Epätietoinen äiti kysyy.

Minullakin tuli mieleen, että vaikka on kuinka innoissaan, niin kyse voisi kuitenkin olla pelosta uutta tilannetta kohtaan ja mustasukkaisuudesta. Hän on kuitenkin sen verran nuori, että voi tuntea yhtä ja sanoa toista ja sitten kun kok otilanne saattaa hieman hämmentää, kun ei tiedä mitä on tulossa, niin reagoi tuolla tavalla, vaikka todellisuudessa en lainkaan usko, että hän haluaa muuttaa.
Mun maailmalta vaan tippui nyt pohja.. Oon ollu hänen yksinhuoltaja kirjaimellisesti vuodesta 2019.. Huoltajuudenkin isä vaan allekirjotti, ei edes halunnut asiasta keskustella..
Oon tehny paljon töitä meidän eteen. Ja nyt tämmönen tempaus tytöltä.. Niin ei vaan voi mitään mutta säpäleiks vetää..
Yritän kauheen kovasti olla.näyttämättä sitä ja olla innoissaan hänen päätöksestä ja tukea häntä siinä.. Mutta tänäänkin on menny koko päivä itkiessä ja miettiessä että onko tää kaikki vaan sen syy, että päätettiin tehdä vauva.. Että tää on mun rangaistus siitä että halusinkin toisenkin...
 
Mun maailmalta vaan tippui nyt pohja.. Oon ollu hänen yksinhuoltaja kirjaimellisesti vuodesta 2019.. Huoltajuudenkin isä vaan allekirjotti, ei edes halunnut asiasta keskustella..
Oon tehny paljon töitä meidän eteen. Ja nyt tämmönen tempaus tytöltä.. Niin ei vaan voi mitään mutta säpäleiks vetää..
Yritän kauheen kovasti olla.näyttämättä sitä ja olla innoissaan hänen päätöksestä ja tukea häntä siinä.. Mutta tänäänkin on menny koko päivä itkiessä ja miettiessä että onko tää kaikki vaan sen syy, että päätettiin tehdä vauva.. Että tää on mun rangaistus siitä että halusinkin toisenkin...

Mitä mieltä isä on siitä, että lapsi muuttaisi hänen luokseen viikko-viikko-systeemillä?
Meillä esikoinen 7 ja kolmas tulossa syksymmällä. Esikoinen tarvitsee paljon rauhoittelua ja varmistelua sille, että häntä rakastetaan ihan samalla tavalla vaikka tulee uusi vauva. Kiukuspäissään välillä sanoo muuttavansa mummolaan kun hänestä ei kuitenkaan tykätä kun uusi vauva tulee.
Voisiko kyse teillä olla kuitenkin siitä, että hän luulee jäävänsä sivuun. Miettii, että isän luona hän saa olla se ainoa. Tuntuu melko oudolta, että tuollaisella taustalla (vähäinen yhteydenpito ja äidin ikävöinti) hän todella haluaisi nimenomaan isän luo.
Lapset voi joskus valmistaa itseään pettymykseen järjestämällä pettymyksen etukäteen. Voisiko olla, että hän tuolla tavalla ikäänkuin irroittaa itseään sinusta (lähimmästään), kun on sisimmässään varma, että uusi vauva tulee kuitenkin teidän väliinne (vaikka sinä kuinka vakuutat, ettei uusi vauva vaikuta sinun rakkauteesi esikoista kohtaan).

Tsemppiä kaikkeen! :red-heart:
 
Takaisin
Top