Elokuun kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja NuuNu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei! Tuliko mitään vammoja? Meilläkin aika usein otetaan viereen ja kummasti se on alkanut möyrimään joten aina vähän pelottaa mihin se päätyy yön aikana.

Päälaella pikku mustelma mutta ei kuhmuja tms. Itki vaan hetken ja rauhoittui rinnalle ja hymyilikin jo pian. Taisi vaan säikähtää. Äiti tosin paljon enemmän. Kauheaa. Oli vielä tyynymuurit ja niistäkin puski läpi. Pitää vissiin siirtää tästä lähin aina omaan sänkyyn kun nukahtanut viereen, onneksi on tottunut siihen, itse vaan olen ollut laiska ja antanut olla vieressä.

Kotimama, meillä kävi ihan samoin. Ei tullutkaan kuhmua, vaan laminaatista oli "palanut" pienenpieni haslea mustelma tuli otsaan. Meilläkin poika rauhoittui heti kun pääsi syliin,äiti taas oli kamalassa paniikissa :sad001 miehen isä sanoi, että mies on kyllä vauvana pudonnut sängystä enemmän kuin pari kertaa.. :P

kotimama, meillä kävi samoin joskus loppukeväästä/alkukesästä. Illalla kuului itkuhälyttimestä tuolin jalkojen ääni (meilläkin pinnis sängyn päädyssä ja sängyn oli menevän osan kohdalla oli tuoli selkänoja pinnikseen käännettynä), kolahdus ja itkua. Tuoli ei siis auttanut mitään.
Poika rauhoittui sylissä niin nopeasti, että itsekin rauhoittui. Samantien mies kiinnitti laidan sänkyyn ja poika pääsi nukkumaan uudelleen vasta, kun homma oli tehty.

Sillä kertaa ei tullut kuhmuja mutta kyllä nuo pelästyttää kun lapsi on niin pienikin eikä osaa suojautua, tuolloin ei vielä istunutkaan ilman tukea. Jos joudutaan laittamaan isoon sänkyyn nukkumaan, ollaan tehty kasseista ym. sellaiset barrikadit, ettei kyllä pitäisi yli tai ohi päästä. Viikonloppuna ostettiin matkasänky ettei tarvi sängyssä nukuttaa. Varsinkaan kun poika nukkui viikonloppuna keskellä sänkyä kädet levällään ja me vanhemmat kyljellämme ihan reunoilla :grin

Juuri kun näistä täällä puhuttu niin eikös meidänkin tyttö tänään pudonnut sängystä. :sad001 Ihan oli mun vika, laskin keskelle sänkyä ja käänsin selän ottaakseni jotain lipaston laatikosta. Kops ja neiti lattialla masullaan. Säikähdettiin tietty molemmat tytön kanssa, mutta ei vaikuttanut satuttaneensa, ei mitään jälkiä missään ja rauhottui syliin. Itkukin minusta enemmän sellaista väsyitkua. Tänään oppinut etenemään reippaammin lattialla, olisi pitänyt ymmärtää ettei voi silmiään irroittaa kun tuolla tavalla sängylle laitoin. Onneksi ei sattunut pahemmin. Oma huolimattomuus harmittaa :sad001

Voi ei, sympatiaa äidille myös sinne. Olen jo rauhoittunu aamuisesta, ei näille mitään mahda. Toki pitää olla varovainen mutta luulen että poika jatkossakin nukkuu meidän sängyssä jos itse nukahdan. Nyt on suojattu sängyn ympärys joka puolelta.

Meillä noustu nyt tänään hurjaan karhukävelyasentoon, eiköhän tuoltakin vielä alas tulla joku päivä. Huhhuh.. Ihan hirvittää mitä seuraavaksi.

Meilläkin tyttö nousee jatkuvasti karhunkävelyasentoon mutta ei ihme kyllä ole tullut siitä nenilleen. (Vielä?!) hyvä jos siellä rauha maassa Kotimama. Mulla on kyllä vähän morkkis kun tuo meidän tilanne olis ollu ihan vältettävissä. Ihan kerjäsin sitä omalla toiminnallani. No! Lapsi on kunnossa ja tuskin tästä traumatisoitui, pitää olla tarkempana jatkossa.

Onks teillä DT kaikki flunssassa vai vaan vauva?

Onneks täällä ollaan vielä toistaseks vältytty sairastelulta, keväällä oli pojalla vähän aikaa yskä kun mie olin flunssassa mut ei muuta.

Molemmat lapset flunssassa, meillä aikuisilla ei vielä. Esikoisella vain nuha, enemmänkin tukkoinen, mutta vauva todella räkäinen ja kuumeki nousi. Sipuleista ja pääpuolen kohottamisesta sekä Buranasta ja Panadolista huolimatta nukuttiin nojatuolissa pätkissä eli lähdetäänpä käymään lääkärissä. Meillähän oli keväällä tismalleen sama kuvio ja vauvalla sit korvatulehdus.

Kamala päivä! Eilen illalla jo vatsassa kiersi ja aamulla kun heräsin oli kammottava olo. Tämä päivä meni ihan penkin alle, ruoka maistui vasta nyt illansuussa. Toivottavasti ei tartu poitsuun. Ei ollutkaan oma sairastaminen niin helppoa kuin aiemmin kun vain sai käpertyä sohvannurkkaan ja laittaa leffan pyörimään. Vaiko mies oli kotona niin kyllähän nuo apua tarvitsivat vähän väliä :)

Olihan se sitten korvatulehdus! :( Kylläpä se oliki niin selvä, ku ei makuulla nukkunut ja oli itkuinen päivälläki. Meidän pieni, urhea ilopilleri yritti kyllä olla reipas ja yllättävästi tsemppaski, vaikla oli molemmissa korvissa tulehdus. :) Eipä tartte aikailla seuraavalla kerralla, jos noin tukkoinen eli luottaa vaan heti omiin vaistoihinsa.

Meilläkin iski illalla flunssa, ekaa kertaa ikinä. :( Ruuatkin oksennettu pihalle, ku limaa kurkussa. Ja niistin on ikävin kapine ikinä pojan mielestä.
Kohta soitellaan lekurille, ihan vaan varmuuden vuoks.

Ei ees saatu aikaa lääkäriin, ku ei o kuumetta, eikä harota korvia. :(
No, kattellaan miten tää tästä etenee.

Täällä kans flunssassa oltu pari päivää, tänään ollu kyllä semmonen päivä että mikään ei oo hyvin. Epänormaalia meillä, on onneksi pari hymyäkin ja vähän naurua tullut niin jaksetaan jonku aikaa tätä molemmat :)

Ei vauva välttämättä haro korviaan, jos korvissa tulehdus. Meillä tosin haroi jo viikkoa ennen flunssaa, mutta kun nukkui suht hyvin, eikä muita oireita ollut niin ajattelin, ettei voi olla tulehdusta. Oisko kuitenkin silloin alkanut, kun nyt oli niin tulehtuneet. Nyt tuli tosiaan valtava yskä ja nuha ja mennyt heti korviin, sillä ei ehditty flunssaa sairastaa. Viivyttelin sen vuorokauden kyllä lääkäriin menoa, kun halusin varmistua tulehduksesta.
Kuume on kyllä meillä aina liittynyt tulehdukseen molemmilla ja se yhdistettynä räkäisyyteen (paksua limaa) ja särkylääkkeistä huolimatta kun ei nuku kuin sylissä pystyasennossa pätkiä niin omadiagnoosi oli selvä ja aina se noilla oireilla/omien toimenpiteiden jälkeen lääkärissä vahvistettu.
Käytiin muuten ensimmäisen ja viimeisen kerran päivystyksessä terveyskeskuksessa. Ens kerralla ajellaan taas mielellään yksityiselle se 100 km suuntaansa, ku vakuutus kerta on ja niin selviää nopeammin eli ei tartte odotella kuumeisen ja kipuilevan lapsen kanssa tk:ssa.

Muokattu viimeksi:
Aaaaaaaaaargh ärsyttää aikuisetvihmiset, ketkä näkevät vain oikean ja väärän, eivätkä osaa ajatella asiaa monesta näkökulmasta :angry001 *älkää menkö mihinkään sen mistä ei saa puhua ryhmöän missä on yhtäkään äiti-ihmistä...*

Ja lisätäkseni, että täällä on kyllä tosi ihania ihmisiä kirjottelemassa! Ketään ei tuomita, haukuta ja osataan ottaa muiden mielipiteet huomioon, vaikka nimimerkin takaa kirjoitellaankin :)

Mäkin oon ollu positiivisesti yllättynyt tästä porukasta. Usein näkee keskustelupalstoilla sitä, että 2-4 ekaa viestiä on aiheesta tai sen vierestä ja sit alkaa kaikenlainen epäasiattomuus. Eli kiitos vaan kaikille mukanaolijoille

Takaisin