Ensimmäiset liikkeet <3

moikka kaikille.. täällä siis tuntunu liikkeitä ja nyt on tuntunu viikon aikana joka päivä=) potkut ei oo enää hentoja siiven värähtelyjä vaan alkaa tuntumaan enemmän napautuksilta<3 kaks päivää myrreltäny hirmusesti. eilen neuvolassaki pikkanen teki voltteja niin paljon, ettei meinattu saada laskettuu sykettä ja kerran se potkas suoraan siihen anturiin ja neuvolatätiki naurahti, ku tunsi sen kuuntelulaitteen liikahtavan. mutta jo isiin ja äitiin tulee, niin ollaan odottamassaki toooosi vilkasta vaavia=)

Ensimmäistä kun ootan, ni hankala sanoo, että tunnenko jotai liikkeitä. Mutta jotain muljuamisia oon tuntenu tässä nyt ehkä reilun viikon. Semmosia kirjaimellisesti muljuamisia. :D  Ja tänää ko oikein oon ehtiny tarkkailla, ni semmosia pieniä heilumisia muitaki. Mahalaukussa ne ei ainakaan tunnu, eli joku osa on miusta irti (siis muukin, ko päässä, hahahaa) tai sitte ne tosiaan on pieneläisen liikkeitä. :) Olispa ne niitä... hih... :D

Hansuuh 14+1

Oih, eilen oli kyllä yksi virstanpylväs tässä raskaudessa. Istuskelin tässä tietokoneella illalla ja pikkuinen myllersi oikein olan takaa ja tuntui oikein kunnon potkuja -sellaisia refleksipotkun tuntuisia, "hallitsemattomia" suurin osa-. Ja kun laitoin käden vasemmalle tuohon masulle niin sain monta potkua kättä vasten...!!! emoticon Ekat potkut jotka tuntui masun ulkopuolelle, muita liikahduksia on tuntunut tosin aiemminkin.
Meinasin hihkasta isille että tulee äkkiä koittamaan josko sekin onnistuisi tuntemaan potkuja mutta sitten pikkuinen rauhoittuikin jo.. (eikä ois vieny tietää vierastaiskos Napero vielä muiden kuin mun kättä kun isi ei niin kovin vielä ole masua paijaillut:)
Mutta olin ihan hurmoksessa... emoticon
Ja pian näistä saa nauttia enemmänkin ja isin kanssa yhdessä<3 oih voih...:)

Alissa22 ja Napero 18+1

Täällä on jotain pientä tuntunut aiemminkin mutten oo pystynyt keskittymään kunnolla niihin, mutta eilen muljahteli hassusti kuin kuperkeikkaa ois heittänyt muutaman kerran :)
Tänään kuunnellessani doplerilla tunsin masua vasten pienen pieniä napahduksia ,
sekä kun pistin kädet masun päälle siihenkin tuli potkua ja liikehdintää.emoticon
Ihanaa.!!!!emoticon

16+5

hahaa, samana iltana kun olin käynyt tänne kirjoittamassa etten lainkaan tunnista vauvan potkuja, niin tunsin ennen nukahtamista pari napakkaa liikettä alavatsalla. Olin varma mistä oli kyse <3

sen jälkeen töissä yksi päivä kesken kahvitauon tunsin samanlaisia liikkeitä. meinasi kahvi mennä väärään kurkkuun ja oli hymyssä pitelemistä:D

Tääläkin vihoin ja viimein ensimmäiset ihanat liikkeet tunnettu emoticon  Makasin mahallani sängyssä ja luin lehteä ja tunsin ekaks niinku ilmakupla olis puhjennu navan vasemmalla puolella. Sitte niitä tuli enemmänki eikä enää voinu erehtyä! Nyt niitä sit tasaseen tuntuuki aina ku rauhottuu :) Ihan mahtava fiilis! Sielä se kauan toivottu salamatkustaja hilluu, hih. Just eilen päivällä kävin neuvolassa ja sanoin ettei vielä oo tuntunu liikkeitä :D Tästä on hyvä jatkaa, toivotaan et miehenkin käteen liikkeet alkaa pian tuntua.

grace ja nuppu 17+3

Ensimmäiset liikahdukset tunsin rv 16+3 kun makasin yöllä selällään. Mutta nyt on alkanut pikkuisen liikkeet tuntua päivittäin. Päivittäin ne on tuntunut rv 18+1 asti ja sitä ennen ei tuntunut kuin tuolloin 16+3. Oon huomannut että pikkuinen liikkuu tosi harvoin aamusella, yleensä se liikkuu puolenpäivän jälkeen (n. klo 14) ja sitten iltasella se liikkuu kaikkein eniten siinä klo 19-22 välillä. Tuntuu että se liikuskelee melkein koko ajan iltasin. Oonkin miettinyt että kuinka pitkiä unia se mahtaa ottaa tuola :D.. Eniten liikkumiseen innostaa ruoka, yleensä syö seitsemän aikaan iltapalaa ja silloin "toukka" alkaa riehua :)

Muljahduksia olen tuntenut vissiinkin jo kolmisen viikkoa!? Mutta nyt viikos sisällä on alkanut tuntumaan ensimmäiset POTKUT, pari kertaa sohvalla loikoilleessa käsi mahan päällä on tuntunut ihan käteenkin asti! Mies ei ole vielä päässyt tuntemaan mitään,, mutta joka ilta makaa korva mahan päällä jutellen pikkuselle ja houkutellen sitä möngertämään :) taitaa paisen viikkoa vielä mennä, ennen kuin vastaa isille!! Tänään neuvolassa, kun yritettiin kuunnella sydänääniä innostui pikkanen vaan potkimaan häntä häiritsemään tullutta anturia! ja tunnin senkin jälkeen potki vimmatusti kylkiin! On tuo sellainen virstanpylväs jota odottaa niin kovin emoticon

Nyt on aika säännöllisesti tuntunut pienen myllerrys.emoticon   Silloin tällöin tulee banaanipotkujakin väliin.emoticon
Tänään Napero metelöi klo 11-16 lähes tulkoon taukoamatta!! emoticon Vieläkin kyllä välillä tuntuu jylläys eli ei ole vielä bileet ohi.;) Ei ole ennen tätä tämmöistä pitkää rumpusooloa tullut, vaiks ihan hauskaahan tämä on... emoticon emoticon

Rakas pikku Rumpali<3 19+2

*muoks* kello on nyt siis 21 ja myllerys on jatkunu KOKO PÄIVÄN! Toinen on koko päivän laittanu siellä jalalla koreasti, mamma on ihan ihmeissään että mistä se nyt niin on innostunu (en ainakaan mitään kofeiiniyliannostusta tms ole saanu:D ) No kivaa jos toinen viihtyy yksiössään vaikka sitten möyriskin enemmän... ^^,

meillä myös 19+2 ja mie tässä ihmettelen ett kuvittelenko vaan vai mitä tapahtuu, kun myllertää navan vieressä ? en tajuu kohdun korkeimman kohdan mittaamisesta mitään eikä lääkäri viimeeks mitatessaan ees kertonnu mitä mittas enkä mä tyhmä tajun kysyy .. mutta korkeemmalle ilmeisesti pienokainen pyrkii :) kauhia, puolväli jo ja tuntuu et täs on ihan yhtäkkiä tapahtunnu kaikki kun vasta ooteltiin ett tulis ees se 12vk täyteen ja se tuntu niiiiiin pitkältä ajalta <3

Kyllä se mirr hyvinkin voi olla vauvan myllerrystä..! :) Eikös meillä ala kohdut olla niin ylhäällä että kohta ollaan jo navan yläpuolella (mulla ainakin mielestäni tuntuu se kohdun reuna navan yläpuolella jo). Siellä se pieni tönii ja koittaa saaha yksiöönsä lisää tilaa.. emoticon

Ja on kyllä tosi äkkiä menny viimeset viikot, hyvän tähen KUUKAUDET!! :D maaliskuussahan meillä oli rv 12 ja nyt ollaan jo ylite toukokuun puolivälin, WOU! Kohta huomataan että hitsi pitäis kai pakata sairaalakassi... emoticon

Mulla ensimmäiset liikkeet tuntui jossain rv 16 tienoilla. Tai olettaisin ainakin liikkeiksi :D
Yhtään ei kyllä pysty enää läppäri sylissä olemaan, ku ei tuo oikeen tykkää vissiinkä ku hirmunen riehuminen alkaa masussa.
On aika metka tunne kyllä kun  alkaa kunnolla volttia heittämään.
Ja kaippa nuo alkaa vaan lisääntyyemoticon

moikka. täällä potkut tuntunu kaks viikkoo joka päivä<3

nyt niihin on tullu selviä rytmityksiä. aamu-uninen on meijän poia. muutamia satunnaisia potkuja tulee pitkin päivää, mut itse jumppa alkaa siinä 17 aikoihin<3 näkyy jo ulospäin potkut ja mieski on niitä tuntenu<3 potkut on aivan ihanan tuntusia, mut sitte ku poika päättää- pyöriä ja myllertää, nii on vähän hassun tuntusta:D

Huomasin ensimmäiset liikkeet rv 15+3, kun parin tunnin tanssitreenien jälkeen istuskelin syömässä iltapalaa. Säikähdin, hyvällä tavalla, kun tunne oli aivan erilainen kuin mikään muu vatsassa tai suolistossa tapahtuva tuntemus. En uskaltanut kuitenkaan olla aivan varma, että vauva olisi ollut asialla. 

Viikolla 16 vastaavia "pyörähdyksiä" alkoi kuitenkin tuntua jo lähes joka päivä, joten vauvahan se siellä ilmoitteli itsestään!

Toissa iltana, rv 18+4, tuntui pari kunnon potkua kättä vasten, ja mieskin tunsi ne, joten en pelkästään kuvitellut! Vähän itkuakin tirahti, kun toinen alkaa olla jo niin vahva ja eloisa :)

Oij, on niin ihana lueskella miten ite kunkin salamatkustajat on alkanu potkia.. :) emoticon

Eiks olekin mammat ihanan tuntuista??? emoticon

Meillä on vihdoin tultu siihen vaiheeseen että kunnon potkuja tulee jo päivittäin ja aika paljon, eli tästä eteenpäin ei tartte enää "kytätä" että liikkuukohan se! :D Ja kättä vastenki potkitaan usein, ainaki äitin, isin ei vielä toistaiseksi... emoticon

Napero 19+6 (PUOLIVÄLI!!! :D)

Meillä oli viime viikolla jotenkin hiljaista, vaikka aiemmin tuntui joka päivä enemmän potkuja niin viime viikolla oli hiljaista ja pari pyörähdystä tuntui päivittäin. Nyt viikonloppuna tyyppi intoutui taas riehumaan ja olen todennut että se on varsainen iltavirkku/yökyöpeli :D.. Aamuisin on aina ihan hiljaista.. :)

Tänään tuo pikkunen innostunu sit oikeen kunnolla riehumaan.
Kun istahtaa tai menee makoilemaan, innostuu myllertämään ja potkimaan, pitäis vissiin olla liikkeellä koko ajan ettei tylsisty asukki. emoticon
Kyllä monottaa välillä jo niin, että näkyy.
Rauhottuu useimmiten, kun isi pistää käden masun päälle. Naurettiinkin, että taitaa olla isi joka nousee sitten öisin rauhottelemaan pikkusta ku noin hiljenee aina.
Muutaman potkun on kyllä isällekki näyttäny silti. :)

Heippa kaikille!

Oon jo muutaman viikon lueskellu teiän keskusteluita ja nyt vihdoin päätin kirjautua tänne sivustolle. Olen esikoista odottava nuori nainen ja odotan jo innolla liikkeiden ja potkujen tuntumista.. Tänään neuvolassa sanoi, "ettei mene kauaa, niin alkaa varmasti jo tuntua!" niin pal se pikkanen myllersi siellä masussa. :)

No nyt näistä ei voi kyllä erehtyä! Jippii!!! Pieni jumppailee kyllä aikalailla päivittäin. Sai jonku sätkyn ilmeisesti viime viikon reissusta. :D

Kyllä tuntuu ihanalta! :) Vielä ko isikin tuntis pieneläisen.... heh, pitää aina olla jotai, mitä oottaa. :P

Onnittelut Hansuuh liikkeiden tunnistamisesta!emoticon

Muutama päivä sitten meiän Napero käänty yksiössään jotenki sivuttain pariksi päiväksi ja ensimmäistä kertaa yritti tunkea ittiään "kyljestä läpi", oli kyllä aika julman tuntuista... emoticon Thih.. emoticon Mutta tottelevainen lapsi on jo nyt, sanoin sille leikilläni vessaan mennessä että "saisit kyllä lopettaa sen pissarakon potkimisen" ja pöntöllä ollessa se kävi pönkäämään ittiään mun kylkeen.. emoticon Eikä muitaakseni kahteen päivään sitte rakkoa polkenukaan kun oli kerran asentoa vaihtanu, mutta monta kertaa painoi kylkeen ja kyllä tuntu liikkuminen hankalta, jalkaa en tahtonu saaha nostettua ylös että ois saanu sukan jalkaan.emoticon

Ja nytte on alkanu tuntua myös sormilla hipsuttelua, ei enää pelkkiä potkuja.emoticon Näin sitä hikkupiljaa alkaa tuntea enemmän ja enemmän. :)

Tiiättekö mitä mie ootan kovasti? Vauvan ekaa HIKKAA!! :D hihemoticon

Takaisin