linkkailla millasta haluun, kun lupas ostaa.

Mää olen hamstrannu kaikkea :D enää oikeestaan puuttuu amme, ja lakanoita.... ja jotain pientä tilpehööriä... ja tietty puuttuu tavaroiden kasaus ja paikoilleen laitto,vaatteiden pesu ja silitys jnejne. Niitä ressaan sitte mammalomalla :D

muoks. no puuttuu kyllä itkuhälytin ja rintapumppu.

VauvaHaaveissa: Mulla on vähän samat fiilikset - amme, ehkä siihen se pikkulapsen tuki, patja & peitto, jotkut kivat lakanat (jotain jo onkin äidin kätköistä), hoitotasolle pehmuste... - sitten mä luulisinkin että tähän hätään on kaikki... Vaatetta nyt vielä tarttee jotain, mutta se on enää sellainen ajan kanssa - tarpeen mukaan -projekti. Yhden kerran aion vielä 'isommin' käydä hamstraamassa kunhan äippäloma alkaa (Babyboxin mukana tullut Lindexin kuponki ois tarkoitus käyttää, siellä kun on aina kaikkee somaa...)

On vaunut tulossa, kaukalo tulossa, pinnis, pinniksen pehmuste, kehtomainen sitteri, itkuhälyt tulossa, matkasänky tulossa, hoitolaukku(ja) tulossa, matkahoitoalustojakin on jo yksi, 3 tuttipulloa, kastemekko, unirätti, kirjoja, ...purulelujakin jo löytyy!

Leikkimaton ajattelin sitten vasta kun sellainen tuntuu ajankohtaiselta, samoin syöttötuolinkin vasta joskus syksyllä. Imetystyyny vielä on harkinnassa hankinko etukäteen vai en.

Tuntuu, että kaikki hankinnat on jo tehty, mutta sitten kun oikein alkaa miettimään niin onhan noita vaikka muille vielä jakaa.

Hoitoalusta vaipanvaihtoa varten ja lisäks tarvis hommata semmonen lokerikko seinälle hoitotarvikkeisiin.
Kylpyamme puuttuu, sen ajattelin ostaa kyllä uutena jos ei mistään tutulta saa perittyä.
Imetystyyny on ollut jo pitkään ostoslistalla, olis kiva löytää joku suht edullinen, siisti ja jykevä että sais siitä unikaverin.
Itkuhälyttimet on kans ostoslistalla, kun vaan käytettynä tulis jotkut toimivat myyntiin.
Pinnasänkyyn joku mobile olis kans kiva.
Leikkimattoa oon kans koittanut katsoa sillä silmällä -> olishan semmonen hyvä olla mut uutena ne on niin tyyriitä et käytettynä tarvis melkein ostaa.

Ja mitä vielä! :D

Mä muuten ostin kirppikseltä halvalla semmosen Kaksplussan kirjan kun "Suomalainen vauvakirja" ja vaikuttaa tosi pätevältä. :smiley-angelic005 Nyt mä ihan järkytyin kun maksoin siitä 2,5 euroa ja Suomalainen myy sitä kolmellakympillä ja tää mun painos on kuin uusi.

Mobilea olen muuten harkinnut itsekin... aina joka kerta kun jonkun ihanan nään kaupassa :woot: Vielä olen koittanut vakuuttaa itselleni, ettei ole se päivän tärkein ostos... :rolleyes:

Joo mä oon noita mobileita katsellut, mutta on poka niilläkin hintaa. :rolleyes: Amme täytyykin ostaa itse, kun miehen vanha ei pidäkään vettä.

Takaisin