Elokuun tarinat

Moi, :greet025

Täällä myoma jatkaa kipuilua.. Saikku jatkuu äippäloman alkuun. Eilen käytiin äippäpolilla myoma tarkistuksessa ja nyt on asettunu vauvan pää alemmas kuin myoma on niin näyttäisi siltä ettei ehkä sektiota tarvitakkaan! :)

Nyt vaan koitetaan asennoitua kotona oleiluun ja kovasti oonki järkkäilly paikkoja (voinnin mukaan) sekä ruvennu pyykkään pieniä vaatteita :love017
Hurjalta tuntuu ajatus että jo 8vk päästä voi olla jo synnyttämässä! :eek: Mihin tämä aika on kadonnut??
 
Paratiisitar, täällä täsmälleen sama tunne/ajatus :) toki alkaa huomata, että kipu myös tekee oman osansa tähän malttamattomuuteen, kun heti synnytyksen jälkeen saa aloittaa migreenin estolääkityksen...
 
Nyt tuntuu monella olevan noita selkäongelmia, onneksi itselläni pysynyt nyt kurissa kun sain töissä vaihdettua "kevyempiin" hommiin... oli ne sen verran pirullisia, muuttui liikuntakyvyltä invalidivanhuksen tasolle! Eli tsemppiä kaikille, tiiän mitä koette :Heartblue

Mutta nyt oon sitten kuitenkin saikulla tän loppuviikon... Parin viime viikon ajan tullu supistuksia silloin tällöin, välillä tiheästikin, eli useamman kerran tunnissa ja tuolloin olo ollut aika tukala. Supistukset mulla tuntuis ajoittuvan iltapäivään ja liittyvät tod näk fyysiseen rasitukseen. Muutamana yönä oon herännyt hirvittävään mahakipuun, jota en varmasti osaa supistukseksi sanoa, mutta silloinkin maha kiristyy, mutta sitä myös särkee erityisesti alhaalta kovasti. Noin viikon ajan myös alapää tuntunut kipeältä ja välillä kovasti tuntuu "painetta" - niin kuin olisi ajanut pyörällä pitkään. Soitin näistä oireista sitten neuvolaan ja kysyin, että pitäiskö tulla näytille vai onko ihan normaalia. Menin tänään sitten mua hoitaneelle neuvolatätille ja se kirjotti loppuviikon saikkua ja käski levätä. Lääkäriaikaa en jostain syystä saanut, toki sanoi, että voi vaikka jo samana iltana mennä synnyttäjien vast. ot. jos kipu tulee uudestaan ja jos lepo ei auta supistuksiin yms, niin mennä lääkäriin. Minä olisin halunnut mennä samantien lääkäriin, ei jotenkin osaa edes levätä tai ottaa rennosti, kun ei tiedä onko jokin huonosti vai ei! :confused: Tietäisipä ainakin heti mitä ilmoitella työpaikalle, siellä kuitenkin oikeasti merkkaa se, onko joku saikulla.

Onko muilla ollut samanlaisia oireita ja mitä olette niiden kanssa tehneet?
 
Miulla tunttuu iltaisin ja kävelyllä painetta alapäässä. Sanoin siitä tännään neuvolassa niin kuulemma kohdun alueelle voi oikeestikkin tulla painetta, mutta se kait on aika normaalia. Toki sillon pittää höllätä tahtia.
 
Tönään olin töissä ja supisteli koko päivän tosi paljon. Siirsin tavaroita työpisteestä toiseen ja suhasin muutenkin ympäriinsä. Huomenna aamulla on neuvola, pitää taas jutella näistä vaivoista.
 
Tsemppiä Justiina89, toi saikku asia on hankala. Itse taistelin koko kesän, nyt tämän kuun puolivälistä sain äitiyslomaan asti kirjoitettuna, vaikka töissä viimeksi ollut kesäkuun alussa. Stressaavaa itselle ja työnantajalle.

Ja tsemppiä muutenkin kaikille, joilla raskaus ottaa koville!

Itse sain tänään hyvän muistutuksen hormoneista, mies lähti viikonlopuksi reissuun ja kaikki asian suhteen ollut mulle ok. Olin sitten asemalle viemässä ja arvaahan sen, lähtöhalausta antaessa itku silmään. Mies ihan hämillään, että mikä nyt tuli :) tosin tajusi saman tien ja kysyikin sitten "onko tämä nyt niitä hormonijuttuja", siihen sitten vain nyökyttelemään. Varmaan oli kiva tunne toisella lähteä, kun toinen jäi itku silmässä autolle, mutta eihän tuolle mitään saanut. :)
 
Justiina89, kuulostaa melko tutuilta noi sun oireet. Kävin itse lääkärissä supistusten ja tuon paineen tunnun vuoksi. Paikat oli lähteneet pehmenemään ja lääkäri kirjoitti 1,5 vkoa saikkua. Sitten kontrollikäynti ja katsotaan onko edistystä tapahtunut vai pysynyt ennallaan.

Olin ensin vähän saikulle jäämistä vastaan, mutta nyt todennut että tämä lepo on tehnyt niiiiin hyvää! Pitkästä aikaa peilistä katsoo takaisin levänneet kasvot. Eikä supistuksiakaan ole nyt ollut. Selkäkivut tosin eivät ole kadonneet mihinkään :sad001
 
Tänään ois sitten muuttopäivä. :smiley-bounce016JEEEEEEE......

Viimeiset kaksi iltaa ollaan oltu uutta taloa siivoamassa ja huh, miten rankalle on tuntunut!! Masua on kivistelly ja vauva on ollut liikkeiltään tosi tosi rauhallinen. Pientä rauhallista möyrintää/potkuttelua on tuntunut, mutta ei suurempaa mylläystä. Kaippa hänkin on väsynyt tästä urakasta.

Jänskättää, mutta toivottavasti muutto menee hyvin!
 
Täällä kun muitakin tuntuu olevan muuttopuuhissa, niin paljonko olette uskaltaneet kanniskella laatikoita/kuinka painavia? Meillä joskus ensi viikon aikana aloitellaan muuttoa, ja pakannut olen jo niin paljon kuin olen pystynyt ja laatikoita kannellut pitkin asuntoa, mutta vähän epäilyttää tuo rappusissa juokseminen laatikoiden kanssa, kun kerrostalosta kerrostaloon muutamme.. Mies kuitenkin tähän mennessä on muutoissa kantanut vain ne mitä mä en ole jaksanut, ja olen pitänyt sitä reiluna että kannan itse kevyempiä ja määrällisesti enemmän, kun mies huhkii pesukoneiden ja sänkyjen yms kanssa. Nyt olen pyydellyt kyllä kavereita ja siskojani apuun, mutta siskoista pienempi on vasta 13v ettei hänkään ihan kaikkia jaksa, vaikka fyysisesti muuten hyvässä kunnossa onkin ja tuskin edes hengästyy rappusissa kun on kova urheilemaan.
 
Kävinpä sitten lääkärissä. Selitin oireet, eli supistelut, öinen mahakipu ja paineentunne alapäässä. Lääkäri teki sisätutkimuksen ilman mitään spekuloita tms ja sattui aivan hirveästi, ei ole ennen tehnyt niin kipeää. :sad001 kaikki oli kuitenkin ok; kohdunkaulaa 3 cm ja tuntui napakalta. Silti lääkäri halusi kirjoittaa saikkua äitiysloman alkuun, johon minulla olisi vielä 5 viikkoa! Olin ihmeissäni ja lääkäri varmaan huomasi, kuinka mulla naama venähti. Tuumasi, että voi nyt aluksi kirjoittaa 2 viikkoa ja sitten on kontrolliaika neuvolan yhteydessä. Minä siinä änkytin, että onkohan tämä nyt mikään syy olla pois töistä, kun vauva ei ole tulossa vielä ja kivutkaan eivät ole työntekoa estäneet... Lääkäri sanoi, että pitäö nyt priorisoida asiat vaikka olisi kuinka motivoitunut työntekijä. Tunsin samalla itseni sekä huonoksi äidiksi että huonoksi työntekijäksi. Lääkäri perusteli sairasloman siten, että liitoskivut ovat todennäköisesti sekä supistusten että mahakivun taustalla ja että kivut pahenevat rasituksessa. Eli ymmärsin tämän jotenkin ennaltaehkäisevänä ratkaisuna.

Oisko mun pitänyt kieltäytyä saikusta? En siinä tilanteessa tajunnut sen olevan mahdollista, kun ei minulta kysytty. Toisaalta ehkä lääkäri oli oikeassa. Työni on melko fyysistä. Tosi ristiriitainen ja kurja olo :sad001 varsinkin kun takaraivossa koko ajan kummittelee kaikki työjutut ja tuntuu että nyt jäi työkaverit pulaan. Harmittaa ihan hirveästi.
 
Justiina, nyt höpö höpö pois tollaset ajatukset! Sä olet saikkus "ansainnut" jos lääkäri niin kehottaa, ei ne turhaan niitä kirjoittele :wink Sun vauveli on nyt numero yks ja sillä siisti. Jos ne jää työpaikalla pulaan, niin se on harmi mutta kyllä ne siihen äkkiä jonkun ratkaisun keksii. Kaikki varmasti sielläkin ymmärtää :) Nyt otat rennosti ja toivotaan että olo paranee!

Täällä ei mitään kummempaa, esikoinen meni unten maille ja tämä mamma menee nyt tekemään iltapalaa ja tilailee vähän rekvisiittaa pojan 2-v juhliin jotka on ens kuussa! Ihanaa kun saa kestitä porukkaa :) Niiden juhlien jälkeen alkaakin ristiäisten suunnittelu :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kiitos sanoistasi Liljankukka :Heartred ollut niin kamalan syyllinen olo koko päivän, kun en ihan täysin ymmärtänyt lääkärin ratkaisua. Saattoi johtua hieman kielimuuristakin, ettei täysin osannut selittää tyhjentävästi saikkuratkaisua, mutta näillä mennään.
 
Justiina89, nyt vaan lepäät hyvällä omalla tunnolla!

Mullekin teki vähän hankalaa jäädä saikulle, enkä ikinä ennen näin pitkällä sairaslomalla olekaan ollut. Mutta jo parissa päivässä huomasin että ei se lääkäri väärässä ollut. Lepo kannattaa!
 
Nyt on muutto vanhan kämpän lopputarkastusta vaille tehty ja jälellä on sitten uudessa paikassa tavaroitten järjestely. HUH! Kyllä tuntu että jotain tuli tehtyä kun tavaraa siirreltin paikasta toiseen. Oli kyllä vähän turhauttavaa kun ei muut antanu miun nostella mitään "liian" painavaa vaikka yleensä olen ite tekemässä tosi paljon. Laatikoitten kantelu oli tosin vähän hankalaa kun on tuo maha tuossa edessä vähän tiellä. :p Keitin sitten kahvia ja osoittelin että minnekkä tavaraa pitäis viedä ja nostelin jotain kevyempää ettei ihan laiskimukselta tuntunu.

Muuttopäivän iltana tuli olo että nyt kyllä täytyy ottaa rennosti loppuilta kun alkoi vähän supistaa ja muutenkin tuntui tukalalta. Ei tainnut tuo asukkikaan arvostaa kauheasti kun heiluin kun heinäseiväs ympäriinsä aikasesta aamusta iltamyöhään ja edellinenkin päivä meni pakatessa ja järjestellessä myöhään iltaan. Mutta nyt ihan rauhassa järjestellään niin saadaan kämppä kuntoon tulevaa varten. :)
 
On kyllä niin perusteellisesti kurja olo :sad001 mies on naimisissa töidensä kanssa vaikka on ihan perusduunari eikä mikään yrityksen omistaja. Seksiä ei ole taaskaan ollut viikkokausiin vaikka oon siitä sekä hyvällä että pahalla vihjaillut. Kaikki tutut ja sukulaiset kaataa omat ongelmansa ja huolensa minun niskaan, mutta miten minä tästä kellekään puhun, kun se ei mitään auta :sad001 on mulla pari kaveria jotka asiasta tietää, mutta en enää jaksais samaa itkuvirttä jauhaa. Pallo on kokonaan miehen käsissä ja hän tietää sen. Oon kaikkeni antanu ja yrittäny mutta mikään ei auta. Oon ihan väsynyt tähän ja yksinäinen :'(

Anteeksi tämä mutta en muutakaan keksinyt miten sydäntä purkaa.
 
Justiina89, tiedän todellakin mitä yksinäisyys on. Miehellä on paraikaa 7 päivän työputki, sen jälkeen 1 vapaa, jonka pyysi neuvolaa varten, sitten taas edessä 5 päivää töitä. Ja juu ihan perusduunari on. Ei saisi valittaa kun töitä riittää, mutta miestä näkee sen verran vähän päivän aikana että itsekin nousen aamulla samoihin aikoihin hänen kanssaan, Juon aamukahvit ja menen sitten takaisin nukkumaan kun mies on lähtenyt töihin. Tämä kaikki ihan vaan siksi, ettei tarvitsisi päivää aloittaa yksin. Kun sitten illalla mies palaa kotiin, se on ihan naatti, eikä jaksa muuta kuin surfata netissä kunnes menee nukkumaan. En edes viitti ehdottaa mitään ilta-aktiviteetteja makkariin.

Sukulaisille kannattaa itse vuolaasti valittaa kaikista raskausvaivoistaan ja isoon ääneen toitottaa sitä, ettei mikään saisi stressata sua tällä hetkellä. Eivät yleensä kehtaa valittaa asioistaan, kun tajuavat, ettei viimeisillään raskaana olevaa mammaa kannata omilla murheillaan enää rasittaa lisää. Tsemppiä Justiina89! Eiköhän tää kohta helpota kun saa tän vaavin syliinsä, musta tuntuu, että maailma alkaa näyttää silloin valoisammalta.
 
Halauksia Justiina89! Ja tsemppiä myös röpelölle!

Onhan se hyvä että töitä riittää, mutta ei ne saisi viedä huomiota puolisolta pois :sad001
 
Kiitos tsempeistä :Heartred kaikki on niin tottunut pitämään mua jonakin itkumuurina, että tuskin niillä käy edes mielessä, että mua pitäis jotenkin säästää, edes vauvan takia. Silloin kun olin masentunut ja menin mainitsemaan sisarelleni, etten haluaisi osallistua hänen ja ties kenen riitoihin ulkopuolisena, niin sain aivan hirveän huudon ja haukut osakseni siitä, että "joo joo tiedetään että oot masentunu, älä hoe sitä koko ajan"... :sad001 tämä oli siis eka kerta kun siskolleni kerroin itse masennuksesta. Mun pitäis aina kaikkien murheet jaksaa kantaa niin kuin paraskin psykiatri, mutta kellään ei oo aikaa mun murheille. Ottaa tosissaan päähän, kun joskus yrittää omia puoliaan pitää, niin sitten leimataan aina itsekkääksi.

Juteltiin tuossa aamulla miehen kanssa (tai minä juttelin) noin sadannen kerran, olin niin vihainen ja surullinen. Eilen olisi ollut meidän yhteinen vapaapäivä, mutta silti mies meni töihin KAHTEEN OTTEESEEN "käymään" ja oli yhteensä noilla reissuilla viitisen tuntia. Mies on uskomattoman tunnontarkka töissään eikä asiaa helpota se, että esimiehenä on hänen veljensä, joka aina hälyyttää juuri velipoikansa joka risaukseen ylitöihin. On se jännä kuinka siihen työhön riittää energiaa loputtomiin, myös kotitöihin jää aikaa ja kännykkää voi tosiaan räplätä tuntitolkulla, mutta puoliso unohdetaan ihan hyvillä mielin. :oops:

Kertoilin siis taas näitä tuntojani ja itkinkin välillä. Vaadin miestä myöntämään, että hän ei vaan enää halua minua syystä tai toisesta, se olisi melkein helpotus. Mies vastaa aina, että haluaapas, mutta silti sitä ei huomaa mistään. Tämän vuoden sekstailut voi laskea yhden käden sormilla, on siis suoranainen ihme, että meille on lapsi tulossa! :confused: Ja silti minä vuodesta toiseen annan hänelle mahdollisuuden uudestaan ja uudestaan, koska suhde on muuten hyvä ja muistan sen ajan, jolloin seksistä ei ollut pulaa ja tunsin itseni naiseksi hänen silmissään... Noh, mieshän lupasi taas "yrittää"... hän myönsi, että liian helposti jättää minut unholaan ja on paljon vaikeampi lähestyä "siinä mielessä", kun edellisestä kerrasta on taas viikkoja.

Enpä tiedä. Haluaisin luottaa mieheeni, mutta onhan tämä nähty ja koettu jo liian monta kertaa. Lapsen takia haluan yrittää ja koska rakastan miestäni tosissaan. En vain ole kovin onnellinen, kun olo on jatkuvasti torjuttu. Oli nyt taas pitkä vuodatus, mutta ehkä tällä nyt jaksan taas tovin :)

Röpelölle myös tsemppiä ja jaksamista yksinäisiin päiviin :Heartpink huominen on aina toivoa täynnä :) Minä toivon vauvan lähentävän meitä pariskuntana, toivon samaa teille.
 
Takaisin
Top