Ensimmäinen isänpäivä

KisMet

Näppärä viestien naputtelija
Isänpäivä lähestyy kovaa vauhtia, mitä kivaa olette ajatelleet ekana isänpäivänä uusille isille keksiä?
Musta tämä eka isänpäivä on jollain tapaa erityisempi.
Listataanko tähän ideoita joita saa muutkin lainata?

Mä olen miettinyt "isyyspakkausta" nyt kun se jäi raskausaikana tekemättä.
Sisälle Sisuja, vapaailta-kortti, yms.
www.isyyspakkaus.fi sivuilla on paljon paitoja, ruokalappuja ym. mitä voi tilata omillakin teksteillä ja yksi kiva idea on vaikka muki valokuvalla.
 
Minä olen miettinyt että pitäisikö tehdä semmoinen kliseinen kädenjälkitaulu [:D]
Tai sitten joku isä-paita vaikka. Oikeastaan sehän onkin hyvä ja helppo idea, tilaa vaan netistä Miljan kuvalla [:)]
 
Tää oli KisMet tosi hyvä ketju! Mäkin oon koittanu pohtia.. Toi isyyspakkaus voiskin olla harkitsemisen arvoinen kun mäkään en raskauden aikaan tehnyt!
Mukin tytön kuvalla teetin miehelle synttärilahjaks, ja tykkäs!
 
Mikäs päivä se isänpäivä onkaan? 8 vai 14.11 ?[8|][:D]

Tuo kiinnosti,että tekis jonkun käden jälkitaulun ja lisäis vaikka jalankin jäljet siihen [:)]Olis tosi kiva. Tai sitten tekisi ifolorin sivuilla kirjan,jossa on vaan iisan ja isin yhteiskuvia,olis ihana muisto ensimmäisestä isänpäivästä <3
 
Mie olen vieläkin vähän katkera etten saanut mitään äitienpäivälahjaksi, enkä myöskään synttärilahjaakaan tässä taannoin, on liian kiire kuulemma ostella... [8|]
 
Mutta mie ajattelin teettää hiirimaton jossa on Eemelin kuva.
 
14.11 on tänä vuonna, eli siihen on melkein neljä viikkoa.
Mä mietin jo nyt kun netistä näitä isijuttuja tilattaessa isänpäivän alla on taas pidemmät toimitusajat.
Seppälässä oli viime vuonna joulun alla aivan ihania isi-aiheisia juttuja, oli pyjamaa jossa oli että isi=unikeko ja toilet laukku jossa isi=komee.
Pitäis käydä kattomassa onko tänä vuonna jotain samantyylistä.
En kyllä tiedä olivatko myynnissä jo ennen isänpäivää, mutta luulis tuollaisten olevan.
Mä hoksasin ne vasta joulun alla.
Kertokaahan jos löydätte jostain kaupasta jotain kivaa [:)]

Meillä on ostettuna sellainen taulu johon saa tehtyä kolmiulotteisena jalkojen kipsivalut.
Ei olla vaan saatu aikaiseksi tehdä niitä [:D]
Joten se taulu jalan tai kädenjäljillä on mulla pois suljettu, mutta isänpäiväkorttiin meinasin kyllä molemmat ikuistaa.
Millähän ne vois painaa siihen?
Joku mustikkasurvos kai sopii tämän ikäiselle?
Pelkästään ääriviivat piirtämällä tulee niin tylsä...
Sit vois samalla painaa ne vauvakirjaankin.
 
Siis se mustikkasurvos sitten säilyy tai siis pysyy siinä paprulla ja kuivahtaa siihen? ettei heti putoo tai lähe valumaan tai jotain [:D] Minen ainakaan rupee mitään ääriviivoi piirtelee,kun eihän ton lapsen raajat pysy aloillaan niin ei siint tuu yhtää mitään [:D]

Mä näin kanssa lastentarvike liikkeessä kerran nuo kipsivalu-hommat. Siin oli erijuttuihin,voi tehdä omasta raskausmasusta,mutta se nyt on vähän liian myöhäistä,mutta just lapsen jalat ja kädet..yms. Myyjä sanoi kun kommentoin,että kivat noi kipsit,niin se sanoi,että on joo,kärsivällisyyttä saa kyllä olla kun niitä tekee [:D] Joten minäkii jätän sen suosiolla.

Mutta toi mustikkataulusottaus kuulostaa kivalta! Kirjottaa alas "Hyvää ensimmäistä isänpäivää toivoo. Iisa 5kk" [:D]
 
Met tehimä ihan sormiväreillä jalanjäljet. Nyt voi olla vähä haastavampaa ko jätkä ei pysy aloillaan.
 
Mä haluaisin kovasti antaa jotain, mikä säilyis muistona ekasta isänpäivästä mutta me ollaan niin hirveesti käytetty jo noita kaikenmaailman valokuvaprinttijuttuja, että ne olis sit ehkä vähän tylsiä... Joten en yhtään tiiä, mitä tekis[&o] Ehkä joku tollanen jalankuvajuttu vois toimia... Huoh, kun on vaikeeta[&:]
 
Me tehtiin kanssa ihan tavallisilla sormiväreillä tossa kesän lopulla käsistä ja jaloista kuvat. Tehtiin mun äidille synttärilahjaksi sellainen iso "taulu" missä oli kaikkien lastenlasten jalat [:D] Tarkotus ois taas tossa jossain vaiheessa tehdä vertailukuvat mutta saa nähdä missä vaiheessa ehtii/jaksaa kun on pikkusen sotkusaa puuhaa oli se sitten mustikalla tai sormiväreillä!

Mut idea on tosiaan aika vähissä...en tiedä, ehkäpä se muki olisi yksi minkä mies voi halutessaan sit viedä kahvimukiksi töihin kun kotona harvemmin on tarvetta...vaareille mietin kalenteria...mut saa ny nähdä [:D]
 
Osuipa muuten tuolla netissä pyöriessä silmään sellanen vinkki, että niitä jalan ja käden kuvia voi painaa myös taikataikinaan. Ei tarvii olla kauaa paikallaan niinku varmaan noissa kipsihommissa...
 
Taikataikina on tuttu juttu,mun täti joskus teki niistä kaikenlaista. Mistä sitä saa? [:)] Siitä voisin tehdä vaikka iisan vaareille jotain.. [:)]
 
Sen taikinan voi tehdä itse, ainakin täältä löyty ohje:

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1521223-taikataikinan-ohje-ketju-aamupaivalta/
 
Me tehtiin kans ihan sormiväreillä jaloista ja käsistä. Haastavaa se olikin.. [:D] Mut onpahan ainakin tallessa nyt muisto, kuin pienet kädet ja jalat neidillä on ollu 

Mullakin on kovasti ollu mietinnässä, että mitähän sitä isänpäiväks.. Tietysti pitää uutta isiä muistaa, muistihan hän minuakin sinä aamuna kun neiti syntyi. Se äitienpäivä on ikuisesti mielessä [:)]
Haluis jotain erityistä, erilaista ja omalaatuista. Mut kun en vaan millään keksi että mitä [>:]
Ja sen vielä pitäs olla semmoinen, jonka saa piiloon isänpäivään saakka [:D]
 
Alotin eilen tekemään ifolorin sivuilla sitä kuvakirjaa isänpäivälahjaksi. Kirjan nimi on " Ensimmäinen isänpäivä" ja kannessa kuva,jossa mies pitää iisaa ekan kerran sylissä sairaalassa käydessään. Kuvia siellä on minusta ja iisasta,iisasta itestään ja isin ja iisan yhteiskuvia,ja jokaisen kuvan alla on joku teksti. Lopussa on hymykuva iisasta ja alla lukee " Hyvää ensimmäistä isänpäivää!! Rakkaudella toivoo: Iisa & äiti" [:)] se nyt tossa latailee vielä noita kuvia,kuhan sais vaan ennen isänpäivää sen niin olis hyvä. Mustikkasotkua aletaan tekemään joku muu päivä.
 
Harmi ku meidän isi ei tee toimisto työtä(tms) niin ei saa jotain valokuvakehystä tms töihin vietyä.. [&o] Se oiski ollu ihana kun ois saanu töihin tytön kuvan kehyksissä.
Mä olen maailman huonoin keksimään lahjoja, ressaan kohta jo joululahjoista ku mitään en keksi kellekään...
 
Mä taidan kanssa käydä ostamassa niitä sormivärejä jos kerran ovat myrkyttömiä.
Päästään tytsyn kanssa ekan kerran askartelemaan [:)]
 
Lyydia~,mä kans [:D] Yks päivä rupesin jo huokailee joululahjojen takia, että mitä kellekin hankkii..
Pitäs vaan aatella silleen, että ajatus on tärkein. Ei niinkään se, mitä antaa. Helpompi sanottu ku tehty.

KisMet, mulle sanovat kaupassa ku olin ostamassa niitä sormivärejä, että eivät oo mitenkään myrkyllisiä. Ja lähtee tosi hyvin ihan vaan lämpimällä vedellä pois [:)] Ku mietin tota mustikkaa, se kun ei varmaan vaatteista lähde kovinkaan hyvin [8|]
 
Me tehtiin suosiolla diili sisarusten kesken että vaan lapsille hommataan joululahjat. Meillä aikuisilla kun kaikkee jo on eikä mitään turhaa roinaa viitti toisille hankkia eikä sitä rahaakaan niin mahottomasti ole niin näillä mennään ja vietetään sitten joulu yhdessä saman katon alla mummolassa, mummon herkuista nauttien (siis miun äidillä ja isällä) <3
 
Meillä oli viime jouluna just tommonen sopimus, et vaan lapsille ostetaan lahjat.. no, mites kävikään.
Syystä tai toisesta jolleki ostettiin jotain, nii pitihän se sit ostaa kaikille muillekin.. jos tänä vuonna onnistuis sitte.
 
Takaisin
Top