Ensimmäinen ultra

Nyt on käyty äippä polillakin ultrasa ja kaikki on erinomaisesti! [:D] siellä se pikkuinen vaa huitoi pikkusilla kätösillään ja jalatkin vispasi tuhatta ja sataa, kätilö sanoi että ihmeellisen hyvin näkyi kaikki näin varhaisessa vaiheessa, nyt siis laskettu aika todennäköisesti muuttuu..alunperin nyt olisi 13+4 ja tuon ultran mukaan olisinkin 10+4, mutta viimeistä sanaa ei olla vielä laskettuun aikaan sanottu, loppu kuusta uusi ultra ja silloin siellä katsotaan ne niska jutut..ja sikiöseulonnan verikokeessakin jouduin uudestaan käymään koska se tulos ei oo kuulemma kätilön mukaan luotettava kuin vasta viikolla 10, kammoksun verikokeita yli kaiken mutta mitäpä sitä ei tekisi oman pikku lapsen tähden!<3 Ja onnea kaikille muillekin odottajille! [:)]
 
Oma ensimmäinen ultrani oli jo viikolla 6, jolloin sitä hädintuskin näkyi. Se riippuu paikkakunnasta otetaanko alakautta, vai mahan päältä ultra. Yleensä alakautta, eli työnnetään semmoinen kepukka vain alapäähän, ei satu eikä muutenkaan tunnu oikein miltään paitsi viileältä geelin takia. (Muista pyytää paperia ultran jälkeen pyyhkiäksesi alapään, ettei geeliä valu kävellessäsi alushousuihin... :D) Mutta ei mitenkään hirveä kokemus, oikein mukava oli itellä ainaskin, siis toisella ultrauksella, kun se jo näky siellä viikolla 8 :) sydänäänet kuulu ja siinä vaiheessa se itku sitte tuli  Laskettu aika voidaan päätellä tuolloin, mutta muistathan että se on vain suuntaa antava ja tarkemman ajankohdan saa viikoilla 12-13 tehtävässä niskapoimututkimuksessa (vapaaehtoinen), jossa tutkitaan ultralla onko vauvalla mahdollisuutta kehitysvammaan.
 
itselläni oli ensimmäinen ultra tänään, ja viikkoja tässä vaiheessa 12+2[:)]
oli aivan ihanaa nähdä miten pikkuinen touhusi kuvissa[:)] välillä touhusi, sitten väsähti ja sitten alkoi taas touhuta...voi sitä pikkuista[:)]
pikkuinen oli hieman alle 6cm pitkä, ja sydän löi hyvin ja oli muutenkin hyvinvoivan näköinen[:)] niskaturvotusta ei meinattu saada ensin mitattua kun pikkuinen oli huonossa asennossa, joten minut ultrattiin myös vatsan päältä[:)]
 
Moi,

Mulla olisi ensi viikolla varhaisultra yksityisellä ja mietin et laskurin mukaan sydänäänet pitäsi kuulua 3 päivää aikasemmin, mutta todellisuudessa mulla on silloin ultrapäivänä vasta rv6+0, eli meenkö turhaan? Kannattaisiko mennä myöhemmin? Huonoa tässä oli se et tällä lääkärillä oli vaan kerran viikossa aikoja eli se siirtyis sitten viikolla taas eteenpäin ja tämä lääkäri on mun vakkari ollu tässä jonkun aikaa niin tietää meidän asioista jo ennaltaan, en haluisi vaihtaakkaan..
Eka neuvola on tosiaan vasta 3 viikon päästä ja en millään malttaisi odottaa niin pitkään et saan tietää mitä kuuluu, ja kun en tiedä utrataanko neuvolassa ekalla kerralla kun ei hoitaja puhelimessa kertonut muuta kuin että eka käynti kestää n.1-1.5h
Aika menee niin hitaasti =) sekoohan tässä..
 
Jos menee noin aikasin, niin on mahdollista, että vaikka kaikki olisi hyvin niin silti mitään ei näy. Eli jos ei mitään näy, niin ei kannata panikoida. Itse olin viikoilla 7+. Sillon ainakin pitäs näkyä. Oman mielenrauhan takia suosittelisin menemään vasta sillä seuraavalla viikolla. Jos mitään ei tuolloin aiemmin näykään niin se viikon odottelu epätietoisuudessa voi olla aika rankkaa. Mutta ihan itse päätät ja jos sulle on toi aika annettu, niin kai ne olettaa jotain jo silloin löytyvän.
 
Heips!
Mulla oli eka neuvola ja ultra viikolla 10+4. Terkkari ultrasi vatsan päältä ja kuultiin sydänäänet.
Mulla meni eka neuvolakäynnillä melkein se 2 tuntia, kun siinä käytiin perusteellisesti läpi oma terveydentila, ravitsemustottumukset ja kaikki neuvolatoimintaan ja äitiyshuoltoon liittyvät asiat.
Oli se vaan kuule Saku pitkä aika odottaa, kun positiivinen testi tehtiin kotona maaliskuun alussa ja neuvolaan päästiin vasta hutikuun lopulla [:D] ihan vainoharhaisena heiluttiin miehen kanssa että onkohan tämä nyt oikeasti totta [:)]
 
Joo kauheeta kun teksi mieli kertoa kaikille, mut ei tiedä uskaltaako =) Ja sit meinaa vahingossa lipsauttaa kun innoissaan keskustelee ihmisten kanssa.. Hirveetä..

Mä itseasiassa tilasin netistä ajan ja soitin nyt sit sinne ja sitä siirrettiin viikolla eteenpäin eli rv7+ ois nyt sitten se varhaisultra..
Vähän tietysti harmittaa et viellä ei päästy näkemään, mut ei voi mitään.. kaksi piiiitkää viikkoa edessä =)
 
meillä oli tänään eka ultra. viikkoja nyt 7+0, ultrattiin jo nyt koska mulla ollu todella kovia vatsakipuja. Tarkistettiin että matonen on oikeessa paikassa ja siellähän se oli ja sydämen lyönnit näkyi selvästi, mekin ne sieltä erotettiin. Mittoja ei kyllä saanut, kun on niin pieni, mutta arviolta n. 10mm :) Kaikki siis nyt hyvin ja voi hetkeksti huokaista. Kahden viikon päästä seuraava nla-lääkäri ja katsotaan sit uudelleen ja sillon jo mitatkin saadaan. Toivottavasti pysyy siellä ja kaikki menisi hyvin, mutta täälllä siis myöskin kaksi pitkää viikkoa edessä. Tosin ei enää niin pitkiä, kun näkyi selkeä syke ja tieto että pieni oikeassa paikassa on <3

Mulla on kuule Saku ihan samanlainen tunne, että tekis niin mieli kertoa kaikille, mutta ei kuitenkaan halua, jos sit sattuukin kesken menemään niin ei tarvi sit kaikille sitä kertoa.. En voi kuvitellakaan millainen tuska se olisi, enkä edes halua ajatella...

Tsemppiä odotukseen, pitkä aika edessa, mutta nopeasti se menee :)
 
Takaisin
Top