Johannaa-94
Oman äänensä löytänyt
Kokemuksia kaivataan. Auttoiko leikkaushoito sinua tulemaan raskaaksi?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Minulla ainakin endo oli aiheuttanut niin paljon muutoksia, mm. munasarjojen sijaintiin (munasarjat olivat kiinni toisissaan) ja paljon muutakin ylimääräistä, niin ultran perusteella tehtiin heti leikkauspäätös (magneettikuva myöhemmin toi sitten vielä lisää tietoa minne kaikkialle endo oli levinnyt).Miten todennäköisesti pääsee leikkaukseen? Itsellä vasta todettiin endo, mutta ainakin toinen munasarja ”liimaantunut” kohdun päälle jolloin ei todennäköisesti toimi kovin hyvin…![]()
Mut asetettiin leikkausjonoon (laparoskopiassa endon poistoa) kahden epäonnistuneen ivf:n jälkeen, kun samalla epäiltiin toisen munanjohtimen vuotavan nestettä. Mun kiputilanne myös puolsi leikkausta. Menee juuri noin, että lähete tehdään. Jonotin itse 4,5kk leikkaukseen, vaikka etukäteen puhuttiin puolesta vuodesta. Mutta ensin piti tosiaan ainakin itsellä olla epäonnistuneita hoitoja allaOnko kokemuksia kuinka helppoa on päästä hysteroskopiaan tai laparaskopiaan julkisella? Toimiiko tämä niin, että HUS lisääntymislääketieteen yksikkö tekee erillisen lähetteen eteenpäin naistenklinikalle?