Ennenaikainen synnytys

Onko sun Puolikas mahdollista saada joku henkiseksi tueksi sairaalaan jos sinne joudut takaisin lähtemään? Joku napakkasanainen kaveri, äiti, täti? Jos isä on kotona esikoisen kanssa? Helpottaisko se ahdistusta ku ois joku tukihenkilö, joka vois sanoa painavan sanansa jos lähtee keskustelu väärille raiteille ja pahentaa tilannetta?

Pitäishän tuossa ottaa jo potilasasiamieheen yhteyttä, eihän tuossa oo vitunkaan järkeä. Ihan oikeesti. Miten voi olla noin idiootteja henkilökunta pullollaan? Perkelettäkö niiden tehtävänä on toisen tunteita aliarvioida.. Oikein on potilaslähtöistä ja inhimillistä hoitoa. Mutta on tahoja joihin antaa ihan oikeesti palautetta.

Voi jee miten hyvin joensuu edustaa -.-
sinne on just sattunu nämä vähemmän edustavat henkilöt :/
onko sulla miten pitkä matka saikulle ?

Tosiaan tuntu että sattui työvuoroon ne työhönsä kyllästyneet lääkärit jotka eivät jaksaneet tsemapata vaan saivat aikaan tosi pahan mielen.. :/ mutta onneks tilanne edelleen rauhallinen eikä ainakaan vielä oo tarvinnu lähteä takaisin.. Oon miettiny että jos joudun lähtemään nyt lähipäivinä takas niin otan jonkun mukaan, itsellä kun ei välttämättä voimat riitä asiasta väittelyyn.. Matkaa mulla on sairaalaan alle 40km (onhan siinäkin jo tarpeeks muttei onneks monen tunnin matka) ja sitäkin mietin jo että jos menisin muutamaks päiväks kaverin luo yöksi joka asuu sairaalan vieressä :) yritän elää hetken kerrallaan ja kuuntelen itteeni ja vauvaa koko ajan ettei tule liian kiire lähtö..jännä kyllä ettei kotona ollessa ole tullut yhtään supistusta kun sairaalassa niitä tuli koko ajan.. oon päättänyt pysyä kasassa vielä monta viikkoa! :D

Pahus. Lähdettiin koko perheen voimin käyttämään auto renkaanvaihdossa, meidän renkaat on mun isällä säilössä kun siellä on nosturit ja kaikki, ja sinne ajaa pari tuntia suuntaansa. Mun velikii tuli sinne oman lapsensa kanssa, meidän muksuilla on kuukausi ikäeroa. Voi vitsi niillä oli kivaa, miekii pääsin miehen kaa saunaan pitkästä aikaa.

Alko vähän hymy hyytyä ku alko olla kotiinlähtö käsillä ja alko seisoessa tuntua viiltäviä kipuja kohdunsuulla. Ja nyt illallakii ku olin pystyssä ni viilsviils. Ja sit tuli limatulppaa joku 2 tl ku kävin vessassa. Vauva tuntuu olevan alhaalla ja oon ihan harhanen että miks sen liikkeet tuntuu näin selvästi, onkohan mulla tarpeeks lapsivettä, onko tää valkovuoto nyt liian vetistä jne. Huomenna pysyn kyllä koko päivän sängyssä. Toivottavasti omassa sängyssä.

Esikoinenkin on kipeä, sille nousi kuume matkan aikana :( onneks se nukkuu nyt hyvin ku lääkittiin se illalla perusteellisesti :)

Eevei, pitäiskö sun varalta soittaa synnärille ja varmistaa että voit rauhassa nukkuu yön yli, kun tilanteesi on nyt tämä?

Ajattelin että makoilen ja jos mitään ei tapahdu, soitan poliklinikalle maanantaiaamuna. Kunhan ei ala supistaa tai vettä vuotaa, pitäs olla ihan jees kunhan makailee eikä kiusaa itteensä.

Pakko kysyä että siis millä tavalla vauvan liikkeet voi tuntua selvemmin jos vettä on liian vähän? Vaikka mulla kaks lasta jo onkin mut kummankaan aikaan vedet ei oo menny ennenku synnytyssalissa niin ei oo kokemusta moisesta..:nailbiting:

Mulla viimeeksi oli korkea lapsiveden meno. Se tuntuu tosi oudolta, ku ne liikkeet on tosi teräviä ja erilaisia, ihanku kohdunseinät olisi tosi herkät, kun se vesi ei samalla tavalla pehmennä niitä. En osaa oikein selittää, se on aika ainutlaatuinen tunne.

No kun miusta kanssa välillä tuntuu että maha on niin herkkä että potkut tuntuu tosi napakoilta ja välilkä jopa sattuu..samoin tuolla tosi alhaalla mahassa tuntuu välillä kun vauva näppäilis sormillaan mahaa kun erottuu niin selvästi..hui..liekkö sit muuten vaan jo kohtu niin herkkä..

Mulla alko ensimmäinen synnytys vesien menolla ja kyllä liikkeet tosiaan sillon tuntuu selvemmin kun ei oo vatsassa mitään "täytettä". Oli mun mielestä vähä pelottavan tuntusta kun vatsa paljon tyhjempi ja tuntu että vauva liikku holtittomasti jos itse liikuin.

Mä olin niin unohtanut ton! Mulla kanssa ensimmäinen synnytys käynnistyi, kun kalvot napsahtivat ylhäältä nukkumaan käydessä. Ajattelin äänestä, että toi vois olla sellanen ääni mikä kuuluu kun kalvot napsahtaa :D Mitään ei kuitenkaan tapahtunut ja kävin nukkumaan. Kun yhden jälkeen nousin pissalle, niin holahti lapsivettä. Mutta ei mitenkään hyökyaaltomaisesti. MUTTA kun ajettiin sairaalaan niin maha oli tosi holtittoman tuntuinen ja taisikin pidellä koko matkan mahasta kiinni. Tuntui että tarvitsee tukea :D

Käväsin synnärillä, ja olisin päässyt osastollekin mutta ihan eri sairaalaan. Onneksi oli sen verran "tötteröä" jäljellä että sain itse päättää että menenkö kotiin vai lähdenkö esim. Helsinkiin. Ei ollut vaikea valinta. Mut nyt pitäs olla sit ihan tosi tosi hissuksiin :shifty: Onneksi ei ole enää kuin alle 3 viikkoa että on 34

Takaisin