Ensimmäiset liikkeet <3

Rosalina

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Joko olette tunteneet vauvan ensimmäiset liikket? :)
Täällä ensimmäinen voltti tuntui jo 11+2 muistaakseni, 13+6 tuli ensimmäinen potku (tähän mennessä ainut)<3
Tänään join piiiitkästä aikaa kahvia -ja jopa kolme kupillista- taisi Napero saaha kofeiinipiikin kun alkoi melkoinen myllerys tässä illalla, kesti puolisen tuntia ja sitten taisi nukahtaa kun ei ole tuntunu mitään sen jälkeen. ^^, Voi toista kun ei ole tottunu kofeiiniin...<3

Lisäpotkuja odotellessa...:) Josko ne tässä parin viikon sisällä alkais..? <3

Heippa,

Sinulla, Alissa, on ilmeisesti aikaisempia lapsia?

Täällä odotellaan ensipotkuja vasta n. 1,5 kuukauden kuluttua, ensisynnyttäjä kun olen. Raskausviikkoja 14+1. Kohtu minulla yltää jo kuulemma melkein napaan (neuvolalääkärin mukaan), mutta vatsa pullottaa vasta pikkuriikkisesti, eikä painokaan ole vielä noussut.

Jopas menee hitaasti tämä odottaminen. Haluaisin ylpeänä esitellä kasvavaa masuani jo kaikille :)

Minä oon yrittäny jo monta kertaa iltaisin makoilla hiljaa sängyllä, josko jotain tuntuisi... Mutta ei! ;) Nooo, eilen aamuyöstä (n. klo 5) makoilin kyljelläni, kun ei tullut uni. Ensin tunsin jonkun hassun jutun alavatsalla, niinkuin kutittaisi sisältäpäin. Hymyilin vain, mutta ajattelin että se on mielikuvituksen tuotetta tai suolen toimintaa. ;) Sen jälkeen tuntui kaksi SELKEÄÄ ja napakkaa "tönäisyä" hieman navan alapuolella. Siihen havahduin kunnolla! Ja arvatkaa tuliko uni enää sen jälkeen helpolla! =) Nyt päivällä olen yrittänyt järkeillä, että saattoihan nuo tönäisyt olla myös suolen myllerrystä... Mutta jännättää kyllä, että olikohan se sittenkin vauveli, joka siellä myös äipän kanssa valvoi... emoticon

Hennarii, ylläri kyllä olen ensikertalainen. :P Eipä nuita liikkeitä oo tuon koommin tullut ja välillä vaikka kuinka "kuuntelee" niin ei tunnu muuta kuin oma pulssi joka sykkii kohdun päällä. :D Mulla on kyllä viikkoihin verraten iso masukin jo, taidan olla melko aikainen. Ja neuvolan hoitaja sanoi että näin "hoikalla" voi liikkeet tuntuaki aiemmin, varmaan etenkin jos sattuu istukka olemaan sopivassa paikassa ettei ole "tiellä", tosin en tiedä missä mulla istukka on... :)

Itselläni tuntui ensimmäiset kuperkeikat pari päivää sitten, viikot 13+1 silloin. Ihana tunne <3 Ja nyt on tuntunut liikkeitä myös sen jälkeen ja tästähän ne vaan voimistuu päivä päivältä :) Mulla siis kolmas raskaus.

Täällä viikolla 15+1 eikä tuntemuksia vielä, vain pintä pistoo oikeassa kyljessä ja oman pulssin tuntua. Odotan kyllä kovasti että jotain tuntuisi kun pääsee taas ajatukset siihen että kaikki ei ole kunnossa.

Olen muuten menossa ensi viikon pe 4d ultraan,vähän jänskäää <3 :)

Mulla on viikkoja niiiiiin vähän vielä(13+4) että enpä usko että olen oikeasti tuntenut mitään.
Eilen tosin aina silloin tällöin tuntui kuin alamasussa ois ollu elohiiri.Mitä lie kuplutusta sitten.Sinänsä outoa kun eilen ei ollut millaisiakaan ilmavaivoja.
Mut joo,ei vielä,aikaisintaan parin kolmen viikon päästä kokemuksella voin sanoo että tuntuu.?
Vai voinko :)

Oi, 4D-ultraan mirtsi88!!!! :D vau!! :) uskallatko laittaa meille vauvelista jonkun kuvan tänne näytille jos saatte kuvia mukaan, ois ihana nähä... :)

Onko muuten kukaan muu huomannu että vauvan liikehdintä vois tuntua "kipuna"? Mulla on jo jonkin aikaa välillä tuntunut niillä kohin missä tuo vaavi köllöttelee sellanen paineen omainen lievä kipu tai aristus, se tuntuu satunnaisesti ja vähän aikaa kerrallaan. Tuntuu siltä kuin joku venyttelis kohtua tms mutta on tosi paikallista eikä semmosta "kasvukivun" oloista yhtään. Oon aatellu että voisko tuon pienen isommat venyttelyt esim aiheuttaa tuota vai kuvittelenko vaan? :O

Tänään tuntui ensimmäiset selvät liikkeet. Pieniä ilmakuplapotkuja. <3 Näin sitä on taas yksi etappi tässä raskaudessa saavutettu, olo on uskomaton! :D

Kyllä laitan kuvaa sitten :) onhan se sellainen kokemus että kiva muille jakaa varmasti. Nyt pyhinä tunsin ensimmäisen potkun, aamulla heräsin ja rakko oli aivan täysi joten potku tuntui hieman kivuliaalta ja sitten olikin lähdettävä heti pissalle :D

Nyt on kahtena iltana nukkumaan mennessä tuntunut pieniä "hipaisevia" liikkeitä, mutta en ole silti ihan varma onko ne vauvan liikkeitä vielä vai ei. Eilen neuvolassa kysyin voisiko ne jo tuntua ja on se kuulemma mahdollista, mulla siis 3. raskaus, edellisestä tosin jo kohta 12 vuotta... emoticon

Täällä suunnalla on nyt tuntunu kolmen päivän ajan selviä vauvan liikkeitä, jeij!! emoticon  Ja tuntuu monta kertaa päivässä sellaisina "ryppäinä". Pienellä selvästi jo jonkinlainen uni/valverytmi kehittymässä. :) Yleensä iltasella kun istahdan paikalleni, niin alkaa tökkiminen mahassa tuntua. x) Välillä pieniä "kutituksia" ja muutama isompi potkukin on tuntunut. :) Ensin ajattelin, että onkohan nämä nyt niitä liikkeitä, mutta nyt kun niitä tulee selkeässä rytmissä ja useampaan otteeseen päivässä, niin pakkohan se on uskoa, että vauveli se siellä potkii ja heiluu. <3

Moikka,

Mä oon tuntenut jo kaksi viikkoa selvästi, että joku siellä liikkuu. Toissa iltana tunsin kaksi kertaa tosi selvän potkun jo, säikähdin ihan, että mikäs tuo nyt oli. Tosi hauskalta tuntuu, töissäkin alkaa hymyilyttää kun veitikka on niin vilkas siellä masussa. Nyt on menossa 17. viikko.

Sini

Hmm,hetkisen on tuntunut pörinää ja surinaa että kohtahan sitten liikkeetkin tuntuu :)
Tänään tasan 15 vko.

moikka, täällä on tuntunut parin viikon ajan epäsäännöllisesti vaavin liikkeet. omituista kyllä, se ei ilmottele itestään hiljasina ja rauhallisina hetkinä, kuten nukkumaan mentäessä vaan sillo on mukana, ku mammallaki menee kaikkein koviten:) viimeks tunsin viime lauantaina ja sillon se oli kyllä niin vilkkaalla päällä että huh huh<3 mut sen jälkeen ei oo taas kuulunu... vois kyl kuuluttaa, ku mamma alkaa muuten huolestumaan=)

On tää niin epistä! Mulla meneillään 17. viikko ja mitään ei kuulu. Tai ehkä en osaa erottaa ilmakuplia (niitä on mulla aina ja paljon; laktoosi-onkelmia) ja potkuja toisistaan. Vähän väliä kuiteski mahassa tuntuu kaikenlaista, niin koeta niistä nyt sit ottaa selkoa. Ja kun ummetustakin on ollut ja välillä ihan varpusparvia niin ei noista ota selvää. On se niin väärin.emoticon

Täällä vähän sama juttu, hiiri82! Mulla kyllä menossa 15+1 ja kaikenlaista tuola vatsassa tapahtuu, mutta mistä sitä muka voi tietää mikä on oikeesti vauvan liikkeitä ja mikä vaan muuta vatsan möyrintää?? minua pitää varmaan potkia oikeen kunnolla ja voimalla, ennenkuin tajuan ja uskon :D

Mulla on kanssa ollut ongelmia kun en ole ollut varma, onko mun mahassa ilmaa ja sen takia mahassa tuntuu "liikettä" mutta lauantaina yöllä tunsin selvästi kuinka vauva työnsi jalalla hitaasti kohdunseinää. Sen jälkeen ei taas tuntunut mitään. Mutta ilmaa se ei tällä kertaa ollut, siitä olen ihan varma. Joten ensimmäinen liike tunnettiin täällä rv 16+3.

Täällä kanssa liikkeitä tunnettu, viime viikolla joka ilta, nyt ollu pari päivää hiljaiseloa. Ja tää mamma on heti huolissaan ja toivoo, että liikkuis nyt vähäsen ja viestittäis, et kaikki on pikkusella kunnossa. Ja siis eihän niitä tässä vaiheessa mitenkään joka päivä välttämättä tunne, kun vauva niin pieni vielä, että pystyy piiloutumaan ja liikkumaan jossain, mistä ei liikkeitä edes tunne. Nyt on rv 17+2, joten kyllä tässä liikkeet kerkiää tuntemaan vielä monen monta kertaa.:) Ja tuo esikoinen potki kyllä pari kylkiluutakin hieman huonoon kuntoon loppuvaiheessa, että toisaalta pitää osata vielä nauttia, kun liikkeet höyhenen kevyitä :) 
Tsemppiä kaikille muillekin äideille odotukseen <3

Mie olen poikkeuksellisen hyvin tunnistanu vauvan liikkeet ensikertalaiseksi kai..? :P Mulla ne liikkeet erottuu selvästi suolen purinoista, sen vaan tietää jollain selittämättömällä tavalla että onko se vauva vai ei joka siellä rymyää. emoticon

Yhtenä iltana tunsin myllerrystä masunahan alla ja liu´utin sit käden lantiolta navan alle. Ensin Napero pyörähti mun käden alla. Sit tein saman uudestaan niin se luiskahti vikkelästi karkuun...emoticon Se oli velmun tuntuista<3
Ja kerran tunnistin selkäänpäin suuntautuneen hentoisen potkun<3

Ei kyllä vieläkään ole liikkeet (tai siis niiden tunteminen;) ihan säännöllistä mutta toivon ja odotan että aivan pian alkaa tuntua enemmän. :) Neukkutäti sanoikin että ei kannata huolestua vaikkei päiväkausiin tuntis yhtään mitään, se on kuulemma normaalia ihan jonneki rv 28:lle asti. emoticon

Takaisin