Ensimmäistä odottavat

Neksu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Meitä ensimmäistä odottavia onkin aika paljon. Pikku hiljaa alkaa jo uskaltaa oikeasti odottaa, eikä vain pelätä pahinta. On tämä jännää, ihmeellistä ja kaikki niin uutta. Täällä varmasti voitaisiin jakaa ajatuksia ja kysymyksiä toistemme kanssa =) me ei olla vielä ostettu mitään, mutta kohta sekin aika jo tulee. Niin paitsi itselle oli jo pakko ostaa mammahousut töihin. Alkoi farkut ahdistamaan kahdeksan tunnin jälkeen =)
 
Täällä myös ensimmäistä odotellaan, vielä pitäisi hetki malttaa ultraan ja josko sitten uskaltaisi innostua!
Yhdet tossut olen pienelle ostanut (melkein samaan aikaan, kun tein plussatestin) ja muutamia väljempiä paitoja ja housuja. Nyt alkaa pikkuhiljaa vaatteet kiristämään.. Hankintalistasta on luultavasti tulossa pitkä, toiovottavasti tässä odotuksen aikana selkiytyy mitä kaikkea olisi tarpeellista hankkia.
 
Täällä myös ensimmäinen tulossa. Itselle on aleista joitain vaatteita ostanut, joihin kuvittelen kesällä mahtuvani. Vauvalle en ole vielä hankkinut mitään. Mulla on kyllä toi nt-ultra takana ja siellä oli kaikki hyvin, mutta ajattelin odottaa rakenneultraan ennen kuin teen mitään suurempia rupean hankkimaan. Muutenkin täytyy tavaran määrä pitää hyvin rajattuna, koska säilytystilat on hyvinkin rajalliset. Täytyy myös tehdä aikamoinen raivausoperaatio ennen kuin tavaraa rupee isommin hamstraamaan. Ihan pihalla kyllä olen, että mitä kaikkea pitääkään hankkia. Mutta toisaalta ehtiihän sitä sittenkin kun lapsi on maailmassa.
 
Vinkkinä voin sanoa et esim kaikki imettämiseen liittyvät :imetystyyny, rintapumppu, pullot ni kandee harkita niiden hankkimista vasta kun vauva on syntyny. Sillon tiedät onko niille kaikille oikeesti tarvetta ja kuinka paljon tarviit.

Meillä imetystyyny oli ainaki aivan turhake. Vaan tieyistä tuttipullon imuosista suostus juomaan (muut oli aivan turhia). Ja tutteja ostin kans kauheen kasan ja meijän esikoinen ei tuttia koskaan suostunu syömään :D
 
Mä en imettäny mutta silti imetystyyny oli ihan huippu!! Tyyny syliin ja vauva siihen pötköttää ja pullo suuhun. Monet nokosetki nukuttiin sillai ku vauvalla oli maitoa masu täys ja äitillä silmä luppas :joyful:
 
Mä taas oon just eri kannalla :D Kaikki imetykseen liittyvä kannattaa olla valmiina, koska imetys voi olla ihan tosi hankalaa alkuun ja ei sitä ainakaan helpota se, että välineitä, joita ei oo, pitää pienen vauvan kanssa lähteä etsimään. Mutta tästä sen huomaa miten eri tavalla kaikki kaiken kokee. Toiselle kylpytuki on must, toiselle maailman turhin. Moni juttu selviää vain kokeilemalla ku ei tiedä yhtään ennalta millasen temperamentin omaava ja mitä tarvitseva vauva on. Mutta tää tietty vain mun mielipide.
 
Oon vanillacupcake:n kanssa samaa mieltä. Parempi varautua kaikkeen ja luopuu sit itselleen turhasta tavarasta, mitä ei koe tarpeelliseksi :) jos edes haluaa yrittää imettää/aikoo imettää niin kannattaa kyl olla kaikki apuvälineet siihen saatavilla. Mulla oli rintakumista lähtien kaikki tyynyt, sähköpumput ja muutama pullo valmiina. Pumpun käyttö jäi vähäiseksi (Mut oli alussa erittäin hyödyllinen koska tissit oli niin täynnä) Ja en todellakaan ois osannut puristaa maitoa itse ulos siinä alussa. Rintakumit jäi käyttämättä (kipu nänneissä kesti kaksi vk ja sit helpotti). Imetystyyny oli meillä ihan ehdoton, eka oli halpisversio ja myöhemmin doomoon laadukas tyyny. Pullot tuttiosineen jäi todella vähälle käytölle.. Mut sitäkään ei voi ennustaa miten itsellä onnistuu imetykset sun muut niin kyllä kannattaa edes jotain olla kotona valmiina :)
 
Mä taas oon just eri kannalla :D Kaikki imetykseen liittyvä kannattaa olla valmiina, koska imetys voi olla ihan tosi hankalaa alkuun ja ei sitä ainakaan helpota se, että välineitä, joita ei oo, pitää pienen vauvan kanssa lähteä etsimään. Mutta tästä sen huomaa miten eri tavalla kaikki kaiken kokee. Toiselle kylpytuki on must, toiselle maailman turhin. Moni juttu selviää vain kokeilemalla ku ei tiedä yhtään ennalta millasen temperamentin omaava ja mitä tarvitseva vauva on. Mutta tää tietty vain mun mielipide.

Ihan ku mun kirjoittama :D
 
Täälläkin odotellaan esikoista! :Heartred Kiva kun tällanen ketju tehtiin. Kaikki on tosiaan uutta ja jännittävää, ihana ollut ostella vauvalle vaatetta sun muuta. Vielä on paljon hankittavaa!
 
Esikoista täälläkin odotellaan. Vielä ei olla mitään hankintoja tehty, vaikka kovasti jotain pientä tekisi jo mieli hankkia. Maanantaina on nt-ultra, ehkä sen jälkeen hankitaan ekat töppöset tms :)
 
Aika paljon tullut hommattua vaatteita kirppareilta ja sit saatuja on kans paljon. Ite oon esikoisella tykänny mm. Kappahlin valikoimasta. Esimerkiksi yökkärit on kaikista parhaita pitkälle ja kapoiselle tytölle :-)

Jollyroomista tilasin matkarattaat, ja ei valittamista ollut siinäkään. Ainut mikä on huono puoli on et palautus on maksullista..

Myös ihan henkkamaukka on ollut suosiossa meillä :-)
 
Jännää on! Harva se päivä tulee jotain uutta ihmeteltävää. Ehkä siksi aika onkin mennyt yllättävän nopeesti! Ei olla tehty vielä mitään hankintoja, ja kärryt ym.ovat vasta vilahtaneet puheissa. Eiköhän tässä ehdi! Rv 15 ja edelleen hämmästellään tulokasta :happy:.
 
Oon vanillacupcake:n kanssa samaa mieltä. Parempi varautua kaikkeen ja luopuu sit itselleen turhasta tavarasta, mitä ei koe tarpeelliseksi :) jos edes haluaa yrittää imettää/aikoo imettää niin kannattaa kyl olla kaikki apuvälineet siihen saatavilla. Mulla oli rintakumista lähtien kaikki tyynyt, sähköpumput ja muutama pullo valmiina. Pumpun käyttö jäi vähäiseksi (Mut oli alussa erittäin hyödyllinen koska tissit oli niin täynnä) Ja en todellakaan ois osannut puristaa maitoa itse ulos siinä alussa. Rintakumit jäi käyttämättä (kipu nänneissä kesti kaksi vk ja sit helpotti). Imetystyyny oli meillä ihan ehdoton, eka oli halpisversio ja myöhemmin doomoon laadukas tyyny. Pullot tuttiosineen jäi todella vähälle käytölle.. Mut sitäkään ei voi ennustaa miten itsellä onnistuu imetykset sun muut niin kyllä kannattaa edes jotain olla kotona valmiina :)

Joo, kannattaa varautua. Mulla ei esim ollut rintakumeja ja sitten mies ravas kaupoissa. Mutta just rintakumeista, mulla eka merkki mitä kokeilin ei toiminut ollenkaan ja oon tosi tyytyväinen että testasin toisen merkin. Ilman niitä en olis pärjännyt. Niin ja maidonkerääjä oli ehdoton, mulla tuli maitoa tosi paljon. :) Paras rasva rintoihin omasta mielestä on ehdottamasti Purelan (edelleen käytän huulilla). Mun lapset eivät pulloja huolineet vauvoina, vasta kun aloittivat vellit. :wink
 
Täällä myös esikoistaan odottava. Uutta ja ihmeellistä kaikki ja sitä kovasti odotetaan. Meillä suurin ensimmäinen yllätys oli tulevat kaksoset, joten muutokset otetaan vastaan tuplana :Heartred :) maanantaina nt-ultra ja toivottavasti sen jälkeen uskallan ostaa jotain ihanaa ja pientä!
Kiva lukea muiden mietteitä kaiken uuden keskellä!
 
Neksu, on joo pikkunen massu :) päivällä alkaa turvottaa ja illalla onkin isompi turvotus mutta aamulla selkeesti havaittavissa pikkunen masu:Heartred kasvanu ihan tässä hetkessä :)
 
Takaisin
Top