Ensimmäisiä tuntemuksia vauvelin liikkeistä masussa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bombelo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Bombelo

Vasta-alkaja
Helou heinäkuiset :) Alkaa olemaan joillain viikkoja jo siinä määrin että ensimmäiset liikkeet tuntuvat :) Millaisia tuntemuksia nuo ensimmäiset masu-vuokralaisen liikkeet ovat olleet? Itse odotan esikoistani ja tässä jo pari viikkoa tuntunut pyrähdyksiä ja hipaisuja ala massulla,toisinaan tuntuu ihan siltä kuin kaverilla olisi pyrstö ja sitä räpyttelisi. Liikkeet ovat vahvistuneet niiden ensimmäisten "olikohan toi ilmaa vai sitä itseään?"-tuntemusten jälkeen :) mulla siis rv 17menossa.

Voi hitsi, oli pakko tulla hehkuttamaan! tänään rv 16+4 ja bussissa istuessa tunsin ihan selkeän liikkeen! ihan kuin joku olisi kääntynyt masussa!=)=) olen vähän hämilläni koska mulla on se istukka eessä ja esikoista odottelen:)

Mustakin on pari kertaa jo tuntunut, että joku kääntyilisi ja muljahtelisi tuolla mahassa.. voi olla et kuvittelenkin.. Nyt siis 14+5

Mäkin olen ajatellut että kuvittelen vaan ja ei voi olla, mutta nyt tänään oli kyllä niin selkeä liike että en epäile jos olen tuntenut jo tuossa viikkoa aikaisemminkin jotain:)

Täälläkin tuntunut reilun viikon verran jonkinlaista hipsutusta.. eilen nukkumaan mennessä tuntus kyllä aika varmalta liikkeeltä ekan kerran <3 Viikkoja eilen siis 14+4 :) Ekoja kunnon potkuja odotellessa... Joita sitten viimeisinä päivinä kiroaa ku sattuu kylkiluihin :D

Mulla on tuntunut kanssa jo viikon verran hipaisuja, joista en ole ollut ihan varma, ovatko totta vai kuvitelmaa. Vähän semmoinen elohiiri vatsassa -fiilis, kuten joku tuossa kuvaili.

Viikon verran tuntunu pieniä hipasuja ja elohiiri tykytyksiä, mutta tänään tuli niin selvästi kunnon muljahtelua etten epäilly enään olleenkaan kuvitelleeni :D ihanaa <3

Meillä eilen nukkumaan mennessä olin varma että potku, potku, potku ja venytys mutta en ole ollenkaan varma asiasta :D aamulla sitten tunsin selvästi yhden potkun. :) Nyt rv 16+3 : Ihanaa! 

Täällä 15+6 tänään, liikkeitä odotellaan :) 
Ei oo kyllä mitään oireitakaan raskaudesta enää, että sais luvan jo alkaa liikkua niin että mäki tunnen, stressaa niin kovaa että onko tuolla enää elämää. 

Onko muita joiden oireet kadonnut?

Jonu: Mulla täällä sama homma,ei mitän oreita ja liikkeet eivät vielä tunnu :( kamalasti lisää stressiä kun pitää odottaa ja rakenneultrakin niin kaukana vielä....

Täälläkään ei vielä tunnu liikkeitä eikä muita oireitakaan ole enää paitsi että masu kasvaa. Eli kai meidän mini ihan hyvin sitten voi... Odottaisin vain niin kovasti että tuntisi masussa jotain! Pientä sellaista jännää nipistelyä on aina iltaisin, mutta en oikein tiedä mitä se on... Neuvolassa sanoivat että voi vielä mennä parikin viikkoa ennen kuin mitään tuntuu. En jaksa odottaa ja toiseen ultraankin on vielä kuukausi aikaa. Kärsimätön 

Täällä on n. Viikon verran tuntunu pieniä liikkeitä sillointällöin paitsi tänään vauva on riehunut koko päivän niin ettei voi enää erehtyä liikkeistä, olin vielä tuntevinani potkun kädelläni kun masua silitin, ihanaa!! Keskiviikkona neuvolaan ja vielä pari viikkoa ultraan jossa vihdoin näkee kumpi tulee <3>

Meinasi kanssa alkaa jo huolestuttaan liikkeitä ootellessa. Esikoisen kanssa liikkeitä tuntu jo aiemmin, todella outoa. Mutta viikko sitten lennon aikana tuntu ihan selkeitä töytäsyjä. Ei tainnu paineen vaihtelut olla vauvan mieleen :) Kai ne lapset voi olla eriluontosia jo maha-asukkeina, itellä tuntuu ainakin tulevan esikoista rauhallisempi tapaus jos liikkeitten määrästä voi jotain päätellä :)

Täällä kanssa liikkeet tunnettu rv 16+0 alkaen ja esikoista odottelen. Nyt viikossa liikkeet voimistuneet selkeästi :) Mullakin oli kauhea pelko että onko tuolla mitään elämään ja olenko ylipäätänsä raskaana kun ei ollut minkäänlaisia oireita. Nyt vauvan liikkeet pystyy myös havaitsemaan vatsan päältä kun tarpeeksi kauan jaksaa tuijotella ja odotella :) Vielä kaks viikkoa siihen rakenneultraan..... :/

http://shinebrightlikeadiamondlr.blogspot.fi/

Sain eilen ultrassa tietää, että mulla on istukka edessä, vaimentaen potkuja. Pientä hipsutusta olen silti tuntenut. Samalla sain tietää, että kohtuni sijaitsee edelleen tosi alhaalla, pitkälti lantioluiden takana. Tästä johtunee siis se, ettei maha ole vielä kunnolla pullahtanut ulos ja ne pienet liikkeetkin tuntuvat välillä tuolla ihan alhaalla.

Minä oon niin malttamattomana odotellut ekoja liikkeitä ja iltasin oikein koittanut tunnustella. :) Vielä ei kuitenkaan tunnu mitään. Tosin nt-ultrassa arveli istukan jäävän eteen, kuten Klementiinilläkin ja tuosta syystä saattaa joutua liikkeitä kauemmin odottelemaan. Mutta eiköhän ne sieltä tule. :)

Tänään 17+3 ja ei oo vielä kuulunut mitään. Mahakaan ei oo pahemmin pyöristynyt ulkopuolisen silmiin ainakaan ja toki oikein huolinkaisena huolettaa että onko kaikki varmasti hyvin :c Onneks viikko enää seuraavaan neuvolaan!

Mä olen tuntenut liikkeitä jo viikon verran. Alussa (noin 14+5) tuntui vain tosi pieniä hipaisuja, nyt tuntuu jo paljon selkeämpää liikehdintää. Lääkäri jo totesi, että vielä pitäisi olla mahdotonta tuntea liikkeitä ja ihmetteli, kun kerroin niitä jo selkeästi tuntevani. Herkät tuntohermot meikäläisellä. :)

Tulin pitkästä aikaa tänne lueskeleen ja huomasin, että Skallo on myös täällä! Mehän ollaan tuttuja tuolta kesäkuisista -10

Meikäläisellä on istukka jälleen edessä (joten airbackina hyvin toimii), mutta nyt oon alkanu tuntemaan: 18+4 tuntu ihan selkeesti mahan päältä monta potkua. Esikoisesta aikoinaan tunsin rv 19+5

Takaisin