Esikoinen toiveissa

Kukkaperhonen, kovasti onnea teille! :wav

Sabetti, pahoittelut ja voimia. :hug013 Ei ihme että pitkä yritys jo ärsyttää. Toivottavasti ei mene kovin pitkälle lääkäriaika, ja löytyis korkeintaan jotain mihin on helppo ratkaisu.

Jannah, toivon että pääsette yllättämään miehen vanhemmat. Ja hyvin menee kiitos kysymästä, huomenna alkaa taas oviksen metsästys.

Nakro, tsemppiä piinailuun ja plussatuulia! Vielä se testi viii yllättää. :)

Nessu, hyvä vinkki päiväkirjan pito. Mä en oo kirjannut kaikkia tuntemuksia, mutta jotain kyllä ja aina kierron alut, ovikset ja inssit.

Minun tarinani: olen nainen 21 vuotta. Vuoteen ei pientä vauvaa yrittämisestä huolimatta kuulunut joten otin yhteyttä muuton jälkeen uuden paikkakunnan perhesuunnittelu neuvolaan jossa meille kirjoitettiin lähete naistentautien polikliniikalle. Ensi käynnillä tehtiin semmonen perus tutkimus ja kyseltiin kaikkea, otettiin verikokeet minusta ja sen sellasta. Samalla saatiin purkki mukaan ja miehen piti mennä Kuopioon sperma"testiin" kaikki oli miehellä mallikkaasti. Itselläni seuraavalla kerralla tehtiin munatorvien aukiolotutkimus. Se oli kokemukseltaan todella kivulias ( selkään poltti niin mahottomasti ) mutta siitä selvittiin. Kaikki oli auki ja mallillaan. Loppujeen lopuksi selvisi että ensinnäkään en ovuloi ollenkaan. Tottakai oli iso helpotus että ns. Luomuraskaus on mahdollinen kun munatorvet on nätisti auki mutta kun miettii aikaa taaksepäin niin aika toivottomalta vielläkin tuntuu kun vielläkään pientä nyyttiä ei ole.No saatiin avuksi clomifenit 7-9päivä 1 tabl. söin niitä 5 kuukautta. Viidentenä clomi kuukautena tehtiin verikokeet ja OVULOIN mutta meidän harmiksemme se kuumausi ei peitto ekaa kertaa heilunut kun oli flunssaa ja vaikka mitä sinä kuukautena. No tottakai nyt on uskoa tulevaan enemmän mut kai se on va päähän pelko hakattu jo että ovuloinko enää kun clomit ei ole käytössä...pelko riivaa mieltä. Kaikkein vaikeinta on lapsettomuudessa ollut tämä miettiminen ja pettymykset vaikka niihin osaa jo varautua ja ei ne enää niin vaikeilta tunnu kuin alussa mutta edelleen toivoo ja "luulee" olevansa useasti raskaana kun kierto venyy yli 30 päivää ja miettii kaikkea ja intoilee kunnes maa revitään jalkojesi alta ja vuoto alkaa... Vaikka kuinka yrittää olla ajattelematta asiaa niin sitä nyyttiä vaan toivoo sitä toivoo joka ikinen kuukausi ja yrittää jaksaa uskoa että viellä jonain päivänä, mutta väkisinkin takaraivossa kummittelee että milloin? Mitä jos me ei koskaan saada vauvaa!!!:sad001 Monilla on varmasti huonomminkin asiat ja en halua väheksyä / liioitella kenenkään lapsettomuuden matkaa vaan haluaisin vertaistukea, ihmisiö jotka tietävät mistä puhun ja ovat itse käyneet/ käyvät tätä läpi! Tottakai mieheni on tukenani mutta hän eikä kukaan joka ei ole tai ole ollut lapseton tiedä OIKEASTI mitä tämä on! Toivon että tästä ryhmästä saadaan vertaistuki ihan jokaiselle jossa saa kertoa ihan kaikesta ja olla avoin :Heartbigred Ps. Itselläni siis 5 kuukautta clomeja takana ja nyt 4 kuukauden tauko kokonaan hormooneista, jos ei raskautta vielläkään kuulu niin uutta aikaa polille. Ja lisään viellä että joskus nuorena käytin Nuvaring rengasta muota ehkäisyjä en kortsun lisäksi ole käyttänyt kun ei sovi minulle...

Tänään: Tilannehan on nyt tämä että olen kp 35 päivällä ( kierto 28-32 ) ja tässä kierrossa ei siis hormoonilääkkeitä mukana eli jos ovuloin niin ns. Luomukierto. Mutta sitä ei kukAn tiiä ovuloinko :( tikutin minä mut en oikee ota selvää noista... Ku jouduin halppis tikuilla tikuttamaan ni tuntu et melkee kokoajan oli 2 viivaa huoh...
Joka kuukausi olen sujuvasti "kuvitellut oireet" mutta nyt on pakko sanoa että ekaa kertaa ei tunnu miltäään rinnat ei ole kipeät niinkuin normaalisti, ei ole pahaolo ym...ainoa mikä vaivaa on kauhea väsymys vois nukkua ja nukkua vaa joten yöunetki menee useesti 12-17h joku 5 päivää sit oli aivan kauheat kivut mahassa nipisteli vas. Munatorvenkohalta ja kramppas mutta menivät parissa päivässä ohi. Ennen ei ole moista ollut... Selkä on kipeä jostai kumman syystä ollut ovulaatiosta asti enemmän ja vähemmän : o raskaustesti kp 33 oli viellä negatiivinen mitäs meiltä olette tilanteestani?

Kiitos ☺️ ja pahoittelen pitkää viesti mutta on helpoin va kertoa koko tarina ps. Unohdin mainita että wc:ssä saa juosta usein tarkistamassa joko se täti tuli mutta valkkarit ne valahtelee... Ihan uusi juttu tämäkin mutta kirkasta ja ei haise miltään joten uskon ettei ole mikään tulehdus... Outoa on vain tämä oireettomuus mutta ei uskalla toivoa plussaa jo tätä on toivottu ikuisuus....

Sabetille pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta! Tsemppiä lääkärisoittoihin! Se voi tuntua vaikealta...

Nessu, tykkään lukea tuota sun blogia kovastikin! :) Mitä tulee kierron tarkkailuun, niin meidän kohdalla kehoitettiin nyt jättämään tikuttelu ja muukin turha tarkkailu kokonaan.

Beislalle tsemppiä oviksen metsästykseen. Joko teillä on eka inssi ollut?

Haikaranyytti :welcome ja pikaista plussaa toivon teille! Teilläkin on jo ihan hirveän pitkä yritys takana, joten varmasti vetää mielen matalaksi. Ihan hyviltähän nuo sun oireet kuulostaa, mutta ainakin itse olen onnistunut kehittämään oireita, vaikka raskaana en ole todellakaan ollut. Testaa parin päivän päästä uudestaan, niin ehkä saat vastauksen? Minkä mittaisia sun kierrot (ovuloimattomat) ovat olleet?

Olen seuraillut nyt taustalta tätä ketjua, tykkäillyt ja sympannut. Meidän tilanteesta voisin kertoa sen verran, että ollaan nyt käyty ensikäynnillä klinikalla ja seuraavasta kierrosta alkavat mun tutkimukset. Viikon päästä pääsen varmaan jo varaamaan aikaa folliultraan.

starling dpo 9

Starling: Siis mun kierto on kun en ovuloi se 28-32. Ja yhen kerran viimekuussa ihan varma ovulaatio oli ni meni kierto kp34 mut sillo en raskautta ees eppäilly ku ei mitää tehty . Nyt siis kp 35. Jep tiiän tunteen noin 2 vuotta ku osaa kuvitella kaikkea mut se tässä kierrossa onkin outoa kun en tunne mitään en yhtään mitään eli en myöskään kuvittele hyvä vaan mutta omituista. Jep meillä on ollut pitkä lapsettomuuden matka mutta ehkä tä kaikki joskus palkitaan siihen pitää uskoo vaik se useesti vaikeeta onkin... Jep pitää testailla tässä lähipäivinä ku malttais oottaa viine testauksesta on paripäivää... Sillo täysin puhdas nega.

Tervetuloa haikaranyytti!

Onnea plussista!

ON: kp35, enkä oo testannu! :grin on niin kiirekin kyllä ollu et ei olis edes kerenny. Huomenna aamulla meinasin testata, sit olis ovisplussasta se 14 päivää. Selkäsärkyä ja finnejä on tosin jo ollut, yleensä mulla merkki alkavista menkoista...

Haikaranyytti, tervetuloa mukaan! Johan teillä on tosiaan pitkä taival takana, kumpa tärppäisi pian. Nyt en varma ole kun clomeja en ole itse syönyt, mutta eikö niiden vaikutus säily vielä jonkin aikaa käytön lopettamisen jälkeekin? Eli hyvin voi olla että ovuloit, vaikka et niitä tässä kierrossa syökään. Harmi kun tuli nega testiin. Ehkä jos odotat päivän - pari ja testaat uudestaan?

Kirveli, onnea ovisplussasta! :)

Starling, kiitos tsempistä. :) Meillä on eka inssi huomenna, ja sit toivon mukaan toinen ovisplussan mukaan.
Hyvä että teillä tutkimukset etenee, ja sulla on pian uusi kierto jo käsillä. Sattuiko mukava lääkäri?

Janni, johan sulla on rautaiset hermot! Ootan kyllä innolla sun huomisaamun testiä. :)

Omaa napaa. Alavatsakivut jatkuu, epätavallista mulle että menkkojen jälkeen kivut ei lakkaa missään vaiheessa. Tai siis ei joka hetki jomota, mutta joka päivä kyllä. Jos nyt olis kierron loppupuoli, oisin jo innoissani, mutta nyt tää on vain outoa. Kp11/28-32

Beisla: kiitos :) mä hairauhduin tänää tekemään raskaustestin ja se kuuluisa yksi viiva sieltä tuas tuli :((( Nyt murskaantu haaveet, turhaa mä taas toivon ja odotan ;((( Mikä on muuten inssi? :D

Haikaranyytti tervetuloa! :) teillä pitkä tie takana. Täällä saa ihan mahtavaa vertaistukea kyllä! :)

Kiitos kaikille taas tsempeistä. Yritin miehelle ehdottaa että se ottais nää menkat välillä. Yritä tässä nyt laihduttaa kun näkee jo untakin suklaasta :D olin muuten laihtunut 2 kg kahdessa viikossa joten jos tämä tahti säilyy, niin kerkeän laihtua taas ainakin sen 4kg ennen seuraavan tärpin mahdollisuutta. (Jostain kai se lohtu on revittävä)

Beisla Tsemppiä ja uintikuntoa simpoille huomiseen inssiin! Jospa kipujen kanssa kehittää sitä superovista sulle nyt! ;)

Takaisin