Mä en ole ostanut vielä mitään, enkä ostakaan ainakaan ennen nt-ultraa. Sit vois alkaa katteleen turvakaukaloa, koska haluan sellasen minkä saa meidän vaunurunkoon kiinni. Esikoiselle saatiin veljen perheeltä kaukalo lainaan, mut nyt haluan tosiaan vaunuihin sopivan, kun pitää liikkua varmasti enemmän, ihan jo esikoisen takia.
Muuten odottelen, et sukupuoli selviää, et pitääkö laittaa kaikki meidän tyttövaatteet myyntiin ja etsiä pojalle vaatteita. Niitäkin kyllä löytyy varmasti hyvin lähipiiristä. Meille on periaatteessa sama kumpi tulee,mut tykkään et voi vähän varautua. Aina sanotaan, et ehtiihän sitä sitten, kun vauva syntyy, mutta kokemuksesta voin sanoa, et kaikki vauvat ei vaan oo sellasia et niiden kanssa noin vain liikutaan siellä täällä... Tai siis itsestä ei siihen ollut, kun yksi vain huusi autossa, vaunuissa, jne. (Refluksi, allergiat + matkapahoinvointi... )
Esikoiselle hankin paljon vaatteita ja muita tarvikkeita etukäteen. Sit sain huomata et monet niistä ah niin ihanista vaatteista oli tosi epäkäytännöllisiä tai ei vain toiminu meidän vauvalla. Et jos ekalle hankkii, niin ei ehkä kannata hirveitä varastoja kuitenkaan hankkia, vaan sit ostaa tarvittaessa lisää niitä mitä itse tykkää käyttää. Meillä esim. Potkuhousut tai puolipotkarit eitoiminu ollenkaan, koska neiti potki aina jalkansa yhteen lahkeeseen tai sykkyrälle sisään. Ja kaikki oli sanonu et ne on niin näppärät, ku ei tarvi sukkia erikseen jne. Sit ite tykkäsin kietaisubodeista vauvan ollessa ihan pieni, ku mua pelotti vetää body pään yli. :)
Mut siis joo tarkotus oli sanoa lähinnä, et vaatteita kannattaa kyllä ostaa käytettynä, niitä käytetään niin lyhkäsen aikaa ja usein löytää ihan murto-osalla oikeasta hinnasta muutaman kerran käytettyjä vaatteita. Toki myös paljon kuraakin on tarjolla.