Ensimmäiset liikkeet

Miulla on nyt menossa 19. viikko, ja vasta oikeastaan viime viikolla luulen tunteneeni ekat liikkeet. Nyt tosin selvemmin jo tunnen, mutta aika harvakseltaan. Tällä hetkellä sairastan noro-virusta, vauva liikkuu enemmän..ei varmaan tykkää kun mamma kakoo :)..toissapäivänä menin siippani kanssa naimisiin maistraatissa <3..Kaunis seremonia kyllä kaikessa lyhykäisyydesään, vaikkakin oksentaessa menikin koko päivä. Nyt saa koko perhe saman sukunimen :)
 
Kiitos Lidia10 ja Haniliini lohdutuksista! Heti kun kävin täällä valittamassa, niin enkös seuraavana aamuyönä herää vauvan potkuihin! samaa on jatkunut nyt muutamana päivänä, herään aina kello 4-6 välillä vauvan liikuskeluun ja potkuihin. rauhoittuu vasta, kun nousen ylös ja rupean hommailemaan jotain (eli syömään [:)]). päivisin ei kyllä vielä tunnu mitään, mutta oon tosi iloinen näistä "aamuherätyksistäkin".
 
Nyt kyllä oon tunnistanut liikkeet vauvan aiheuttamiksi, koska niitä tulee jatkuvasti! Keskiviikkona tuli ensimmäiset kunnon potkutkin[:)]
Sanoin kyllä jo miehelle, että varmaan parin kuukauden päästä viimeistään valitan,että eikö se vois jo lopettaa potkimista.
 
Onnea HP avioitumisesta [:D]

Mä tunsin mielestäni tänään oikein kunnon liikkeet. Olin puolisen tuntia ollut hankalassa asennossa tekemässä töitä ja kun siitä vaihdoin takaisin istumaan niin alkoi tuntumaan kunnon mielenosoitus [:)]
Kuplintaa on tuntunut parisen viikkoa jo, välillä enemmän, välillä vähemmän.
 
Aaargh.. Viimeviikon torstaina ja perjantaina tuntu ihan kunnollista liikettä useempaan kertaan. Mutta viikon loppuna ei tuntunu juuri mitään potkuja, sellasia selviä. Välillä kyllä oli sellanen tunne et kohtu on ihan pingottunu niinku sitä venytettäs.. Mut tiedä sitten. Eikä tänäänkään oo tuntunu suuresti mitään. Vähän rupee pelottaa että onkos se pikkunen kunnossa ja hengissä. Toisaalta oli mulla tossa aikasemminkin useemman päivän taukoja ennen ku tunsin taas liikkeitä. Mutta kun ne viimeviikolla tuntu niin hyvin niin ajattelin että jos ne nyt sitten alkais tuntuu useemmin. Noh, oon ajatellu kyl koittaa sinnitel sinne rakenne ultraa ku on jo viikon pääst ni ei ny oikee viittis hädissää soittaa neuvolaa et kerkeek ne kuuntelee sydänääniä. Mut huolestuttaa kyllä...[:o][>:][&:]
 
paukke, samanlaisia fiiliksiä täälläkin. Olen tuntenut vasta pari ihan kunnon potkua, enimmäkseen kuplimista vaan, joka kuitenkin varmaan vauvan liikettä on. Eniten se tuntuu liikkuvan työpäivän aikana kun istun paikallaan. Tai sitten siinä itse vain on niin rauhassa, että huomaa paremmin. Yöllä kun herään ja valvon, niin vauva on ihan hiljaa.. oiskohan se niin viisas että nukkuisi öisin [:D]  En malttaisi millään odottaa kunnon liikkeitä, tuntuu että niihin ei voisi millään kyllästyä.
 
Olen myös miettinyt että onko sarjavihlaisut virtsarakon seudulla tai alempana vauvan potkuja jonnekin sisuksiin [8|]  Ainakin ne on alkaneet tässä samoihin aikoihin kuin kuplinta ja ei mitään säännöllistä kipua ole, tuntuu kuin joku ehkä monottaisi sinne?? Mulla on ultraan 1vko 1pvä.
 
Mä oon tuntetnut liikkeet 18-viikkkoa ja kaksi päivää-alkaen. Ilmeisesti aika aikaisin eka kertalaiseksi? Sitä ennen oli vain kuplafiilistelyä, mut tuona perjantaina se oli ihan selvää. Ja sitä se on ollut siitä saakka. Mä en vaan tiedä, oonko mä jotenkin kummallinen, kun musta se on välillä vähän.. hmm... epämukavaa?! Mä kaipaan niitä: haluan tuntea liikkeet joka päivä: haluan tietää, että tyyppi on ookoo. Mut mä en mintekään onnesta soikeana makoile ja odota niiden jatkuvan ja jatkuvan.. Mieheni on saanut tuntea muljahdukset pari kertaa (viimeks tänään, kun tyyppi heitteli takuulla kuperkeikkoja [:D]) ja äitini sai kokeilla viikonloppuna.) Muuten mä en kestä, että joku tulee silitteleen mahaa.. [:'(] Musta se on justiinsa ja nimenomaan nuljuntaa, miten sitä kuvailis. Mitään rytmiä mä en siinä vielä huomaa tai hoksaa: musta se ei ole mennyt niin, että kun mä lepään, niin "masuasukki" liikkuis. Välillä liikutaan samaan aikaankin. [:)] Ehkä se tulee sit myöhemmin. Mut kivahan se on tietää, että siellä ollaan ja hyvin menee! [;)] Ja niin: sen huomasin, että lentokoneen noustessa ja laskiessa sateli potkuja: ilmeisesti oli yhtä epämukavaa meistä molemmista? [8|]
 
Lila ja Paukke: voi hyvin olla et teidän vauvelit tykkäävät oleskella enemmän kasvot ja siten myös jalat sun selkäänpäin. Sielläpäin vatsaa ei ole tuntoa niin kuin vatsan peitteissä on. Tää mun masukki majailee ainakin mun oman käsityksen mukaan aika paljon selkä menosuuntaan[;)]. Mut nyt ku mulla on menossa jo viikko 22+1 niin alkaa ne liikkeet tuntua mitä se jytyyttää tuonne selänpuolelle niin edessäkin silleen jänninä kaksosaisina. Ensin tuntuu sellanen koko masun heilahdus jonka olen nyt kuvitellut tulevan siitä kun tulee kova potku selkään päin ja sit heti perään toinen pehmeämpi töytäisy tuntuu masun puolella kun peppu ponnahtaa vastapäiseen seinään. Siis ihan mun oma tulkinta.

Eli älkää olko huolissanne jos ette koko ajan tunne liikkeitä. Kun vauvat voimistuvat niin kyllä ne liikkeetkin tuntuvat siten paremmin. Ja riippuu vauvan asennosta mihin se potkii et kui hyvin tuntuu.

Mun eka raskaudessakin oli niin et vauva tykkäs kölliä masussa useimmiten tietyin päin, ihan niinku musta on tämänkin kanssa. Tällä on vaan ihan oma asentonsa edelliseen verrattuna.

Tulipahan taas sepostettua. Joku on joskus sanonu et puhun liikaa. Joku taas joskus kysyny miks et puhu mitään[;)]. Et ota siitä selvää?[:D]
 
Hei nyt... Nyt tais tulla ensimmäiset tuntemukset liikkeistä. Rv19+2. Olin etukumarassa ja istuin tässä koneella ja oikealla alavatsassa tuntui muutamat tönäisyt tai siis sellaset ihme muljautukset. Niitä tuli joku kolme-neljä. Tais olla pienellä vähän liian vähän tilaa :) :) huomenna kun vielä kuulis neuvolasta, et sydänäänet kuuluu, ni vähän olis ihquuu :D
 
nuusku Onnea liikkeistä..Mulla tuntuu kanssa alamahassa sellaisia muljauksia ja painalluksia..Vällillä tulee sellaisia et joku kutittaisi mahaa sisäpuolelta..

Mulla tuntuu liikkeet ainoastaan alamahassa ihan karvoitusrajassa ja vähän sen yläpuolella..Tarkoittaakohan se et tiitiäinen ei käänny ollenkaan pää alaspäin..?Meinaan vaan perätilasynnytystä...No ehkä tiitiäisellä on vielä aikaa kääntyä "oikeaan" asentoon..vaikka tuntuukin oudolta et vauva voi olla pää alaspäin..Itellä menis ainakin veret päähän..[;)] (Miten niin oon ekaa kertaa raskaana??)
 
Ensimmäiset liikkeet tais tuntua viikoilla 18.. mutta nyt olen viikonlopun verran katsellut mieheni kanssa silmät suurella mahaani kun pikkumiehen liikkeet huomaa jo mahan päältä. Heilahtaa koko pötsi. On se kummallista. RV 23, tiistaina vaihtuu rakenneultran mukaan jo viikko rv24, vaikka noissa alempana olevissa stickereissä lukee vähemmän.
 
Miu82 Mulla ultrassa oli perätilatarjonnassa..Eikä edelleenkään potkut tunnu kuin ihan alamahan molemmin puolin..Mutta onhan tässä vielä aikaa pienellä kääntyä..[;)]
Ja kuulemma kääntyy vielä 34 viikollakin ympäri..

yks kaveri kertoi että edellisenä päivänä ennen synnytystä ultrattaessa oli pää alaspäin ja kasvot selkään päin niin oli vielä seuraavana päivänä kääntynyt kasvot mahaan päin..
 
Muakin potkitaan alavatsaan, valilla kylkeen. Joskus tunnen sellaista kaivelemista - mietin, etta sormeileeko se mun sisuskaluja siella. Tuntuu ainakin vahan oudolta. Taitaa olla uteliasta sorttia.
 
Mua on lauantaista asti piinaavan inhottavasti potkittu kohdun suulle[&:]. Mä en yhtään siitä tykkää ja olen koittanu komentaa et vaihtais asentoa mut ei ole vieläkään uskonu[:D]. Tänne taitaa tulla tavan jästipää[;)].
 
EEMI03 Mulla kans potkii häpyluihin päihin ja se on todella epämiellyttävää. Toinen inhottava paikka minne meidän pieni mies potkii on napa ja siihen ne potkut jysähtää kans aika kovaa.[:@] Kaikki muut paikat siltä väliltä on ihan siedettävissä. Mä kans yritin ipanaa komentaa, mutta ainut mikä tuntuu auttavan tai rauhottavan sitä on, kun mies pistää lämpöisen kätensä tuohon vatsan päälle. Meille taitaa tulla varsinainen isän poika [8|]
 
Takaisin
Top