Elokuun kuulumiset

Mä olen kanssa jotenkin ihan puolikuntoinen, ollut nyt muutaman päivän. Luulen, että tässä on kyse ihan vaan kasvukivuista, mutta kyllä aika vähäiseksi vetää tuon tekemisen, kun koko ajan mahalla jotain epämiellyttäviä tuntemuksia. EIlen illalla alkoi lisäksi päänsärky, joka jatkunut tämän päivää. Voi olla että käyn varmuudeksi huomenna mittaamassa joko neuvolassa tai omahoitopisteellä verenpaineen, etteivät olisi nousussa...
 
25+0!!! Mihin tämä aika menee, kohta enää 3kk laskettuun aikaan!

Tänään meinasin ensimmäistä kertaa pyörtyä. Syytä en tiedä, kun verenpaineet ja hemoglobiini pitäisi kunnossa olla, eikä takana ollut mitään pitkää seisomis/kävelyhetkeä. Hetken huilimisella meni ohi, mutta pitää seurailla...
 
Tänään olen pitkästä aikaa ihan yksin illan ja yön kotona. Mies lähti työmatkalle ja poika piti viedä mummolaan, kun mulla alkaa huomenna työt niin aikaisin, ettei päiväkoti ole vielä edes auki. Mummo saa sitten viedä pojan aamulla rauhassa herättyään, ilman kiirettä.
Mitähän tekis? Eilen tuli onneksi siivottua, niin ei tarvitse siihen koko iltaa tuhlata. Pitäisi varmaan pestä ja käydä läpi kaikki ne vauvan vaatteet, joita ollaan sukulaisilta ja ystäviltä saatu. Enimmäkseen ovat pojan vaatteita. Täytyy kuitenkin varautua siihen, että tuleekin tyttö, kun ei ollut ihan varmaa se ultraveikkailu. Jospa lajittelisin vaatteet pesun jälkeen tyttöihin, poikiin ja neutraaleihin, niin on sitten helppoa heittää oikea kassi kirpparille jos on tarvis. Taitaa kyllä ilta mennä aika nopeasti, kun pitää mennä ajoissa nukkumaan.
 
Älä tee mitään!! Nauti! Jotain hyvää ruokaa ja leffa/lehti/kirja. Lämmitä sauna ja tee koko vartalokuorinta. Vauvanvaatteita ehtii plaraamaan.

Mullakin pelkkiä pojan vaatteita. Tai mo, enimmäkseen poikamaisia. Mä en jotenkaan edes osaa katsella tytölle mitään. En keksi yhtään kivaa tytön nimeäkään, kun kaksi maailman parasta on jo annettu mein tytöille :wink
Onneksi vauva ei nirsoile. Mun mielestä vihreä, ruskea ja vaal.sin. Sopii tytöllekin. Tuskin pinkkiin tai härhelöihin pukisin tyttöä kuitenkaan. Enkä ahdistu siitäkään jos joku erehtyisi mun tyttövauvaani luulemaan pojaksi. Ja kotonahan me pääasiassa sitten ollaan :)
Ja eiköhän hänelle nimikin keksitä :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kolmas lomapäivä ja vesisade vaan jatkuu. Noh, eilen saatiin tosi paljon sukulaiselta poikien vaatteita ja olenkin jo tänään pessyt niitä, ettei tule sitten kiire niiden kanssa. Laitettiin myös kelan paperit eteenpäin ja olen siivoillut hirveästi kaappeja, mistä tätä energiaa tulee? :grin Leivoin pullaakin tänään!
 
Unohdin tänään töissä, että oon raskaana! Hyökkäsin sit lattialle (!) vatsalleen (!) näyttämään selkälihasliikettä. Ihmettelin siinä, kun jalkoja koitin nostaa ylös, että mikäs nyt, kun on vaikeeta. Hups... Kyllä vatsa ilmotteliki sit jälkeenpäin, ettei välttämättä tarvis tollasta tehdä.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
prkl..saatan*..v*ttu..mä kärsin ihan törkeestä hammaslääkäri peloista ja menen kyseiseen paikkaan hysteerisesti itkien vain pakon edessä..viime yönä iski aivan jumalaton hammassärky,koskaan o noin sattunu..vantaalla ei ole päivystävää kunnallista hammaslääkäriä joka olisi öisin auki ja kuulema koko suomessa ei ole kunnallista päivystävää öisin....ei auttanu ku hernemaissipakaste pussin kanssa yrittää istuskella koko yö että aamulla pääsee päivystykseen..

törmättiin nyt ekaa kertaa miehen kanssa tälläseen ongelmaan: (jos hammaslääkäri olisi ollut yöllä auki)olisin mennyt sinne istumaan ja odottamaan vuoroani ,MUTTA kello oli jo silloin 4.30 ja mieheni olisi pitänyt lähteä töihin 5.30.
eli onko miehelläni oikeus olla pois töistä jos minulla on lääkäri/olen päivystyksessä kun tuki verkostoa tässä meillä ei ole ketään sellaista ketä olisi tänne tullut yöllä vahtimaan lapsia että mies pääsis töihin ja minä lääkäriin...millä ihmeellä te muut tälläisen tilanteen ratkaisette?

ja siihen hammaslääkäri käyntiin...viisauden hammashan se oli jo temppuili se piti osittain leikata ja sitten vetää pois..sain kolme ampullia puudutetta hampaan ympärille ja sitten hommiin,hammas oli niin tiukassa että toisen hoitajan piti pitää ja painaa mun päätä penkkiä vasten ettei se nousisi hampaan vedon yhteydessä,tuntui että ne repis koko leukaluun,rutina vaan kuulu ja kipu ja paine oli aivan järjetön,huusin kun tapettava sika...sit se lähti.
niin kauan oli sen jälkeen ihan ok kunnes puudute loppu,tää kipu ja särky on ihan järjetön 1g panadolista ei mitään apua...leukaluu on niin kipeä ja jumissa ettei suu aukee,hampaan koloa vihloo ja jomottaa poski on turvoksisa oleva pallo ja vuotaa verta vielä 6 tuntia tapahtuman jälkeen...ja NÄLKÄ ON AIVAN JUMALATON!!!!
tää käynti taas muistuttaa niin hyvin miksi en vapaa ehtoisesti mene hammaslääkäriin!:mad:

ja sit tän hampi hoitajan kommentti mahasta..."onpas sulla iso maha,koska tuon pitäs syntyy"? -joulukuun lopussa..
"ai no sitte,sullahan on monen monta kuukautta vielä edessä,mä jo luulin että syntyis näillä näppäimillä,ootko ihan varma että joulukuussa vasta?

:angry:spamani
 
jolianna jopa oli hammaslääkärikäynti. paranemisia ja jaksamista kipujen kanssa, itellä ei ol kokemust viisurista eikä tule ku mulla teininä lääkäri todennu röntgenien yhteydessä ja aikuisenaki että mulla joku geeni tai kromosomivirhe joka aiheuttaa sen ettei mulle niitä tule ikinä joten saan olla kiitollinen. en kyllä ikinä ol pelänny tai inhonnu hamaaslääkäriä mut toi sun käynti kuulostaa kyl joltai iha hirveeltä oikeestiki.
 
Jolianna, normaalisti kai viisurin poiston yhteydessä käsketään ottaamaan sekä Buranaa että Panadolia, mutta nyt ei tietysti voi ottaa. Mutta hae apteekista sellaista suuvettä kuin Paroex, ja purskuttele aamuin illoin, lisäksi hammastahna nimeltä Corsodyl desinfioi sitä reikää mikä sinne jäi. Näillä ohjeilla multa on poistettu viime talvena kaikki 4 viisuria!
 
Eikös buranaa saa käyttää normaalisti viimeiselle kolmannekselle asti?
Mä olen ollut siinä uskossa. Ennen ei saanut, mutta eikö se muuttunut jo monta viotta sitten?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä ainaki oon käyttäny Buranaa säännöllisesti lääkärin ohjeen mukaan mutta viimeisellä kolmanneksella sitä ei suositella käytettäväksi.
 
Tänään ei sitte suu aukea ja lämpöäkin on..jätin lääkärille soitto pyynnön josko vaikka sais sitte antibiotit kun tuntuu tulehtuneelta..hoitaja täti lupas että lekuri soittaa tänään ennen ku lopettaa klo 14. eipä o soittanu...kivut on kovat..ei kai se auta ku lähtee haartmanin päivystykseen istuu että saa reseptin käteen...voi että mä niiiin vihaan kaikkia lääkäreitä,tuntuu ettei mikään mee putkeen...ja pirulauta mä oon kiukkunen ku on niin kova nälkä syöny viimeks keskiviikona...nyt vaa imeny pillillä suoraan kurkkuun mehukeittoa..ei se vie nälkää vaikka litran huitas...:mad:
aamulla ku heräs ni yksi lapsista oli kuumeessa ja tajuton yskä...meni pari tuntia ni jo oli toisellaki,nytku itekki on alle puolikuntoinen ja mies yötä myöten töissä ni koita täs ny sit viel..koiratki pitäs lenkittää,ruokaaki pitäis tehä ja siivotakki pitäs...


Mulle on joka lekuri kenet oon ny tavannu sanonu ettei buranaa saa ottaa...ja lukee vissiinpä tuola burana käyttöohjeissaki ettei ekalla eikä vikalla kolmanneksella..jos en ihan väärin muista..
mutta mitäpä muutakaan lääkettä "suositellaan"raskaus aikana,sitä on otettava mitä lääkäri määrää että vois paremmin..
 
pikaista paranemista citrus. nyt lepäilet vaan ja parantelet ittes, annat miehen tehä kaiken ku tulee kotiin :) nautihan pikkusten treeneistä :)
 
Tsemppiä saikkulsiselle!! Mikään ei ole kamalampaa, kuin makaaminen.
Enää ei montaa kuukautta, sitten saat touhuta tuplasti :Heartred :Heartred


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
sais alkaa ilmat viilenee päiväsaikaanki täällä ja kivut alkaa helpottaa että voiski tehä kaikkee normaalist, paitsi että multa kiellettii pihatyöt kokonaa koko raskauden ajalta lääkärin ja kätilön toimesta. oisha se kiva sentää voida käydä kävelyllä ukon kans sillai ettei heti ala kivut. venyttelyllä oon yrittän nyt pitää itteäni jotenki kunnossa ja tietty kevyitä lihaskuntoharjotuksia kuten lantionpohjalihas treeni yms kuuluu mulla harrastuksiin kotona ku eipä täältä minnee ksiksee ikinä lähetä. mä oon varmaa vajaa kuukaus sit käyny mein pihan ulkopuolella...päivät liian kuumia et menis ees ulos ainoastaa illalla voi olla pihalla ku alkaa viilenee joten hermoja koetellaa kyllä. ukko saa osansa siitä välillä ku meikä purkaa ahistusta et oon kokoajan kotona. sais viedä ostaan langat nuttui varten kohta.
 
Takaisin
Top