Elokuun tarinat

Me käytiin eilen oikein urakalla hommaamassa tarvikkeita vauvalle, kaikki käytettynä, JOPA se turvakaukalo, josta aiemmin olin sitä mieltä, että ehottomasti sen pittää olla uus. Nyt on sitten kaukalon lisäks siihen telakka, pinnasänky kaikkine tarvikkeineen, joitain vaatteita ja vaunut. :) plus äitiyspakkaus. Tuntuu, että tavaraa on jo nyt ihan hirveesti! Loput härpäkkeet ja hilavitkuttimet ostetaan sitten joskus... Pinnasänky on jo kasattu, vie vähiten tilaa kasattuna :D

Miltä ne harjotussupparit muuten tuntuu? :D Mä aiemmin luulin, että vauva vettää kuperkeikkaa mahassa, kun tuli niin outo tunne, mutta sitten mietin, että onko ne niitä supistuksia... silleen niinku alamahasta ylös kohti nousee semmonen paine... vaikia selittää :D kuitenki kerrassaan outo fiilis.

Mullaki käy välillä nivusiin tosi kipeää, sillain repäsee... työt alkaa tän viikon lopussa, hirvittää jo valmiiksi, miten selkä/lonkat kestää kuormitusta, kun kuitenki fyysisesti raskas työ, joka sisältää paljon nostamista ja hankalia työasentoja... no, sittenhän sen näkee, voihan sitä olla että jollain ihmeen konstilla jaksaa.

Harjotussupparin mä ainakin tunnistan siitä et maha menee aivan kovaksi. Kun normaalisti painaa, se joustaa. Harjotussupparin aikana se on aivan kova eikä saa painettua yhtään sisäänpäin :p voisi ehkä kuvailla et tuntuu kuin joku kiristäisi leveän kuminauhan mahan ympärille.

Jonsku90

mä synnytin Porissa esikon yksin ni silloin sai tulla mun sisko, isä ku ei ollu kuviois. Lisäks jos sisko ei tullu, ni mun äiti sai tulla. :) eli kyl sä varmaa kans saat jonkun pyytää ns. Tukihenkilönä..

Esikko kyl synty 2010 mut tuskin niin muuttunu o..

mulla nuo kaks edellist just möyri mahas ja se oli sellane jännä liikkuva kovettuma mut nyt nää harkkarit on silleen et koko maha on kova eikä vaan osa mahaa...

Täällä on melkein koko vauvanhuone valmis :oops: pinnis, senkki/hoitataso, kirjahylly kasattu, seinässä hyllyt paikallaan, matto paikallaan, sitteri, mobile ja leikkimatto odottamassa käyttäjää.. niin ja keinuseepra (tosi olennainen tässä kohtaa!) :grin kaikki muut, paitsi äp-pakkauksen vaatteet pesty ja paikallaan.. pinniksessä peitot, päätypehmusteet yms. valmiina. Joka päivä tulee ihmeteltyä huoneessa ja hypisteltyä.. vielä pitäisi n. 3kk malttaa odottaa :oops:

Wau!! :) Täällä ei ole vielä mitään laitettu paikoilleen eikä pesty, kun pitää vielä vähän yhtä seinää remontoida... Siitä tulee pölyä ja sotkua joten pakko odotella että se on tehty. Melkein kaikki kamat on jo kyllä hankittu mutta ne ovat ympäri kämppää nyssäköissä ja pusseissa! Varmaan jokin vaatepussi unohtuu johonkin koloon ja löytyy sitten kun vauva on jo taapero! :grin

Autumn, täällä on vaatteet laatikoissa mut ei pestynä. Enkä ole rattaita enkä pinnistä kotiin vielä antanut tuoda :grin Olkoon siellä missä on tilaa... :p Isyyspakkauksenkin tavarat on Äitin luona jemmassa. ÄP-pakkaus kotiutui tänää ja meinaan sen tönkiä kohta läpi! Oon kyl aina ollu viime hetken tekijä ja silloin saan eniten itsestäni irtikin :wink

Voi että kun olette olleet aikaan saavia! Mä en oo saanu aikaseks hankkia muuta kuin turvakaukalon + jalustan ja lelukaaren + leikkimaton :eek: Tosin vaunut ja sänky on edellisiltä tallella. Vaatteita on aivan liian vähän ja nekin on esikoisen jäänteitä. Jos nyt kesälomalla sais hankittua lisää ja sitten loput kun jään äitiyslomalle :rolleyes:

Miun pitäs hankkii uuvet vaunut (käytetytkin kyllä käy), kun entiset hajos. On muuten hankala homma, kun entiset oli niin hyvät, jotta vaatimukset on miulla aika suuret. Mutkun mie en halluis maksaa ihteeni kippeks ennee yhen lapsen takkii. Entisetkin oli käytettynä hankittu.
Vaatteet pitäs käyvä läpi. Niitä on varmasti riittävästi. Sitteriä kyselin tännään kavereilta, jos jollain pyöris turhana nurkassa.

Viimeistä lomaviikkoa viedään ja ai että mä nautin näistä keleistä. En kai voi valittaa jos neljän viikon loman aikana ei ole satanut kuin yhtenä päivänä pari ukkoskuuroa:grin. Mä oon niin helteen ystävä.:Heartred Liikkumaan ja kirmailemaankin oon vielä kyennyt ja tynnyrissä tyyppi näyttää oikein nauttivan noista hetkistä, kovasti aamuisin potkii liikkeelle :)

Lomatavoitteetkin on saatu onnistuneesti suoritettua eli tyypille on formulat ja muutaman kirpparin kerkesin kiertää sekä ison pinon vaatteita hankkia, ei tartte pikkuisen sitten alasti olla ;). Kattellaan sitä sänkyä sitten lähempänä h-hetkeä ja onhan tuossa tuo äitiyspakkauksen laatikkokin varuiksi. Hoitotaso taitaa olla seuraavana listalla...ehkä...mä en jaksa stressata. :rolleyes:

Nyt vielä nautitaan viimeisistä lomapäivistä ja rakkaan ystävän häistä viikonloppuna. Sitten viimoinen 7 vkon rutistus töitä ja hups, sitä ollaankin jo äippälomalla. Mihin tää aika oikein on mennyt?:eek:

Täällä elokuu alkanut totuttelulla kotielämään, mies palasi keskiviikkona töihin ja minä jatkan sairaslomalla. Tähän kuun vaihteeseen ja helteeseen sain vielä kivasti poskiontelotulehduksen. On ollut aika tukalaa, mökillä oli huomattavasti helpompaa.. Sekä migreenin että yleisen tukaluuden suhteen. Ensi viikko aloitetaan sokerirasituksella ma, fysioterapia ti ja äitiyspolille ke. Turha siis haaveilla mökille paluusta. Kotonakin olisi kaikenlaista valmisteluhommaa, kaappien järjestelyä yms. Jäljellä..

Jonsku, miksi olitkaan saikulla, oletko siis pidemmän aikaa?

Mulla kesäloman jälkeen yksi työpäivä takana ja selkä sano sopimuksen irti. Vielä kaksi kuukautta ois töitä jäljellä ennen lomaa, hirvittää kyllä miten jaksaa, tai että ei jaksa. Huomenna pakko olla saikulla, ei pysty juurikaan liikkumaan. Ihan käsittämätön huono omatunto...

Mulla todella vaikea migreeni, huhtikuussa oli ekat saikut, toukokuun olin kesälomalla, nyt sairaslomalla ollut 13.6 lähtien, ensi viikolla sitten tehdään taas arviointia. Työnantajan kanssa ollaan kyllä sitä mieltä että turhaa lähteä enää kokeilemaan. Maaliskuun lopun jälkeen ollut kivuttomat päivät yhden käden sormin laskettavissa... Ristiriitaisia tunteita ollut ja omantunnon kanssa keskusteltu monesti, mutta tärkeintä tässä ja nyt oma jaksaminen ja sen myötä tuleva vauvan jaksaminen.

Täällä sitä nakotetaan puoli kolmelta yöllä hereillä.. ensimmäinen yö, kun on vaan ihan liian kuuma nukkumiseen. Nyt kaikki lävet auki ja oottelen, että kämppä viilentys ja sais taas unen päästä kiinni. Hyvää harjotustahan tää on.. :wink

Muokattu viimeksi:
Täällä menee lähes koko elokuu saikulla (kirjottelinki tuonne viimesen kolmanneksen topicciin..) . Levossa pitäis olla ja nautiskella. Mitäs sitä muuta kuin netflixiä ja jos kutois vauvalle peiton..? :) Jos vointi on hyvä nii sittehän sitä tohtii pestä ja viikata pientä pyykkiä ja hommata niitä kirppareilta ehkäpä lisää.. :wink

Miekin pitkästä aikaa eksyin tänne foorumille kuulostelemaan, miten teillä muilla kulkee. Töihin palailen vielä sen mukaan mitä töitä riittää. Yks paikka on elokuun tai syyskuun loppuun ja sit kattelen jäiskö jo kotiin. Lievän hiivatulehuksen kanssa lääkäri käski jo lepoon ku tuli kipeitäkin supistuksia, mut onneks menivät ohi ja nyt on olo hyvä. Se on kyllä jännä tunne ku supistaa. Miul ihan tuntuu ku se lihas jännittyy, tosin kehontuntemus on kehittyny nuorena urheillessa.

Vauvan vaatteita oon jo hakenu varastosta lipastoon, tosin osa kiertää ensin siskon vauvan kautta, ku heiän pieni synty 6. päivä. :D Iskias vaivailee lähinnä iltasin köllölleen käydessä ja kylkeä kääntäessä. Muuten päässy sen kanssa vähemmällä ku esikoisesta. :) Sängyn tahtoisin jo laittaa valmiiks, mut isäntä ei suostu ku matkaa viel 3kuukautta ennen ku pienokainen syntyy.

Esikoinen anto vauvalle lempinimeksi Nunnu ja sitä ollaan nyt käytetty. Pitääkin päivittää tuohon laskuriin :)

Täällä palailtiin "minisaikun" (1 pv) jälkeen töihin, tosin eri osastolle. Siirryin siis pienten lasten ryhmästä isojen lasten ryhmään, jossa tod näk ei tule niin paljon hankalia työasentoja/nostoja/kumartelua... Tarkoituksena olisi jaksaa vielä 8 viikkoa töissä.

Tämä päivä ainakin meni ihan hyvin :) Toki selkä ja lonkat välillä ilmoittelivat itsestään vihlaisuina, mutta jatkuvaa raastavaa ja liikuntakyvyttömäksi tekevää tuskaa ei sentään tullut, niin kuin viime viikolla. Jospa se siis tästä! Työpäivän jälkeen olin tosi väsynyt ja joka paikkaa särkee, mahakin tuntuu kireältä, mutta ei mitään maata kaatavaa. Torstaina ois viikko 27+0 ja samana päivänä myös neuvola.

28+0. Kohta neuvolaan näyttämään toisen viikon verensokeriarvoja (jotka muuten on ihan priimaa!). Vettä tulee je se virkistää, tämä syksyihminen osaa nauttia tästäkin (ja on helpottunut kun meillä töissä nuorten kanssa pidetty peltopalsta saa kastelua ihan luonnonkin toimesta eikä tartte järvestä kantaa!). Koirat kaipaa ulos, joten minähän meen. Aion viettää tosi rentouttavan vapaapäivän!

Takaisin