Moi kaikille!
Ehkä mäkin uskallan vähän enemmän kirjotella tänne... Forumille olen kyllä kirjottanu jo pitkään aktiivisesti, mutta siitä syystä, että meillä on takana lapsettomuushoitoja, ja täältä on saanu tosi hyvin vertaistukea. :) Meistä ei miehen kanssa kumpikaan ole erityisen lapsirakas eikä mikään vauvahömppäihminen, ja siksi rankkojen ja kalliiden (oltiin yksityisklinikalla) hoitojen aikana ajattelinkin, että tää on varmaan kosto siitä. No, kyllähän ne tonnien hoidot lopulta toi sitten tuloksen, mistä oon tosi helpottunu, vaikkei rahalla kaikkea voikaan mitata, mutta jos mitään vastinetta ei ois tullu, ois se kyllä ollu aika perseestä! (Vaikka valitettavasti lähipiirissä on sellasiakin, joille on just niin käyny.)
Kävin kaksikin kertaa varhaisultrassa, koska näillä hoidoilla kohdunulkoisen riski on suurempi kuin normaalisti. Toinen kerta oli siksi, ettei ekassa viikot vastannu ihan sitä mitä piti ja lääkäri sanoi, että on hyvin voinu lopettaa kasvun. No, tokassa varhaisultrassa kävikin ilmi, että tää oli aluksi kaksoisraskaus, joista toinen oli menny kesken aika alussa ilman mitään vuotoa. Eilen kävin nt-ultrassa, ja siellä kätilö sano sen kuolleen alkion olevan jotenkin "jännässä" paikassa. Kysyin, voiko haitata tätä toista, mutta ei pitäisi... (Ehkä halus vaan rauhotella?) Kätilö määräs mut uuteen, lääkärin tekemään ultraan 4 viikon kuluttua (tai jos ylipäänsä pääsen sinne, koska mä en voi olla töistä pois muuten kuin akuuteissa sairastapauksissa tai sitten tälleen ei-akuuteissa tapauksissa vain, jos hommaan itse sijaisen/sijaiset). Koko ajan on edelleen takaraivossa pelko siitä, että tää toinenkin menee oireettomasti kesken ja hoitoruljanssi pitää alottaa alusta...
Tulipa pitkä teksti, toivottavasti joku jaksoi lukea! Täällä on ainakin muutama muukin hoidoilla onnistunut, tsemppiä myös teille! Ja tottakai kaikille muillekin, jokaiselle tää on uutta ja ensikertaista! :)