Ensimmäinen ultra

MsMila

Silmät suurina ihmettelijä
Moiks, mulla tulossa huomenna ensimmäinen ultra (7+6) ja en oikein mistään löydä tietoa mitä siellä tapahtuu..[8|]

Näillä näkymillä mieheni on tulossa mukaan [:)] ja toivottavasti sieltä sitten näkyykin jotain pientä ja ihmeellistä...?
Tässäkö vaiheessa se LA sitten selviää, vaikka näillä näkymillä sen jo tiedänkin (nettilaskuria käyttäen)

Onko tämä ensimmäinen ultra sisältä vai vatsan päältä?
 
Mulla oli ensimmäinen ultra vasta viikolla 13. :o Sikiöseulonta, se oli toki vapaaehtoinen. Sielä näkyi silloin jo ihan selvä ihminen, osrmet ja kaikki.[:)][:)][:)]
Mulla ainakin otettiin ultraa ensin sisäkautta ja kyllä sitte mahan päältäkin =) Ja kuviakin sieltä sai mukaansa [:)]
Meillä kun oli se sikiöseulonta, niin sielä sai myös tietää np:n eli niskapoimun turvotuksen, eli onko riskiä sairastaa jotain cp vammaa yms. :o

Kyllä teilläkin sielä varmasti pienen pieni vauveli näkyy :) Onnea ja Tsemppiä sinne !
 
Meillä ensimmäinen ultra tehtiin rv 8 ja sisäkautta. Käsitykseni mukaan pikkuinen on silloin vielä liian pieni, että olisi näkynyt masun päältä. Ei siellä vielä paljoa tuolloin näkynyt, sellainen papu, jolla oli mittaa alle alle 20mm. Sydän sykki jo tuolloin ja oli aika ihmeellistä kuulla se pikkuinen jumputus[:)] Mutta ei paljon muuta tehty, nopea toimitus oli ja yksityisellä käytiin. Kauemminkin olisi voinut katsella sitä ihmettä [;)]

Niin ja tosiaan kuvia saatiin kanssa mukaan pikku Myrtistä. Laitan nyt tähän liitteeksi, kun tuli sellainen fiilistelyolo[:D] Tuossa siis meidän pikkuinen rv 8+2

Toki saatiin vahvistusta lasketusta ajasta. Laskettuaika saattaa muuttua vielä np-ultrassa, kun silloin se pikkuinen on sitten jo paljon isompi, niin nähdään paremmin niitä mittoja. Molemmat ultrat on meillä antanut saman lasketun ajan, mutta neuvolantäti pitää kiinni siitä lasketusta ajasta, mikä on kuukautisten mukaan 4 päivää aikaisemmin. Mutta eihän se lapsi synny kuin harvoin laskettuna aikana, joten ei mua ainakaan haittaa päivän päälle kuka mitäkin laskettua aikaa käyttää, kunhan pikkuinen putkahtaa meille viimeistään syyskuun puolivälissä[:D]

 
Mulla oli varhaisultra rv 7... otettiin sisäkautta ja siinä varmistettiin että kuinka monta sikiötä on, onko oikeassa paikassa ja onko sikiö elossa. Saatiin selville myös laskettu aika..

Hienointa hetkessä oli kun kuuli sydänäänet, vaikka kokoa pikkasella oli tuolloin vain 8.8mm :)
 
Meillä ekan neuvolan yhteydessä oli myös ultra, 8+3 kävimme siellä. Vessassa ei saanut käydä useampaan tuntiin ennen ultraa ja terkkari ultrasi mahan päältä. Siellä näkyi vain melko pikkuruinen papunen, ei kovin kummoinen laite heillä käytössään. Mutta näkyipä kuitenkin [:)] Ja samalla kuulimme sydänäänet <3
 
Voi ei mitä kuvia! Ihan nousi vedet silmiin [:)] Jännittynein fiiliksin odotellaan omaa varhaisultraa, joka on kahen viikon päästä. Toivottavasti sielläkin on tuollainen ihana sykkivä papunen [:)]
 
Ihania kuvia pienistä, itse jouduin lähtemään sieltä lääkäristä tyhjin käsin [:(]

Mulle se tehtiin myös sisäkautta ja lääkäri käski ennen aloitusta käymään vessassa [:D]

Lääkäri ei meinan löytää sieltä mitään, sanoi että huonosti näkyi vaan tyhjä ontelo [:(] ja kyseli sitten kaikkea mahdollista mun oireista ja tuntemuksista - mitä ei tällä hetkellä ole muuta ku mahassa väillä vaan kiertää ja kiertää ja kiertää [:'(]

Lopulta se sitten löysi sen pienen ja vaikka tosi huonosti näkyi niin kyllä siellä ihan selvästi sydän sykki [:)]  meinas itku tulla.

Ainoa oli että on liian sumeeta saada hyvää kuvaa ja ei mitenkään pysty ottaa mittoja, joten lähdettiin sieltä sitten (hieman) pettyneenä pois. Ens viikolla mulla on sitten toinen ultra 8+6 ja kuulemma sillon pitäisi näkyä jo vähän paremmin.

Olin niin odottanut että olisin saanut meidän vauvasta kuvan mukaan, olisi ehkä sitten tuntunut vähän todellisemmalta....
 
Joo, olen tosi iloinen että näin vihdoin sen sykkivän sydämmen... nyt yritän vaan odotella ens viikoon, onneksi on muitten kuvia täällä mitä voin ihailla sillä välilä [:)] 
 
Hui kun mä ekaks säikähdin sun vistiä lukiessa et siel ei pikkuista ollutkaan![:-] Välillä ne lääkärit piti kyllä jännityksessä alkuraskaudessa, meidän pikkuisella ei rv 14+ meinattu saada sydänääniä dopplerilla kuulumaan mut onneksi oli kuitenkin kaikki hyvin.
Onnea paljon teille!
 
Säikähdin itsekin... kiitos ja kyllä jännitti ja jännittää aika paljon tuleva... onhan kaikille vauvat aina tärkeät mutta tämä on meidän ensimmäinen (ja 1 pas luonolliseen kiertoon) niin jännittää niin kamalasti kaikki mahdollinen..
 
Yritä kuitenkin muistaa myös nauttia tästä ainutlaatuisesta esikoisen odotuksesta!
Niin kauheeta ja ihanaa kun se yhtäaikaa onkin... [:)]
Itsellä meni varmaan puoleen väliin saakka niin pelätessä kaikkea et ei oikein osannut nauttia.
 
Meillä eka ultra ensi ma jolloin menossa rv 7+1. Jänskättää kamalasti jossei siellä mitään näykään, en kestäisi sitä :( Yksi keskenmeno oli jo liikaa.
 
Mä meen neuvolaan ekaa kertaa 20.4. mutta tuskin nyt mitään alkuraskauden uä:tä vielä saa [:@] Meen sitten yksityiselle seuraavana päivänä, kun mun on pakko saada tietää, että toukka on oikeassa paikassa....niin joo ja silloin on menossa rv7+1
 
mulla oli tänään ensimmäinen neuvola lääkäri käynti missä tehtiin gynekologinen tutkimus sekä ultrattiin masun päältä..oli kyllä aika ihmeellistä kun näki että siellä oli pieni ihmisen alku [:)] raskausviikkoja mulla siis 11+4 [:)] jäi vaan harmittaa kun se laite oli vähän epäkunnossa niin en saanut mitään kuvia eikä myöskään sydänääniä pystynyt kuuntelemaan [:(] mutta kaikki on lääkärin mukaan kuitenkin hyvin [:)] nyt jännitetään ensi viikkon kun on äippäpolilla ultra ja sinne tulee miehenikin mukaan ja sieltä saa kuulemma kuvia ja sydänäänetkin kuunnellaan [:D] on tämä odottaminen niin ihanaa aikaa kyllä [:)]
 
Se oli niin koskettavaa ja ihanaa ja uskomatonta nähdä
ensimmäisen kerran se oma pieni ihmisen alkku joka
kasvaa sisällä. Aivan täysin jo mini ihminen <3[:)]

Tsemppiä ja onnea teille alkutaipaleella oleville ![:)]
 
Mullahan epäiltiin keskenmenoa joskus 6 raskausviikon tienoilla ja sitten kävin tk ssa sisä ultrassa ja nainen sanoin että mitää ei näy. Ja keskussairaalassa sitten gyne sanoi että ompa ollu kumma lääkäri kun kaikkihan on ihan kunnossa ja täällä on vauveli ja sydänkin sykkii loistavasti ja itse vielä näin kuvasta sen pienen sykkivän pisteen <3
 
moikka!

mulla on eka ultra 13pv tätä kuuta, eli ens viikon tiistaina. vähän jännittää että miten siellä menee, ja siinä vaiheessa viikkoja on siis 12+1.. oon alkuraskauden ekoina viikkoina vähän jännitelly, et onkohan pikkunen varmasti oikeessa paikassa ja muutenkin miettiny et onkohan kaikki hyvin.

muutenkin kyllä vähän jännittää montako pikkusta sieltä on tulossa [:)] varmaan nähdyt unet vähän sekottaa päätä, oon kolmena peräkkäisenä yönä nähny unta vauvoista. ekana yönä näin, että olisin saanut pojan, seuraavana yönä tytön ja nyt viime yönä näin sellaista unta, ettei sukupuolta edes tiedetty, vaikka vauva oli jo syntynyt [:D] ja muutenkin mietityttää kun on tuo vatsan seutu mukavasti pyöristynyt. [:)]
ja kiva kuulla että sieltä saa kuvia mukaan, saa sitten esitellä tuleville isovanhemmille miltä pikkuinen näyttää [:)]
 
Takaisin
Top