Esikoinen toiveissa

Beneathbeautiful: kiitos infosta :) päästääköhä meki tommosee hoitoo viel :o ku tuntuu et vois jo edetä nä ku ei noista hormooneist o apua :( alamahaa alko koskee kyl sen verra vähä aikaa sit et taitaa täti tulla tänää ja ryminällä... No päästiin 1 päivä pidemmälle ku viime kierrossa :/ Välil tuntuu et tekis mitä va et sais oman nyytin mitä vaa... Tai ees tietäis varmana et joskus saa...:( kiitos teille ku ootte olemassa<3 jospa tä ryhmä auttais jaksaa, ku en o enne tämmöses ollu....

Moi,
Kp 8 meneillään, pillereiden lopetuksesta nyt kaks viikkoa menkat loppu neljäpäivää sitte ja eilen ja tänää on tuntunu alavatsassa menkkamaista kipua ja välillä vihlauksia vasemmalla puolella alavatsaa, voisko olla jo ovis? Ainaki oon jostain lukenu että pillereiden lopetuksen jälkee saattaa irrota nopeestiki ensimmäisellä kierrolla... Ollaan miehen kanssa pyritty hyödyntämään kaikki tuntemukset koska en oikeen ovistesteihin luota ainakaa näin aikases vaiheessa enkä oo nyt päässy testailemankaan. On ihanaa että mieskin on ottanu hommakseen vauvan hankkimisen. Ilmeisesti ei halua että ainakaan hänestä olisi kiinni jos ei onnistukaan mikä on ihan hauskaa, paitsi jos mussa onkin jotain pielessä...

Testailen varmaan parin viikon päästä jos maltan odotella. Seurailen tuntemuksia :)

Onnea plussanneille !

Haikaranyytti, uskon kyllä että tuutte vielä saamaan nyyttinne tekin :) myös tuolla keskustelussa "raskaaksi 2015" käydään paljon enemmän keskustelua, sieltä löytyy myös muutama pitempään yrittänyt ja itse olen saanut ehkä enemmänkin sieltä tukea kun tästä ryhmästä :) suosittelen tulemaan sinnekin katselemaan tai keskustelemaan :)

Masukki, ovulaation ajankohdaksi tuo kp 8 on kyllä todella aikainen. Raskauden todennäköisyys on myös pieni, jos ovulaatio tulee noin aikaisin. Jotta kohdun limakalvo ehtii kehittymään tarpeeksi paksuksi ollakseen vastaanottavainen hedelmöittyneelle munasolulle, olisi hyvä että ovulaatio tulisi aikaisintaan kp 10. Nuo kuvailemasi vihlaisut alavatsalla voivat olla myös munasolun kasvukipuja.

Beisla, lääkäri vaikutti ihan asiansa osaavalta. Todennäköisesti ainakin nyt alkuvaiheessa lääkärit kuitenkin vaihtuvat käynneillä, koska olemme julkisen terveydenhuollon puolella.

Beneathbeautiful: kiitos :) ihanaa että joku jaksaa uskoa niin minäkin aina välillä kunnes itku ja suru valtaa mielen.... 2 vuotta on ollut niin raskaat :(

Haikaranyytti, uskon että voi olla raskasta odottaa noin kauan.. puoli vuotta odottelin ensin yrityksen odotusta.. ja nyt itse vasta aloittelen tätä hommaa (yk 1) ja tuntuu että pää sulaa kun piinailee ennen menkkoja jotka luultavasti kyllä saapuu kuitenkin mutta se toivonkipinä.. ja sitten ne kaiken maailman "oireilut" jotka on luultavasti lähinnä mielikuvitusta. Mutta kyllä me kaikki vielä se nyytti saadaan syliin jos ei luomuna niin sitten avustuksella :) usko pois vaan!

Starling: alottelin kirjottelemaan kun lopetin pillerit ja oon vähän laittanu tänne ja seuraan myös sitä raskaaksi2015 keskustelua, kirjottelen vuorotellen tänne ja sinne tai siis nyt sen pari kertaa mitä oon laitellu. Joo ajattelinki että saattais olla aika ihme jos olis jo nyt ovis :)

Haikaranyytti, tervetuloa joukkoon! Täältä saa kyllä mainiosti tsemppikavereita ja vertaistukea. Teillä on kyllä tosi pitkä yritys jo taustalla. Mites lääkärit on perustelleet sitä, että teillä on kokeiltu vain hormonihoitoa, clomeja yms.?

Toisaalta sähän et tainnut vielä olla kovin vanha, että aikaa sulla onneks on :) Vaikka tiedän, kun yritystä on takana noin kauan, aika tuntuu ikuisuudelta... :(

Meillä kans toista vuotta yritetty. Ollaan molemmat 30 vuoden huitteilla, mies vähän yli ja mä vähän alle. Onkohan mulla nyt menossa yk 17 tai jotain? En oo pysynyt tarkkaan laskuissa. Se toivominen, odottaminen ja sitten pettyminen kerta toisensa jälkeen on, no, mitä sitä hyssyttelemään, ihan paskaa.

Mä oon kans pari kertaa katellut sitä postaamaasi Väestöliiton lapsettomuusvideota tippa linssissä. Oon varma, että kyllä me mahutaan kaikki siihen 80 prossaan, jotka saa oman lapsukaisen. :)

Sabetti tsemppiä, kyllä sä pystyt siihen!

Bb kiitti linkistä. :)

Haikaranyytti, varmasti kuulut siihen 80%:iin ja saat vielä nyytin! Tää on tosiaan vähän hitaampi ketju, joskus tulee hiljaisempia päiviä, mutta kyllä vastauksia yleensä lopulta saa. :) Bb:n linkissä kerrottiin aika hyvin inssistä, mutta lisäisin vielä sen että inseminaatio voi tapahtua klinikan lisäksi myös kotioloissa, jolloin puhutaan koti-inssistä. Meillä ei esim. miestä ole omasta takaa, ja olemme saaneet kaverimiehen auttamaan vauvaprojektissa. Eli sperma kertismukiin ja lääkeruiskulla emättimeen - kotikonsteilla sitä ei saa kohtuun asti mutta kyllä ne uida osaavat. Meillä nyt meneillään viides yrityskierto, ja jos ei parin seuraavan kuukauden aikana tärppää niin suunnataan klinikalle. Ei viitsi kaveria loputtomiin rasittaa.

MasuKK1, toivottavasti ei olis ihan vielä ovis, ehtis limakalvo vähän kehittyä enemmän. Starling selittikin hyvin jo. Voi niitä ovistuntemuksia tosin tulla jo paljon ennen ovista, varsinkin jos on lopettanut ehkäisyn. Mulla ei edes ole ollut sitä, mutta silti tuntuu että yrityksen alettua ehkä kiinnitän enemmän huomiota kaikkiin nippailuihin (tai sitten niitä on oikeasti enemmän) mutta kyllä menkkojen loputtua alkaa jo ekat tuntemukset, vaikka ovikseen olis vielä viikko.

Starling, hyvä jos kuitenkin tuli mukava lääkäri, ärsyttävää asioida sellaisen kanssa joka on ihan eri aaltopituudella.

Nessu : kiitos :)
Vuos yritettiin ilman hoitoja ja toinen vuosi meni aukiolotutkimuksessa ym tutkimuksissa ja välissä jonotettiin ku kunnallisella puolella on. 5kk söin clomeja joten tässä järjestyksessä kai nä kunnallisella männöö... Hidasta hommaa :( heinäkuuhu asti taukoa ja mitä lääkärin puheista ymmärsin niin sit clomeja viel pari kiertoo ja sit en tulevaisuudesta tiiä... Joo nuori kyllä 21v mutta en mittaisi kenenkään elämää ajassa jonka ollaan eletty vaan jokaisella on täysin erilainen kypsyys, elämäntilanne ja taustat joten nuori olen mutten liian :) tiedän mitä tarkoitit mutta halusin ton laittaa silti :) ja aikaa on onneksi teilläkin <3 olen pahoillani lapsettomuudestasi:( mutta ihanaa kuulla etten ole aino joka kamppailee tämän asian kanss monta vuotta. En taustojasi tiedä, joten kysyn onko siulla kuiteki kaikki kunnossa tai miehellä? Meillä tosiaan munarakkula vai äh mikä se on jää liian pieneksi joten ei raskautumis mahdollisuutta ja toiseksi en ovuloi varmaa just ku toi jä liian pieneks aina. Eka ovulaatio siis viimekuussa ja tästä kuusta en tiedä kun ei verikokeitakaan saa kunnallisella joka kk ( läheskään ) :( :(:( niin tiedä sitten. Olisi mukavaa keskustella kanssasi lisää <3 itsellä siis koko päivän järkyt selkä ja mahakivut sekä kokoajan olo että kohta valahtaa :( tähän mennessä va valkkaria muta alkais nyt ne menkat jos on alkaakseen ketuttaa tä pelleily :D

Beisla: Toivotaan :) vaikka tänää ollu semmonen päivä et kiukuttaa ja ketuttaa, koskee ja ärsyttää ja tietty tänään käyty myös tuolla pohjalla ja miehelle naristu " miks tä ei koskaa onnistu miks me ei saada vauvaa" :( miehellä kestämistä :D mutta paljon muutakin kuulu elämääni ja hyviäkin päiviä jolloin ei ajatella edes näitä asioita. Se vaan on että kun kp 28->
, koittaa ni ajatukset on ikävä kyllä tässä asiassa. En vaan tajua mitä tämä kipu kokoajan on miks kokopäivän koskenu mahaan ja selkää. Jos täti on tulossa ni tulkoo alkaa ketuttaa tä pelleily. Mut outoa on se et ku normaalisti kaikissa muissa kierroissa ne menkat va alkaa ja sit vasta koskee mahaan ei koskaan ennen näi et etukäteen koske.. Ja missä on joka kuukauden rintakivut :D enivei siitä mutta osaatteko sano yhtää mitä nä mahakivut voi olla saati selkäkivur, pitäiskö mun mennä lääkärii?

Haikaranyytti, jospa sulla on viimein käyny flaksi ja ootkin onnellisesti raskaana? Jos on kovasti erilaisia oireiluja kuin aiemmissa kierroissa. ;)

Ja tosiaan, en missään nimessä tarkoittanut vähätellä teidän yritystä sun iän perusteella tai muutenkaan. En toivoisi kenellekään sitä, ettei lasta kuulu, vaikka sitä toivoo ja yrittää. Se on todella kuluttavaa :(

Meillä sekä mies että mut on perustutkittu. Miehen simpat ok, ei kovin nopeita, mutta raja-arvojen puitteissa ja liikkuvat kyllä. Lisäksi siittiöitä on reilusti, mikä on hyvä.

Mut on ultrattu kolmesti tai neljästi, verikokeet, pissat, kaikki tutkittu. Ei vikaa. Ainoa, mikä on ollu ainakin joissain kierroissa, on ohuehkot limakalvot, mutta niidenkään ei pitäs olla niin ohkaiset, että estäis kiinnittymistä.

Ekana yritysvuotena mulla heitteli kierrot hulluna, 27-55 päivää, menkat oli ihan olemattomia, ja luulen, että silloin kroppa oli sekaisin kuin seinäkello. Söin ennen yrityksen aloittamista yli 10 vuotta e-pillereitä, ja oon varma, että niistä toipuminen kesti melkein vuoden. Ja koska kierrot oli poukkoilevia, niistä suuri osa lienee ollut ovuloimattomia.

Tänä vuonna kiertoja tasattiin 3 kuukauden Terolut-kuurilla. Tepsi. Nyt kiertojen pituus ollut Terojen jälkeen 28-29 päivää. Lisäks oon onnistunut tikuttamaan oviksen.

Aukkari mulle tehtiin tällä viikolla. Inhottava kokemus, sattu pari minuuttia aivan saakelisti, mutta onneks on takana. Tulos: kaikki auki ja muutenkin paikat kunnossa.

Nyt sitte tikutellaan taas ovista ja loppukierrosta hormoniverikokeet. Hormonien nousua/laskua seuraillaan mulla tää kierto. Sen jälkeen alkaa Clomit ja säännölliset ultraukset.

Ei tarvi jännätä enää... erittäin kramppaava kp1

Vähän pettyneet fiilikset, vaikka aavistelinkin tätä oireiden perusteella. Mutta tästä uuteen yritykseen! alkaa kuitenki vasta yk2

Nessu: Tiedän ettet vähättele :) Oli kiva kuulla siuki tarina :)
Hyvä että alkaa clomien kaa säännöllinen ultra, niin se pitäiskin...Nimittäi miuta ei o ultrattu sen Ukiolotutkimuksen jälkee eli puolee vuoteen. Ei kertaakaan clomien aikana eikä sel jälkee ku ne pistettiin tauolle. Siks alkaa pelottaa vähä et jos siel on joku kasvain tai kysta ilmestyny :(
Ja muutekki pitäis kyllä ultrata ihan monikkoraskaus riskin takia ja meillähän se on suuri. Suvussa on äitillä 2 kaksoisraskautta, isovanhemmilla on kolmoset ja tä miu mies on viel kaksonen :D mutta pakko sanoa et tulispa ekaks kerraks ihan va se yks ;) mut joteki oon aika varma et jos lapsia saan ni sieltä tulee viellä ne monikkoraskaus. Eile oltii yökerhossa ( en siis juonu, en o juonu vuoteen mitään ) ni rupes oksettaa ja koskee siel ni kova mahaa et ajattelin että kohta pitää mennä sairaalaa mut ku pääsin kotii se helpotti :) Nyt nukun pitkät yöunet ni on iha jees fiilif. : )

Janni82: Oon pahoillani :( tsemppiä uuteen kiertoon!

Pahoittelut kaikille tädin kohdanneille :sorry:
Sabetti, hyvä jos teillä seuraavaksi suunnitelmissa olla yhtydessä gyneen. Varmasti lohduttaa kun tietää että saa tarvittaessa apuja yritykseen ja asiaa lähdetään selvittelemään. Kyllä tekin pian saatte nyytin syliin :Heartpink

Jannah, Teilläkin jo pitkään yritystä takana. Hyvä myös että pääsette tutkimuksiin. Ja hyvä jos mieliala on jo parempi :Heartpink

Tervetuloa Haikaranyytti :) Täällä on hyvä porukka ja vertaistukea saa varmasti. Tänne saa avautua asiasta kun asiasta. Kiitos kun kerroit tarkemmin tilanteestasi. Hienoa että olet huomannut ovulaation vihdoin tapahtuneen! Tosiaan kuten Beisla sanoikin, olen myös ymmärtänyt että Clomien jälkeen taukokuukausina ovulaatioon on myös hyvät mahdollisuudet. Oireesi ainakin nyt kuulostavat hyviltä, toivotaan parasta! :angelic:

Onnea ovisplussasta Kirveli! Hyvä että tunnistit myös kropan merkeistä oviksen :)

Onnea plussasta Kukkaperhonen!! :love2 Kaikkea hyvää odotukseen. Tulehan välillä kertomaan kuulumisia.

Starling hyvä että tutkimukset alkaa :) Tietenkin siellä näyttää nyt olevan piinaviikot käsillä, ei ole ensimmäinen kerta kun joku plussaa juuri ennen tutkimuksien aloitusta :rolleyes:

MasuKK1, nuo kiputuntemukset voi hyvin olla oviskipuja, voivat tuntua siis päiviäkin ennen oviksen tapahtumista. Juurikin sitä munarakkulan kasvukipuilua varmaankin? Hyvä että olette talletelleet :wink

BB jee siellä alkoi siis nyt virallisesti YK1 :grin plussaonnea!

Muokattu viimeksi:
Jemberry, kiitos :) vähän niinku unohdin tännekin mainita että kävin tosiaan siellä gynen tutkimuksessa ja papassa ja ultrasiskin mielenkiinnosta. Noh kaikki vaikuttaisi ihan ok:lta, papan tulokset tulee kai ens viikolla. Kohdunkaulalla näkyi joku hiussuoni tai jotain en tiiä mitä sekin tarkottaa mut sanoi että ei estä lapsen yritystä ja hämmästyisi jos papassa olisi mitään sen suurempia.. sitä silti paniikissa odottelen. Nooooh kuitenkin ultraus tehtiin ja kohdussa näkyi sitä limakalvoa joka kuulema ovilaation jälkeen häviää näkyvistä ja se näkyi edelleen ja epäilikin etten ollut ovuloinut vielä aluksi, kunnes sitten katseltiin munasarjoja jossa näkyi puhkennut munarakkula joka tarkottikin että ovis on tapahtunut juuri.. ja tosiaan päivää ennen tuota gyneä mentiin ilman mitään ja sattupa sopivasti mut... Ööm toiveet ei oo kovinkaan korkealla. Odottelen tädin saapumista ja uutta kiertoa lähinnä.. ja sitä papa-vastausta. :S

Jemberry: kiitos :)
Moni on sanonut että oireeni kuulostaa hyviltä siksi kysynkin teiltä mielenkiinnosta että millä tavalla oireeni kuulostaa hyvältä :D siis voiko tämmönen jatkuva kipuilu oikeasti olla raskauden merkki kun en tämmösestä o ennen kuulukkaan että jotain koskee jos on raskautunu näin paljon mahaa ja selkään. Kipu on erilainen kun menkat alkais mutta niiku oon kertonu ni yleensä tulee menkat sit vasta kipu kiitos vastauksista jo etukäteen :)

Haikaranyytti tervetuloa. Mä jään majailemaan tänne kuitenkin, voin omista yrityksistä ja kokemuksista. Aloitetaan siitä, että olen iältäni todella nuori 20-vuotias.
Mulla itsellä oli jotenkin jo edellisen miehen kanssa hirmu tarve pikkuiseen ja asia oli kokoajan mielessä. yritystä oli hänenkanssaan se 7 kk ilman tuloksia. Aina teki niitä testejä samana päivänä kun menkkujen piti alkaa, mutta puhdas nega ja näki jotain olemattomia haamuja. oireitakin oli kaikenmaailman nippaukset ja väsymykset ja nälkä ja sun muuta. yrittämisestä alkoi oikeasti tulemaan tosi pakkomielle ja kokoajan oli mielessä. Tietysti keskityin myös mieheeni ja muuhun.

Tuli kuuluisa ero.. Nykyisen mieheni tavattuani suhde tosin on täysin erilainen ja avoin sekä rehellinen. Olemme molemmat täysin sitoutuneita. Mieheni sanoi olevan helposti raskaaksi pamauttavaa sorttia :D (tosin huumorilla) Naureskelin ja sanoin että niin varmaan, ei se kuule ole niin helppoa se saaminen kuin tekeminen ;)..
Ajattelin kuitenkin, että koska olin jo yrittäny aikaisemmin niin kauan, että nyt lähden puhtaalta pöydältä täysin ja en mieti mitään vauvoja vaan keskityn vaan meihin ja yhteiseen elämäämme. Ajattelin että lapsettomuushoitoihin pääsen jos sitten jotain siltä osin..

Toisella kierrolla meillä nappasi. Tuli täysin puskista tämä uutinen. Kärsin usein kovista menkkuoireista ja nyt ne ovat kokoajan päällä aalloittain, mutta lievempänä (paljon)

minulla on eräs tuttu joka oli seurustellut yli kolme vuotta ilman minkään näköistä ehkäisyä. Heillä tärppäsi vasta hiljattain. Hänkään ei uskonut voivansa saada lapsia koska välissä oli monia vuosia.

tietysti ikä vaikuttaa ja muut elämäntavat ja miten kehontoiminta sallii raskauden.

Sitten jatkan vielä senverra tosta tärpistä. Itsellä oletettuna menkkujen alkamispäivänä oli täysin puhdas nega. Siitä noin 4 päivän päästä tosi hailakka haamu, mutta täysin tunnistettava sellainen. siitä sitten tummunut.
Tosi henkilökohtaista kuinka nopeasti meidän kehon erittämä hcg pitoisuus nousee kullakin :)

Takaisin