Esikoinen toiveissa

Kukkaperhonen: Kiitos tarinastasi :hug003 Minulla myös tätä ennen 3vuoden suhde jossa menimme aika paljon ilman ehkäisyä ei tullut vauvaa. Tässä suhteessa alussa oli kortsu ainoa ehkäisy koska minulle ei ole koskaan mikään muu ehkäisykeino toiminut. ollut loputon vuoto vaan. Nuvaring ainoa joskus nuorena mutta se aiheutti lihoomista niin lopetin ja pudotin 12 kg =) olen siis täysin normaalipainoinen siro luinen. Samaistuin niin tarinaasi :Heartbigred

Mie oon kyl nyt tullu siihen tulokseen että unohdan ne plussaa haaveet kokonaan:sorry:, ku alkaa tuntua että pakollinen tauko clomifeneista on varmana sekottanu miu kierron ihan täysin... Laskurin mukaa ovuloin vapun aikaa ja pitäishä se jo näkyä testissä on siitä jo sen verran aikaa... Ja kuka tietää ovuloinko en mie ainakaa saanu sitä tikkuu:BangHead Jään oottamaan siis tätiä ja ens kierrossa uudelleen eikhän ne menkat kohta ala ku kp 36 mennää... Seuraavaks jos pyytäis lapsettomuushoidoista jtn tropsei et sais tän kierron tasattua... voi itku:arghh:

Meillä on esikoinen toiveissa. Aloitettiin yritys tämän vuoden tammikuussa ja maaliskuussa tuli plussa (La 2.12). Menin varhaisultraan rv 8+5 (jotenki tuntui vaan siltä, että pakko mennä) ja niin huonosti oli käynyt, että sikiö oli kuollut ja vastasi viikkoja 8+0. :( Lääkkeellisestä tyhjennyksestä on nyt vähän yli kaksi viikkoa ja raskaustesti näyttää jo negatiivista. Vuotoakin kesti vain 5pv.

Nyt murheet on jätetty taakse ja katse on eteenpäin. Me halutaan lapsi ja me se saadaan :) Toivottavasti plussa tulis mahd. pian ja saataisiin kevät vauva :)

Ninni22: Ihailen niin asennettasi " me halutaan vauva ja me saadaan se" <3
Voi kun itsekkin osaisin ajatella noin ja uskoa siihen että saadaan se...:) välillä uskonkin mutta tässä kierrossa uskon ja en usko, olen raskaana omasta mielestä ja en ole... Tunteet vaihtuu kokoajan :(

Haikaranyytti kuullostaa hurjalta että teillä on menny tutkimuksiin ja odotteluun kunnallisella VUOSI :O just huomenna soittelen sinne lääkärille eka kunnalliselle ja jos kohtuuttoman pitkät jonot, niin tutkimukset tehdään yksityisellä.

Kiitos kun olet jakanut omaa tarinaasi.♥

Jemberry onpa ikävän kuuloista tiputtelua. Ja vielä ennen ovista, niin ei kiinnittymistäkään. :( toivottavasti menee ohi ja limakalvo ois kunnollinen kiinnittymiselle.

BB hyvältä kuullostaa sulla pohjat lähteä yrittämään! Onnea ja nopeaa tärppiä! :)

Ninni22 tervetuloa! Pahoittelut km:sta. Sinulla on kyllä upea asenne! Toivottavasti kuulut niihin jotka raskautuu pian km jälkeen! :)

Täti pakkasi jo tavaransa täällä. Nopea visiitti oli onneksi! :)

Plussa tuulia kaikille!

Kellä seuraavana piinailut alkamassa? Joko beislalla ovisplussa?

Sabetti : tottakai jaan myös oma tarinani teille <3
Jep vuosi hoidoissa vierähtänt.. Eipä siinä ollu ku alus jonotettiin siihe aukioloo sit 5kk syöny hormooneja :) eli n. puolvuotta jonotusta ja sen jälkee nyt puolee vuotee käsketty napsii clomei ilman yhen yhtä ultraa... Ja tä kierto tosiaa luomu...
Kunnallinen on kunnallinen, oon ite myös monesti miettint jos menis yksityiselle . Mut huomiseks yritän saada verikoe ajan ni sais tietää paljo se Hcg on! Mutta joteki pelkään et tk marmattaa jtn va takasii...-.-

Hellou naiset! Täällä takana ihana viikonloppu. Pihahommia ja auringosta nautiskelua. Huippua! :)

Ollaan miehen kanssa tehty tismalleen kuten lekuri aukkaritutkimuksessa viikko sitten käski, eli pupuiltu päivittäin. Oon myös tikutellut ovista, lääkärin määräyksestä sekin, ja tänään pingahti odotettu plussa iltatestiin. Kuva alla. Ovis tismalleen samana kiertopäivänä kuin viime kierrossa. Myös oireilut, limat, mahakipu ja flunssainen olo, vahvistavat ovishavaintoa.

Nyt sitten tänään ja huomenna peitonheiluttelua, ja reilun viikon päästä verikokeisiin tsekkaamaan hormonit.

Meillä kyllä on kunnallisella puolella pelannut hoito mahtavasti - ainakin tähän asti.

Työterveyden kautta tehtiin perustutkimukset, pari ultraa, peruskokeet yms., ja mies makso omasta pussistaan simppatutkimuksen, satasen verran.

Huhtikuun lopussa käytiin ekassa tapaamisessa lapsettomuuspolilla kunnallisella, ja siellä nyt tehty aukkari, verikokeet ja kartoituskäynti. Työterveyden gynen lähetteestä meni mulla viikko, kun kunnalliselta jo soiteltiin. Eli nopeeta ollu tosiaan täällä :) Ja meidän lapsettomuuslääkäri ja kätilö ovat aivan mahtavia tyyppejä. Sekin vielä :)

Unohdin tietysti sen kuvan... :D
ImageUploadedByVau Foorumi1431882192.299835.jpg

Nessu, hienon ovisplussan oot saanut! Hyvä että ootte noudattaneet lääkärin neuvoa; ainakin joskus sieltä saa näköjään myös mukavia käskyjä. :wink

Janni, pahoittelut menkoista. :sad001

Haikaranyytti, ei tosiaan kuulosta ammattimaiselta ettei sua ultrattu clomien aikana, varsinkin kun suvussa on monikkoraskauksia.

Jemberry, mulla on myös joskus (harvoin) tullut tuhruvuotoa kesken kierron. Aikana ennen yrityksen alkua mietin usein että liittyy ovikseen, mutta eihän siitä ole mitään varmuutta kun en silloin tietty tikuttanut tai muuten tunnistanut ovulaatiota.

Bb, joskus oireettomuuskin on oire. :wink Kauanko sulla olikaan vielä siihen, kun menkkojen pitäis alkaa?

Kukkaperhonen, kiva kuulla susta taas! Onnea hurjasti plussasta! :wav

Ninni22, tervetuloa! Pahoittelut keskenmenosta. Sulla on kyllä ihailtava asenne, varmasti pian saatte jo pysyvän plussan. :)

Sabetti, hyvä että täti häipyi jo kiusaamasta. Toivottavasti pääsisitte kohtuuajassa kunnalliselle, mutta onneksi on varalta yksityinen.

On. Ei vielä ovisplussaa. Plussa on tähän asti tullut kp 12 - 16, nyt on kp13 eli vielä on aikaa normikierron puitteissa. Viime kierto venähti; gynellä kävin kp12 ja sanoi että varmaan tulee pidempi kierto kun isoin folli vasta 12mm. En sitten tiedä tuliko ovis tosi myöhään vai jäikö ovulaatio kokonaan välistä, kun kp39 kesti kierto. Kunhan nyt ei siihen menis. Uskon kyllä että tuo johtui matkastressistä.

Beisla, nyt eletään kp 21/29 dpo6? tosin ovis tuli suht ajoissa joten dpo 14 ois oletettavasti ens sunnuntaina. Että sinne asti ootellaan :) onha noita jotain " oireita" mut luulenpa lähinnä vaan omistavani hyvän mielikuvituksen :D mut toivoa voi!
Toivottavasti siun ovis ois lähellä ni menis inssiki kohdilleen tai siis paremmat mahikset :)

Beisla, tsemppiä oviksen metsästykseen. Kyllä se sieltä tulee. :)
Millaisia tuntemuksia sulla ja muilla täällä on oviksen aikaan? Siis tunnistatteko ovulaation ihan kehon tuntemusten perusteella? Ja miten moni tikuttaa ovista?

Musta on kyllä ollu tosi opettavaista pitää jo aiemmin mainitsemaani oirepäivyriä ja tehdä ovistestejä. Nyt ei enää tartte tulkita jokaista ruhon tuntemusta hysteerisenä, kun osaan ainakin tunnistaa, millaisia juttuja mihinkin aikaan kierrosta yleensä tulee :)

Mä en kyllä vieläkään tunnista ovista ilman tikkua. Ei, vaikka yritän verrata tuntemuksia plussan kanssa. Kerran vaan tuli selkeät limat, siitä en voinut erehtyä. Silloin oli edellisessä kierrossa luullakseni ollut kiinnittymisyritys. Joskus yritin aamulämpöjä mittailla, mutta en saanut oikein luotettavia tuloksia pelkällä korvalämpömittarilla. Ovista tikutan kun on pakko; luovuttajan kanssa ei oikein kehtaa mennä arvailemalla.

BB tsemppiä papa-vastauksen odotteluun! Eiköhän siellä kaikki ole hyvin ja voitte huoletta keskittyä toisiinne :) Olipa hyvä että ultrassa näkyi että olit juuri ovuloinut, sullahan on sitten oikein hyvät mahdollisuudet tärppiin :wink

Haikaranyytti, en tiedä raskausoireista sen tarkemmin, mutta mitä olen näitä keskusteluja seurannut niin naisen hormonitoiminnassa kaikki on mahdollista :p Ollaan kaikki niin erilaisia, että toinen on täysin oireeton ja toisella on heti kaikenlaista oireilua.

Tervetuloa Ninni22 :) Sinulla on ihailtava asenne, ja kyllä te vielä vauvan saatte :Heartred

Nessu hieno ovisplussa! Enpä oo muuten ajatellut että työterveydessäkin voisi tehdä perustutkimuksia yritykseen liittyen. Onnistuisikohan täälläkin? :) Tarkoitatko verikokeita vai mitä tutkivat?

Muokattu viimeksi:
Jemberry: kiitos :) niin se on kyllä
totta! Toivon että pääsen huomenna kun kp 38 verikokeisiin mittauttamaan Hcg:n ni ei tarvii kuvitella ennää mitää ;) eli jos huomenna viisaampana eli joko 2 vuoden yrittämisen jälkeen raskaana tai sitten ihan maansa myyneenä!

Joteki mulla va on ekaa kertaa olo et ei ne menkat enää tuu... Tosin voi johtuu siitäki että kierto e o koskaa venyny näi pitkäks! Ilmottelen huomenna siis. Hyvää yötä kaikille <3

Jemberry, mulla tutkailtiin tilannetta työterveyden gynellä, koska mulla oli siihen aikaan aivan järkyttävät mahakivut läpi kierron ja todella epäsäännölliset kierrot. Oli siis ns. sairauden hoitoa/tutkimista, siks voitiin tehdä työterveydessä. Siellä siis kaks ultraa tehty, otettu verikokeet, papa ja pissanäyte.

Ja kahteen kertaan siis tapasin työterveyden gynen. Hän myös laittoi lähetteen keskussairaalaan tarkempiin lapsettomuustutkimuksiin, eikä olisi voinut tehdä lähetettä, jos em. perustutkimuksis ei olisi jo tehty.

Kantsii kysyä omasta työterveydestä, millainen soppari sun työnantajalla on ja mitä se kattaa :)

On se kiva soittaa tk:n ja polille ku kumpaakaa ei kiinnosta juuri yhtää eikä anna lähetettä Hcg mittaukseen :( "kyllä me voidaan normi pissanäytte ottaa" että mä oon vihanen!!!
Miks mulla ei muka o oikeus päästä siihe verikokeeseen ? Onks ne niiltä pois?

Haikaranyytti, tuo vissiin on valitettavan yleistä, että noilla kiertopäivillä vielä kehotetaan odottamaan rauhassa tai tekemään kotitestin pissasta. :sad001 Kurjaltahan se tuntuu odottaa. Mutta jos parin päivän välein nyt teet kotona testin, niin luulisi, että viikon sisään pitäisi jotain alkaa näkyä, jos on näkyäkseen. Toivotaan niin!

Nessu, mä olen tikuttanut ovista, jotta on jotain konkreettista tietoa ja todistetta kierron vaiheista. Nyt varmaan jätän testailun ja testailen seuraavan kerran vasta, kun käsky käy. Aika hyvin tunnistan oireistakin, milloin ovuloin/kun ovulaatio on ohi.

Takaisin