Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Toivotaan että noista olisi sinulle mahd.pian apu!Mulla todettiin krooninen endometriitti ja sain antibioottikuurin. Lisäks gyne käski käyttämään physiofloria ja gyneviaa.
No jep, toivotaan! :)Toivotaan että noista olisi sinulle mahd.pian apu!
You know my story Mutta summasummarum meillä on takana 2 keskeytynyttä keskenmenoa sekä 1-2 kemiallista raskautta eikä yhtään elävää lasta. Jälkimmäisen keskeytyneen keskenmenon jälkeen päädyttiin menemään Dextralle ja yllärinä sieltä löytyi tuo krooninen endometriitti. Mitään oireita mulla ei tuosta ollut eli tuli ihan puskista. Mulla oli niitä plasmasoluja ekalla näytteenottokerralla 37kpl ja nyt uusintareprossa 19kpl. Tän jälkimmäisen repron yhteydessä otettiin myös endom-tutkimus, ja siinä todettiin, että hyviä laktobasilleja olis kuitenkin yli 90% eli noi mun testitulokset on vähän ristiriidassa keskenään Mutta päädyttiin kuitenkin siihen, että otan vielä yhen antibioottikuurin ja sit testataan uudestaan. Eli uutta kiertoa odotellessa! Mutta huh, on tää kyllä yks työmaa.@liija mä sain saman diagnoosin talvella. Minkälainen tausta teillä on? Minkä verran sulla oli niitä plasmasoluja? Ohjattiinko sulle kontrollinäytettä antibioottikuurin jälkeen?
Toivotaan, että sun tilanne on nyt parantunut! :) Tuuthan kertoo miten kävi ja milloin viimeksi olit käyttänyt mm. tuota gyneviaa ja miten kauan sen jälkeen physiofloria ennen uusinta testejä sitten - sitä suun kautta tablettia vissiin? Musta oli ehdottomasti hyvä, että otit uuden erän ab:tä, koska toi on tosi iso toi plasmasolumäärä eli ihan selvä CE edelleen - en olisi tuolla uskaltanut ainakaan itse lähtee siirtämään.. Mieluummin ettei ole yhtäkään plasmasolua ensin. Kertoo myös siitä toi sun tulos, et CE pitäisi myös kontrolloida, ettei riitä et on pelkästään lactobasillit katsonut...Multa ja puolisolta tutkittiin Dextralla kromosomit. Ne oli ok, joten otettiin myös kohdun limakalvonäytteet. Toinen oli nimeltään Repro4 ja siitä tosiaan löytyi se kohonnut plasmasolujen määrä. Toinen oli nimeltään Endom-tutkimus, jossa tutkittiin niitä laktobasilleja ja muistaakseni 13 eri bakteeria, jotka aiheuttaa kroonista endometriittiä. Lääkäri sanoi, että tuo Repro4-näyte matkaa Saksaan ja Endom-näyte puolestaan Italiaan. Molemmat näytteet otettiin viikko ovulaatiosta eli samalla kertaa. Ohjeistus taisi olla, että näytteet tulisi ottaa 6-9 päivää ovulaatiosta. Tuohon Repro4:een sisältyi 4 eri testiä (uterine natural killer cells, uterine plasma cells, uterine regulatory T-cells, endometrial BCL6 expression). Kaikki muut oli mulla ok, mutta noita plasmasoluja tosiaan liikaa. Repro4:n tuloksessa kesti n. 7 päivää ja Endom-tutkimuksessa 10 päivää (lääkäri sanoi, että menee yleensä 2-3 viikkoa, mutta se tulikin nopeammin).
Dextralla mulle suositeltiin Physiofloria (1 kapseli per päivä) sekä Gynevia-geeliä ensin kuurina ja sitten 1-2 kertaa viikossa. Lääkäri suositteli myös Vagibiomia, mutta sitä ei saanut tilattua Suomeen (tai en ainakaan löytänyt mistään). Ekalla kerralla sain Doksisykliini-kuurin (2tbl/pv) ja toisella kerralla sain Atsitromysiinia (2tbl ekana päivänä, sitten 1 tbl per päivä 4 päivän ajan) ja Metronidatsolia (3tbl per päivä 10 päivän ajan).
Kyllä se näytteenotto jonkin verran sattui, mutta oli onneks nopeasti ohi. Eka kerta oli mulla kivuliaampi kuin toinen.
Olin aiemmin hoidossa Ovumialla. Sieltä sain Letrozol-kuurin avuksi. Toisella Letro-kierrolla tärppäsi ja tästä tosiaan tuomiona se 2. keskeytynyt keskenmeno. Ovumian lääkäri totesi mulle, että sellasta sattuu ja näitä alkuraskauden keskenmenoja ei voi tutkia. Sit samana iltana luin Facebook-ryhmästä toistuvista keskenmenoista ja Dextra osui siellä silmään, kun moni sitä suositteli. Seuraavana päivänä varasin sinne ensikäynnin, joka oli tosiaan huhtikuussa. Eli siirryin siis sen takia, että tuolla Ovumialla nostettiin kädet pystyyn ja sanottiin että mitään ei voi tehdä ja mee kotiin yrittämään uudelleen että joillakin ne raskaudet onnistuu ja toisilla taas ei. Dextralla sen sijaan sanottiin, että keskenmenoja voidaan tutkia. Ja onneks menin sinne, kun todennäköinen syykin sitten löytyi.
Seuraava näyte multa otetaan n. 3 viikon päästä ja sitten vasta nähdään, tehosiko noi toiset antibiootit.
Menee vähän ohi alkuperäisestä aiheesta, mutta sopiiko kysyä miksi vaihdoit physioflorin femifloriin kun raskauduit? Itse oon siis käyttänyt noita kumpaakin vähän vaihtelevasti, nyt oon raskaana enkä oikein tiedä mitä kannattaisi käyttää. Olin ajatellut alkaa käyttää taas physiofloria jota ennen raskautumista dextralta juurikin suositeltiin, mutta en oo nyt saanut mitään selkeitä suosituksia niiltä lääkäreiltä mitä tässä raskautumisen jälkeen oon tavannutNäistä on yhä enemmän tehty tutkimuksia viime vuosina. Ei ole varmaan mitään yhtä selvää vastausta, mutta pitäisin sitä mahdollisena. Tässä pari tutkimusta, jos kiinnostaa. Itselläni on adenomyoosi ja siihen on liitetty mm. poikkeavaa mikrobiomia, joka voi muiden tekijöiden joukossa vaikuttaa kiinnittymisongelmiin.
Olen syönyt juurikin tuota Physiofloria ja raskauden aikana tätä, kun löytyi streptokokki b. Femifloria saa siis syödä myös raskaana.
Käytin Physiofloria siirtokierrolla, mutta lopetin raskauden alettua (lähinnä varmaan siksi, ettei mitään ns. ylimääräistä yleensä suositella tutkimustiedon puuttuessa). Femiflorin aloitin streptokokki b:n myötä, koska siinä on yhdistelmä juuri niiden maitohappobakteerien kantoja, joilla oli joissakin tutkimuksissa onnistuttu häätämään bakteeri. Voisin kuvitella kummankin olevan ok, mutta ainakin Femiflorin pitäisi olla turvallinen raskauden aikana.Menee vähän ohi alkuperäisestä aiheesta, mutta sopiiko kysyä miksi vaihdoit physioflorin femifloriin kun raskauduit? Itse oon siis käyttänyt noita kumpaakin vähän vaihtelevasti, nyt oon raskaana enkä oikein tiedä mitä kannattaisi käyttää. Olin ajatellut alkaa käyttää taas physiofloria jota ennen raskautumista dextralta juurikin suositeltiin, mutta en oo nyt saanut mitään selkeitä suosituksia niiltä lääkäreiltä mitä tässä raskautumisen jälkeen oon tavannut
Okei kiitos vastauksesta mulla joku maitohappobakteeri varmasti tarpeen kun toistuvien emätintulehdusten vuoksi joudun käyttämään estolääkityksenä viikottaista antibioottia, muutenkin koko mikrobiomi varmasti ihan sekaisin keskenmenon myötä tulleen kohtutulehduksen ja useamman antibioottikuurin myötä mutta eipä tuohon osannut edes tulehduksiin erikoistunut gyne sanoa kumpi ois parempi vai siirtyykö lopulta kummastakaan maitohappobakteerit perille astiKäytin Physiofloria siirtokierrolla, mutta lopetin raskauden alettua (lähinnä varmaan siksi, ettei mitään ns. ylimääräistä yleensä suositella tutkimustiedon puuttuessa). Femiflorin aloitin streptokokki b:n myötä, koska siinä on yhdistelmä juuri niiden maitohappobakteerien kantoja, joilla oli joissakin tutkimuksissa onnistuttu häätämään bakteeri. Voisin kuvitella kummankin olevan ok, mutta ainakin Femiflorin pitäisi olla turvallinen raskauden aikana.
Käyttäisin ehdottomasti jotain maitohappobakteeria, jos olisi antibioottikuureja takana. Ja lääkäreiden tietämättömyys kuulostaa myös valitettavan tutulta. Itse olen lukenut lähinnä streptokokin häätämiseen liittyviä tutkimuksia, mutta toistaiseksi ei ole tullut vastaan sellaisia, joissa maitohappobakteereista olisi ollut haittaa. Eli siinä mielessä voisi kuvitella olevan kohtuu turvallista. Tässä yksi metatutkimus aiheesta, jos kiinnostaa lukea enemmän: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0266613821002837. Ainakin siitä näkee millaisilla maitohappobakteereilla tutkimuksia on tehty.Okei kiitos vastauksesta mulla joku maitohappobakteeri varmasti tarpeen kun toistuvien emätintulehdusten vuoksi joudun käyttämään estolääkityksenä viikottaista antibioottia, muutenkin koko mikrobiomi varmasti ihan sekaisin keskenmenon myötä tulleen kohtutulehduksen ja useamman antibioottikuurin myötä mutta eipä tuohon osannut edes tulehduksiin erikoistunut gyne sanoa kumpi ois parempi vai siirtyykö lopulta kummastakaan maitohappobakteerit perille asti
Okei kiitos paljon, täytyy lukaista!Käyttäisin ehdottomasti jotain maitohappobakteeria, jos olisi antibioottikuureja takana. Ja lääkäreiden tietämättömyys kuulostaa myös valitettavan tutulta. Itse olen lukenut lähinnä streptokokin häätämiseen liittyviä tutkimuksia, mutta toistaiseksi ei ole tullut vastaan sellaisia, joissa maitohappobakteereista olisi ollut haittaa. Eli siinä mielessä voisi kuvitella olevan kohtuu turvallista. Tässä yksi metatutkimus aiheesta, jos kiinnostaa lukea enemmän: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0266613821002837. Ainakin siitä näkee millaisilla maitohappobakteereilla tutkimuksia on tehty.
Physiofloria on siis ollut myös alakautta laitettavana mut sitä ei oo missään markkinoilla saatavilla tällä hetkellä. Gynevia ei oo siis maitohappoa mut sitä suositellaan Dextralta jos on ollut tota mikrobiomi/ tulehdus hommaa.Oon nyt syönyt tuota Physiofloria, mutta mietin että voisin vielä hommata jotain alakautta laitettavaa maitohappoa, koska miksei. Vaikea vaan valita, että mitä. Dextrasta ilmeisesti oli suositeltu Gynevia-geeliä? Mietin tässä sen ja Vagisan-puikkojen välillä, kumpi on parempi vai onko näissä käytännössä mitään suurta eroa.
Jep, tilaisin alakautta laitettavaa Physiofloria jos vain olisi saatavilla Mulla nyt ei ole mitään hävittävää niin voisin jotain alakautta laitettavaa maitohappoa hommata tuon suun kautta otettavan Physioflorin lisäksi.Physiofloria on siis ollut myös alakautta laitettavana mut sitä ei oo missään markkinoilla saatavilla tällä hetkellä. Gynevia ei oo siis maitohappoa mut sitä suositellaan Dextralta jos on ollut tota mikrobiomi/ tulehdus hommaa.
En usko että se epäsuotuisa pH pysyy pitkään kun mulle silloin suositeltiin sitä jatkettavaksi kerran viikossa eikä sanottu mitään että se voisi vaikuttaa raskautumiseen.Jep, tilaisin alakautta laitettavaa Physiofloria jos vain olisi saatavilla Mulla nyt ei ole mitään hävittävää niin voisin jotain alakautta laitettavaa maitohappoa hommata tuon suun kautta otettavan Physioflorin lisäksi.
Gynevian ainesosissa lukee myös maitohappo ilmeisesti jonkinlainen yhdistelmätuote.
Edit / Gynevian ohjeissa lukee näin: ”Geelin laittamista pitää välttää, jos toivot tulevasi raskaaksi, koska geelin pieni pH-arvo ei ole suotuisa siittiöille.”
En tiedä viitsinkö sitten tilatakaan. Vai kauankohan epäsuotuisa pH pysyy tuon käytön jälkeen? Ja onkohan muilla alakautta laitettavilla maitohappovalmisteilla sama huono vaikutus?
Toi on harmi kun tuota alakautta laitettavaa physiofloria ei saa mistään mulle tuo gynevia ei toiminut, aiheutti kirvelyä, muuten käyttäisin kun sitä dextrasta mullekin suositeltiin kertaviikkoiseen käyttöön. Oon nyt käyttänyt lactal balans puikkoja sen sijaan. Noi maitohappobakteerivalmisteet tosiaan laskee ph:ta, mikä on kai hyvä mikrobiomille, mutta huono siittiöille. Itse en ovulaation aikoihin laittaisi niitä, ennemmin ennen ja jälkeen kuukautisten kun kuukautiset ymmärtääkseni muuttaa ph:ta ja tulee herkemmin tulehduksia.Jep, tilaisin alakautta laitettavaa Physiofloria jos vain olisi saatavilla Mulla nyt ei ole mitään hävittävää niin voisin jotain alakautta laitettavaa maitohappoa hommata tuon suun kautta otettavan Physioflorin lisäksi.
Gynevian ainesosissa lukee myös maitohappo ilmeisesti jonkinlainen yhdistelmätuote.
Edit / Gynevian ohjeissa lukee näin: ”Geelin laittamista pitää välttää, jos toivot tulevasi raskaaksi, koska geelin pieni pH-arvo ei ole suotuisa siittiöille.”
En tiedä viitsinkö sitten tilatakaan. Vai kauankohan epäsuotuisa pH pysyy tuon käytön jälkeen? Ja onkohan muilla alakautta laitettavilla maitohappovalmisteilla sama huono vaikutus?