Esikoinen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Fuego
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans esikoinen tulossa :) pelon sekaiset tunteet. Ollaan koko vuosi oltu ilman ehkäisyä terveydellisistä syistä, alkuun suoraan sanottuna pihtailin oviksien aikaan ja sit ekalla kerralla ku em pihdannu enää ni nappas saman tien mut se oliki sitten keskenjääny keskenmeno. Tää nappas kans heti ku sai taas yrittää, ei ainakaan tarvi huolehtia ettei hedelmöitystä tapahtuis :D
Ny jännään vaan pysyykö tää matkassa loppuun asti.
Jotenkin tuntuu että liian tarkkaan kuulostelee kroppaa ja varsinkin erilaisia kipuja, nyt ku välillä on täysin toispuoleista kipua ni ajatukset menee taas miljoonaa.

Esikoinen myös tulossa. On tää jännää! Ekalla "yrittämällä" tärppäsi miehen suureksi yllätykseksi :D Positiivinen yllätys siis. Alussa vasta, joten jatkoa odotellessa.. En ole itse kyllä osannut yhtään murehtia, että miten tässä käy. Vähän on epätodellinen olo! Toivon parasta ja muussa tapauksessa se on sitten sen ajan murhe. Parin viikon päästä reissuun ja sitten vasta neuvola...! :)

Tänään sovittii neuvolaan eka aika ku saati ultras tieto et kaikki hyvin ja viikot selville. Tuli sitten seulonnat puheeksi ja täs täytys ny miettiä et mitä me halutaan, alkuun aattelin et jos np ultras näkyy sitä turvotusta ni sit vast menis verikokeisiin mut täällä onki nii et ensin verikokeet ja sit vasta ultra, eli ny täs reilun viikon sisään pitäs päättää mitä me halutaan. Suurimmat osat kuulemma menee niihi verikokeisii. Ite on ajatukset siitä vie nii sekasi ja sit kun on ekaa kertaaki vie näiden kysymysten äärellä.
Onko teille muille vielä näistä mitää puhuttu?

Ite ainakin haluan ehdottomasti seulonnat. Ja ar-ultran myös.. Eka neuvola-aika mulle varattiin menkkojen mukaan 8+1 eli siitä sitte kahden viikon päästä onkin verikoe ja siitä 2 viikon päästä nt-ultra jos kaikki nyt hyvin menee.

Se on hyvä jos asia on itselle noin selvä :)
Mä mietin nii paljo kaikkee et mitä jos. Jos tulee kohonnu riski, uskaltaisinko mennä enää jatko tutkimuksii ku siinä on omat riskinsä, tietoisesti en halua kehitysvammaista tietäen liian hyvin mitä se elämä tulee olemaan, taasen pystysinkö keskeyttäänkää.
Pikkusiskol oli nii et sai ensi käydä ultras ja jos sie oltas todettu turvotusta ni sit olis päässy vie niihi verikokeisii. Harmi ku täällä ei ole sitä mahdollisuutta.

Mie oon niiin pihalla kaiken maailman seulonnoista. Ja kun monet puhuu et ovat jo varannu ajat nt-ultriinki... varasin neuvolaan ajan jo pari viikkoa sitten ja sen neuvolan aikaan miulla on viikot 9+0. Kai se hoitaja sitten kertoo mihin tutkimuksiin pitää aikoja varata?

Mun käsittääkseni neuvolasta laitetaan lähete siihen nt-ultraan ja siitä tulee sitten aika kotiin. Mulla eka neuvola aika samoihin aikoihin ku sulla Miki eli 8+6. Uskon että sieltä saa semmosen tietopläjäyksen kaikista asioista että pää on pyörällä. Sitä odotellessa siis!

Muoks: toki näistä nt-ultrissa on varmasti paikkakuntakohtaisia eroja mut en usko että ennen neuvolassa käyntiä voi sitä aikaa saada.

Joo mäkään en usko, lähete sieltä neuvolasta siihen vaaditaan. Jos jotku käy ennen neuvolaa ultrissa ni varmaan niissä alkuraskauden ultrissa sitten :)

Juu mulla neuvola laitto iha ensi alkuraskaude ultraan et saadaan viikot selville ku hcg oli korkee ja oli keskenmeno takana, totes sillo et jos siinä on kaikki hyvin ni sit varataa vasta neuvolaan aika. Tän takii on aika vasta ku oon jo päälle yhdeksänne viiko ja tääl aletaa sillo jo ottaa seulonna verikokeita ja täytys sit sillo ol jo selvil mitä me halutaa. Menee kyllä ajatukset laidasta laitaan ja pää ihan pyörällä ja täytys reilus viikos osata päättää.

Tääl tais olla ostopalvelun yksityiseltä noi seulonnat, et vissiin voi sitten varata ite sopivan ajan.

Oisinpa mäki päässy ar ultraan neuvolasta. Tai yritän kyllä vielä sillon ja vedota siihen kkm ja epäsäännölliseseen kiertoon, mutta vaikutti sille että en saa.

Luulis että pääsisit. Mulle sano heti et ultraan tarkistaa. Oli takana keskenjääny keskenmeno ja sen jälkeen kyllä tuli kuukautiset ja oli tarkistettu hcg mut silti laitto heti. Lähinnä just et tarkistetaan viikot. Sano myös et onhan se oman mielenki takia hyvä.

Me ei olla vielä tietoisia seulonnoista yms. Täytynee oottaa että neuvolassa kuullaan faktat ni sit tietää mistä kyse :) Varmaan lähdetään mukaan mihin suositellaan. Mulla syksyllä työ joustaa aika hyvin, mut talvella oon aika rajoitettu kulkemaan ni jännä nähä muutenkin minkälaista sumplimista tämä tulee olemaan :)

Mietein kans josai kohtaa et miten saan sumplittuu kaikki käynnit vuorotyö mukaan kunnes esimies sano ettei tarvi huolehtii et saa käyttää työaikaa :)
Täytyy varmaan jutellu jonku viisaamma kans noista seulonnoista jos pää vähä selkiintys niitte suhtee.

Yksi esikoisen odottaja ilmottautuu! 4+1 vissiin nyt menossa. Jotenkin pää ihan sekasin, tärppäs ekasta kierrosta ja en oo vieläkään kunnolla tajunnu olevani raskaana :D
Vähän jopa jänskättää mitä lähipiiri sanoo, ite kuitenkin "vasta" 23 ja mies kolmisen vuotta vanhempi.

Esikoisen odottaja täällä myös! :) Ensimmäinen odotus tärppäs neljännellä yrityksellä mutta päätyi suureksi suruksi keskeytyneeseen keskenmenoon vkolla 10 (7 vkolle oli jäänyt). Heti sen jälkeen tärppäsi toisella kierrolla mistä olen tosi iloinen, pelotti jos menee kauhean kauan uuteen yritykseen.

Nyt aika sekavin mielin vielä. Alkukesästä kun jo tottui olemaan raskaana ja sitten se vietiinkin pois ja nyt on ns taas siinä tilassa mihin jäätiinkin. En osaa edes kuvitella jos tulisi uusi keskenmeno, odotan vain että viikot kuluisivat ja saataisiin varmistus tulokkaasta kuukauden päästä. Kauhean hitaasti tuntuu aika matelevan vaikka joskus se tuntuu menevän niin mieletöntä vauhtia, kuten lomalla viikko sitten ;)

Moi! Täällä esikoistaan odottava jo sen 20 v vauvakuumeillu 41 v. Nyt ilmeisesti oli sitte sen aika <3
Tää raskautuminen ei oo menny mimkään oppikirjan mukaan, tuleva isä on todella uusi tuttavuus mutta kuitenkin yhtä onnellinen tästä kuin minäkin.
Teen vuorotyötä lsuojelussa ja töissä piti kertoo jo töiden väkivaltariskin takia :/
Jännittää, pelottaa, oon ihan innoissanija sama rumba alusta. Pelottaa hehkuttaa, pelottaa ajatus keskenmenosta, pelottaa kaikki. Sitte tuntuu että pakahdun onnesta :D
Tämmöstäkö tää on :D miesrukka kärsii ku oon melkonen tuuliviiri.
Eka neuvola tulossa 20.10.

Onnea teille santsumantsu ja White one ja Zeero! Tuttuja tunteita kaikki nää pelot ja onnen tunteet. Ite meen tänään lääkäriin kun on ollut jotain vuotoja, toivon koko sydämestäni että kaikki hyvin.

Muokattu viimeksi:
Toivotaan Noonu että kaikki on hyvin!

Eilen ja tänään oon yrittäny soittaa neuvolaan, eikä kukaan vastaa tai soita takasin. Ärsyttää ku pitää turhaan jännätä noita soittoja :woot:

Muoks. Just ku pääsin sanomaa ettei kukaa vastaa ni vastasivat :happy: mukavan kuulone oli täti ja eka neuvola 20.10, apua! :grin

Muokattu viimeksi:
Noonulle tsemppiä! Zeero sama päivä mulla :)'
Ristus tätä turvotusta... olo on ku valaalla jo nyt. Mitkään housut ei taho mahtua jalkaan :/'

Takaisin