Ensimmäinen lapsi

LeeAnn

Oman äänensä löytänyt
Kyselisin kaikilta ensimmäisen lapsen suhteen, onko kyseessä ollut ns.suunniteltu raskaus vai "tulee kun tulee"?
 
Meillä se oli sellainen tulee kun tulee juttu.. Ja se tulikin niin äkkiä, etten osannut kun järkyttyä. :grin Ja se päätyi keskenmenoon.
Keskenmenon jälkeen oli miltei pakkomielle raskautua. HuLLua.
 
Meillä yritystä 15kk, sit ajateltiin et lomien jälkeen käydään lääkärissä, et jos helpolla vaikka selviäis mikä on esteenä (näin muutamalla ystävällä on ollut), mutta eipä nyt tarvikaan mennä lääkärille - sen takia..
Idealla tulee kun tulee - mutta mahdollisimman pian kiitos :) ikää mulla siis 33, eikä yhdeksi olisi tarkoitus lapsilukua jättää, niin ihan kiva jos 34 v tulee eka ni hyvinhän siinä ehtii muutaman tehdä (voi ku ois ni helppoa..) ennen kriittistä 40v ikää. Vaikka miehen äiti sai viimeisen kyllä ihan hyvin 46 vuotiaana :)
 
Kolme vuotta oli yritystä, kunnes tulin raskaaksi. Tästä seuras keskeytynyt keskenmeno ja nyt heti seuraavasta mahdollisesta kierrosta uudelleen raskaana. :)
 
Meillä suunniteltu, itse oon kuumeisesti odottanut että milloin plussaa. Varmistin juuri aamulla raskauteni digitaalisella ja näytti 2-3 vkoa. Ihanaa!!!
Mutta mitä nyt sitten pitäisi tehdä? Minulla ei mitään käsitystä.
 
Svea, soitat terveyskeskukseen ja varaat ajan raskausajan neuvolaan. Kertovat siellä kyllä kaiken. Sitä odotellessa voit katsoa thl:n kotisivuilta raskausajan vältettävien ruoka-aineiden listan. En puhelimella pääse sitä helposti linkittämään, mutta löytyy helposti googlettamalla.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä oli raskautuminen odotettu juttu.. Joka kk maaliskuusta alkaen on pelolla ja jännityksellä ootettu kierron loppupäiviä...
Tässä välissä yks varhainen keskenmeno. Mutta nyt onnellisesti rv 8+5 :)
 
Täällä on kyllä yritetty. Onneksi vain puoli vuotta kesti ja sit tärppäs :)
 
Meillä tasan vuosi yritystä ja tammikuusta alkaen apuna oli clomifen-lääkitys, kun ei omaa ovista kuulunut. Ei tärpännyt ja clomit loppuivat. Ensimmäinen luomukierto ja täytenä yllätyksenä tuli, kun raskaustesti näyttikin plussaa! :love017
 
Itsellä ensimmäinen raskaus päättyi myös keskeytyneeseen keskenmenoon, toinen myös keskenmenoon ja kolmannesta on todisteena tämä 2,5vuotias raivoroope :wink ..nyt jännään,miten tämä neljäs etenee, aika nopsaan plussa meillekin ilmaantui.
 
Haluisin sanoa, että ihan rennolla "tulee jos on tullakseen"-asenteella oltiin liikenteessä.. Tosiasiassa kyllä ihan yrittämällä yritettiin reilu puoli vuotta :) Pitkään ylipäätään pähkäiltiin, että halutaanko ollenkaan lapsia. Aika myöhäiseen vaiheeseen tämä projeti sitten jäikin, kun meikäläisellä ikää jo 35 vuotta.. Me ollaan vähän myöhäisherännäisiä:)
 
Meillä asiasta oli puhuttu jo todella pitkään ja yhdessä sovittu, että lupa vaaville annetaan tulla, kun häät ovat ohi (11/2013)..tosta lähtien sitten kunnon yritystä ja nyt elokuussa sitten ensimmäinen plussa.
 
Hönönen, täällä toiset "myöhäisherännäiset" mulla on ikää 34 :)
Olen aina pitänyt lapsista, mutta emme ole ajatelleet hankkivamme omia.
 
Me päätettiin että tulee kun tulee tuolla huhtikuussa ja nyt sitten tärppäsi, tais kahdet kuukautiset ehtiä tulla. Ensin ei meinannut kuukautisia kuulua ollenkaan kun jätin pillerit pois, taisi mennä 6-7 viikkoa ensimmäisiin. Tästäkin johtuen ajattelin että elimistö vielä ihan sekaisin kun tullut pillereitä popsittua sellaset 15 vuotta, kuvittelin siis että menisi paljon kauemmine että tärppää. Mutta yllättävän nopeasti sitten kuitenkin tärppäsi ja hyvä näin. :)
 
Me yritettiin vaihtelevasti 2 vuotta ja 3 kuukautta. Siihen mahtui kaksi varhaista keskenmenoa ja lapsettomuustutkimukset ehdittiin käydä läpi, vaikka mitään vikaa ei löytynytkään. Välillä ovistikkujen kanssa yrittämällä yritystä ja välillä koitettiin unohtaa koko asia, etenkin keskenmenojen jälkeen. Nyt 6+0 ja kaikki peukut ja varpaankynnetkin pystyssä, että päästään perille asti :bounce
 
Lopetin pillerit toukokuussa ja ajateltiin, että jos nyt tulee niin on erittäin tervetullut :) Ja niinhän se lätkähti kaksi viivaa testiin elokuun alussa :)
 
Me ajateltiin ensin että vähän myöhemmin voisi tulla, mutta vauvakuume voitti, joten ajateltiin että saa tulla jos on tullakseen, ja hetihän tuo tärppäsi, oli siinä silti sulattelemista, kun niin äkkiä kävi =)
 
Takaisin
Top