Ensimmäiset liikkeet?

Mä en tunne liikkeitä!!!

Tuolla aiemmin olen ilmoittanut liikkeitä tuntevani ja se on ollut sellaista möyrintää/paineen tunnetta. Nyt en ole ehkäpä viikkoon tai pidempään aikaan tuntenut mitään. Olen kyllä keskittynyt ja heilutellut mahaa, mutta ei! Joko olen aiemmin kuvutellut koko jutun tai sit vauva ei enää liiku. Rv on 16+5, joten ei vielä tarvi tuntuakkaan, mut onhan tämä jo kolmas raskaus. Sais nyt parin viikon sisällä ruveta liikkeet tuntumaan tai muutun todella huolestuneeksi. Ultraan vielä kuukausi ja neuvolaan melkein kaks.
 
Mie taisin tuntea tänään potkut!!! :) Oon ihan ikionnellinen, kun oon se, joka usein puhunut täälä kun ei vatta kasva ja ei mitään :/ Ehkäpä joku viikkopari sitten kuvittelin, että voisko toi olla vauvan liikkeitä, mut en mä jotenkaan uskaltanu hehkuttaa. Nyt juuri äsken vauva oli hereillä selkeästi jo pidemmän aikaa. Alkuun tuntu sitä samaa kuplintaa ja mörinää. Sitten lopuksi kun oikein aloin kuunteleen, tunsin kylkeen ja muuallekkin selkeät potkut :))

Tällä hetkellä on siis 19+2 :) Ja viikon päästä on ultra. Siellä sitten voi onnellisena kertoa, että on se potkinut :))))

Jipppiiii!!
 
salmiakkisisu: Pääsisitkö neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä? Mullakin tuntui liikkeitä pari viikkoa sitten, mutta nyt on ollut ihan hiljaista jo monta päivää. Viime viikolla oli onneksi neuvola, ja hienosti kuului sydänäänet. Hermot ei olisi kestäneet, jos en olisi päässyt niitä kuulemaan! Muista syistä johtuen kävin tänään lääkärissä, ja pyysin samalla kuuntelemaan sydänäänet, kun ei tosiaan viimeviikkoisen neuvolakäynninkään jälkeen juuri ole liikkeitä tuntunut. Siellähän se jumpsuttaa. :) Saapi nähdä, kestänkö odottaa ens viikon ultraan, jos ei liikkeitä ala uudestaan tuntua, vai pyydänkö päästä taas kuuntelemaan. :D

Oon yrittänyt vakuutella itelleni, että vauva nyt vaan taitaa olla sellaisessa asennossa, että potkii selkään päin tai muuten vaan niin, etten niitä nyt tunne.. vaikka tosiaan jo pari viikkoa sitten tuntui ihan selkeitä potkuja.
 
Ihana aamu! Kun heräilin rauhassa ja makoilin selälläni, vauva oli ihan navan vieressä oikealla puolella. Muuten vatsa oli jotenkin "laskeutunu" selkään päin, joten vauvan erotti tosi hyvin. Napakin oli kallellaan vasemmalle kun vauveli makoili oikealla. Olisin voinu katsella sitä vaikka koko aamun kun toinen oli niin ihana, "kova pallero" keskellä vatsaa. Harmi kun ei ollu enemmän aikaa, olisin halunnut nähdä näkyykö päälle liikettä kun hän olisi herännyt..  
 
Pari päivää sitte tuntu liikkeitä masussa, mut en oikee uskonu sitä, ajattelin että on vaan jotain ilmakuplia jossain oudossa paikkaa.. Mutta kun tänää neuvolassa kuunneltii sydänäänet ja Nasu potkas niin tunsin sen ja myös kuulin sen ku osu siihe vekottimee. Nyt 16+1! Aivan ihanaa, on sielä se asukki :P
 
No niin, täälläkin potkut on alkaneet tuntua ihan selvästi tämän viikon alusta (18+0), vaikka jo pari viikkoa olen aavistellut asiaa aiemminkin :) On se vaan aika ihmeellistä ja ihanaa tuntea vauvan liikkeet.
 
Huh helpotus. Nyt olen tuntenut liikkeitä joka ilta. Se kuitenkin edellyttää sitä, että makaan rauhassa sängyllä ja sit vähän heiluttelen tai painelen mahaa. Silloin saan vauvan liikkumaan ja tunnen liikkeet. Päivän mittaa en tunne mitään. Onneks liikkeitä kuitenkin tuntuu, joten voi olla vähän helpottuneemmin. Rv 17+4
 
Täällä ei vieläkään tunnu yhtikäs mitään :/ Viikkoja 18+1, vois kyllä jo pian alkaa tuntumaan, mut kai se on vielä ihan normaalia, ettei tunnu. 
 
Nyt on RV 16+0 ja parin viime päivän ajan on alkanut tuntumaan selkeämmin ja useammin noita pieniä töksäyksiä, mitä pari viikkoa sitten tuntui ehkä 1-2 päivässä ja ei edes joka päivä. Nyt niitä tuntuu jo useammin päivässä, lähes joka päivä. Ihania pikkusia potkuja :) <3
 
Täällä viikkoja 17+5 ja muistaakseni viime lauantaista asti tuntunut satunnaisia tökkäilyjä. Tänään aamulla aamupalan jälkeen tuli kolme peräkkäistä potkua, enää ei vissiin voi erehtyä :) Päivä päivältä ne tästä lähtien sitten vahvistuu vaan, ihanaa!
 
Ekat epämääräiset liikkeet tuntuivat viikolla 15+ ja viikolla 17+1 tuntui kuperkeikkoja ja pieniä potkuja ja sen jälkeen on melkein päivittäin tuntunut selkeitä potkuja!

Potkut ja liikkeet ovat kyllä aivan ihania! :D On niin  mahtava fiilis kun se oma pienen pieni vauva liikkuu sisällään!!! <3 Koko ajan vaan odottelen potkuja ja liikkeitä. Onneks niitä tulee koko ajan useammin. :)
 
no ny viime yönä ku heräsin käymään vessas, ni ennekun nousin ylös, tuntui ihan selviä kuplia menevän vatsassa! jännän tuntuisia tosiaan olivat, ja viikkoja ny täällä siis 20+5! eli vatsan valtaisan kasvun lisäksi muitakin elonmerkkejä havaittavissa!
 
Mulla on kyllä liikkeiden tunnistaminen vaikeaa. Nyt taas on pari päivää ollut täysin hiljaista. Samoin koko vatsakin katoaa välillä. Useimmiten mahalla on aiva selvä kova pallo, joka erottuu erittäin hyvin, varsinkin kun makaan selälläni. Toisinaan koko maha häviää ja mitään palloa ei ole, vaikka vedän vatsaa kaikin voimin sisään. Liikkeitäkin tuntuu vain satunnaisesti eikä missään tapauksessa päivittäin. Kummaa?!? Mä en enää usko muuhun, kuin siihen, että istukka on edessä. Ultraan 2 vko.
 
Joo, salmiakkisisu, varmana on istukka edessa. Mulle ei tuntunut juuri mitaan (ainakaan paivittain) mun ekan kahden kohdalla ennenkuin lahempana viikkoa 30 ja just oli toi istukka molemmilla edessa. Mutta jos olet kovin huolissasi, etko voisi piipahtaa neuvolassa kysymassa, etta voisko ne kuunnella sydanaanet. Se vois vahan rauhottaa mielta.
 
Mää makasin aamulla sängyssä varmaan puoli tuntia hereillä, kun vauva tuntui ihan selkeästi mahan vasemmalla puolella ja oikealla oli ihan tyhjää. Pidin käsiäni vauvan päällä ja tunsin sydämen sykkeen kättäni vasten. Aloin jälkikäteen miettiin että onko mahdollista tuntea syke kättä vasten vai onko joku mun suoneni osunut käden alle? Mulla siis käsi ihan heilahti aina sykäyksestä niin että näin että käsi liikkui sykkeen tahdissa.
 
Mie vähä luulen kans että istukka on tossa edessä koska ainoat heikot muljahdukset ja liikkeet oon tuntenu tossa vasemmalla puolella ja tosi hentosena, pari kertaa oli suht voimakasta mut kätee ei oo tuntunu viel mitää. Harmittaa koska esikoisen kohdalla istukka oli takana ja tunsin kaikki liikkeet ja se oli ihanaa. 
 
Heippa Viljakkalalainen, mä aloin tuntea oman sykkeeni alavatsalla tosi selvästi heti kun maha alkoi kasvaa. Luulen, ettei vauvan sykettä pysty tuntemaan vatsanpeitteiden läpi. Oma syke tuntuu selvästi kädellä mahan päältä, sotkee liikkeidenkin tuntemista.

Mulla myös on istukka etuseinässä ja esikoista odotan, mutta silti liikkeet tuntuu jo varsin selvästi. Myös mies sai käteensä muutaman tomeran potkun. Nyt siis rv 20 ja ihan ekat hentoiset, epävarmat kuplat tuntui rv 15:lla. Tosi tapauskohtaista siis taitaa olla.
 
rv 21 ja tuntuu jo selvästi muljahduksia. Ulospäin ei vielä tunnu niin selvästi, että mieskin olisi päässyt kunnolla osalliseksi, mutta ehkä ne pikkuhiljaa alkaa tuntua myös miehen käteen.
 
MAISAN: Kiitos vastauksesta. Periaatteessa pääsisin varmaan neuvolaan, mut tiedän että oma th on lomalla. En vain tahtois ns. "heittäytyä hysteeriseksi", kun mitään oireita, kipuja, vuotoja tai muita ongelmia ei ole. Jos oma th ois paikalla, niin sit ehkä soittaisinkin. Mä nyt yritän vaan jaksaa siihen ultraan asti ja sittenhan tulee varmuus moneen asiaan :) Mut jos vielä koskaan olisin raskaana, niin kotidopler ois mun aivan ensimmäinen ostos.
 
Tulinpa kuokkimaan tällä puolella. Tammikuisissa olen kirjoitellut, vaikka la muuttuikin 28.12.

Itse tilasin reilu viikko sitten kotitesti.fi sivustolta kotidopplerin, vaikken niin hirmu huolissani ole ollutkaan. Oireeton raskaus ollut, mutta kaikki tähän asti kuitenkin mennyt niinkuin pitää. Tuolla dopplerilla vaan pääsee välillä kotosalla tarkisteleen, että pienen sydän kovasti sykkii. Maksoi 29,90, sisälsi toimituskulut ja tuli päivässä perille. Suosittelen!
 
Takaisin
Top