Ensimmäisiä tuntemuksia vauvelin liikkeistä masussa

Jep jep Mohomaha. Eikö ookin aika täydelliset ikäerot tulossa? :) Täällä yhä vaan kuumeisemmin kuulostellaan liikkeitä. Mulle ei oo puhuttu mitään istukan sijainnista, pitää muistaa kysästä. Niin no, sit ku pääsen siit kysymään niin liikkeet varmasti tuntuukin jo...
 
Eilen ei meinannut kyllä malttaa nukkua, ku tyypillä oli iltajumppa menossa <3 ensimmäistä kertaa tuntui monen monta liikettä peräkkäin ja yhden olin tuntevinani jo mahan päältä :)
 
Ihanaa Neeuska!:) Mäkin olen tuntenut ihan älyttömän monta potkua ja liikettä peräkkäin, mietin välillä että onko ihan normaalia että noin pirusti jumppaa:D

Ainiin ja neuvolan terkka eilen ei meinannu uskoa mua että oon tuntenu jo liikkeitä. "no kai se nyt on ihan mahdollista, mutmut" :(
 
Minäkin aloin tuntemaan liikkeitä viime viikolla. Perhevalmennuksessa istuessa oli heti oikein kunnon jumppa menossa. :) Sen jälkeen liikkeet tuntui kahtena seuraavanakin päivänä, mutta sitten oli taas viikonloppu väliä. Ajattelin, että ehkä sitä viikonloppuna touhutessa ei niihin kerinnyt keskittyä, mutta nyt taas töissä istuessa (toimistotyö) on vauvan jumpat jatkuneet. :)
 
Meidänkin terkka kovin muka ihmetteli liikkeiden tuntumista.. Eikä se lääkäri kirjoittanut siihen korttiin niitä... jäi kyllä ärsyttämään.
 
Skallo: joo, en ois voinu kuvitellakkaa mitä ois ollu jo aikasemmin kahen kans, meillä on nytki nii paha uhma päällä et oikeesti mietin mihin oon päätäni viel pistämässä :D (tosi voimakas tahto ollu nyt vuoden päivät ja vieläki tapellaa samoista asioista lähes päivittäin). Jääkö teillä muuten poitsu kotiin sun ja vauvan kans vai jatkaako hoidossa?
Kovasti kyl tuntuu olevan esikoinen innoissaan ja ostin sellasen kirjan missä käsitellään ihan hyvin kuinka äidin maha kasvaa ja kasvaa, liikkeet tuntuu ja vauvatarvikkeita hommataan ja sit äiti tuntee kipua ja äiti ja isi lähtee sairaalaan ja mummu tulee hoitamaan isosiskoo siks aikaa ja sit käydään myöhemmin isän kanssa sairaalassa kattomassa vauvaa ja äiti jää sinne vauvan kanssa vielä pariks päiväks. Se on kyl hyvin tehty ja mietitty kirja, toinen halus sen eilenkin iltasaduks ja viel itekki lukee sitä itellee äänee kuvien perusteella. Helpottaa varmasti tajuamaan, mitä on tapahtumassa.

On mullakin nyt ollu liikkeissä taas parin päivän tauko, mut kyllähän siellä asukki joka päivä kasvaa, voimistuu ja vahvistuu :)
Mulle sanottiin tosta istukan sijainnista np-ultrassa ja se kirjattiin myös äitiyskorttiin kun siihen on tullu sellanen kohta missä sitä kysytään. Rakenneultra ois sitten 21.2, pari viikkoo vielä siis... Meillä on ylimääränen ultra viel rv 30, jossa tarkistetaan että kaikki on varmasti hyvin kun esikoisella ei ollu aikoinaan eikä sitä huomattu rakenneultrassa niin nyt sitte extrasyyniin :) Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
 
Nyt ne viimeinkin tuntui myös ihan oikeasti täälläkin <3 eikä ollut epäilystäkään <3 huh!!...viikkoja siis nyt18
 
Täällä on tuntunut liikkeet todella selkeinä jo viikon verran, liikkeitä ylipäätänsä on tuntunut parisen viikkoa.

Ihanaa, kun toinen viilettää masussa ihan hurjaa vauhtia erityisesti silloin, kun oon juuri syönyt jotain tai käyn sängylle makaamaan. On se vaan niin rakas. ♥
 
Helpotti omaa epävarmutta onko kaikki kunnossa kun viikon on saanut tuntea liikkeet :) On vaan niin mukavaa tuntea kun toinen tuuppii mahasta :D 
 
Täällä edelleen odotellaan potkuja. Viikkoja on 20 eikä mitään tunnu. Siis ei mitään hipaisujakaan. Tänään ultrassa kuitenkin selvisi, että kaikki on oikein hyvin ja istukka edessä vain vaimentaa tehokkaasti typyn iskut. Kätilö vaan totesi että malttia malttia.. Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin ja ehkä ne kohta tuntuu..
 
Nyt "jälkikäteen" voin varmasti sanoa, että ihan ensimmäiset kuplinnat alkoivat tuntua jo 13+4 viikoilla, mutta ne eivät "varmistuneet" itselleni ennenkuin viikolla 16. Sitten olin jo ihan 100% varma että tunnen liikkeet <3

Ensimmäinen tosi tuju potkaisu tuli 17+4 (joka oli sen verran mojova, että siitä olisi näkynyt mahan päällä käden/jalankuva!) ja mieskin tunsi parin päivän päästä tuosta liikkeet vatsan päältä :) Olisi kyllä tuntenut jo huomattavasti aikaisemminkin, mutta hänellä ei ollut minun kärsivällisyyttäni pitää kättä/käsiä vatsan päällä niin pitkiä aikoja liikkeenmetsästyksen toivossa :D Tuo tuju potku on toistaiseksi ollut tähän astisista kovin, ja tosiaan melkein hyppäsin sohvalta seisaalle, kun hämmästyin niin kovasti yhtäkkistä mojausta :D Muuten ipana ollut ihan kiltisti, ei vielä ole alkanut samaan tahtiin mojottamaan päivittäin ;D Siinä viikon 17 jälkeen liikkeitä on tuntunut koko ajan, vahvistuvat vain jatkuvasti ja ihmettelenkin onko se ipana siellä kohdussa koskaan paikoillaan :D

On tämä ensimmäistä kertaa kyllä ihanan jännittävää! :) En koskaan olisi osannut kuvitella millaisia liikkeet oikeasti ovat tuntemuksina. Nyt viime päivinä on tuntunut huvipuistomaista muljahtelua vatsanpohjassa, mietin pyöriikö lapsi siellä tosiaan ympäri ämpäri vai mitä ihmettä se puuhastelee mikä aiheuttaisi moisen tuntemuksen :D
 
Liikkeitä odotellessa, sunnuntaina eli 4 pv sitten olin illalla nukkumaan käydessäni tuntevani semmosta pientä ns. möyrintää, mutta vain hetken ja en sitte kuitenkaan enää sen jälkeen.

Toissapäivänä oli neuvola, jossa asian otin puheeksi ja että olen vähän huolissani. Täti rauhoitteli kovin ja sanoi jotta vielä muutamankin viikon voi odotella ihan rauhassa. Parin viikon päästähän mulla on rakenneultra ja neuvolassa sanoi jotta jos mua kovin huolettaa, niin voin välillä käydä kuunteluttamassa sydänäänet ihan vain oman mielenrauhani takia.

Enköhän kuitenkin jaksa odottaa sinne ultraan ja uskon, että ne liikkeet sieltä tulee kun on tullakseen. Muistaakseni nt-ultrassa sanottiin, jotta alkaa muodostamaan eteen istukkaa, joten ehkä syy on siinä.
 
Mawerick; neuvolassa mainittiin myös, että että liikkeet eivät välttämättä ala tuntumaan ennenkuin aikaisintaan viikolla 20, eli ei kannata olla huolissaan :) Varsinkin jos istukka on edessä, vaikuttaa se kuulemma jo todella paljon liikkeiden tuntemisen voimakkuuteen! Mutta hienoa, että ottivat huolen huomioon ja tarjosivat sydänäänten kuuntelua :) Nämä ovat niin yksilöllisiä asioita ja riippuvat niin mahdottoman monesta asiasta, kuinka voimakkaasti liikkeet tuntuvat ja milloin, ettei ole yhtä tiettyä aikaa milloin niiden pitäisi alkaa tuntua. Mutta tsemppiä! Tiedätkös, ensimmäiset tuntemukset itselläni olivat juurikin tuollaisia hetkittäisiä, tuntuiko jotain?, ja ne menivät niin nopeasti ohi ettei voinut olla varma. Koko ajan kuitenkin vahvistuvat, ja kun odottelet viikon-pari, alkavat varmasti tuntua "varmemmin" :)
 
Tällä viikolla on alkanut tutumaan pieniä hipaisuja mahassa. :) Vähän niinku joku kutittelis mahan sisäpuolelta. :D
 
Eilen illalla vauvalla iltajumppa alkoi siinä 22 pintaa ja kestikin hyvän tovin. Ihan kuin olis siellä lällätellyt jotta täällä ollaan ja tässä sulle kaipaamaas liikettä. :D
 
ekat liikkeet tuntu varmaan joskus rv 16 suunnilleen.. mut en ollu missään vaiheessa ihan varma oliko ne niitä vai ei :) vielä kun ensimmäistä odottelen. pikkuhiljaa alko olemaan varma että pikkusen liikkeitä ne oikeesti on kun viikot kulunu eteenpäin! niin ihanaa kun vielä mies tunsi muutamat potkut mahan päältä :) nyt tuntuu liikkeet joka ilta kun käy selälleen makoilemaan ennen nukkumaanmenoa, en tiedä onko edes mahdollista tuntes niin usein mutta vahvasti siltä tuntuu... :) nyt rv 18+5.
 
Täällä mennään rv 19+1 <3 Yhen päivän ajan vauva päättänyt olla potkimatta tai sitten potkii jonnekkin mistä mä en sitä tunne. 

Onko muilla vastaavia juttuja?
Kun potkii niin tuntuu erittäin selvästi!
 
jonu mulla oli myös välissä päivä etten tuntenut liikkeitä. Vähän siinä alkoi mielikuvitus jo jylläämään kun olin tehnyt lumitöitä minkä vuoksi tuli huono ja todella väsynyt olo, sitten ei tuntunut vauvan liikkeitäkään emoticon Päivä siinä meni kunnes taas alkoi potkut tuntua. Joku sanoi että vauva oli yhtä väsy kuin äiskäkin ja sen vuoksi piti hiljaiseloa.

Se on jännä miten kyllä heti huomaa jos vauva masussa ei "käyttäydy normaalisti".

En usko että sinulla hätiä mitiä emoticon
 
se on ihan normaalia vielä näillä viikoilla, et voi olla vielä muutamia päiviäkin välissä kun ei tunne vauvan liikkeitä. Itselläki oli täs melkein neljä pvää etten tuntenu mitään. Mielikuvitus laukkasi ja tänään vielä neuvolassa siitä mainitsin et meinasin jo tulla kuunnelluttamaan sydänäänet, niin nlatäti vaan sano et on ihan normaalia :D 
 
Hihii, täällä on nyt muutamana päivänä tuntunut ihan selkeitä potkuja (hentoisia toki tosin vain)! Varsinkin jos mamma sattuu olemaan kiihtyneessä mielentilassa. :D Masukki sitten rauhoittelee. Oon jo pari viikkoa epäilly tuntevani semmosta myllerrystä tuolla masussa ja sitähän se on nyt sit ollu - muru jumppaa kovasti yksiössään. <3 Tänään viikkoja tasan 18. On kyllä hurjan tuntusta ku toinen vetää kauheeta vauhtia masua ympäri, ei aina kauheen miellyttävääkään mutta ah, niin ihanaa! :))
 
Takaisin
Top