Esikoinen toiveissa

Heippa, minäpäs hyppään nyt tännekin tuon Raskaaksi 2015 lisäksi :)

Ikää on itsellä 22v ja miehellä 32v, yhdessä ollaan oltu vasta reipas vuosi, mutta alusta asti oon tienny, että tämän miehen kanssa haluan perheeni perustaa :) Amk-opiskelijoita ollaan vielä molemmat, mutta valmistuminen ois viimestään ens toukokuussa. Eli oikeastaan olisi kiva ehtiä valmistua ennen vauvaa, mutta kun sydän voittaa järjen, kohtu huutaa ja tissit meinaa räjähtää aina vauvan nähdessä, mielessä ei pyöri kun raskausmasuja ja vauvajuttuja, niin minkäs teet :grin Enemmän ja vähemmän vauvakuumetta potenut jotain 17 -vuotiaasta asti. Mieskin on sanonut halunneensa vauvaa jo pitkään :)

Pillerit oli käytössä jostain 2009 alkaen, aloitettu alunperin epäsäännöllisiin menkkoihin. Viimeset 2v käytin Nuvaringiä, jonka jätin taukoviikon jälkeen pois (tauko alkoi 8.6.). Menkkojen jälkeen ollaan menty tjoittailen, koska kierrosta ei vielä mitään hajua. Ja tässä vielä mikään hätä ole raskautua, kun tuo koulu tuolla takaraivossa vähän kuitenkin jyskyttää... Mutta todellakin olisi ihana yllätys näinkin epämääräsellä meiningillä :rolleyes: Tarkotus alkaa yrittämään "tosissaan" kunhan tulisi edes yhdet luomumenkat! Jännittää vaan miten niitten kanssa käy o_O Meilläkin muutamat ystävät tietää vauva-aikeista, äidille joskus ohimennen vihjaisin.

Mulla ollut nyt sieltä menkoista asti oikealla alamahalla kipuilua, vähän semmoista vihlovaa. Tullu lisää kaikenlaisia tuntemuksia tässä viikon sisään, jotka on varmaan jotain vierotusoireita renkaasta? Huono olo, välillä pyörryttää, menkkamaisia kipuja ton yhen kohan vihlonnan lisäks, nännit on arat, naama rasvottuu... Seksi tuntuu aivan jäätävän hyvälle :grin Oon kyl varannu kuun loppuun gyneajan, kun haluisin käydä tarkistuttamassa paikat piiiitkästä aikaa. Meinasin kyl tehä testin ihan varuilta ennen sitä, kun sitä varmaan kuitenkin kysyvät siellä :)

Toivottavasti mahollisimman moni saisi plussan tikkuun pian! :)

Kirveli, mulle tuli ihan sellainen olo, että mahdankohan tuntea sut. o_O Oletko aika hiljattain muuttanut Turusta Kaarinaan?

No miten sen nyt ottaa, kolmatta (vai jo neljättä??) vuotta Kaarinan puolella asutaan. Ihan tässä rajalla kyllä majaillaan, lyhyempi matka meiltä on Turun kuin Kaarinan keskustaan. :)

Tervetuloa sallahaa! :)

Itse olen kertonut yrityksestä vaan parille lähimmälle kaverille, jotka jo ennen sitä ehtivät veikkaillakin, että kohta varmaan alkaa tulemaan vauvoja ovista ja ikkunoista :D Mies on kans kertonut muutamille kavereilleen, mutta eipä meidän kaveripiirissä oikeastaan kenelläkään ole vielä lapset ajankohtaisia. Jos plussa jossain vaiheessa pamahtaa tikkuun, niin tarvii sitten varmaan jostain alkaa etsiä "mammaseuraa" :)

Kirveli, sitten et ole se, joka mulle tuli mieleen. Yksi tuttu pariskunta vaan just muutti Kaarinaan ja yhtään en ihmettelisi, jos sielläkin ois vauvaprojekti meneillään. :)

Nyt alkaa flunssa ehkä pikku hiljaa hiukan helpottaa. Väsymystä on liikenteessä, mutta jos yritän mennä väärään aikaan nukkumaan, niin uni ei tule sitten millään. Päivällä voisin kyllä torkkua vaikka kuinka monta kertaa. :)

Aloitin kirjoittamaan päiväkirjaa tuota Kaiffaria varten. Kirjoittelen sinne ajatuksiani ja tuntemuksiani, vähän kuten aikaisena vauvakirjana. Ajattelin, että jos edes kerrankin viikossa kirjoittaa, niin siitä jää jo ainakin itselle kivat muistot. Lapsikin saattaa aikuisena ehkä sitä osata arvostaa. :)

Eilen lensi ensimmäinen laatta. :P

Puhaltelen täältä plussatuulia kaikille! :)

Aeli, kuulostaa ihanalle ajatukselle tuo päiväkirja, omakin äiti piti sitä mua oottaessaan (tosin alotti kyllä vasta aika myöhään), ja meinaan itekkin sitten joskus semmosta pitää alusta asti :) Itteäni ainakin kiinnostanut lukea siitä äitin merkintöjä odotusajalta. Varmaan jännää aikaa nyt ennen ekaa neuvolaa, toivotaan että Kaiffari pysyy matkassa loppuun asti! :happy:

Minäkin meinaan nyt sitten joskus kun/jos plussa tulee, niin alkaa tehdä sitä päiväkirjaa. :) kiva laittaa oireet ylös ja myöhemmin vauvan liikkeitä :D

Tässä ketjussa on sen verran rauhallinen tahti, että meikä ottanut tavaksi kuikuilla noita kahta muuta, joissa keskustelu käy tosi vilkkaana. Kirjoittaa en edelleenkään viitsi kuin tähän tuttuun ja turvalliseen. :grin

Oliko täällä testaajia viikonlopulle? Mulla tänään kp 29/jotain ja vielä ei merkkejä menkoista ole. Näin osasin kyllä ennustaakin, kun ovis viivästyi ainakin parilla päivällä (luulen).

Kovasti meinaan odottaa menkkoja enkä testaa yhtään ennen, vaikka nyt on kaapissa kaverilta saatuja labratason testejä...:nailbiting:

Minäkin luen toista ketjua päivittäin, mutta itse en jotenkin viitsi sinne kirjoitella. Tahti on niin kova ja porukkaa paljon, mutta seuraileminen on ihan kivaa kuitenkin :D

Mulla ei itellää muuta paikkaa oikeestaan ole, ku tää minne kirjottelen :happy:
Ite ajattelin kanssa sit alottaa, jonkulaisen päiväkirjan kirjottamisen. Kuhan vaa plussa saapuu kohalle :p

Ja mulla menee testaamiset vasta sitte heinäkuun puolelle, jos testaillaan :grin Viikonvaihdetta odottaen :wink
Katotaa tuottaako tulosta, 'kesän taika' :grin Johan sitä kohta tajuaa taas piinailevansa :confused:
Yritetään kumminki rauhassa ottaa, niin kuin aina :grin:grin

Täällä kans menee testaamiset pitkälle heinäkuuhun, ovista vasta kaipaillaan :) Eiköhän tuo tässä muutaman päivän sisään ilmaannu jos kierto on mallillaan ilman pillereitä.

Oijjoij, täälläkin jännitystä siis ilmassa :) Plussatuulia kaikille testaamista jännääville!

Mä oon tässä miettiny et olikohan mulla ovis tuossa alkuviikosta, kun oli niin vahvoja oireita useempana päivänä, vai liittykö vaan renkaan lopettamiseen... Muuten oli ihan perseestä olot mut himot semmosta luokkaa ettei ikinä! Kaheksan päivän aikana kuutena niistä touhuttu, välillä kahesti päivään ja silti tekee mieli koko ajan :D Saa nähä miten tässä käy, jos se nyt tosiaan ovista oireili ;)

Aeli, onpa hyvä idea toi päiväkirjan pitäminen. :) Otan kanssa susta mallia kun se plussa nyt tulis ensin..

Kirveli, sulla on kyllä hyvät hermot kun oot saanu oltua testaamatta vaikka testejä ois kaapissa. Toivon kovasti että täti jättäis tulematta!

Iivje, tsemppiä ovikseen etsintään!

Sallahaa, hyvin voi olla oviskin jos on oireita ollu. Mä tykkäsin kanssa kun hormonaalisen ehkäisyn jättämisen jälkeen alkoi selkeemmin haluja tulemaan. :p

Plussatuulia kaikille testailijoille! :happy: Tää testailee vasta viikon päästä sunnuntaina.

On. Täällä mennään kp 24/33-35 ja oletettu dpo 5. Välillä tuntuu kaiken maailman nippailuja ja pientä huonovointisuuttakin on välillä. Pistän kaiken täysin mielikuvituksen piikkiin koska ei vielä mitään raskausoireita voi millään olla. Mutta kaikkea se toivon täyttämä mieli saa aikaan.:hilarious:

Lissu, tuo ihmismieli on vaan aika taitava :grin Mulla oli reilus vuos sitten huoli, että oon raskaana pienen rengaskämmin jälkeen. Oli just alettu seurustella niin en todellakaan halunnu vielä tosissani vauvaa uudelle miehelle, vaikka vähän kuumetta oli. Mitä enemmän luki netistä erilaisia alkuraskauden oireita niin sitä varmempi olin siitä, että oon ihan varmasti paksuna :laughing002 Vaikka terkkarikin sano että hyyyvin epätodennäköstä. Sit kun ne menkat alko, niin kummasti kuitenkin vähän harmitti :grin

On. Oireet alkanu helpottaa, tosin nännit on aivan törkeän arat, häppärit tuntuu turvonneelle ja tonne alamahaan pistää edelleen. Mut tänään ei (onneksi :laughing002) enää niin halutakkaan. Alko kyl jänskättää jos se ovis sit oli, varsinkin ku kaikki sanoo että sillon se tärppää kun vähiten odottaa... :) Olin kyllä niin löysin rantein kun en osannu mitään ovista heti renkaan poiston jälkeen odotella, peitto heilu melkeen joka päivä viikon ajan, monivitamiineja oon syöny jo hyvän aikaa... Mammavitskuihin vaihdoin jo varuksi ennen juhannusta, kun vanha purkki loppu. Eikai täs auta ku ootella :nailbiting:

Mä kanssa minipillerien aikaan yhdessä kohtaa epäilin että voisko olla mahollista että olisin raskaana. Vuotoja ei siis ollu ollenkaan ja oli jotain ihme huonovointisuuskohtauksia ollu. Niin ihmeesti harmitti se nega vaikka ei siis ollenkaan ollu lapsihaaveet silloin ajankohtaisia. :hilarious:

Ihmismieli on kyllä tosiaan ihmeellinen. Muistan kun vuosia sitten jossain kierrossa menkat olivat pari päivää myöhässä ja olin tietysti ihan varma että olen raskaana kaikkine oireineen. Kun sitten tein testin ja siihen pamahti nega, niin siihen loppui kaikki olot ja menkat alkoi vielä samana päivänä.. :D

On. Täällä ovistuntemuksia bongattu! Tämän päivän on nippaillut alamahaa, ei tosin selkeästi kummaltakaan puolelta vaan vähän molemmilta. Lueskelin netistä noita muitakin oviksen merkkejä ja ihan lupaavalta näyttää :) Nyt tosin vasta kp 12.

Takaisin