Elokuun turinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Wii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen jo pitkään lueskellut näitä juttuja ja nyt päätin liittyä seuraan...

Eli itelläni nyt menossa rv17+4. Muutaman viikon oon jo pieniä liikkeitä tuntenut ja ne vaan voimistuu päivittäin[:D]

Kärsin puudutusaine allergiasta joten se voi itelläni hieman vaikeuttaa tuota kivunlievitystä, haluaisin kaikki mahdolliset helpotukset mitä vaan saa...

Vauva-lehti on tullu mulle jo muutaman kuukauden ja se on ihan hyvä, sais vaan tulla useemmin kun kerran kuussa...mukana tuli kantoreppu joka vaikuttaa hiukka hepposelle mut on se kait ihan ok.

26.8 olis rakenneultra ja olis tarkotus ottaa selvää kumpi on tulossa

Mitenkäs teillä nuo hammaslääkärimaksut? joissain on kuulemma ilmaista odotusaikana ja jossain ei...

Lumihiutale: no ei kai se hammaslääkäri tainnut mitään hirveen erikoista selittää, oikeestaan oli jo tiedossa.

Raskauden aikana hormonitoiminta muuttaa myös suun ja syljen bakteerikantaa (ja ehkä pH:ta?) ja ikenet vuotaa herkemmin verta ja ientulehdusta on useammin. Kun mul on ollut tuota pahoinvointia niin käski aina huuhtelemaan heti suun vedellä eikä saa harjata hampaita heti oksun jälkeen. Makeiden ja muidenkin välipalojen lisääntyminen on luonnollista ja käski syömään sitte xylitolia ja huuhtelemaan aina suun vedellä. Raskauden loppuvaiheessa vauva voi sitten painaa mahalaukkua niin että voi närästää ja jos hapot nousee suuhun asti niin sitten kans suun neutralointi. Ja sitten vauvakin käytetään hampilääkärissä ekaa kertaa varmaan joskus 6 kk ikäisenä
.

Olen vaan hieman huonosti kohdellut hampaitani tässä viime aikoina, kun tullut syötyä liikaa herkkuja ja unohdettua purkat.

Mua niiiiiiiiin ärsyttää, kun eräs nimeltä mainitsematon henkilö on tivannut tulevan vauvan sukupuolta multa jo useampaan otteeseen! Ihan kuin voisin sen jostain tietää, tuolla Pirjo-Petteri on mahaläskien suojassa! Ja rakenneultrakin on vasta ens kuussa... Kysyn kyllä siellä itse, mutta en kerro eteenpäin muille, sanon vain, etten tiedä.

Olen myös täysin kypsä tähän jatkuvaan pahoinvointiin, yhtään ei helpota vieläkään! Ainoa sellainen kiva juttu on se, että kuvittelen ainakin tuntevani vauvan liikkeitä! Sellaisia pieniä perhosen siiven räpytyksiä tai kalan pyrstön sätkintää. Tosin sen tunteakseni mun pitää rauhottua johonkin istumaan tai makoilemaan ja oikein keskittyä kuuntelemaan tuntemuksia. Aina ei tunnu, jos Pirjo-Petteri ei ole liikenteessä, mutta aika hyvä se on liikuskelemaan, kun minä seisahdan.

Kävin taas tänään tekemässä kirpparilöytöjä: Pinnasuoja 1,5e ja äitiysfarkut 2e. Farkuista oli tosin "säätökuminauhan" toinen nappi lentänyt, mutta sen osaan ommella ihan itsekin. [:D] Ja ne oli lyhennetty tällaiselle persjalalle just sopiviksi, joten ne oli oikeasti löytö. Yleensä mun farkkujen lahkeissa on aina se 10cm liikaa kangasta.

En varmana lähde luomuna synnyttämään! Koko asiaa ei ole pystynyt ajattelemaan, odotellaan tässä ja sitten se vauvva onkin jo siinä [:D]

Hommasin bodyshopista raskausarpien ehkäisyyn kaakaovoi-puikon (n. 16e) ja se on ihan miellyttävän tuoksuinen ja tuntuinen. Iltaisin käytän kun päiväkäyttöön turhan rasvainen. Turhaa toi nyt on ainakin rintojen kohdalla kun ne on kasvanut niin hitosti jo. Ahdistaa...

Eilen kuulin neuvolassa sydänäänet, 150+. Tyttöäänet? Muuten on ollut tyttöolo, välillä vahvasti poika... no, 24.pvä sen varmaankin saa tietää ultrassa. Muuten kaikki on hyvin, verenpaineet, vasta-aineet, maksa-arvot ja muut. Helpotus.

Vaatteet: ei mahdu [:D] mulla alkoi masu näkyä jo viikoilla 7-8 ihan selvästi. Nyt näyttääkin siltä että olis jo 7. kuulla tai jtn... parit housut, rintsikat ja paidat on saanu jo ostaa, mikä on toisaalta ihan kivaa [;)] Äitivartalo [:)]

Onko muut olleet kesäaikaan kipeenä?
Ite olin toissaviikon ja viimeviikon flunssassa ja viime vloppuna helpotti. Iloinen olin että sain sen taudin selätettyä niin eikö tänään aamulla ole nenä tukossa ja vuotaa ku seula. Nyt rupee taas köhityttää... Hitsi jos taas tulee kipeeksi ku edellisessä oli yskä niin paha ettei nukutuksi saanut eikä lääkäri voinut antaa mitään helpotusta.
Kävin hakee tyrnimehua kaupasta ja nyt yritän litkiä sitä vaikka pirun pahaa onki. Jos ees vähän auttais... Kipeenä oleminen kesällä on ihan äärimmäisen typerää... [:@]

Meillä oltiin eilen illalla masussa vauhissa. Pitkän aikaa tuntu ku se touhusi jotain [:)] Oli aika ihanan tuntusta <3

Paranemista Bofinkille. Minut on kesälentsut osanneet onneksi kiertää kaukaa mutta kohtapa ne taas iskee, kun koulut alkaa ja työkaverit kuljettaa kaikki pöpöt työpaikalle.

Eikä tunnu liikkeitä oikein vielä täällä.

Ja koko alaleukaa on särkenyt pirullisesti koko päivän eilisen hammaslääkärin ronkkimisen jäljiltä, on tosi vaikea syödäkin, eikä panadolit auta sitten yhtään!! kyllä on buranaa ikävä! [>:] Ärrin purrin!!! [:@]

konna86: mulla on semmoinen käsitys että Oulussa julkisella puolella ei ole raskaana oleville ilmaista hammashuoltoa, mutta EHKÄ voit päästä nopeammin hoitoon jonoista. Korjatkoon joku, jos olen väärässä. Minä kävin siis yksityisellä...tekeehän tuo pari hoitokertaa melkoisen loven tilille, mutta jos nyt tän kerran...Oli ainaki ihan ystävällinen ja nopea palvelu.

Wii: joo teknopalatsilla olen käynyt aiemmin ja sinne mammajoogaan menen. Kannatetaan liikuntatreffejä :)

Mietin tota kotidoppleria kun tuntuu koko ajan huolettavan ja stressaavan mutta itse kuulun siihen kastiin joka ei tykkää ostaa joka ikistä vempelettä mitä on tarjolla että onhan sitä ennen vanhaa naiset synnyttänyt ilman yhen ainuttakaan ultraa tai sydänääniä että kai se on vaan maltettava. Sit siinä on myös se että se on aika lyhyt aikainen että jostain luin että voi oikeestaan pari viikkoa periaatteessa käytää kun ei kuulu kovinkaan aikaisin ja sitten taas sitä kun liikkeet alkaa niin ei ole hyvä käyttää kun luottaa sitten liikaa siihen että sydän sykkii ettei mitään hätää ole vaikkei lapsi liikukkaan päiviin.. Sehän siinä on sitten paras luottamuksen tuottaja nuo liikkeet ja kun siihen hetkeenkään ei enää pitäisi kauaa olla niin en viitsi senkään takia sitä sitten hommata.

Tänään jo vähän ehkä jotain kuplia tunsin kun oikein makasin ja kuuntelin ja pohdikselin..ehkä toive ajattelua mutta sentään jotain niin tuli vähän parempi mieli.. tuntuu olevan aika valitus pohjaisia nämä mun kirjoitukset aina [:D] on vaan niin pirun stressaava aika menossa että vaikee ajatella iloisia ajatuksia kun koko ajan tulee päähän taas yksi huoli.. Ehkä sit kun vauva potkii ja uus kämppä on valmis niin voin olla seesteinen odottaja..siihen asti pyörin ympyrää, huokailen ja raivoan pää punaisena [:D] kuhan verisuonet kestää päässä [:D]

You have a 33% chance of having a boy.
And you have a 66% chance of having a girl.

[font="times new roman"]Niin se sitten näytti, mutta 16.8 on rakenneultra niin eiköhän se siellä sitten selviä :))

Sadepilvi mietitäänpäs niitä treffejä tässä syksyn alkuun. Neuvolalääkäri kertoi migreenijuttujen yhteydessä, että toisella kolmanneksella saa syödä ibuprofeiinia lyhytaikaisessa käytössä esim migreenikohtaus. Ensimmäisellä ja viimeisellä ei. Ja kielta 1. ja 3. kolmanneksella johtuu siitä, että ibuprofeiini vaikuttaa verenkiertojuttuihin.

Voi kun tuo muuttorumba olisi jo takanapäin. En jaksa enää olla tässä väliaikaisasunnossa (1,5 vuotta[:)]). Tämä ei tunnu yhtään kodilta, ei ole ikinä tuntunut. En jaksa enää siivota täällä. Haluan vaan äkkiä mun uuteen ihanaan kotiin, jossa voin asua loppuelämän. Vielä kolme pitkää viikkoa ja monta pakattavaa laatikkoa[:@]

Oottakote wii rakentamassa omaa taloa? [:)]
Voisi muidenkin alkuvuoden oulun seudun odottajien kiinnostusta mammatapaamisiin kysellä vaik tuolla yleisellä osastolla tai jossain.

basura: mulla kans tuntunut sellaista ihme kuplintaa sillon tällön, kai ne nyt sitten on jo sen vauvan liikkeitä. hyvä me! [:D]

lumihiutale: en tiiä kerrotaanko me muille jos rakenteessa näkee sukupuolen. Malttaisko sitä pitää salaisuutena? Toisaalta miksi pitäisi salailla. Jää nähtäväksi.

Sadepilvi ei rakenneta omakotitaloa vaan ostettiin viime syksynä suunnitteilla oleva rivariasunto, joka siis valmistuu nyt muutaman viikon päästä. Asunto on Kuivasrannalla iso päätyhuoneisto. Ihanaa!

Pitäiskö sitä tapaamista huudella muillekkin kuukausillekin? en ole juurikaan lueskellut tuota yleistä raskauskeskustelua. Pitäisi siihenkin käydä vähän tutustelemassa. Kaikki ei välttämättä niin innostu tuosta joogasta. Pitäisikö siis tapaamisen olla "helppo" kahvilatapaaminen?

Ihanaa, tänään saatiin sovittua keittiöremontin alkamisesta...parin viikon päästä päästäään kuulemma aloittamaan jos kaikki menee hyvin :)
Ollaan asuttu vuosi vuokralla tässä kerrostalo asunnossa. Tässä on paikkakunnan varmaan halvin vuokra :) vuokranantaja antaa meille aina budjetin millä mennään ja niillä rahoilla saadaan remontoida asunto mieleiseks... enää on jälellä tuo keittiö ja makkari...

Millä nimillä muuten rupeatte kutsumaan tulevia isovanhempia? Äiti ei halua että häntä kutsutaan mummiks tai mummoks kun ne on jo käytössä, onko muita nimi-ideoita?

konna86: meillä on mamma ja pappa sekä mummo ja taata. Kysyin ekan lapsen jälkeen heiltä itseltään, miten haluavat itseään kutsuttavan. En tiedä, olisinko juuti noita valinnut, mutta heille kaikille tuntui olevan aika selvää, mitä haluavat olla, vaikka kaikille neljälle meidän lapsi oli ensimmäinen lapsenlapsi.

Tää vau.fi on kyllä mukava palsta kun menee minne vaan muualle lueskelemaan niin tuntuu että siellä keskitytään vaan tappelemiseen ja toisten tuomitsemiseen! Ihan älytöntä.. Tuollaki lueskelin sormiruokailusta niin hirveetä paapatusta taas siitä miten on laiskoja äitejä jne...voi jösses.. Se et jos joku juttu sopii toiselle ei tarkota sitä että sen toisenkin on pakko siihen ryhtyä..voihvoih..jos vaan pysyn näillä sivuilla kun tuntuu tuo otsasuoni taas tykyttävän vähän väliä vaikka mille [:D]

Tänään on jännä päivä..17.30 on miehen asunnon eka näyttö ja meidän unelma ois vielä myymättä...musta kyllä vähän tuntuu että on pakko tehä se käsiraha sopimus vaikkei tuosta vielä tarjousta tulisikaan..peukut pystyyn!

Ostin eilen h&m :ltä (syntinen ihminen [&o]) äitiysfarkut. Jotenkin en oo oikein löytäny mamma vaatteita muualta ja siellä oli hyvät housut. Sit aattelin vielä ostaa "vauvakaupasta" semmosen mahan peitto härpäkkeen niin ei tarviisi uusia paitoja ostaa kun saa sillä sit mahan peittoon. Sit ostin astetta isommat rintsikat niin pääsee töihin torstaina..Nyt ei jotenkin ärsytä yhtään mennä töihin kun saan nähä moniko yllätyy mahasta ja tietää että sieltä pääsee taas parin kk päästä pois. Ostin myös jo ison osan isyyspakkaus tavaroista.

Ootteko miettiny että millon jäisitte äippälomalle? Ite jotenkin aattelin et jaksaisin sinne 30pvä ennen LA ja sitten pitäisin vaikka sen viikon talvilomaa siihen alkuun (jos se vaan on mahdollista...) Mutta toisaalta musta kyllä vähän tuntuu ettei mun jalat jaksa sitä seisomista nyt ollenkaan. Ostin hyvät tukisukat mut silti voi olla nuo pitkät päivät tiukilla..

Huomenna aattelin sitten mennä kestovaippa myymälään ja huutaa "APUVA MÄ EN TAJUA!"[:D] ja ne saa sit kertoo että miten ne toimii. Aattelin myös lomarahoista sitten jo ostaa ison osan vaippa tarvikkeista vaikka puoleks vuodeks eteenpäin, sit ei voi ees sortua kertakäyttösiin kun on jo kalliit kestot ostettu [:D] Tosin löysin kaupasta myös biohajoavia vaippoja joita kiinnostais kokeilla ainakin noin niinkun matkalla ollessa tai kun hoitoon vie jne..Mutta ite oon joskus kokeillu vuokkosen biohajoavia siteitä niin ne oli ihan paskoja! Jotenikin ois kivempi ostella kaikkee sen rakenneultran jälkeen ja kun ollaan muutettu, mutta nyt on loma ja aikaa ja vielä vähän rahaakin. Ja sinäänsä jos tässä vielä huonosti käy niin eihän nuo tavarat pilalle mene ja en niin paljoa osta kuitenkaan että ei muutossa jaksaisi raijata uuteen asuntoon..

Mites teillä tuo rahankäyttö näissä hankinnoissa on mennyt? Kun mä kiertelen kauppoja ja enhän mä saa tuota ukkoa kauppoihin kuin sillon kun sen on saatava vaatteita itelleen niin mähän enemmän rahaa kulutan näihin yhteisiin hankintoihin vaatteisiin ja vaippoihin yms.. Ja ottaen huomioon et meneehän mulla rahaa näihin äitiysvaatteisiin ja vitamiineihin yms.. niin miten ootte "tasannu tilejä" kun meilläkin miehellä on kuitenkin monta kertaa isompi palkka niin vähän epäreilua.. Ite aattelin vähän ehottaa et se saa sit ostaa isot jutut.. jos mä ostan vaatteet ja vaipat yms ja se sit vaunut, rattaat ja kantojuttu (mikä se nyt on [:D] se härpäke ku vauva tulee sairaalasta [:D]) minkä saa autoon kiinni sitten. Itelleni aattelin ostaa kantoliinan sit et voi kotona puuhata ilman et on kädet sidottuna koko ajan ja mies on puhunu et tahtos kantorepun niin saa sen sit ostaa itelleen. Jäänköhän tappiolle tuossa.. No ei sillä nyt sillei ole merkitystä kun ite kuitenkin tykkään noita ostella ja kirppareita kierrän että mies kävelis ekaan liikkeeseen ostas sen tyhjäks ja ois tyytyväinen monta 100e köyhempi mies [:D]

Me ei olla vielä mitään ihmeitä osteltu, ku saadaan lahjoituksena niin paljon noita isoja juttuja ja vaatteitakin paljon. Ostin tossa aikasemmin kesällä hennesiltä barbapapa-vaatesetin kuusi osainen joka makso 19e. Ja itelleni yhet housut josta muokkasin mammahousut, parit rintsikat. Mutta ei muuta, ollaan päästy vähällä.
Käydään sitten lähempänä loppuvuotta niitä lahjoituksia hakemassa [:)]

Olipas vallan erikoista eilen illalla ku nukkumaan rupesin, kun rasvasin ihoa niin huomasin että molemmista rinnoista tihkusi ihan vähän kirkasta nestettä [:-]
Ilmeisesti rupee maitotankit toimimaan [:D]
Sitten eilen tuntui potkutkin masun päältä olivat jo niin voimakkaita <3 Siellä pikkuinen kasvaa ja voimistuu <3

Tänään alkoi rv 19. Ens viikolla kauan ootettu rakenneultra!! [:)]

Minä en oo saanu vielä ostella mitään ku ukko toppuuttelee koko ajan[:@] mut suurin osa tavaroista saadaan tuttavilta hieman käytettyinä ja meijän äitit on jo käyny ostamassa pieniä bodyja ja neulonut kaiken maailman myssyjä ja nuttuja valmiiks.

Ostettiin alkuviikosta farmari-auto niin mahtuu sit reissaamaankin paremmin kun ollaan melko liikkuvaista sorttia.

Heti alussa mun piti käydä ostamassa uuden rintsikat kun kuppikoko nous kahella! Housut onneks vielä menee jalkaan kuminauha viritelmillä ja näillä hellekeleillä hameet menee vallan mainiosti...

Mulla on aivan ihana pomo :) se lupas kattoo mulle sellaiset työvuorot että tunteja tulee tarpeeks mutta mulla voimat sit kestää loppuun asti. Nytkään en saa olla enää yksin töissä että mun ei tarvii lähtee alakerran varastosta kantamaan mitään raskaita koreja ym. yläkertaan... koko meidän pieni työyhteisö odottaa innolla meidän kanssa, heille mun pitää raportoida aina ensimmäisenä neuvola kuulumiset ym.

täälläkin potkuja tuntuu jo päivittäin, masuasukki on kuulemma sellaisessa asennossa et ne liikkeet tunteekin helpommin kun ei ole vatsapeitteet edessä.
Ärsyttää vaan kun istukka on kuulemma juuri rakon kohdalla niin saa olla jo tässävaiheessa juoksemassa kokoajan vessassa...

Mä olen kierrellyt kirppareita ahkerasti. [:D] Hankintoja olen tehnyt jo "ihan mukavasti", eli vaatteita pienokaiselle alkaa jo olemaan riittävästi ensimmäiseksi puoleksi vuodeksi. Myös yhdistelmävaunut, sitteri ja rintareppu on hankittuna. Myös jotain muuta pientä, kuten pinnasängyn petivaatteita ja pinnasuojaa, harsoja ja muutamia heliseviä/rapisevia leluja on hankittuna. Lisäksi olen ostanut itselleni äitiysvaatteita. Koska kaikki on löytynyt tähän asti käytettynä, niin rahaa on kulunut hankintoihin vasta n. 350e.

Rahallinen satsaus on vasta edessä, kun pitää ostaa turvakaukalo, telakka ja matkarattaat. Turvakaukalo ja telakka tulee meille ihan periaatteestakin uusina, kun kenelläkään tutulla ei ole alle 5v vanhaa, takuulla kolaroimatonta tarjolla. 90-luvun kaukaloita on kyllä tarjottu... [8|] Näihin pitää vielä säästellä rahaa, mutta olen varautunut maksamaan näistä yhteensä n. 600e. Pirjo-Petterin henki ei voi olla satasesta kiinni ja meillä kuitenkin liikutaan autolla melko paljon! Toiseen autoon pitää vielä asentaa isofix-kiinnikkeet, ettei tarvi ostaa kahta erilaista telakkaa, mutta uskoisin siitä asennustyöstä ja osista selviävän satasella.

Pinnasänky ja hoitopöytä pitäis myös tilata, kotimaisia mäntyhuonekaluja. En kylläkään ole kysynyt hintaa. [:D] Vepsäläisellä nuo näyttää maksavan pitkästi yli tonnin, mutta oletan saavani ne tutunkauppana pikkusen edullisemmin. Mullako muka kallis maku?

Mä oon ainakin ajatellu näin, että kun meille on tulossa kuitenkin suvun ensimmäinen pienokainen, että kun ostan laadukkaat tavarat uutena, niin niillä on myös jälleenmyyntiarvo. Ja jos näitä sattuu enemmänkin siunaantumaan, niin sen pinnasängynkin kanssa saatan tehdä läheisempää tuttavuutta seuraavat 10 vuotta. Ja turvallisuusasioista en halua muuten vaan tinkiä, joten autoon tulee kunnon vermeet! Jossain muussa asiassa voin sitten säästää, kuten vaatteissa. Ne on pienellä käytössä niin vähän aikaa, että kirppareilta löytää kyllä siistejä ja ehjiä kohtuulliseen hintaan. Ja niiden jälleenmyyntiarvokin tipahtaa kyllä huikeasti, ne on käytännössä uutena 10e/kpl ja parin kuukauden käytön jälkeen lahjoitetaan tai 1e/kpl, jos niistä eroon haluaa. Ainakin itse olen löytänyt tosi paljon uudenveroisia Tuttan potkareita ja bodyja 1e:lla! Ja tavaraa alkaa tosiaan olla sen verran, että saan jättää löytöjen tekemisen jollekin seuraavalle!

Puhuin itseasiassa vähän läpiä päähäni tuosta rahasatsauksesta, pitihän meidän jo ostaa farmariauto. [:D] Ei se nyt tietenkään mikään ihan täysin pakollinen hankinta ollut, mutta tämä hankinta todistaa miehelle konkreettisesti sen, että siitä on tulossa isä. [:D] Siihen paloi sen verran monta tonnia, että loput hankinnat ei sittenkään taida kirvellä...

Kyllähän se pikkuinen tulee jonkin verran maksamaan, mutta kyllä kaksi töissäkäyvää ihmistä saa yhden nyytin rahoitettua. [:)] Ja meidän ei tarvi erikseen tasailla tilejä näissä raha-asioissa, kun naimisissa ollaan, on yhteinen talolaina ja yhteiset menot, niin meillä on myös molemmilla käyttöoikeudet toisen tileihin. Tässä järjestelyssä ei ole ollut valittamista puolin eikä toisin, mutta meillä onkin rahankäytöstä hyvin samanlaiset käsitykset.

Voi teitä ihanuuksia, joilla jo potkut tuntuu. Niitä minä odotan kaikista eniten. Varmaan vollotan viikon, kun tunnen ensimmäisen liikkeen.

Meillä on periaatteessa yhteiset rahat. Se ostaa kellä on rahapussi mukana. Miehellä on paremmat tulot kuin minulla joten isot hankinnat jää hänelle ja säästötilille [:D] Tänään mennään kattomaan/ kokeilemaan yhdistelmärattaita ja isoa kasaa muuta tavaraa kavereitten luokse. Saas nähä, mitä tarttuu mukaan

meillä on ollut alusta asti yhteiset rahat. Tuntuu vaan oudolta kun minä olin ennen meidän elättäjä ja nyt ukko on päässyt hyvä palkkaiseen työhön niin minä oon vinkumassa siltä viikkorahaa :)

Mekään ei haluta turvallisuudesta tinkiä muutaman saturaisen tähden! Appiukko lupas ostaa turvakaukalon ym, niin annoin sille selkeet ehdot että minkälainen sen pitää olla et sitä uskaltaa sit jopa käyttääkkin :) meillä on kaksi kissaa niin oon niitä varten jo saanut kaikki pinnasängyn ja rattaiden suojat et elukat ei pääse niihin nukkumaan... pitäis vaan kohta ruveta listaa tekemään et mitä tavaroita saa mistäkin ja mitä pitää sit vielä itse ostaa...
Ajattelin ukon raahata ens viikolla mukaani lastentarvikeliikkeeseen tutkimaan kaiken maailman härveleitä ja tarvikkeita mitä voitais tarvita :)

Takaisin