Elokuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Wii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo toisilla se ei vissiin tunnu miltään mutta kyllä mulla sattui jonkin verran. Katotaan sitten mitä tuloksia tulee. Sanoivat että jos jotain raskauttavaa löytyy niin tulee kutsu sinne kuulemaan tulokset tai jos ei niin sitten tulee postissa. Että sitä sitten ootellessa.

Hyvin kaunis ja vaimee helinä kuuluu tosta korusta. Ei ainakaan itteeni häiritse yhtään. Se on vaan aika kiva ku se keikkuu tossa massu kummun päällä [:)]
Sain sen korun mukana semmosen lapun missä oli kerrottu korusta niin se on meksikkolainen musiikkibola jonka sisällä on pieni ksylofoni ja vauva kun rupee noin 20 viikon jälkeen kuulemaan niin se rauhottaa sitä masussa ja syntymän jälkeen.

Sadepilvi: Nyt vaan tekemään niitä lantionpohjanlihaksia! Ne venyvät kuitenkin synnytyksessä ja jos ovat jo valmiiksi huonossa kunnossa, on varmasti luvassa virtsankarkailuongelmia.

Basura: tuttavallisia kyllä ollaan. Lapsivuodeosastolla hoitajat ottavat tissistä kiinni ja tunkevat vauvan suuhun. Mutta ei se siellä oudolta tunnu. Siellä on jotenkin kuin toinen maailma ja tulee kyllä huonetovereiden kanssa juteltua kaikki vessapulmat ja muutkin normaalisti aika intiimit asiat.

Minulla oli neuvolassa joku sijainen joka kielsi hyppimästä jumpassa, jotta lantionpohjanlihakset eivät veltostu. Sanoin, että eikös ne siitä hyppimisestä juur vahvistu, jos niitä samalla jännittää. Siihen se täti sitten totesikin, että niin se taitaa ollakin, että hyppimään vaan, jos pystyy sen verran jännittämään, ettei housut kastu kesken jumpan[:)]

Mustikki: outoa että se fysioterapeutti sanoi lantionpohjalihaksista että ei sais puolen välin jälkeen treenata. Ellei oo jotain erityistä syytä. Eiks niitä kuitenkin treenata mm. synnytykseen et osaa jännittää ja rentouttaa niitä? Puhuin asiasta myös mun joogaohjaajan kanssa ja se ihmetteli myös. Kuitenkin jonkun verran asiaan perehtyneenä.. Ja muita odottajia fysioterapeutit kyllä vaan rohkaissut tekemään niitä. Itsekään en näe mitään järkevää syytä olla treenaamatta. Varmaan joku outo uskomus.

voi bofink kuulostaa tosi pelottavalta.. Voin veikata että vähän jännittää.. Eiköhän siellä kaikki ole hyvin, luulis että elimistöllä ois joku luonnon oma suojeluvaisto että ei esimerkiksi voisi tulla raskaaksi silloin jos olisi jotain elimistössä pahasti vikana. Mutta koita olla stressaamatta..helppo se minun on sanoa mutta silti. [:)]

Huonetovereiden kanssa on kyllä mukava jutella jutuista kun kaikki on samassa tilanteessa mutta en mä kyllä siitä tykkää että jos omaa lastani imetän niin joku tulee sitä tissiä tyrkkimään sivusta. Eihän se täti kotiinkaan tuu että parmpi kai se on heti alusta asti opetella itse. Eikä sitäkään nyt ole niin vaikea varmaankaan suullisesti selitellä että "nyt ohjaat sitä nänniä suuhun päin". En oo koskaan tykännyt jos tullaan liian iholle kiinni (perus suomalainen juntti [:D]) niin en usko että se tässäkään tilanteessa olisi yhtään helpompaa.. Alapää juttuihin nyt en voi hirveesti puuttua kun en ees yltä läpsimään [:D] mutta tissit on kyllä vaan mulle ja vauvalle..joskus ehkä miehellekkin..puristelkoon hoitajat omiaan jos on jotain puristeltava [:D] No voihan se ollakin että tulee niin puun takaa se koura ettei refleksit kerkeä heräämään ja se ei sitten tunnukkaan ihan niin pahalle, mutta ajattelin kyllä pitää kovasti niitä käsiä silmällä [:D] mä keskityn ihan olennaiseen [:D] On siinä luultavasti kyllä muutakin mietittävää mut voipahan sitten jälkikäteen vaikka täältä lueskellä että mitä mietti siitä ja mitä sitten tapahtuikaan [:)]

Neljään pitäisi töihin mennä..vähän salaa toivon että illalla sitten vaikka kun pitkästä aikaa taas tekeekin jotain (kröhm..kesä on ollu niin kuuma en oo oikein jaksanu tehä mitään raskasta. [:)]) niin kun rauhottuu niin tuolta mahassa tuntuisi jotain vähän enempikin kuin pari hipaisua.. tahtoo tuntea jo joka päivä ja koko ajan jotain.. Kyllä jos ei se tuon rv20 aikana ala tuntua mitään selvästi niin soitan kyllä neuvolaan jo ennen ultraa ja kysyn että miks näin on.. Ihan tyhmää kun kokoajan joutuu jännittämään, stressaamaan ja odottamaan jotain.

Basura: ... ja puun takaa tulee koura... [:D]
Ei kai ne suhun koske jos sanot ettei saa. Kyllä ne liikkeet alkaa sieltä pikkuhiljaa tuntumaan, älä huoli. Meillä potkittiin eilen illalla ihan hurjana [:)] aikaisemmin aika vaimeena tuntunut mut nyt tuntui selällään kädellä kokeillen ihan selvästi. Ehkä se innostui joogasta.

näimpäs omituista unta taas vaihteeksi.. on ollu koko raskauden ajan hirmu vahvasti poika-olo, ja oon nähny muutaman poikavauva unenkin. mutta nyt oltiin synnyttämässä, ja tyttövauva tuli, ja jotenki oudosti siel ei ollu ketään hoitajia sillon, niin miehen kanssa sitten pakattiin tavaramme ja vauva mukaan ja lähettiin. sitten sairaalan ovilla meiät juostiin kiinni ja nuhdeltiin et eipäs saakkaan lähteä vielä, tehtiin joitakin testejä lapsoselle, ja hoitajat vaa marisi ettei saa enää hyviä tuloksia ku ei heti tehty.  no sitten ku viimein pois päästiin, nii tajuttiin ettei meillä ole mitään tarvikkeita, ei vaatteita ei mitään lapselle, äitiyspakkauskaan ei ollu tullut vielä..eiku euro-hamsteriin, ja sielä alettiin sitten ukon kanssa riiteleen mitä vaatteita ostetaan ja minkä kokosia/värisiä..
oottekos muut nähneet vauvaunia?
jännittää, huomenna neuvola, ja keskiviikkona rakenneultra[:)] hermostuttaa ku ei mitään liikkeitä vielä tunnu, tai sit en vaan tiiä mitä kuullostella.. eilenkii illalla oikeen orientoiduin kuullostelemaan, niin semmosta vähän kuin elohiiri ois käyny mahassa, ja olin jo et jes, nyt liikku, mut sit tuntukin jo samanlainen elohiiritys reidessä, että näin, tuskin se vauva sinne asti potkii vaikka mikä litmanen ois tulossa..
mutta huomenna jos sydänäänet kuulisi, niin jaksaa sitten keskiviikkoon asti, voi ei sitä jännitystä minkä sinne saa kasvatettua..
vakuutuksista, ostin kaksplus-lehen, ja siinä oli artikkeli, oli vaan mainittu että vakuutuksen saamista hankaloittaa jos äitillä on kilpirauhasen vajaatoiminta. onko kellään kokemusta vastaavasta? kun haluaisin kovasti jo syntymättömän lapsen vakuuttaa, mut eikö se nyt onnistukkaan. ja voiko sen vakuutuksen ottaa ukon nimiin? ku hällä on kaikki vakuutukset tapiolassa, nii sieltä jos yrittäs saaha. vai pitääkö sen olla jotenki automaattisesti äidin nimissä? hmm, onkohan nää näitä idiootti kysymyksiä [:D]

Mä oon jostain joskus kuullut, että ratsastajilla voi olla vaikeita synnytyksiä, kun heillä on liian vahvat lantiolihakset tai jotain. Eli jos on liian vahvat lihakset tuolla alhaalla niin voi olla vaikeaa rentouttaa niitä synnytyksessä / Vahvat lihakset myös helposti pistävät vastaan.

Olen jotenkin käsittänyt, että siinä ponnistusvaiheessa olisi tärkeää nimenomaan osata rentouttaa niitä lantionpohjalihaksia ja "antaa periksi". Mutta tämä ei nyt tosiaan ole mitään varmaa tietoa ja omaa kokemusta asiasta mulla ei vielä ole [;)]

Ja hyväkuntoiset lantionpohjalihakset ovat ehkä eri asia kuin "liian" vahvat sellaiset.

Ihanaa sokeri84 ettet säkään tunne mitään! Tai siis ei sillei ihanaa vaan kun tuntuu että mä oon ainut joka ei tunne mitään ja kuitenkin viikkoja jo aika paljon. Mulla vaan rakenne ultraan vielä melkein 2vko aikaa. Tuntuu että pää hajoo tästä huolesta ja stressistä kun jotenkin koko ajan vaan oottaa jotain ja mitään ei tavallaan saa siitä odotuksesta..mut tästä valittelin jo tuonne "pelot" keskusteluun. Sais nyt ees tuon kämppä asian etenemään ja pääsis vaikka muutto rumbaan niin ois ees joku asia pois stressaamasta ja sais muuta ajateltavaa ja pääsis sitä pesää rakentamaan.

Vauvaunia on nähty [:D] Semmoinenkin, missä yhden kaverin 4-vuotias tyttö tuli meille hoitoon, ja muuttuikin äkkiä ihan pikkuvauvaksi jolle rupesin vaihtamaan vaippaa, ja sitä kakkaa tuli ihan järkyttävästi yhtäkkiä kovalla paineella, tursusi käsille ja lattialle ja kakka oli ihan vihreää ryyniä...[;)] Ettei vain tulevat kakkavaipan vaihdot kummittelisi mielessä.....[:D]

Täällä on alkanut ehkä liikkeitä tuntumaan enemmänkin. Semmoisia pikkuruisia, mutta kyllä ne jo vauvan liikkeitä on eikä mitään muuta. Toivottavasti nyt rupeavat tästä vahvistumaan!

"Nettipimennosta" Rauman seudulta selvitty [:D] jo viikko sitten perjantaina itseasiassa, mutta ollut kaikenmoista puuhastelua ettei ole ehtinyt kuin pikaisesti lueskelemaan juttujanne.

Pojantytär oli varsin söpö tapaus, pienihän hää vielä kuin mikäkin, ei kolmea kiloa eikä puolta metriä [:)] meille vissiin niin pientä tulekaan jos täysaikasiksi selvitään.. Mä ollut kuitenkin reilut kolme ja puol kiloa ja 47 senttiä syntyessäni ja tuo mies on ollut 53 senttiä ja VIIS ja puol kiloa [:D] [:)]

Turvaistuimessa ei selvitä ihan halvimmalla mahdollisella [8|] tuohon amerikkalaiseen 'joutuu' ostamaan erillisen telakan ja siihen sitten istuimen. Brio'lla kaikken parhain tuohon autoon ja olikohan se sitten kaikkiaan 189 euroa Eurajoen Taaperossa [8|] .. tarvitsee katsella jos jostain löytyisi halvemmalla, onneksi ei vielä kiirus asian kanssa ole.. sen verran sitten varmaan törsätään että hankitaan sitten turvaistuimeen se ratasosakin niin on kaupoissa käyntikin helpompaa jne..

Liikkeitä täälläkin odotellan jo malttamattomina [8|] toisaalta eipä vielä ole kauheasti mahaakaan.. selviäisiköhän sitä syyskuun synttäreihinsä ilman että tarvitsee koko suvulle ilmottaa [8|] näin toivon ja jos pullahtaa esiin niin sitten en 'ehdi' tarjoamaan synttärikahveita.. Kaikkien kun ei tarvitse edelleenkään tietää tästä raskaudesta [8|]

Hiphei!
Nyt on loma jo melkein ovella, tunnin päästä lähtö [8D]
Lappiin matkamme vie o/

Sinä aikana kun olen poissa niin toivottavasti on kerennyt tulemaan kaikkea jännää luettavaa ennen kun palaan takaisin[:D]
Monilla tosiaan lähiviikoina tulossa se rakenneultra!!!!!!!!

Voikaa kaikki hyvin ja palataan taas [:)]

Lumihietaleelle ja muille joilla loma alkaa niin oikein rentouttavaa lomaa!!! [:)]

Työpäivä ohi ja reilu viikon loma alkakoon! Ihanaa!!
Illalla ku avomies pääsee töistä lähetään kotipuoleen käymään(yökylään) vlopuksi ja viiään noi meidän karvalapset hoitoon sinne. Sitten maanantaina ultran ja tutkimuksen jälkeen suunnataan auto kohti rukaa ja ollaan siellä viis päivää! [:)] Viimesen kerran vielä kaksin, vaikkakin kolmas jo masussa [:)]

Tulipas kuuma ku leikkasin ton takapihan viidakon, meinas työ käsipelin työnnettävä mennä ihan tukkoon heinän määrästä. Vielä jos ton etupihan pikku pläntin ottas. Niin sit olis. Sit laittaa kamoja kasaan reissuja varten [:)]

Muuten hennesille oli tullut masutuubeja kahen paketissa, oli musta ja valkonen, 12,95e, pitihän ne ostaa ku ei olleet kalliita. Jos muitakin kiinnostaa.

Mutta palailen sitten loman jälkeen mukaan keskusteluihin mukaa taas [:)]
Oikein hyvää viikoloppua kaikille!!

Rentouttavia loma matkoja lomailijoille! Ottakaa siitä nyt kaikki irti [:)] toiset ne jo palas oravanpyörään, mut onneks ei sitäkään tarvii kauaa pyöritellä [:D]

Lomilta palattu, ihanaa olla kotona [:)]. En jaksa ihan kaikkea lukea mutta jotain osui silmiin tuolta...

Vauva-lehti: Kiinnostuneet voi laittaa mulle meiliä, olen ko. firmassa töissä ja tietenkin etsin kanssapalstailijoille parhaat tarjoukset [;)] tetskui@gmail.com

ninniw: Etkös olekin ht.nettiläisiä? Pirjo-Petteri paljasti [;)]. Itse olen siellä eri nimellä ja pääosin vain Oulun sennuissa. epelationin olen myös sieltä bongannut, hänkin eri nimellä.

Kreetan reissu oli ihan ok, en tosin haluaisi sinne uudestaan. Kaupunki oli pieni ja 4 päivää olisi riittänyt mainiosti. Hotellikin oli todella vaatimaton mutta oli sentään uima-allas, ilmastointi ja ranta lähellä. Helle ei tuntunut masun kanssa sen raskaammalta, ehkä helpompaakin kun ei ainakaan sitä olutta ja viiniä tullut killitettyä [;)].

Uiminen ja kävely auttoi mun kipeään selkään, olenkin tässä harkinnut josko saisin aikaiseksi aloittaa uimisen. Nuorena piti uiminen lopettaa atooppisen ihon takia, mutta voisihan tuota kokeilla kestäisikö... Kuulemma se olisi parasta liikuntaa mammoille.

Koin ennen reissua myös todella surullisen hetken, kun kerroin serkulleni raskaudesta. Pelkäsin kovasti etukäteen eikä se sitten ollut yhtään odotettua helpompaa. Heillä kuoli pienokainen kohtuun huhtikuussa, muutama viikko rakenneultran jälkeen [:(][:(][:(]. Serkku synnytti pienen kuolleen tytön.

Siitä syystä me ei ostella vielä mitään isompaa, yksi lelu ja body löytyy ja mun kauppakassi on vaihtumassa pikkufarkkuun, iso farkku meillä onkin jo jonkun vuoden ollut.

Tuohon lantionpohja lihasten vahvistukseen täytyy sanoa sen verran että niitä on hyvä vahvistaa raskauden aikana mutta jos vatsalihakset ja lantionpohjalihakset on todella timmissä kunnossa voi synnyttäminen olla vaikeaa. Mutta itse aion kyllä treenata lantionpohjan lihaksia ennen ja jälkeen ja en ainakaan minä antaisi ohjetta olla treenaamatta, olen itsekin fysioterapeuttti. Kannattaa sitten synnytyksen jälkeen panostaa harjoitteluun vielä enemmän.

rozie: Kyllä mä oon "vihreillä sivuilla" joskus kolme-neljä vuotta sitten pyörinyt, mutta en ihan hiljattain. Koko hevosharrastus on ollu telakalla, mitä nyt välillä käyny kavereiden hevoja raapimassa. Yritin viritellä ratsastusharrastusta uudelleen ja kerkesinkin käydä kokonaiset kaks kertaa tunnilla ennen plussaa. Sen jälkeen en ookaan selkään kiivenny, ku kuitenki oon tämmönen tavallinen puskatumpelo. Mutta kyllä tuo Pirjo-Petteri sieltä on lainaa, isäntä kun halusi kaverille jonku sukupuolineutraalin tekonimen, niin sitä saa mitä tilaa. [:D] Kaverit on tuosta tuumannu, että seuraava lienee sitten Jorma-Kyllikki...

Muuten meillä pyöritään samaa arkea ja oravanpyörää, vauva-asioita ei oo ehtiny juuri miettiä. Maanantaina alkaa taas työtkin viiden viikon paussin jälkeen. Mitenkähän ämmän käy?

ninniw: Mullakin on tauolla harrastus, hoidokki lähti vuosi sitten ylläpitoon ja viime syksyn liikuttelin milloin kenenkin kaviokkaita. Selkä meni sitten joulukuussa enkä ole sen jälkeen kuin pari kertaa kokeillut huonolla menestyksellä. Ja nyt sitten jätän selkään kipuamiset ihan suosiolla muille, pitää käydä rapsuttelemassa kavereiden talleilla sitten ihan muuten vaan.

Työnimistä, osalla jo sellainen onkin, voisi tuon omankin paljastaa. Pistin aluksi hanttiin tätä nimeä mutta mies ei muulla nimellä kutsu niin eipä se auta... Ja pakko myöntää että tuntuu luontevalta omaankin suuhun. Eli meidän pikkuruinen kulkee nimellä Nahkis [:D]. Lyhenne Nahkavekkarista...

Meillä työnimenä O-J, joka tulee Omppu-Juhanista. Juhani on miehen (ja hänen isänsä) toinen nimi. Eli tuttavallisesti O-J tai Omppu[:D]

Heippa !
Nyt kyllä hieman jännittää, huomenna aamulla on toi rakenne ultra ja toivottavasti siel selviäis että kumpi sieltä on tulossa.
Jos jollain tulee ennen viikkoja 25-30 hireveetä kutinaa ympäri kehoa ilman että on mitään näppylöitä eikä auta rasvat eikä mikään, kannattaa mennä lääkäriin verikokeisiin. Mulla oli maksa-arvot ja sappiarvot korkeella n. kuukauden ajan ja nyt on syy selvinny, mulla onki sappikivi. Ei tsin pitäis haitata raskauteen, mutta lääkäri juuri sanoi että monella naisella on mutta ei välttämättä ota asiaa niin vakavasti. Mäkin vitkuttelin lääkäriin menoa varmaan 2viikkoo ennenku tuntu et nyt mä kuolen. :D

Mutta, ajattelin vain kertoo et jos sattuis jollain olemaan samaa niin tietää mitä tehdä.

Mukavaa elokuunloppua ja odotus hetkiä :))

Onko muuten kellään tullut mielitekoja kuten iltalukioon, vaikka normaalisti ei todellakaan menis tai jokin pakottava koira kuume? 

Takaisin