Elokuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Wii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oululaiset/ lähistöllä asuvat, jotka aikovat kestovaippailla. Uudella lasten kirppiksellä Limingantullissa oli tosi monessa pöydässä myynnissä kestovaippoja, kuoria jne. Eikös se kirppari oo Vintiökirppis?

wii se uus kirppari on Vintiökirppis joo. En ole vielä käynyt mutta varmaan tulen tutustumaan lähivuoden aikana hyvin :)

basura. äitiyslomalle varmaan jään sitten kun se "virallisesti" alkaa eli joulukuun alussa. Lomista tulee kuitenkin uupelo sitten kesällä ja syksyllä, niin säästän kaikki ylimääräiset sinne. Niin minä voin olla sit palkallisella lomalla kun mies on isäkuukaudella. En kyllä vielä ole tarkkaan selvillä näistä kelan loma- ja raha-asioista, kai ne tässä vielä selviää...

Rahankäyttö: Meillä on yhteinen tili kaikkia taloushankintoja ja asuntolainaa varten ja sinne laitetaan joka kuukausi omilta tileiltä rahaa, palkkojen mukaisessa suhteessa. Joten ei tule mitään ongelmaa kustannusten jaosta, kun yhteiset maksetaan yhteiseltä tililtä. Omalta tililtä oon ostanut kuitenkin äitiysvaatteita ja raskausvitamiineja ja semmoisia.

Mitähän meillä nyt olis menny hankintoihin, ei vielä paljon ... 200 euroa yhdistelmävaunuihin, ehkä max 30 e mun ostamiin vauvanvaatteisiin, ja mun äitiysvaatteisiin ehkä 120 e - tosi vaikea muistaa enää tarkkaan. Paljon on vielä hankittavaa!!!

Huhhuh, eilen yksissä juhlissa yks tuttu (mies) onnitteli vauvasta ja kysyi samantien että miten se maha nyt noin iso on, onko sieltä kaksi tulossa?! [8|][:@]

hihi..eilen kun telkkaria katoin istuilteen tälläsellä polvenkorkusella rahilla niiin kuulu "kopkop"! Se oli eka semmonen mitä ihan oikeesti en voinut kyllä muuksi luulla kuin että pirpana se siellä koputteli! Tuntu ihan samassa kohdassa koputukset ja oli semmonen rytmikäs kuin oveen koputettas kaks kertaa <3 Lisää tommosia [:)]

Sovittiin että mies ostaa isomma ja mä pienemmät. Eiköhän se mee tarpeeks tasan sitten.

Jee! Mullakin tuntui eilen aamulla pari ekaa potkua mistä ei enää voinut erehtyä [:)]
Kävin sitten taas kirpparilla ostamassa pientä... Löysin aivan ihanan kirsikka-retrobodyn, oli pakko ostaa vaikka en vielä tiedä kumpi tulee.Paremmin menee tytölle [;)] Mut jos tulee poika niin onneksi voin antaa kaverille joka saa tytön...
Uuteen neuvolaan sain ajan kuun lopusta, melkein heti ultran jälkeen, kivaa !
Oletteko saanut aikoja perhevalmennuksiin? Minkäköhänlaisia tilaisuuksia ne käytännossä on?

Kannattaa selvitellä noita loma-asioita ajoissa, ettei tule sitten mitään yllätyksiä. Itsekkin olin suunnitellut pitäväni kesäloman sun muut kertyneet pekkaspäivät äippäloman päätteeksi, mutta se ei meidän työpaikkalla käy. Joten pidin talviloman ja pekkaset ennen äitiyslomaa (siis kun esikoista odotin) ja kesäloma minulle maksettiin. Kiukutti kyllä hirmuisesti, kun on työpaikalla tuollainen käytäntö.
Olen myös ajatellut jääväni sitten joulukuun alussa, toivottavasti töissä jaksaisi niin pitkään.

Synnytysvalmennuksessa kävin kerran ja kerran olin hetken. Menin vasta niin myöhään niihin, marraskuussa enkä oikein pystynyt niissä olemaan. Se oli sellaista aikaa kun vaaveli olisi ollut tulossa ulos milloin kylkiluiden läpi ja milloin mistäkin [:D] Meillä päin ne ainakin ovat suurimmaksi osaksi kuuntelua, jotain käytännön rentoutusharjoituksia oli, ja hammashoitaja kävi puhumassa ja sitten synnytyksestä ja vaavelin hoidosta, imetyksestä ja jaksamisesta taisi olla juttua.

Odottelen niin innolla ensimmäisiä potkuja. Siihen vaan on aikaa kun viikkoja kasassa vasta 15 ja risat. Lähiaikoina on ollut pieniä kipuja alavatsassa, olisiko ne sitten niitä kasvukipuja. Vähän vaan jänskättää kun pitää mennä keskiviikkona takaisin töihin ja heti olisi aikamoisen rankka työvuoro tiedossa eli raskaiden nostelua.. Välillä on kouraissut ilkeästi kun olen nostanut alle 10 kiloa painavan koirankin..
Alussa ei ollut kunnolla mitään kunnon pahoinvointia. Nyt on tullut todella helposti huono olo kun on jotain normaalista poikkeavaa tapahtunut. Joskus pienenä oli jännitykseen liittyvää pahaa oloa mutta se sitten jäi pois vuosien saatossa. Olisikohan se nyt sitten tullut takaisin.. Ei yhtään kivaa kun pitää käydä usein oksulla.. Vähän pelottaa millainen olo kun olisi koulutuspäivä tiedossa ja muitakin menoja.. Se paha olo tulee vielä niin helposti ja jopa vähän yllättäen [:'(]

Olen huomannut että vatsallaan en pysty enää nukkumaan samalla tavalla kuin ennen [:D]
Seuraavaan ultraan ja neuvolaan on ajat vasta ensi kuun puolivälin jälkeen. Kauhean pitkä odotus. Onko muillakin paikkakunnilla niin että käyt siellä sen kerran alussa ja hoidetaan ne alun paperihommat. Seuraavan kerran sitten joskus viikoilla 20 ja risat, jos ei ole mitään ongelmia. Jänskättää kun en ole kuullut vielä sydänääniä ollenkaan. Lääkärissä käydessä toukka päätti mennä piiloon ja lääkäri ei sitten saanut niitä ollenkaan kuuluviin. Onneksi ultrassa oli käyty päivää aikaisemmin ja sillloin oli kaikki kunnossa. Ehkä jotenkin kaipaan konkreettista lisää että tajuaa että ihan oikeasti on raskaana. [:)]

Synnytykseen liittyen, meinaan kyllä ottaa mitä tarjotaan. Mähän en suostu niitä kipuja kärsimään yhtään enempää kuin on pakko.

Niin sehän piti vielä kertoa että olimme jo ensimmäisessä perhevalmennuksessa. Pitäjänä oli fysioterapeutti ja aiheena oli raskauden aikainen liikunta ja rentoutuminen. Paljon tuli paperia ja rentoutumisen aikana isät kuorsasi. Tietona jäi käteen että etsi lantionpohjalihakset ja tiedä miten niitä treenataan mutta älä treenaa niitä puolen välin jälkeen tai se vaikeuttaa tyyliin synnytystä.

Itekin oon ruvennut miettimään et jos en kerran missään valmennuksessa tai joogassa meinaa käydä ja luomuna synnyttää niin saattaa olla mahdoton yhtälö. [:D] Näköjään sitä tässäkin asiassa on laiska ja vätys.. [&o]Jos vaikka kirjastosta lainaisi jonkun videon missä neuvotaa synnyttämään, kuhan ei näytettäisi mitään liian tarkkaa live kuvaa repeilevistä paikoista [:'(] [:D]

Mites muitten hormooni hermot? Mulla siinä mielessä hyvin että alussa mies oli mulle kuin ruttoa mutta nyt se on kääntynyt niin että se on ainoa jota siedän ja kaikki muut tuntuu hyppivän silmillä koko ajan! Vähän jänskää mennä to töihin et onko mulla enää yhtään työkaveria sen jälkeen [:D] Suurin osa mun lauseista mitä sanon tai ajattelen alkaa "voi että mua ärsyttäääää.... " [:D]

Ostin sitten tänään 140e vaippa tarpeita nyt ainakin pariks kuukaudeks ja sit vaan tarviin pari isompaa vaippaa ja ehkä lisää harsoja jos tulee kunnon sinappi kone! Tosin musta itestänikin on tullut sinappi kone..onko muilla mahat ollu erittäin toimivia? Enempi oon kuullut että toisinpäin olis mut mulla toimii suoli kyllä vallan mainiosti..liiankin mainiosti.. Sit ostin vielä kantoliinan. Se oli semmonen omakotitalon autotalli mistä löyty maahan tuoja ja sillä naisella oli itellään 5 lasta että ihan hyvin neuvo miten nuo vaipat toimii. On vähän varmempi olo kun on ees jollain tavalla valmistautunut.

Miehen asuntoa ei sitten ollut eilen käynyt katsomassa kukaan..ja kuulemma seuraavan näytön saa vasta ensi viikolle! Taidettiin ottaa vähän huono välittäjä kun tuntuu noin hitaasti kaikki toimivan. Sanoi ettei ihmiset tullut kun on liian kuuma ja ihmiset mökeillä jne.. Ite veikkaan että kun on kuitenkin semmonen "poikamies poksi" asunto niin taisivan suurin osa kiinnostuneista nukkua rapulaansa sunnuntaina klo 17.30.. Vois kai tuotakin nyt vähän pelata kohdeyleisön mukaan että millainen ostaja mahd olisi niin järjestäisi sitten näytönkin sellaiseen aikaan. Mutta nyt saadaan vissiin sit viimeistään heittää hyvästit sille unelma talolle.. Nyt ei ainakaan uskalla käsiraha kauppaa vielä tehdä. En vaan oikein usko että kahden koiran kanssa ja lapsen kanssa saadaan mitään remontiia mihinkään tehtyä..vielä miehen töissäkin pitäisi käydä ja ei oikein ole varaa kuin niihin joita pitäisi kunnostaa.. Paitsi tähän unelmaan olisi [:(]

Mustikki mistä päin sä olitkaan? Aika aikaisin olette perhevalmennukseen päässeet? mutta kai niitä ei kovin usein vuoden aikana järjestetäkään. Minäkin haluisin. (En edes tiedä järkätäänkö Oulussa semmoisia. -tietääkö joku??) Mitäs muita aiheita sielä on tulossa?

Tuo oli mulle ihan uus tieto että puolenvälin jälkeen ei saisi reenata lantionpohjalihaksia![:-] Minä kun ajattelin vasta tässä aloitella, jos vaan muistaisi joskus ryhtyä puuhaan... [8|] Olis pitäny aiemminkin, ja jo ennen raskautta, tiedetään...[:)] Eikä ole puoleenväliin montaa viikkoa, huomenna tulee 18 täyteen.

En mäkään ole voinut nukkua mahallani pitkään aikaan. Enkä oikeen selälläänkään enää. Omituiset kylkiasennot on ainoat joissa on hyvä nukkua. Jossain taisi lukeakin että näihin aikoihin kohtu alkais painaa alaonttolaskimoa joten ei kannatteiskaan enää nukkua selällään.

Ja nurinaa, se äitiysjooga mihin ajattelin mennä, pidetään sunnuntaisin klo 20. Niin myöhään! Mitenhän sitä jaksaa enää siihen aikaan lähteä mihinkään.[>:][>:][>:]

Mutta mun paha olo alkaa väistyä! [;)] Nyt jo monta päivää edellisestä oksusta ja ruokakin maistuu hyvin. Jei!!

Meillä täällä jyväskylässä on perhevalmennusta ihan loppuvuodesta marraskuussa ja joulukuussa. Sitten synnytysvalmennukseen vasta viikon 32 jälkeen että on tuoreessa muistissa. Kun sitä järjestetään keskusairaalalla joka viikon lauantai. Meinasin mennä kaikkii mitä vaan järjestetään, paitsi kerran siihen synnytysvalmennukseen [:)]
Huomenna meen keskustassa järjestettävään raskaus ajan liikunta ja voimistelu juttuun. Kestää 2,5 h. Onko basura tulossa? Alkaa 16.30. Sain viime kerralla lapun neuvolasta jossa olis useita aikoja, niin sano että toi olisi hyvä aika ku ei oo vielä niin mahottoman pitkällä niin sais hyviä vinkkejä loppuraskauteen.

Missäs vaiheessa se viiva tulee masuun jos on tullakseen? Ja eikö se poikavauvoista tuu?
Itellä ei oo, vaikka masu näyttää ihan poikamasulta (takaa ja eestä ei huomaa ollenkaan, mutta sivusta ku kattoo niin masuu löytyy) ja sykkeet on ku pojalla (nopeet).
Sitten eilen ku porukat kävi eilen kylässä niin äiti ennusti kumpi tulee. Se on meidät kaikki lapset ennustanut oikein(meitä on 4 lasta perheessä) sitten muutamille tutuille ja sukulaisille ennustanut kanssa oikein.
Äiti ennusti neulalla ja langalla, pari kertaa hieroi neulaa langan päässä ranteeseen ja nosti ranteen päälle neulan ja se rupes liikkumaan paikoiltaa ja hetken liikuttuaan pysähtyi. Oli aika spookin näköstä.
Poika olis ennustuksen mukaan tulossa. [:)]

Voi onnea pienten liikkeistä!! <3
Se on niin ihanan tuntuista! Meillä oli eilen kyllä semmoset bileet masussa eilen koko päivän. Mahotonta monottelua ja liikehdintää <3

Nurmijärvellä asustellaan. Ihmettelin että jouduttiin niin aikaisin jo sinne fysioterapeutin luennolle, no toisaalta nytpä tiedän nekin asiat. Siellä oli vain 5 odottajaa ja isiä eli aika pieni seurue. Seuraavat kerrat onkin sitten vasta lokakuussa ja joulukuussa.

Isäni päätteli kuun asennosta että sieltä olisi poika tulossa. Ei suostunut tarkemmin kertomaan miten päätyi tulokseen. No sehän saadaan tietää sitten joko ultrassa tai sitten synnytyksessä. Olen kyllä miettinyt että jos kävisi sellaisessa 3d ultrassa. En vain ole vielä "ehtinyt" perehtymään asiaan lisää.

On näköjään eroja ihan neuvolatädeissä [:D] mä en oo bofink kuullutkaan mistään rv32 jälkeisistä synnytysvalmennuksista (niihin voisin kyllä mennäkin..) enkä sitten kyllä mistään voimisteluistakaan. Ainut mitä mulle sanottiin oli tuo opiskelijoiden järjestämä kurssi missä on ne neljä aihetta..(mihin en pääse kun miehen kanssa menee aina työvuorot ristiin ja yksin en halua tulla..) Ja siis samassa neuvolassa käydään [:D] Pitääkö noihin synnytyvalmennuksiinkin ilmottautua vai voiks niihin vaan mennä? Luulis että kun ei meillä tuo rv niin pahasti heitä että ois mullekkin kertonu..outoa..

Taas rupee pelottamaan että onko siellä kaikki hyvin kun tuntuu että kaikki tuntee jo paljon liikkeitä..itse vasta sunnuntaina ekan kerran tunsin pari potkua ja sen jälkeen ei taas mitään. Kuitenkin aina ultrassa ym on ollu niin vilkas kaveri ettei pysy yhtään paikallaan.. Pelottaa mennä rakenne ultraan jos siellä ei voidakkaan hyvin..varsinkaan jos sitä ennen ei rupea tuntumaan liikkeitä jo kunnolla. Onhan nämä tietysti kaikki aina raskauskohtaisia mutta ihan tyhmää silti. Täytyy toivoo että se heräilis liikkumaan kun lähen töihin taas on loma mennyt niin maatessa ja en oo rehkiny kauheesti niin jos se sitten ihmettelis että mitä sää teet!?!

Eilen sitten mahaasukki ilmeisesti käski rauhoittumaan ja lepäämään.. aamulla töissä lähti jalat alta..hui kun säikähdin mutta onneksi sillä selvisin! viikko tuli lepoa kummastakin työstä ja sittenkin pitänee ottaa iisisti. tänään neuvolaan kuuntelee sydänääniä kun ei viime viikolla meinannut kuulua kunnolla. on tää niin "epätietoista/jännittävää" aikaa kun ei liikkeet vielä tunnu ja aina saa odottaa neuvolaa tai ultraa!

Miten teillä muilla on hammashuollonlaita? pääseekö jonojen ohi tai ilmainen hammashoito raskaudenajan?

nukka Oulussa pääsee jonon ohi (käytännössä kuitenkin jonotettava 4kk), mutta käsittääkseni ei ole ilmaista.

Minäkään en tunne liikkeitä vielä, mutta olisihan toooosi aikaista jos niitä 16 ja jotain jo tuntuis. Kotidipplerilla taas eilen illalla kuuntelin. Dopplerin paikallaan kuuntelin, kun O-J viuhtoi ees ja taas. Välillä sydämen jyske kuului isolla, välillä katosi kokonaan. Välillä korvissa soi, kun O-J monotti. Itku tuli. Miehellekkin piti soittaa mökille ja yrittää antaa ääninäyte, mutta ei se puhelimessa onnistunut. Tänä iltana uusiksi.

mä menin suoraan yksityiselle..sain kunnallisesta "nopeammin" ajan kun mainitsin raskaudesta mutta varasin sen huhtikuussa ja aika olisi ensi viikolla joten päädyin yksityiselle. [:D]

Hei piti tuolta kauheen tiskivuoren keskeltä tulla nyt ihan erikseen kysymään että mite tuttavallisia ne kätilöt ym henkilökunta siellä synnytys vaiheessa sitten on? Kun kaverilta sain lahjaksi tollasen dvd:n "kun vauva tulee" niin siellä oli koko ajan jonkun hoitsu tississä kiinni! Eikö sitä voi neuvoa että nyt vähän ohjaat sitä nänniä sinne suuhun jne? Se myös kerto jotain että avautumis vaiheessa lämmitellä kääreillä välilihaa ym että jos tuntee olonsa vaivautuneeksi niin saako sitä sanoa että nyt prkl ne näpit irti? [:D] Tuntuu ainakin näillä mun hermoilla jos joku tulis nyt mun tissiä käpälöimään tai välilihoja lämmittelemään niin varmaan läppäsisin! [:D] Onko kokeneilla tietoa että onko ne oikeesti sellasia? ja jos on niin saako sitä sanoa et älä koske? Tai kai sinne alapäähän pitää koskea jne mut imetyksen tahtosin kyllä ihan ite hoitaa ja jos välilihaa pitää kääreillä lämmitellä avautumis vaiheessa niin eikö se mies voisi siinä vaiheessa sen verran olla hyödyksi..mielummin oma mies kun joku kätilö..Musta näköjään raskauden myötä on paljastumassa hienohelma! [:D] Yleensä kuljen muutenkin puoli alasti tuolla kun jaksa kattoa mitä on päällä kun lenkille lähtee niin mies yleensä ei päästä mua sit ulos ollenkaan jos en vaihda vaatteita [:D] Niin nyt sit kun joku tarjoaisi apua niin oon sillei hyi mee pois! [:D] Muutenkin sen dvdn hoitaja naiset vaikutti siltä en ne lässyttäis ja oikein mielistelevästi puhuivat ja mua niin ärsytti [:D] Et saako niille sit sanoo siitäkin että "mulle voi puhua ihan niinkun normaalille ihmiselle" eiks sen nyt sille synnyttäjälle pitäisi olla mukavaa ja jos synyttäjä ei koe "lääppimisen" ja yli imelän puhetyylin olevan mukavaa niin saa kai siitä mainita?

Ite synnytystä en stressaa oikeestaan vaan kaikkee tätä muuta näköjään [:D] Enkä pelkää synnytystäkään vaan just esim jonkun puudutuksen ottamista ja elimistöön vaikuttamista niin sen takia kyllä pyrin siihen luonnonmukaisuuteen. Että sitä epiduraalia en kyllä ota se on varma! mä en halua selkääni mittään puuduttavaa..vaikka kuinka sattuis! katotaan pidänkö sanani [:D]

Basura: On kyllä aika jännä ku ei ne sulle oo mitään sanonna. Etkös sä oo kuitenkin jo toisen kerran käynyt neuvolassa. Mulle se täti oli oikein ympyröinyt valmiiksi aikoja milloin kannattaa mihinkin mennä että on hyötyä.
Joo sinne keskussairaalalle voi mennä mikä lauantai vaan, ei tarvi ilmottautua, se kestää jonku 1-1,5 muistaakseni.
En tiiä millanen täti seuraavaksi on ku mulla vaihtuu ku se mikä aikasemmin oli niin jäi äitiyslomalle. Toivottavasti yhtä kiva.

Hammaslääkäri mulla oli kesäkuun ekalla viikolla ja sain sen viikossa ajan. Mutta en käynyt oman alueen kunnallisella ku se sanoi sitten missä alueella on vapaita aikoja niin otin sen mikä on ekana vapaa. Oli toisella alueella, eikä ne siitä mitään narissu siellä. Ja makso sen perusmaksun verran ku kävin. Jos oisin oman alueen kunnalliseen mennyt niin olis ollut 3 viikon päähän.

Tänään oli aika kiva se liikuntajuttu. Siellä täti kerto mitä voi ja kannattaa milloinkin tehä ja mitä ei suositella, ja miten raskaus vaikuttaa keskivartaloon, miten muuttuu lihaksisto jne. Sitten tehtiin muutamia lihaskunto harjotteita ja se katto että tehään ne oikein ja lopuksi tehtiin rentoutumisharjoitus. Masuasukki villiintyi täysin rentoutumisharjoituksen aikana, meinas olla pokassa pitelemistä ku rupes huvittaa niin paljon [:D] Sitten saatiin pari vihkoo missä oli hyviä liikkeitä lihaskuntoharjoituksiin, venyttelyihin ja rentoutumiseen.

Kauheesti jännittää ja pelottaa huomisaamun tutkimukset, ku joudun selkäydinnäytteen ottoon. Ku ne tutkii tuota mun oikean kyljen tunnottomuutta ja ku löysivät aivoista ne tulehduspesäkkeet. Että miten paljon se sattuu ja ku siinähän ei saisi liikkua yhtään ku ne tonne selkäytimeen sen piikin työntävät. [:(] Noh onneksi sain järkättyä asiakkaat loppupäivältä pois niin pääsee sitten kotiin huilimaan.

Basura, Ihanaa kirjotusta sulla tosta synnytyksestä..ihan vedet tuli silmiin kun nauratti[:D]
Kyllä sä saat sanoa siellä synnytyksessä ihan mitä haluat ja varmasti sanotkin ja kaikkea semmoista mitä et ajatellutkaan sanovas [:)] Siinä tilassa kaikki muuttuu kun miltä nyt tuntuu/ajattelee. sun keskittyminen menee varmasti muuhun..kaikki käy mikä vaan helpottaa! Lähinnä kannattaa valmistella mukaan lähtevää isiä/tukihenkilöä tulevasta, mä olenkin jo varoitellut tulevaa isiä että varaudu kaikkeen mahdolliseen ja EI saa suuttua mun sanomisista!![8D] Siellä ärräpäät pääsee ihan hävetykseen asti mutta ne on tottunut siihen kyllä. Iseillä/tukihenkilöillä muutenkin varmasti tulee/on ollut turhauttava tunne kun ei oikein voi toista auttaa kuin kädestä kiinni pitäminen,hikee pyyhkiä,hieroa tai jotain muuta.. ja nekin ne yleensä tekee sillä hetkellä väärin [:D] Mä kun esikoista olin synnyttämässä niin isillä oli kipsi kädessä ja sillä yritti kovasti olla mukana ja auttaa tuskailevaa äitiä niin minä vaan sanoin et mene muualle jos et osaa auttaa [:(] huusin ja raivosin ja ei yhtään hävettäny sillä hetkellä! [:(] synnytyksen jälkeen kun kätilö painelee kohtua et supistuis takaisin niin huusin sillekkin et nyt toi painelu kun mua sattuu!!
Vastas vaan et joo joo ja jatkoi, ovat siis tottuneet kaikkeen! Ei tarvitse kenenkään hävetä mitään,meitä varten ne siellä on [:)]
Tsemppii kaikille [:D]

Kävin joo tokassa neuvolassakin bofink..voi kyllä olla että olin ite niin paljon äänessä ettei se sitten muistanut enää niistä mainita. Hassua myös tuo hammaslääkäri kun soitin samaiseen kuokkalan hammaslääkäriin niin lähin aika (raskauden mainitsemisen jälkeen) meni sinne elokuulle kun tosissaan huhtikuussa sitä varasin..eikä mulle kyllä ehdotettukaan mitään toisen alueen lääkäriä.. mä tunnun saavan tällästä vähän heikompaa kohtelua näköjään tai sit sä oot osunu vaan semmoseen aikaan että jonoja ei enää oo niin paljon [:D] onneks työpaikka tarjos ekan tarkastuksen yksityisellä eikä hoitoja tarvittu. Hui! tsemppiä huomiseen tutkimukseen! Kuulostaa kyllä pelottavalta. hassua et ne raskausaikana sitä tutkii vai onko siinä sitten joku kiire niissä tutkimuksissa?

Kiitos nukka yhen stressin lievittämisestä [:D] mä jo mietin etten kehtaa mennä koko laitokseen kun varmaan tulee suusta niin kauheeta sontaa ettei kehtaa sen jälkeen ketään enää nähdä [:D] Täytynee varmaan itekkin tuolle miehelle sit sanoo et ei saa suutua (kun se ei oo vielä tajunnu et ku mä huudan hormooneissa niin sen ei kannata huutaa takas [:D]) ja muutenkin et koittaa vaan olla hiljaa ja hengittämättä ettei vaan ärsytä [:D] Jos se sit vaikka hoitais noi pahottelukin sen jälkeen kun oon peiton alla loppu sairaalareissun ajan häpeissäni [:D] Mutta hyvä että tuollanen käytös on sit ihan yleistäkin..toivottavasti ei vaan pistä mulle mitään ensikertalaista joka sitten joutu ura haaveistaan luopumaan henkisen kivun ja säryn vuoksi [:D]

Oli se selkäydin näytteen ottaminen aika ilkeen tuntuinen toimenpide. Tai se kun ne tunki sen kauheen pitkän neulan tonne nikamien väliin, sattuhan se. Sitten ku piti olla ihan mykkyrällä, polvet mahassa kiinni ja leuka kohti rintaa, että oli selkä pinkeenä. Sattu vähän masuun se mykkyrällä olo ja ku siinä oltiin se vartin verran eikä saanut liikahtaakkaan, onneksi sain yskän pidettyä kurissa sillä hetkellä. Että jos epiduraalin laitto on samanlainen juttu niin voi hyvänen aika. Kuuteen putkeen ne sitä nestettä valutti, aika paljon. Sitten ne niisti vielä lisäksi viis putkee verta. Onneksi pääs kotiin huilimaan sen jälkeen. Selkää pakottaa vaan sen näytteen jälkeen, mutta eiköhän se ohi mee. Sitten ootellaan vaan tuloksia. Onneksi ohi!
Ne yrittää mahdollisimman nopeesti selvittää mistä ne tulehduspesäkkeet johtuu tuolla päässä ja ettei ne kasva tai muutu. Ja sen takii ne ton näytteen otti näin nopeesti ku että maha ei oo vielä niin iso. Hankalampi myöhemmässä raskaudessa ottaa ja synnytyksen jälkeen menee niin myöhään. Ens viikolla ja parin viikon päätä olis hermovaste tutkimuksia, sitten synnytyksen jälkeen magneettikuvat ja röntkenit uudestaan.

Palkitsin itseni koetuksesta ja kävin ostaa sen bola-korun. [:)] Semmonen hopee sydän pitkässä narussa joka helisee vaimeesti ku liikkuu, rauhottaa vauvaa kun rupee kuulemaan. Mun mielestä aika ihana!
Onko muut ostaneet?

Bofink, uhh kun kuulosti ikävältä toimenpiteeltä tuo [X(] Toivottavasti on kaik hyvin kokeissa!!
Mistähän mä oon ymmärtänyt että se epiduraali laitettais vielä samaan aikaan kun tulee supistus, eli vielä kahta kauheampi tilanne?! viisaammat korjatkoon jos oon väärässä.

Olen tuota bola-korun hankkimista miettinyt. Heliseekö se miten äänekkäästi siinä vatsan päällä? Siis häiritseekö se sitten itseä ja kyllästyyköhän sen helinään päivän mittaan?

Minäkin haluan bola-korun. Mies aikoi ostaa sen minulle lahjaksi tässä piakkoin. Vielähän ei kiirettä olekaan, kun O-J alkaa kuulemaankin vasta syyskuun loppupuolella.

Takaisin