Elokuun kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja NuuNu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ärsyttäää!!

Ystäväpiirissä eräs on raskautunut uudelleen, hänen esikoinen joitain kuukausia omaa vauvaa vanhempi ja mä tunnen ihan järjetöntä kateutta siitä, että hän on raskaana! O.o Enkä tosiaan tiedä, että miksi! Kun mun puolesta, jos meille lapsia lisää suodaan niin ikäero saisi olla väh. Sen 2v.. Outoa ja ärsyttävää!

Meillä alettiin eilen konttaamaan siis kunnolla pidemmän matkan, toki välillä ryömitään kun on kiire jonnekin.
Ja koko ajan ollaan pystyssä missä milloinkin ja pidetään vain yhdellä kädellä kiinni ja toisella kädellä heiluttaa lelua :love017

Itselläkin kateus nousi pintaan kun eräs tuttu laittoi kuvan itsestään ja taas vauvamahalla :p Heillä jo ennestään kaksi vanhempaa tyttöä ja nuorimmainen täytti juuri vuoden.. Pakosti tulee sellainen "tahtoo kanssa!!" ja hetinyt.. ;) ..vaikka on ajatellut, että haluaa tytön olevan vähän vanhempi ja itse saa huilata rankimman alkuvaiheen jälkeen sekä palautua kunnolla.. Ja ajattelee että kaksi on ihan hyvä määrä meille ja sitten joku odottaa neljättä niin tahtoo kans!! :D Ei taitaisi mies suostua ;)

Mulla taas alkoi tällä kertaa pahoinvointi aiemmin kuin viime vuonna, mutta nyt se on vähän niin kuin ohi... Ja mietin, onko vatsassa elämää vai ei. Pitäisi töihinkin muutaman päivän sisällä ilmoittaa hoitovapaat... Ja ne riippuu tästä raskaudesta.

Poika on ryöminyt jo useamman viikon, mutta nyt turhautuu kun on alkanut ottaa konttausasentoa, ja siinä liukuu taaksepäin.

Meillä ei varmaan aiotakaan ryömiä, kun tytsy vaan jumppaa paikoillaan, joko menee navan ympäri tai sitten nostaa itseään milloin peppua ja milloin ylävartalon suorille käsille. Liikkumisessa pääosin vain pakki päällä :p

Meillä aika sama ku Makarellilla. Oon miettiny et meinasko ryömii ollenkaa ku konttausasentoo on nyt jonkun aikaa hakenu.

Paskaäiti-fiilis x miljoona, poika putosi perhepedistä... :sad001 Nyt otsaa koristaa kuhmu, muuten vaikuttanut ihan normaalilta. Seuraavaksi vuorossa siirto omaan sänkyyn...

Mä en kestä, meidän pieni on tänään noussut ilman tukea kolmesti seisomaan ja seissyt siinä hetken aikaa, mihin mun vauva on kadonnut :shy:

Meillä jo kokeilee seisoa silleen ettei pidä tuesta kiinni ollenkaan.. :O muutes te muut joiden pikkuiset jo konttaa, niin konttaako he kynnyksen yli? Meillä kontannut kohta pari kk niin alusta asti on aina nostanut itsensä ilmaan kynnystä ylittäessä,ettei jalat käy kynnykseen ollenkaan.. Onko tämä meidän joku oma oivallus vai tekeekö muutkin näin? :D yllättävän viisasta toimintaa,vaikka meno muuten päätöntä onkin välillä. :P

Joo meillä ylittää myös kynnyksen, asutaan vanhassa talossa jossa kylppäriin on reilu 5cm kynnys..sekin ylitetään vauhdilla :) viime päivät menny neidon riveleissä kiinni kun nousee seisomaan ja kääntyy, päästää irti ja yrittää ottaa askeleita..aika hurjia tilanteita on:eek: puita pitkin on saanutkin muutamia askeleita otettua..

Muokattu viimeksi:
No on teillä liikkuvaisia vauvoja :) meillä vasta nyt ryömitään ja konttausasentoa haetaan kovasti :)

Tää on kyllä tuskaa kun yrittää estää kaikki kolhut ja kuhmut :( ja tällasella 6-7kk on aika vähän vielä älliä päässä siitä missä sattuu..joutuu nessu koville kun kopsahtaa yhtenään kun kädet lipee noustessa :(

• Tykkään
Reaktiot: DT
Minä oon ihan tyytyväinen poitsun hitaaseen rytmiin. Esikoinen 8 kk iässä käveli tukea vasten jo niinku vanha tekijä ja muksahduksia sattui ja kolhuja tuli ja päähän se usein kopsahteli. Meillä siis nyt 7,5 kk iässä ryömitään, noustaan istumaan ja nytkytellään konttausasennossa (ei itse mene, mutta laskettaessa jää aina niin). Oon aatellu, että tämä se normaalimpi tai ainaki turvallisempi kehitysvauhti. :D

Oletteko rajanneet mitenkään lastenne liikkumista jollekin alueelle? Meillä poika vasta ryömii, ja silti johdot on jo kovilla kun niitä revitään. Kaakeliuunin eteen pitää varmaan jotain laittaa, ettei poika keksi avata tuhkaluukkua.

No meillä on periaatteessa jo valmiiks esikon jäliltä kaikki niin lapsiturvallista kun voi mutta silti on könyttävä perässä koko ajan tässä kävelyn opettelu vaiheessa.

Meillä on nyt rivitalo asunto 77neliöö, sinällään helppoa vahdata mutta kaupat kai lähiviikkoina tulossa 2 kerroksiseen 240 neliöiseen taloon..siinä se vasta piteleminen ja vahtiminen sitten onkin:eek:

Meidän poika 7kk hokas vasta pari viikko sitten, että pääsee liikkumaan kierimällä. Ryömimistä, saati konttaamista ei vielä tunnu edes harkitsevan. Istuminenkaan ei omin voimin vielä onnistu, syöttötuolissa pyyhkeellä tuettuna istuu ruokailun ajan. Mutta ei mulla ainakaan siis ole mikään kiire saada lasta liikkeelle, vähemmän tarvii olla silmät selässä vielä tässä vaiheessa. :joyful: Tsemppiä vaan teille kaikille, joiden pienokaiset on jo lähteneet liikkeelle!

Miullakaa ei oo mikää kiire saaha lasta liikkeelle :grin Meillä poika vasta pakittaa kun työntää itteesä suorille käsille, eli vahingossa. Ei kieri, ei ryömi. Hakee konttausasentoa ja karhukävelyasentoa mut ne on vielä aika huteria. Ikää 7,5kk että pitkälle ollaan päästy liikkumatta :)

Paskahuonoäitifiilis nyt täällä. Poika heräsi aamuyöstä ja otin viereen nukkumaan (Meillä pinnis kiinni sängyssä). Aamulla heräsin kun kuului kauhea kops ja poika lattialla :( oli möyrinyt sängyn jalkopäästä pois. Kyllä tekee pahaa.

Takaisin